- Katılım
- 22 Şubat 2007
- Mesajlar
- 9,826
- Reaksiyon puanı
- 12,058
- Puanları
- 113
FIA yarış direktörü Charlie Whiting, Melbourne ve Bahreyn'de meydana gelen ve çok konuşulan iki "tehlikeli pit çıkışı" olayına değindi.
İki pit stop hatası sonrası Avustralya'da iki Haas aracının da, lastiklerin tam takılmaması sebebiyle pistte kalmasının ardından, Ferrari ve Kimi Raikkonen, geçtiğimiz Pazar Sakhir'de tehlikeli pit çıkışı olayı ile gündeme geldi.
Gerçekleşen ufak kaza sadece Kimi'nin yarış dışı kalmasına değil, ayrıca erken kalkış sonrası Scuderia mekanikerinin bacağının kırılmasına ve sakatlanmasına da sebep oldu.
Her iki olayında aynı arka tekerlek parçalarını kullanan Haas ve Ferrari'nin başına gelmesi Whiting'in gözünden kaçmadı.
"Tesadüf gibi gözükmüyor, fakat açık bir şekilde Melbourne'deki iki olay da, bijon tabancasını kullanan kişi ile ilgili."
"Çapraz çizgili vidalar kullanılıyor ve sıktıklarını düşündüler, ancak geri çıktı ve bunu fark ettiklerinde çok geçti."
"Bahreyn'deki olayda ise, görevli tekerleği çıkaramadı bile ve bu biraz şaşırtıcı."
Whiting, bijon tabancalarının FIA tarafından incelendiğini ve bu sorunların tekrarlanmaması için neyin yanlış gittiğinin belirleneceğini söyledi.
"Alonso'nun testlerde tekerleği çıkmıştı hatırlarsanız, McLaren ile bunu inceledik ve o hafta bize bir rapor sundular."
"Durumu anlamak ve bir daha böyle bir şeyin tekrarlanmaması için Teknik Çalışma Grubumuz ile tartıştık."
"Buradan bir ders çıkarılmalı, Teknik Çalışma Grubu'ndaki herkes ile bunu paylaştık, ki herkesin dizaynı aynı olmasın."
"Elbette herkes, kendi araçlarında bunun olmayacağını söyledi..."
Whiting: Tehlikeli pit çıkışları 'tesadüf gibi gözükmüyor'