Volkswagen'in Türkiye'de Fabrika Açmasının Perde Arkası

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Görkem Say

Адидже
Yönetici
Super Moderator
Editor
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
14,459
Puanları
113
Konum
Laurelindórinan
Bildiğiniz üzere Volkswagen yakın zamanda fabrika açacak. Fabrika için yatırım yaklaşık 950 milyon TL olacakken toplam yatırımın 2-3 milyar TL olması bekleniyor. Şimdi dışarıdan baktığımız zaman koskoca Volkswagen bizim ülkemize yatırım yapacak, istihdam artacak gibi görebiliriz ki böyle görünmesi gayet normal fakat çoğunluğun bilmediği nokta bu firmanın emisyon konusunda bir hileci olmasıdır. Bizim ülkemizde bu kadar yüksek fiyatlardan satıldığına bakmayın Avrupa'da Volkswagen işçi sınıfı arabasıdır özellikle de Almanya ve İskandinav ülkelerinde zira Almanya'da Audi, Mercedes ve BMW gibi markalar daha öndeyken İskandinav ülkelerinde Volvo daha önde. Şimdi bu emisyon olayını biraz daha açalım. Volkswagen zamanında arabaların emisyon değerlerinde yazılımla oynayarak olması gereken değerlerden daha aşağıda göstermiş ve bu olay açığa kavuştuğu zaman yüksek emisyon değerleri ile üretilen arabalarını satamamıştı zira Amerika'nın Nevada eyaletinde bir Volkswagen çöplüğü görebilirsiniz. Emisyon değeri nedir diyecek olursak kısaca arabaların zararlı gaz salınımı diyebiliriz. Bu değerlerin çevre şartları için belli değerlerden az olması gerekir işte Volkswagen bu konuda hile yaptı. Türkiye'ye fabrika açmasının sebebi de tam olarak bu. Orada satamadığı araçları burada gümrükten vergisiz geçirecek ve burada işlenip satılacak. Yani aslında ilk etapta bakıldığı zaman güzel olan bu yatırım aslında bizim kazıklanmamız ile sonuçlanıyor. Sonuç olarak da elimizde emisyon değerleri yüksek araçlar kalıyor. Biraz araştırmak yaparsanız aşağıda attığım link haricinde de bu konu ile ilgili çokça yazı ve makale bulabilirsiniz. Milliyetçiliği veya particiliği bir kenara bırakıp tarafsız düşünürseniz olayın ne kadar mantıklı geldiğini anlayacaksınız. Bu şartlarda altında fabrika açılması bizim için iyi değil tam tersi felaket olacaktır. Avrupa ve Amerika'da bu tarz çevre olaylarına ciddi sınırlamalar ve cezalar getirilirken bizim ülkemizde önemsenmemesini görmek üzücü.


s-d615e51218c36f8c85c33a66c2362aed97333a5f.jpg

O koca çöplük.

aaaa.jpg

Tepeden görünüm

aaaaaaaaaaaa.jpg


asasdasd.jpg


Kaynak: İşte Volkswagen’in Türkiye aşkının nedeni: 150 bin araç gümrüksüz gelecek
 

cihaneken

Asistan
Katılım
15 Haz 2019
Mesajlar
129
Puanları
28
Konum
France
İyide VW olayından sonra yapılan araştırmalarda bir çok firmanın benzer yazılım kullandığı ortaya çıktı, yani bu sadece VW e özel bir durum değil, Audi, Mercedes, Porche, Renault(Fransa devletinin ortağı olduğu), Fiat gibi markalarında bazı modellerinde aynı yazılıma rastlandı. Bu firmalarda binlerce aracı geri çağırdı.

Olaya küçük bakmamak gerek sadece 150-200 bin araç için adamlar böyle bir yatırım ve çabaya girmeye tenezzül bile etmezler durum daha büyük bir planın parçası.

Avrupa ve Amerika da dizel araçlara karşı bir cephe alınmış durumda Hatta bazı bölgelerde dizel araç kullanmak tamamen yasak bazı bölgelerde ise araçların yaşlarına göre yasak getiriliyor, hollanda bir ara yakın bir gelecekte ülke genelinde dizel araçları tamamen yasaklayacağını duyurmuştu. İngiltere yine buna benzer bir açıklama yapmıştı.

Uzun lafın kısası dizel araç pazarı Avrupa ve Amerika'da daralmaya başladığı ve hızlada daralmaya devam etmesi nedeni ile markalar diğer ülkelere ağırlık veriyor ve vermeye devam edecekler yani araçları satacak başka ülkeler arıyorlar. Yeni pazarlar kuruyorlar.

Ek olarak Türkiye'de üretilen araçlar sadece Türkiye için üretilmiyor, diğer ülkelere de gönderiliyor. Örneğin Türkiye'de üretilen fiat ve Renault lar avrupa pazarına da gönderiliyor.

Avrupada fabrikada bir işçiye verdiği maaş ile Türkiye'de 3 işçi çalıştırabilirsiniz, dolayısı ile Türkiye'de fabrika kurmak çok mantıklı bir iş olur.

Bir diğer konu avrupada günümüze kadar benzinli araçlara ayıplı gözüyle bakılır ve fiyatları açısından ikinci el satışlarında pek para etmezdi halende biraz öyle, örneğin aynı marka ve model iki aracın dizel versiyonu 5000 euro ise benzinli versiyonu 3000 euro gibi bir fiyata zor satardınız.

Fakat durum değişmeye başladı hibrit, elektrikli ve benzinli araçlara rağbet artmaya başladı, avrupanın bir çok bölgesinde neredeyse her köşe başında bir araç şarj istasyonu mevcut, alış veriş merkezlerinin otoparklarında, mağazaların otoparklarında şarj istasyonları mevcut. Bizim ülkemizde ve bizim ülkemizden sonra asya ya doğru bir çok ülkede sanki dizel yeni keşfedilmiş gibi rağbet kazanmaya başladı, yakıt ekonomisi nedeni ile insanlar aynı araca daha çok para verip dizel olanını tercih ediyor yani avrupanın eski gördüğü teknoloji bizde yeni yeni yayıldı ve tutulmaya başlandı şimdi sen bu adamlara bir kamyon sopa atsan yine gidip dizel tercih edecekler. VW nin yerinde bende olsam gelir Türkiye ye fabrika açarım tabi.

Ayrıca kişi baz alındığında emisyonu yüksek araç kullanmasının kendisine doğrudan bir zararı olmaz, daha yüksek performanslı bir araç kullanmış olur ancak genel baz alındığında tabiki hem şehirlern havasına hem dünyanın havasına bol miktarda zararlar vererek daha çok hastalığın, kanserin ve hasta doğan bebeklerin sayısını arttırmaya pay katmış ve destek olmuş oluyor. Bende bir dizel araç sahibiyim, sistem buna itiyor. 5 paket sigara parasına bir depo(43 lt.) dizel alıp 850 km yol yapıyorum. Benzinli alsam yapabilirmiyim ? Zor.

Yapacak bir şey yok gibi bunca yıl Fransızlarla, İtalyanlar düdükledi birazda Almanlar düdüklesin bakalım.
 

Görkem Say

Адидже
Yönetici
Super Moderator
Editor
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
14,459
Puanları
113
Konum
Laurelindórinan
İyide VW olayından sonra yapılan araştırmalarda bir çok firmanın benzer yazılım kullandığı ortaya çıktı, yani bu sadece VW e özel bir durum değil, Audi, Mercedes, Porche, Renault(Fransa devletinin ortağı olduğu), Fiat gibi markalarında bazı modellerinde aynı yazılıma rastlandı. Bu firmalarda binlerce aracı geri çağırdı.

Olaya küçük bakmamak gerek sadece 150-200 bin araç için adamlar böyle bir yatırım ve çabaya girmeye tenezzül bile etmezler durum daha büyük bir planın parçası.

Avrupa ve Amerika da dizel araçlara karşı bir cephe alınmış durumda Hatta bazı bölgelerde dizel araç kullanmak tamamen yasak bazı bölgelerde ise araçların yaşlarına göre yasak getiriliyor, hollanda bir ara yakın bir gelecekte ülke genelinde dizel araçları tamamen yasaklayacağını duyurmuştu. İngiltere yine buna benzer bir açıklama yapmıştı.

Uzun lafın kısası dizel araç pazarı Avrupa ve Amerika'da daralmaya başladığı ve hızlada daralmaya devam etmesi nedeni ile markalar diğer ülkelere ağırlık veriyor ve vermeye devam edecekler yani araçları satacak başka ülkeler arıyorlar. Yeni pazarlar kuruyorlar.

Ek olarak Türkiye'de üretilen araçlar sadece Türkiye için üretilmiyor, diğer ülkelere de gönderiliyor. Örneğin Türkiye'de üretilen fiat ve Renault lar avrupa pazarına da gönderiliyor.

Avrupada fabrikada bir işçiye verdiği maaş ile Türkiye'de 3 işçi çalıştırabilirsiniz, dolayısı ile Türkiye'de fabrika kurmak çok mantıklı bir iş olur.

Bir diğer konu avrupada günümüze kadar benzinli araçlara ayıplı gözüyle bakılır ve fiyatları açısından ikinci el satışlarında pek para etmezdi halende biraz öyle, örneğin aynı marka ve model iki aracın dizel versiyonu 5000 euro ise benzinli versiyonu 3000 euro gibi bir fiyata zor satardınız.

Fakat durum değişmeye başladı hibrit, elektrikli ve benzinli araçlara rağbet artmaya başladı, avrupanın bir çok bölgesinde neredeyse her köşe başında bir araç şarj istasyonu mevcut, alış veriş merkezlerinin otoparklarında, mağazaların otoparklarında şarj istasyonları mevcut. Bizim ülkemizde ve bizim ülkemizden sonra asya ya doğru bir çok ülkede sanki dizel yeni keşfedilmiş gibi rağbet kazanmaya başladı, yakıt ekonomisi nedeni ile insanlar aynı araca daha çok para verip dizel olanını tercih ediyor yani avrupanın eski gördüğü teknoloji bizde yeni yeni yayıldı ve tutulmaya başlandı şimdi sen bu adamlara bir kamyon sopa atsan yine gidip dizel tercih edecekler. VW nin yerinde bende olsam gelir Türkiye ye fabrika açarım tabi.

Ayrıca kişi baz alındığında emisyonu yüksek araç kullanmasının kendisine doğrudan bir zararı olmaz, daha yüksek performanslı bir araç kullanmış olur ancak genel baz alındığında tabiki hem şehirlern havasına hem dünyanın havasına bol miktarda zararlar vererek daha çok hastalığın, kanserin ve hasta doğan bebeklerin sayısını arttırmaya pay katmış ve destek olmuş oluyor. Bende bir dizel araç sahibiyim, sistem buna itiyor. 5 paket sigara parasına bir depo(43 lt.) dizel alıp 850 km yol yapıyorum. Benzinli alsam yapabilirmiyim ? Zor.

Yapacak bir şey yok gibi bunca yıl Fransızlarla, İtalyanlar düdükledi birazda Almanlar düdüklesin bakalım.
Olayı sadece 150.000 araç diye düşünmeyin Volkswagen bu işten toplamda 25milyar dolar zarar etti ki bu rakam firma için çok büyük bir kayıp. Dediğim gibi fabrika olayının birçok etkisi var. Dediğiniz gibi ucuz işçi, dizel yakıtın Avrupa'da azalması vs. fakat yatırımın ana amacı ayıplı malların yeniden kullanıma sokulabilmesi. Evet emisyon olayını diğer firmalarda yaptı fakat hiçbiri VW kadar zarar etmedi veya bu emisyon yazılımını bu kadar büyük ölçekli uygulamadı.
 

ÆSir

Hab-gah-ı Yare Girdim Arz İçin Ahvalimi
Yönetici
Moderatör
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
2,892
Puanları
113
Konum
Asgardia
Olayın sadece basit bir serbest bölge serüveni olduğu düşüncesindeydim, ancak dediklerinde haklı olabilirsin. Mercedes, Audi gibi markaların da bunu yapıyor olması VW firmasını da haklı çıkartmaz. Bazen ülkece zararlı şeylere meraklı olabiliyoruz.
 

Oriolus Belası

Asistan
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
129
Puanları
28
Türkiyede geçen yıl satılan 0 ww araç sayısı 10.000 tane.

Elimde net veri yok ancak yukarıda bahsedilen araç sayısı 200.000. Bir önceki yıla göre araç sarıl oranında azalış %40.

Bu durumda ww elindeki tüm arabaları TR piyasasına satmaya çalışsa en erken 20 yılda satışı bitirebilir ki 2017 de ürettiği araçları 2037 de nasıl satar muamma. O araçlar öyle veya böyle ww fabrikasında yeniden üretilmek zorunda.


Söz konusu araba olunca üretim maliyetine yakın oranda taşıma ücüreti çıkıyor. Eh türkiyede asgeri ücret 400$ seviyesinde olduğundan ister istemez araç üreten şirketler tr yi tercih ediyor.
 

ÆSir

Hab-gah-ı Yare Girdim Arz İçin Ahvalimi
Yönetici
Moderatör
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
2,892
Puanları
113
Konum
Asgardia
2017 de ürettiği araçları 2037 de nasıl satar
Yıl 2019 insanımızda hala 80-90 model aşkı var, neden almasın
 

Melih Beyefendi

Profesör
Katılım
18 Tem 2019
Mesajlar
1,381
Puanları
113
Konum
İSTANBUL/Sultangazi (Türkiye Cumhuriyeti)
Yıl 2019 insanımızda hala 80-90 model aşkı var, neden almasın
Türkiye'nin yarısında (hele hele lanet Sultangazi'de) 1986 model veya 1992 model Tofaş sevdası var hocam. Amma velakin, Tofaş kaza testlerinde çok kötü bir sonuç ile çıkmış. Hatta Yandex'te veya Google'da araştırın. 2'ye ayrılmış Tofaş araçları göreceksiniz. Bari Volkswagen sağlam arabalar üretiyor. İnsanlarda ben 1970 model Volkswagen görüyorum. Sizin de dediğiniz gibi hocam; neden olmasın?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Olayı sadece 150.000 araç diye düşünmeyin Volkswagen bu işten toplamda 25milyar dolar zarar etti ki bu rakam firma için çok büyük bir kayıp. Dediğim gibi fabrika olayının birçok etkisi var. Dediğiniz gibi ucuz işçi, dizel yakıtın Avrupa'da azalması vs. fakat yatırımın ana amacı ayıplı malların yeniden kullanıma sokulabilmesi. Evet emisyon olayını diğer firmalarda yaptı fakat hiçbiri VW kadar zarar etmedi veya bu emisyon yazılımını bu kadar büyük ölçekli uygulamadı.
Hocam bilgiler yanlış tamamen. Renault sadece dizel yakıt kullanarak emisyon seviyesini azaltmaya çalıştı. Motora değişik bir sistem kurup emisyon salınımını azaltmışlar. Fiat konusunda, yolda bazem egzozundan kara duman atan araçlarını görüyorum da (eski kasa Doblo ve Fiorino) yani hocam, Volkswagen kendisi kaşınmış.
 

Oriolus Belası

Asistan
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
129
Puanları
28
Yıl 2019 insanımızda hala 80-90 model aşkı var, neden almasın
O araçlar dönemin efsane araçları ve hiçbiri sıfır değil. WW 30 yıl boyunca 2019 öncesi çoğu orta segment olan araçları TR de satarsa ne bizimkiler alır nede yabancı haber ajansları sessiz kalır.
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şub 2014
Mesajlar
5,802
Puanları
113
Türkiye'ye yatırım yaptığı için, içimizdeki Türk düşmanları hemen karalama kampanyasına başlamışlar. Porsche, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Şkoda, bunların hepsi birer Volkswagen. Türkiyede üretilen araçlar Türkiye'de satılmazlar. Çoğu Avrupada satılıyor. Türkiye'de kullanılan araçların da hepsi türkiye'de üretilmiş değiller. Hyundai da Türkiyede üretiliyor, Toyota da Türkiye de üretiliyor, Honda da Türkiye de üretiliyor. Çünkü Türkiye de Maaşlar düşük.

Almanya daki Volkwagen, Mercedes ve Audi'leri de Türkler üretiyor. Üretim bandında çalışanların büyük kısmı Türk.
 

Oriolus Belası

Asistan
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
129
Puanları
28
Ayrıca 10 Yıl sonra hemen hemen elektrikli araçların standart olacağımı düşünürsek ww tr üzerinde 200 bin aracı bırak 20 yılda 100 yılda bile satamaz.
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şub 2014
Mesajlar
5,802
Puanları
113
Ford da Türkiyede üretiliyor, Renault ve Fiat ta Türkiye de üretiliyorlar. Ama üretimin büyük çoğunluğu Avrupa'da satılıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Volkswagen'nin diğer üretim yaptığı ülkeler, Arjantin, Meksiko, Brazilya ve Çin.
 

Görkem Say

Адидже
Yönetici
Super Moderator
Editor
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
14,459
Puanları
113
Konum
Laurelindórinan
Burada üretiliyor Avrupa'ya satılıyor olayını biliyoruz zaten ben onu yapmayacak mı diyorum. Adamlar fabrika olayı sayesinde emisyonlu arabaları gümrükten vergisiz sokacak. Büyük ihtimalle de burada bir kampanya başlatacak satış için al sana mükemmel ortam. Ben zaten fabrikada üretilecek arabalara laf etmedim ki lafı yanlış anlıyorsunuz. Adamlar fabrikada araç üretirken bir yandan da bu yatırım ile elinde kalan malları çıkarak al sana iki türlü kar.

Türkiye'ye yatırım yaptığı için, içimizdeki Türk düşmanları hemen karalama kampanyasına başlamışlar. Porsche, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Şkoda, bunların hepsi birer Volkswagen. Türkiyede üretilen araçlar Türkiye'de satılmazlar. Çoğu Avrupada satılıyor. Türkiye'de kullanılan araçların da hepsi türkiye'de üretilmiş değiller. Hyundai da Türkiyede üretiliyor, Toyota da Türkiye de üretiliyor, Honda da Türkiye de üretiliyor. Çünkü Türkiye de Maaşlar düşük.

Almanya daki Volkwagen, Mercedes ve Audi'leri de Türkler üretiyor. Üretim bandında çalışanların büyük kısmı Türk.
Bu dediğiniz arabaların hepsi birer VW değil üst şirketleri aynı ikisi bambaşka şeyler.
 

Sherlock.Holmes

Asistan
Katılım
10 Şub 2018
Mesajlar
129
Puanları
28
Konum
Razgrad / Deliorman
( www.sozcu.com.tr ) Gazetesinde yayınlanan Ali Gülen'e ait haber niteliği olmayan yazı dizisi...

Ali Gülen tarafından kaleme alınan hayal ürünü bile olamayacak kadar saçma bir iddiayı sizin gibi birisinin (Görkem Say) hiç bir araştırma yapmadan yayınlaması şahsımı üzdü ve şaşırttı. ''www.sozcu.com.tr'' dahi bu yazı dizisini yayınladığı tarihten sonra yaptığı hatanın farkına varıp yazıyı tekrar düzenlemiştir

Öncelikli olarak ithalat rejimine göre ancak o yılın otomobili ithal edilebilir, eski model ithal edilemez.

Ayrıca ABD’de bekleyen araçlar 2 cm küp hacim ve üzeri motora sahip.
Kararname diyor ki eğer sen sabit yatırım tutarının %20'sini gerçekleştirirsen ve yıllık 100 bin adet otomobil üretirsen bunun en fazla %15'i kadar bir aracı gümrük vergisi olmadan yurda sokabilirsin. Ve bu ithalat izini sadece 1600 cm küp hacime kadar verilmiş. Hybrid modellerde de 2500 cm küp hacme kadar izin verilmiş.

TC Resmi Gazete
 
Son düzenleme:

Oriolus Belası

Asistan
Katılım
5 Mar 2015
Mesajlar
129
Puanları
28
TR de satış oranı tüm bu satışı durdurulan araçların %10 u bile geçemez.


TR dediğim gibi hem ulaşım hem iş gücü olarak, mantıklı bir ülke.


Ancak şöyle bir durum var ekonominin kötüye gitmesi adamların işine gelir. Sonuçta dolarla iş yapıyorlar. Dolar ne kadar değerli iş gücü o kadar ucuz. Muhtemelen geleceği görmüşler.
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şub 2014
Mesajlar
5,802
Puanları
113
VW, Audi, Skoda, Seat, ve Porsche. Hepsi aynı şasi'ler üzerinde yürüyor ve hepsi aynı motorları kullanıyor. Arada biraz ayar farkı ve kasa görünümü var. Bir de fiyatlar farklı. Parçalar hepsi aynı. Seat ve skoda motorları Amerika ve avrupa emisyon yasalarına uygun da, aynı motorlar VW modellerinde mi yasal emisyon hacimlerini tututuramıyor? Türkiye de henüz Avrupa da geçerli emisyon hacimleri geçmiyor. Bizdeki standartlar hep bir kaç sene sonrasında Avrupa normlarına getiriliyor. Havaya atılan atıkar için bir yasal standart var (birden fazla var) Bu yasalar ne kadar Karbon Monoksit salınımına (ve başka gazlar da olabilir) izin verileceğini belirliyor. Avrupa'da bu ölçekler her bir kaç senede (5 senede bir sanırım) düşürülüyor. Teknolojik gelişme ama bir yerlerde tıkanmaya başladı ve hesaplanan gibi ilerlemiyor. Amerika zaten bu yasaları kabul etmemiş ülkeler arasında. Onların araçları daha pis. Ama Ticari savaş bok atmakla yürüdüğü için, başkalarına çamur atarak, kendi ürünlerini temiz çıkarmaya çalışıyorlar.

VW dünyanın en büyük Otomobil üreticisiydi. Şimdi bu ünvan toyota'nın. Eskiden GM (Chevrolet, Cadilac falan dı) Amerikan otomobil Endüstrisi teknolojik gelişmeye yeterince yatırım yapmadığı için geriledi ve kendi iç piyasalarını Japonlara kaptırdılar. Alman'ları da piyasaya sokmamak için böyle bir kampanya başlatmış oldular. Amerikanın bilinen bir taktiği bu. Başkalarını itibarsızlaştırıp, işi kapmak.
 

Sherlock.Holmes

Asistan
Katılım
10 Şub 2018
Mesajlar
129
Puanları
28
Konum
Razgrad / Deliorman
( www.sozcu.com.tr ) Gazetesinde yayınlanan Ali Gülen'e ait haber niteliği olmayan yazı dizisi...

Ali Gülen tarafından kaleme alınan hayal ürünü bile olamayacak kadar saçma bir iddiayı sizin gibi birisinin (Görkem Say) hiç bir araştırma yapmadan yayınlaması şahsımı üzdü ve şaşırttı. ''www.sozcu.com.tr'' dahi bu yazı dizisini yayınladığı tarihten sonra yaptığı hatanın farkına varıp yazıyı tekrar düzenlemiştir

Öncelikli olarak ithalat rejimine göre ancak o yılın otomobili ithal edilebilir, eski model ithal edilemez.

Ayrıca ABD’de bekleyen araçlar 2 cm küp hacim ve üzeri motora sahip.
Kararname diyor ki eğer sen sabit yatırım tutarının %20'sini gerçekleştirirsen ve yıllık 100 bin adet otomobil üretirsen bunun en fazla %15'i kadar bir aracı gümrük vergisi olmadan yurda sokabilirsin. Ve bu ithalat izini sadece 1600 cm küp hacime kadar verilmiş. Hybrid modellerde de 2500 cm küp hacme kadar izin verilmiş.

TC Resmi Gazete
Durumun vahametini anlamanız için entry

Yani yüz bin otomobil üretilmesi halinde en az 150 bin otomobil, ABD'den gümrük vergisi ödemeksizin Türkiye'ye sokulacak.
Yazıyı kaleme alan (Ali Gülen) 100.000(yüzbin)'nin %15i ni 15,000(onbeşbin) değilde 150.000(yüzellibin) olarak hesaplayacak seviyede bir zat varın gerisini siz düşünün
 
Üst
stat counter