Yüksek CPU Kullanımı

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


baskanx10

Üyecik
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
11
Puanları
1
Ofisin laptopu asus x555b, biraz sorunlu bir laptop sanırım. Windows 10 yüklüydü geldiğimde aşırı fazla kasıyordu ve cpu ve disk %100 oluyordur hemen. Zar zor format attım win8, kasma sorunu düzeldi ancak yinede birşey açtığım anda görev yöneticisine göre %100 e kadar çıkıyor cpu kullanımı. Çok anlamam internetten fan değerlerine baktım millet 700-800 yazmış, bende 3400 felan yazıyor, doğru yere mi bakıyorum bilmiyorum. Resimlere göre bir sorun varmı varsa çözümüyle birlikte söylerseniz sevinirim.

Bu boştayken bakımları felan yapılmış hali,



Buda hemen sonra mozillayi açtığımdaki görev yöneticisi görünümü %88 diyor, biraz kullanınca %30'a düşüyor, yeni bişey açtığımda tekrar %100

 
Son düzenleyen moderatör:

kilicbaligi

Profesör
Onursal Üye
Katılım
3 Şub 2018
Mesajlar
3,469
Puanları
113
Genel olarak anormal bir durum göremedim. Firefox zaten CPU'yu epey yoran bir tarayıcı, ilk açıldığında yüksek seviyelerde CPU olması normal yalnız, sürekli %30 ve yukarılarda olması normal değil. Windows'un güncel olduğundan (Windows Update), yüklü sürücülerin güncel olduğundan ve Firefox'un güncel olduğundan evvela emin olalım.
Bu da hemen sonra mozillayi açtığımdaki görev yöneticisi görünümü %88 diyor, biraz kullanınca %30'a düşüyor, yeni bi şey açtığımda tekrar %100
Mozilla Firefox'un ayarlarını (varsa kullanılan eklentileri ve temayı) gözden geçirmeni öneririm gerekirse bunları devre dışı bırak. (Ayrıca "Firefox veri toplama ve kullanma izinleri" başlığı altındaki veri toplama izinlerini kaldırıp dene.)
Şu konuya da bakınız: Firefox'un performans ayarları | Firefox Yardımı
 

baskanx10

Üyecik
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
11
Puanları
1
chrome kullanın ve sistemi 64 bit yapın.
64 bit zaten
Genel olarak anormal bir durum göremedim. Firefox zaten CPU'yu epey yoran bir tarayıcı, ilk açıldığında yüksek seviyelerde CPU olması normal yalnız, sürekli %30 ve yukarılarda olması normal değil. Windows'un güncel olduğundan (Windows Update), yüklü sürücülerin güncel olduğundan ve Firefox'un güncel olduğundan evvela emin olalım.

Mozilla Firefox'un ayarlarını (varsa kullanılan eklentileri ve temayı) gözden geçirmeni öneririm gerekirse bunları devre dışı bırak. (Ayrıca "Firefox veri toplama ve kullanma izinleri" başlığı altındaki veri toplama izinlerini kaldırıp dene.)
Şu konuya da bakınız: Firefox'un performans ayarları | Firefox Yardımı
Tamamen güncel driver lar ve Windows, firefoxtan yana sıkıntı yok, bu hepsinde öyle, Firefox bir örnekti başka bir program veya oyunda da aynıydı
 

kilicbaligi

Profesör
Onursal Üye
Katılım
3 Şub 2018
Mesajlar
3,469
Puanları
113
Hangi Windows 10 sürümü bu?

Yüklü olan üçüncü parti bir güvenlik program var mı?
 

kilicbaligi

Profesör
Onursal Üye
Katılım
3 Şub 2018
Mesajlar
3,469
Puanları
113
Windows 8.1 mi yoksa 8 mi?

Lisansı falan orijinal mi? Microsoft'un sitesinden mi indirip yükledin?
 

kilicbaligi

Profesör
Onursal Üye
Katılım
3 Şub 2018
Mesajlar
3,469
Puanları
113
Heidoc tan yükledim
Windows 8.1 ise tamam.

Peki ürünün etkinleştirmesini nasıl yaptın? Ürün anahtarın var mıydı?
güvenlik programı yok, bazen indirip Malwarebytes ile taratıp tekrar kaldırıyorum
ücretsiz sürümünün aktif koruma modülü yok, tarayıcıya veya sisteme zararlı bulaşabilir; ne indirildiği, nereden indirildiği bilgileri önemli.
 

baskanx10

Üyecik
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
11
Puanları
1
Windows 8.1 ise tamam.

Peki ürünün etkinleştirmesini nasıl yaptın? Ürün anahtarın var mıydı?
Evet 8.1

Formar sırasında istedi, internet ten format sırasında kullanılacak lisans kodları gibi bir başlıktan paylaşılan lisans kodu girdim

Bundan önce win10 vardı, bilgisayarcı yüklemiş, onda da aynı sıkıntılar vardı ek olarak aşırı kasıyordu, şu an kasmadan devam ediyor, yani sorunun işletim sisteminden kaynaklı olmadığını düşünmeye başladım, çünkü bu %100 cpu ve disk kullanım sorunu çözümlerini hem win10 da hem şimdi yani win8.1 de denedim ancak başarılı olmadı
 

kilicbaligi

Profesör
Onursal Üye
Katılım
3 Şub 2018
Mesajlar
3,469
Puanları
113
Evet 8.1

Format sırasında istedi, internet ten format sırasında kullanılacak lisans kodları gibi bir başlıktan paylaşılan lisans kodu girdim

Bundan önce win10 vardı, bilgisayarcı yüklemiş, onda da aynı sıkıntılar vardı ek olarak aşırı kasıyordu, şu an kasmadan devam ediyor, yani sorunun işletim sisteminden kaynaklı olmadığını düşünmeye başladım, çünkü bu %100 cpu ve disk kullanım sorunu çözümlerini hem win10 da hem şimdi yani win8.1 de denedim ancak başarılı olmadı
Peki, sürücüleri nasıl güncellediniz?
 

Yusuf Özkaya

Asistan
Katılım
2 Tem 2019
Mesajlar
360
Puanları
43
Konum
ANKARA / KEÇİÖREN
Güç planı değiştirin ve sistemdeki gereksiz dosyaları bir program yardımıyla veya kendi elinizle temizleyin işe yarayacaktır.
Mesaj otomatik birleştirildi:

1563899759854.png

Gerekli ayarlamaları yaptıktan sonra bende böyle.
 
Üst
stat counter