Yeni Nesil 11’li Shimano XTR

Bu konuyu okuyanlar

spybot

Müdavim
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
629
Puanları
113
timthumb.php


[h=1]Shimano XTR 2015 Model 11’li Performans Serisi[/h]

Shimano her yıl olduğu gibi profesyonel bisiklet parçaları geliştirme konusunda yine lider konumunda. Geçtiğimiz günlerde tanıtımı yapılan 2015 model XTR serisi bir sürprizle birlikte geldi. Geliştiriciler yeni nesil XTR serisini ruble dişli sayısını 11’e yükseltmişler.

Shimano bu değişime “biniciye bağlı gelişim” sloganından hareket ederek karar vermiş. FC – M9000 ile başlayan XTR serisi Trail ve Race grubu başta olmak üzere XC yarışlarından Enduro yarışlarına kadar olan geniş bir sınıfa hitap ediyor.

FC – 9000 , cross – country tarzı yarış kullanımı için tasarlanmış hafif, ve daha dayanıklı FC – M9020 Trail – XTR olmak üzere yeni iki seri ile piyasaya sürülecek.

AYNAKOL
FC-M9000-1

shimano-xtr-2015-FC-M9020-3_40-30-27_STD_01-1024x681.jpg
FC-M9020-3
Aynakol ( göbek hariç olmak üzere) tam 640g ağırlığında olup bunun sonucu eşsiz içi boş ve sağlamlaştırılmış yapıya sahiptir.
Bu seride FC-M9000 158 mm ye sahip aynakol uzunluğu ile yarış severler için ideal Q faktörü bulunuyor. 1 veya 2 dişli ile kullanılabiliyor. Aynakolun titanyumdan yapılmış ve karbon fiber ile takviye edilmiş, uç kısımları küt dişleri ve dişlerdeki olukları sayesinde arka aktarıcıdaki chain stabilizatör( zincir sabitleyici ayar düğmesi) aktif edildiğinde, zinciri adeta yerine çivileyerek zincir gergisi kullanımına gerek bırakmamaktadır. Bu da yarışçılar için geliştirilmiş pedal çevirme verimliliği sağlamaktadır.
FC-M9020 ise 168mm Q-faktörüne sahip ve her türlü ayna dişlisi kombinasyonuna uygun kullanım imkanına sahiptir. Her iki aynkolda aynı ayna dişli vida konumuna sahip olduğundan dişliler arasında rahatlıkla değişim yapılmaktadır.

KASET
shmiano-xtr-2015-CS-M9000_STD_11-40_02-1024x681.jpg
CS-M9000
Shimano geniş dişli oranına sahip 11-hızlı XTR kaseti 11-40 Teeth (dişli) oranları ile kullanıma sunuyor. M9000 dişli oranlı: 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40 şeklinde. Kaset kafes yapısı güçlendirilmiş karbon fiber ve alüminyumdan yapılmış, çelik ve titanyum alaşımlı dişlilerden üretilmiş. Kaset mevcut tüm 8,9,10 hız destekleyen Shimano hazneleri ile uyumludur.

ZİNCİR
shimano-xtr-2015-CN-HG900-11-chain.jpg
CN-HG900
Yeni bir kaset, yeni bir zincir anlamına gelir, bu yüzden Shimano yeni bir 11-hız zincir sunuyor. CN-HG900-11 HG-X11 özel asimetrik plaka tasarımı ve yeni nesil SIL-TEC yüzey kaplama teknolojisi ile Shimano, sürtünme oranında yüzde 60 azalma ve zincirin çamur dökme yeteneğinde yüzde 30 iyileşme olduğunu iddia ediyor.


ARKA AKTARICI
shimano-xtr-2015-RD-M9000-GS_STD_01-1024x681.jpg
RD-M9000-GS
Yeni XTR arka vites önceki Shadow modellere göre daha yassı bir profile sahip. Yalnızca M9000 kasette bulunan dişlilerdeki eş daralma eğrisine optimize edilerek daha az hareket ile daha seri ve sessiz vites geçişi sunuyor. Ayrıca yeni bir özellik daha eklenmiş. Bu senenin başında piyasaya çıkan Deore M615 modelinden itibaren başlayan zincir gerdirme/sabitleme ayarı, XTR da sizin sürüş tarzınıza bağlı olarak gerdirme ayar vidası eklenerek yenilenmiş.

ÖN AKTARICI
shimano-xtr-2015-FD-M9000-H_STD_01-1024x681.jpg
FD-M9000-H

shimano-xtr-2015-FD-M9025-H_STD_01-1024x681.jpg
FD-M9025-H
FD-M9000 ön vites aktarıcısı iki ya da üçlü aynakollar için kullanılabiliyor ve markanın ilk “Side-Swing” özellikli ön aktarıcısı konumunda . Özellikle “trail” kullanımı hesaba katılarak yapılmış bu tasarım ön aktarıcıyı arka lastikten uzaklaştırıyor ve 15mm fazladan lastik boşluğu sağlıyor. Bu boşluk sayesinde zincir arka lastikteki çamurdan uzaklaştırılıyor.

VİTES KOLLARI
shimano-xtr-2015-SL-M9000-IR_STD_01-1024x681.jpg
SL-M9000-IR

shimano-xtr-2015-SL-M9000_R_STD_01-1024x680.jpg
SL-M9000_R
XTR M9000 vites kolların bir anda tek veya birden fazla vites geçişi gerçekleştirmek için kullanılabilir. Bildiğimiz gibi Shimano iki-yönlü boşaltma sistemi bu seride de kullanılmış ve böylece biniciler sadece bir başparmak veya başparmak ve işaret parmağını kullanarak vites değiştirebilir. Ayrıca parmakların kaymasını engelleyen kabartılı “anti-slip” özelliğe sahip kollarda, XTR’ın yol sınıfındaki temsilcisi Dura-Ace yol grubundaki gibi aynı polimer kaplı iç vites kabloları kullanarak vites değişim oranını bir önceki XTR serisine göre %20 kolaylaştırmış.

FRENLER
shimano-xtr-2015-BL-M9020_R_STD_01-1024x681.jpg
BL-M9020_R

shimano-xtr-2015-BL-M9000_L_STD_01-1024x681.jpg
BL-M9000_L

shimano-xtr-2015-BR-M9000_STD_01-1024x680.jpg
BR-M9000

shimano-xtr-2015-BR-M9020_STD_RT99_01-1024x681.jpg
BR-M9020
Yeni XTR M9000 frenler de diğer ürünler de olduğu gibi “race” ve
“trail” modellerine sahipler. Her iki model de de ısı yalıtımı konusunda piston ve balatalara odaklanılarak %10 iyileşme sağlanmış. Magnezyum kaliper ve ana hazne ile karbon fren kolu (I-SPEC II montaj ile) XTR’nin ağırlık konusuna verdiği önemi gösteriyor.




JANT
shimano-xtr-2015-jant-1024x779.jpg
shimano-xtr-2015-jant
Shimano tamamen yeni XTR dağ bisikleti tekerlek setinin 27,5 ve 29 inç boyutlarda üretimini yapacak. Ayrıca Shimano XTR jantlar dağ bisikleti uygulamaları içinde karbon laminat jant teknolojisi ilk olacak ve aynı zamanda 28 telli sabitlenmiş yeni hafif rulman ve QR sistemi olacak.


shimano-xtr-2015-PD-M9020_01-1024x681.jpg
PD-M9020


 

Son mesajlar

Üst