WPA Şifreleme Sistemi Kırıldı

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Alengirli

Dekan
Katılım
17 Haz 2007
Mesajlar
5,270
Puanları
0
Kablosuz ADSL modeminiz güvenli kullanım için WPA2 şifrelemeyi desteklemiyorsa, modeminizi değiştirmenizde fayda var. İşte nedeni.


İki araştırmacı, Eric Tews ve Martin Beck, bir TKIP şifresini yaklaşık 15 dakikada kırmayı başardı. WEP'in yerini alan WPA şifreleme standardında ilk çatlak olan bu önemli gelişme, artık WPA2'ye geçmenin zamanının geldiğini gösteriyor. Üstelik bu girişimde kullanılan kodların bazıları Aircrack-ng kablosuz kırma aracında da yerini aldı. Diğer bir deyişle, WPA şifrelemeyi kırmanın yöntemi artık tüm hacker'lara açıldı. Eğer kablosuz ağınızı şifrelemek için WPA standardını kullanıyorsanız, bir an önce WPA2'ye geçmenizde fayda var. "Bizim buralarda kimse kablosuz ağ falan bilmez zaten." derseniz de, kotayı aştığınız için artan faturalardan biz sorumlu değiliz.

:: Hangi şifreleme sistemini kullanıyorsunuz?

Yazan : Erhan Kahraman
SDN - http://shiftdelete.net
 

technonur

SDN Okuru
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
177
Puanları
0
valla ben şifre falan koymuyorum nede olsa sınırsız diye sevaptır :)
 

Alex1024

Asistan
Katılım
13 Eki 2007
Mesajlar
388
Puanları
0
Benim anladığım kadarıyla şifre çözülemiyor daha, sadece protokol açığı nedeniyle trafiğin tamamı değil de bir kısmını okunabiliyor. Ama şifre elde edilemiyormuş, yani WPA ile şifrelenmiş bir kablosuz ağa erişim sağlanamıyor burada.
Kaynak: http://www.golem.de/0811/63413.html
 

EUP

Üyecik
Katılım
22 Eki 2008
Mesajlar
6
Puanları
0
ya amma abartı bir haber. şifre kırıldığı filan yok yukardaki arkadaşın da dediği gibi sadece protokolde ki bir açıktan yararlanıyorlar ama tüm netinizi alı koyma gibi bişi söz konusu değil yada sizin neti kullandığınız gibi modeminize bağlanıpta nete giriyim değil.
wpa şifresini kırmak 15 dk sürer mi yaa biraz mantıklı olun. trilyon x trilyon olasılık 15 dk da hemde.
 

DogukanDogu84

Profesör
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
1,639
Puanları
36
Konum
Turkey
bence de.15 dk bana da mantıklı gelmedi, minimum 16 karakterli şifre olsa ki bu 128 bit yapar, bunu kırmak yıllar alır.Yani bu haber uydurma. :)
 

serious_26

Üyecik
Katılım
3 Ağu 2007
Mesajlar
2
Puanları
0
web şifresinin kırıldığıını duydumda wpa ilk oldu bencede o kadar kolay değildirki web i kırmak zaten zor bu araştırmacıları kutluyorum 15 dakkaymış :>
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
7,677
Puanları
38
bence de.15 dk bana da mantıklı gelmedi, minimum 16 karakterli şifre olsa ki bu 128 bit yapar, bunu kırmak yıllar alır.Yani bu haber uydurma. :)
Bu araştırmacılar nasıl yapmış bilmiyorum ama kırma ile çözme farklı şeyler. Kırma olayında şifreyi b.force yöntemine göre çözeceksin diye bir şey yok.
Öyle dosyaların şifreleri çözülüyor ki deneme yanılmayla yüzyıllar alacak zaman gerekli ama nasıl oluyorsa program çok güvenli bilinen bir şifreleme sistemini bir anda çözebiliyor.
Unutmamak gerekli.
 

lord_dark

Üyecik
Katılım
3 Kas 2008
Mesajlar
12
Puanları
0
abi adamlar kırmış.. videolarını bile yayınladılar. önce paketleri dinliyorlar bunları bir dosya veri dosyası haline getiriyorlar. sonra bu paketleri inceleyip icinden mantıklı olanları seciyorlar sonrada wordlistle deneyip şifreyi buluyorlar. ama sadece wpa için gecerli ve her ethernet kartı ile yapılamıyor. realtek ve ateros cipsetli ethernet kartı ile yapılabiliyor. windows içinde yapılması oldukça zor görünüyor. linuz culer gene başı cekiyor ve linuxta oldukca rahat yapıyorlar.
 

_efe_

Üyecik
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
5
Puanları
0
Benim OturDugum Binada Tmm 7 tane kobLosuz ag var 7 sininde Şifresini kırdım.Şahsen Ben Kırdıgım şifreler Çok basit Oldu Çünkü Çok Basit yapmışlardı Size Tavsiyem ŞifreLerinizi yaparken -+.157.-+ ŞekLinde YaparSanız Hem kırması Hemde Şifre güvenli olur SaygılarLa İyi bayramlar
 

altug14

Asistan
Katılım
20 Mar 2008
Mesajlar
143
Puanları
0
Abi bizim buralarda öle bişey olmaz :D O konuda en tehlikeli benim burda..
 

ahmetfx

Doçent
Katılım
13 Ağu 2009
Mesajlar
860
Puanları
18
Şimdiye kadar Kelime Listeleri ile kırılabiliyordu. O da çok sağlam bir yöntem değil. Acaba şimdi wep gibi mi kırılabiliyor..
 
Üst
stat counter