Vücut tipinizi biliyor musunuz ?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


RedDevil

Profesör
Katılım
29 Kas 2008
Mesajlar
1,431
Puanları
38
ben seni biraz daha rahatsız ederim bugünlerde 189 boy var 78-80 arası kilom var bu aralarda değişiyor kilom ama göbek var gibi yemekten sonra şişiyor :) bezelye yutmuş solucan düşün :D kollarım bileklerim ince omuzlar dar anlayacağın kas namına çok birşey yok
Normalde direk kas inşasına başla diyecem. Fakat karın bölges ölçüsü ve foto veya real'de görmeyince karar veremiyorum. Hem cardio hemde bady yapabilirsiniz. Yada normalden çok yağ oranı yakmak istiyorsanız 2-5 ay arası sırf kardiyo yapmanızı tavsiye ederim. Sebebi ise ağırlığa geçildiği zaman vücutta bulunan tüm kas grubu çalışacak. Bu da vücuda daha fazla enerji onalarak dönecek. Eğer beslenmeyi iyi yapmaz iseniz vücut gerekli gördüğü enerjiyi karşılayamazsa (besleyemez ise) kaslarda biriken proteinleri almaya başlayacak. Bu şekilde kas inşası olmayacak yaptığınız kaslar zamanla eski haline dönecek. Siz de bu ihtiyacı karşılamak için fazla yiyeceksiniz. Normal kilonuzda fazla geleceksiniz. Aslında kilo ve boy orantısına bakmayınız. Vücut geliştirenler kilolarına bakıldığı zaman aşırı obez gözükürler. Bu onların kas ağırlığıdır. Eğer ağırlık kaldırarak zayıflama olmaz. Düşük ağırlıklar ile yapılacak hareketlerin tekrarı "12-15" arası olması lazım.Örneği; "Dumbbell Bench Press" yaptıkdan sonra hemen "Dumbbell Bench Press (Close)" geçmek. Size tavsiyem kardiyo , diyet ve kas gelişimi şeklinde yapmanız.
 

rozabay

Dekan
Onursal Üye
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
7,114
Puanları
48
EKTOMORF - ECTOMORPH bundan işte benim ki. Yiyom yiyom kilo almıyom ne güzel :D
 

RedDevil

Profesör
Katılım
29 Kas 2008
Mesajlar
1,431
Puanları
38
Bende ECTOMORPH vücut tipine uyuyorum. Boy 183 kilo 82 bana program önerebilirmisiniz? Özellikle omuz genişletmeye yönelik.
Acaba spor geçmişiniz varmı ? Yada hala spor yapıyorusunuz (salonda) ? Yapmıyor iseniz size bölgesel çalışmayı öenermek yanlış olur. Hem omuz kası en zor gelişen kas grubudur. Bu kas grubunu geliştirirken sabırlı olmanız lazım. Yüzmek en iyi omuz çalıştıran spor dalıdır. Bu program spor salonunda çalışanlar için uygundur. Değilse sakatlanma riski vardır. Bu programı 3 ay gibi sürede doğru çalışırsanız omuzlarınızda farklılık baya olacaktır. "Shoulder Press 4x12, Seated Dumbbell Press-4x12, Dumbbell Side Lateral Raise-3x12, Two Arm Cable Side Lateral Raise-3x12" Omuz grubu sakatlanması kolay bir kas grubudur ısınmadan sakın ağırlık kaldırmayınız. Sakatlık durumu en az spor hareketleri bu videoda vardır.
 
Katılım
11 Haz 2011
Mesajlar
541
Puanları
0
RedDevil
EKTOMORF - ECTOMORPH vücut tipine uyuyorum.Vücut geliştirme sporuyla bir ara uğraştım ama tekrar uğraşmak istiyorum bu aralar.Ancak sıkıntım şu; Salonda çalışırken o anlık kas oluyor şişiyor vücudum.Salondan çıktıktan sonra 3-4 saat kadar devam ediyor.Ardından geri eski halini alıyor sönüyor kaslar.2 ay devam ettim çalışmaya ama durum aynı.Bu arada vücudumun kuvvetlendiğini hissediyorum,ağırlıklar artıyor ama bir türlü kas inşası olmuyor.Oluyor da geçici oluyor bunu kalıcı kılmak için ilaç mı kullanmam lazım yoksa bi tavsiyeniz var mı?
 

RedDevil

Profesör
Katılım
29 Kas 2008
Mesajlar
1,431
Puanları
38
@PöH19 büyük ihtimal vücudunuzda yağ oranı yüksek. Kardiyo yapmadan spor yapıyor ise normal. Antreman sonrası kaslarınızı beslemelisiniz. Protein bakımından zengin besinler yemelisiniz. Sakın ilaç kullanmayın. Ama sporcu besini alabilirsniz. Size kalmış bir şey. Normal yiyerek beslenme ile bir yere kadar kaslarınızı beslersiniz. Bi yerden sonra protein tozu kullanabilirsiniz. Vücudunuzun kas oranı arttıkca protein ihtiyacı ona göre olmalıdır. Kasları belirgin yapmak için kaldırırken ve indirirken ağırlığı yavaş şekilde yapınız. Kaslarınızın şiştiğini o zaman görürsünüz. Genellikle kardiyo atlanır. Ama asıl önemli olan inşa aşaması kardiyodur. Kardiyo yapmazsanız vücütta ki yağlar yaptığınız bb ile kas dokusu ile sertleşip yakmak çok zor olacaktır.
 

Mehmet_Tahir

Asistan
Katılım
23 Ara 2008
Mesajlar
371
Puanları
0
Mezomorf çabuk kilo almaktan nefret ediyorum ama düzenli ve kısa süreli bile spor yapsam kas oluyor.
Göbek olsa bile vücüt kaslı bende nası bi fizik varsa artık :D
 

rozabay

Dekan
Onursal Üye
Katılım
4 Nis 2009
Mesajlar
7,114
Puanları
48
hocam yasiniz kac bilmiyorumda o yedikleriniz 40 lardan sonra yag oluyor siz simdiden az yemee alisin bence cevremde hep oyle gordum
Yok metabolizmam o kadar hızlı çalışıyormuş ki vücudumda yağ sıfıra yakınmış. Yaş ilerleyince de akşam yürüşüne başlarım yağ falan birikmez bende :)
 

RedDevil

Profesör
Katılım
29 Kas 2008
Mesajlar
1,431
Puanları
38
Yok metabolizmam o kadar hızlı çalışıyormuş ki vücudumda yağ sıfıra yakınmış. Yaş ilerleyince de akşam yürüşüne başlarım yağ falan birikmez bende :)
Sen yediğine ve içtiğine dikkat edersen birde üstüne spor yaparsan hiç bir şey olmaz. :)
 

BrknEs

Dekan
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
6,934
Puanları
63
Konum
EsBer
Normalde direk kas inşasına başla diyecem. Fakat karın bölges ölçüsü ve foto veya real'de görmeyince karar veremiyorum. Hem cardio hemde bady yapabilirsiniz. Yada normalden çok yağ oranı yakmak istiyorsanız 2-5 ay arası sırf kardiyo yapmanızı tavsiye ederim. Sebebi ise ağırlığa geçildiği zaman vücutta bulunan tüm kas grubu çalışacak. Bu da vücuda daha fazla enerji onalarak dönecek. Eğer beslenmeyi iyi yapmaz iseniz vücut gerekli gördüğü enerjiyi karşılayamazsa (besleyemez ise) kaslarda biriken proteinleri almaya başlayacak. Bu şekilde kas inşası olmayacak yaptığınız kaslar zamanla eski haline dönecek. Siz de bu ihtiyacı karşılamak için fazla yiyeceksiniz. Normal kilonuzda fazla geleceksiniz. Aslında kilo ve boy orantısına bakmayınız. Vücut geliştirenler kilolarına bakıldığı zaman aşırı obez gözükürler. Bu onların kas ağırlığıdır. Eğer ağırlık kaldırarak zayıflama olmaz. Düşük ağırlıklar ile yapılacak hareketlerin tekrarı "12-15" arası olması lazım.Örneği; "Dumbbell Bench Press" yaptıkdan sonra hemen "Dumbbell Bench Press (Close)" geçmek. Size tavsiyem kardiyo , diyet ve kas gelişimi şeklinde yapmanız.
olur bir şekilde tavsiyelerine uymaya çalışırım ayrıca sizin bu bilgiler nereden geliyor siz yaptınız yoksa hocalık falan mı var ?
 

OnurFK

Profesör
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
1,858
Puanları
38
olur bir şekilde tavsiyelerine uymaya çalışırım ayrıca sizin bu bilgiler nereden geliyor siz yaptınız yoksa hocalık falan mı var ?
Ben 1 yildir body fitness yapiorum oyle ogrendim galiba diger arkadas ta yapior bir suredir
 
Üst
stat counter