Volkswagen Transporter Kullananlar Kulübü

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


alpacino_34

Profesör
Katılım
31 Ağu 2015
Mesajlar
1,419
Puanları
83
Volkswagen Transporter Serüveni ;
İlk Nesil [T1] (1950-1967) ; Volkswagen'in Hollandalı ithalatçısı Ben Pon, 1946 yılında Wolfsburg'daki Volkswagen fabrikasını gezerken karşılaştığı, birkaç Volkswagen çalışanının ağır parçaları bir üretim binasından diğerine taşımakta kullanmak amacıyla Beetle'dan esinlenerek geliştirdiği Plattenwagen adlı araçtan ilham alarak; motoru arkada yer alan, önden çekişli ve kutu şeklinde gövdesi olan bir araç taslağı çizdi.
Motor : 1,1 L B4 (benzinli)
1,2 L B4 (benzinli)
1,5 L B4 (benzinli)
1,6 L B4 (benzinli)

4137_0-auto_downl.jpg

İkinci Nesil [T2] (1967-1979) ; 1967'de, Tip 2'nin ikinci neslinin üretimine başlandı. Ön camdaki ikiye bölünmüşlük kaldırılarak ön cam tek parça hâline getirilmiş, araç birinci nesle kıyasla daha büyük ve daha ağır olmuştu. Genelde sokaklarda karavan olarak gördük Eskiden cafe yiyecek vb.İşlerde kullanılırdı.
Motor : 1,6 L B4 (benzinli)
1,7 L B4 (benzinli)
1,8 L B4 (benzinli)
1,8 L I4 (benzinli)
2,0 L B4 (benzinli)
vwt2camper.jpg

Üçüncü Nesil [T3] (1979-1990) ; 1979 Mayıs'ında, Hannover'deki fabrikada, Tip 2'nin üçüncü nesil modellerinin üretimine geçildi.Bu nesille birlikte önceki iki neslin aksine aracın dış kısmındaki yuvarlatılmış hatlardan daha keskin hatlara geçiş yapıldı. Camlar ile bagaj kapısının boyutları büyütüldü.1981 Şubat'ında, Golf'te kullanılan 1,6 L (1.588 cc) hacimli 37 kW (52 bhp) DIN gücündeki su soğutmalı dizel motor içeren sürümlerin üretimine geçildi.
Motor : 1,6 L H4 (benzinli, hava soğutmalı)
1,9 L H4 (benzinli, su soğutmalı)
2,0 L H4 (benzinli, hava soğutmalı)
2,1 L H4 (benzinli, su soğutmalı)
2,3 L I5 (benzinli, su soğutmalı)
2,5 L I5 (benzinli, su soğutmalı)
2,6 L I5 (benzinli, su soğutmalı)
1,6 L I4 (dizel)
1,7 L I4 (dizel)
x192198987571535478_0.jpg

Dördüncü Nesil [T4] (1990-2003) ; Ağustos 1990'da dördüncü neslin üretimine başlanırken, modele Transporter adı verilmişti. Bu nesilde, standart olarak kullanılan su soğutmalı motor ilk kez aracın ön kısmına alınmıştı Önceki nesle göre aracın burun kısmı uzatılmış, ön farlar dikdörtgensel şekilde tasarlanmıştı. Van, kamyonet ve campervanolmak üzere üç farklı gövde tipinde sürümleri üretilen dördüncü nesilde farklı kapasite ve güçlerde benzinli ve dizel motorlar kullanılmıştı. Not: Zamanında Vardı Gerçekten süper bir ticariydi İyi kaçardı ..

Motor : 1,8 L I4 (benzinli)
2,0 L I4 (benzinli)
2,5 L I5 (benzinli)
2,8 L VR6 (benzinli)
1,9 L I4 (dizel)
1,9 L I4 (turbo dizel)
2,4 L I5 (dizel)
2,5 L I5 (TDI)

vw-t4-10.jpg

Beşinci Nesil [T5] (2003-2016 ) ; Modelin beşinci neslinin üretimine Mart 2003'te başlandı. İlk olarak 2,0 L (1.984 cc) hacimli 85 kW (116 PS, 114 hp) DIN gücündeki ve 3,2 L (3.189 cc) hacimli 173 kW (235 PS, 232 hp) DIN gücündeki benzinli motorlar ile 1,9 L (1.896 cc) hacme sahip 62 kW (84 PS, 83 hp) DIN ve 75 kW (102 PS, 101 hp) DIN güçlerindeki ve 2,5 (2.461 cc) hacme sahip 96 kW (131 PS, 129 hp) ve 128 kW (174 PS, 172 hp) DIN güçlerindeki TDI PD dizel motorlar taşıyan dört farklı sürüm imal edilmekteydi.
2009'da bu nesil taşıtların makyajlanmış sürümleri Transporter, Caravelle, Multivan ve California olmak üzere dört ana isim altında piyasaya sürüldü. 3,2 L (3.189 cc) hacimli benzinli motoru üretimine son verilirken, yerine 2,0 L (1.984 cc) hacimli 150 kW (204 PS, 201 hp) DIN gücündeki turbo şarj benzinli motor taşıyan araçların üretimine geçildi.
Motor : 2,0 L I4 (benzinli)
3,2 L VR6 (benzinli)
1,9 L I4 TDI (dizel)
2,0 L I4 TDI (dizel)
2,5 L I5 TDI (dizel)
!cid_image001.jpg

Not : Bu kasanın 130 Ps likleri çok iyiydi çok parladı zamanında
Cidden Golfe jettaya yetişen bi Araçtı lakin Bakımları geç Yapıldığında 130 Bin km Civarında Turbo patlama olayı oluyordu Sonradan ;
Beş Buçukuncu Nesil Yani [T5 GP ] ( 2009-2015)
Makyajlanılıp 2.0 Tdi Yapıldı Ve 86 Ve 105 Ps likler kaldırılıp = 102 Ps yapıldı 130 Ps Ve 174 Ps kaldırılıp = 140 Ve 180 Ps Yapıldı Bu sayede Hem Az yakıt Hem de Çok Performanslı Oldu .
Motor : 2.0 TDİ 102-140-180 PS
BK808-VW-T5-Alloys.jpg

Altıncı Nesil [T6] (2015- ) ; Transporter'ın altıncı neslinin tanıtımı Nisan 2015'te yapıldı ve 2016 yılında piyasaya sürüleceği açıklandı. Yeni nesil TDI motorların kullanıldığı araçların üretimine; 2.0 L (1.968 cc) hacimli 62 kW (84 PS, 83 hp) DIN, 75 kW (102 PS, 101 hp) DIN, 110 kW (150 PS, 148 hp) DIN ve 150 kW (204 PS, 201 hp) DIN güçlerinde olmak üzere dört farklı dizel motor seçeneği ile aynı hacme sahip 110 kW (150 PS, 148 hp) DIN ve 150 kW (204 PS, 201 hp) DIN güçlerinde olmak üzere iki farklı benzinli motor seçeneğiyle başlandı.
open.jpg


Bana göre çoğu ticariden üstün Hem konforlu hem sağlam hem ekonomik hemde performanlı Ayrıca yolda ne zaman Sellektör yapan ticari Görsek Çoğu Transporter oluyor :)


Reklam yapmak gibi olmasın ama cidden hoş araba :)
 

alpacino_34

Profesör
Katılım
31 Ağu 2015
Mesajlar
1,419
Puanları
83
@Sercan40 T1 kalmadı Be .. :) Ilanlarda 2 Tane var Birini Kendi Yapmış adam diğeri Orjinal Ama 44 Bin dolara Satıyo Değeri bilinmez Bu araçların anca Avrupada bulunur

@Lazzz kesinlikle . Daha iyisi yok Tek Rakibi Vito oda çok Zayıf bir Rakip
Starexmiş Trafic miş Transporterın yanından geçemez onlar
 

Lazzz

Rektör
Katılım
15 Şub 2014
Mesajlar
15,166
Puanları
113
Konum
☛ ☾★ ☚
@Sercan40 T1 kalmadı Be .. :) Ilanlarda 2 Tane var Birini Kendi Yapmış adam diğeri Orjinal Ama 44 Bin dolara Satıyo Değeri bilinmez Bu araçların anca Avrupada bulunur

@Lazzz kesinlikle . Daha iyisi yok Tek Rakibi Vito oda çok Zayıf bir Rakip
Starexmiş Trafic miş Transporterın yanından geçemez onlar
WT1'i ben bir yerli Türk filminde görmüştüm. Mutlaka Türkiye'de var.
 

alpacino_34

Profesör
Katılım
31 Ağu 2015
Mesajlar
1,419
Puanları
83
WT1'i ben bir yerli Türk filminde görmüştüm. Mutlaka Türkiye'de var.
Tabiki Zamanında Vardı yok demiyorum Şuan Çok az Var Helede Orjinal bulmak Bulsan bile almak ayrı dert Sıfırindan pahalıya satıyolar Ancak T2 nin fiyatları uygun Alınır Toplanır H.sonuda Gezilir çok dikkat çeken Araçlar :)
 

alpacino_34

Profesör
Katılım
31 Ağu 2015
Mesajlar
1,419
Puanları
83

keşke benimde olsa çok güzel olurdu T1 tam benlik...
İnşallah.. olmadı yurtdışından Uygun fiyata alınır. Bence Bide Japonlara zeki derler adamlar 1950 60 Model T1 e Önden çekiş yapmışlar ozamanlar Çoğu araçlar arkadan Çekişliydi Savrulmasını önlemek için Önden yapmışlar
 

alpacino_34

Profesör
Katılım
31 Ağu 2015
Mesajlar
1,419
Puanları
83
Yeniden tasarlayıp piyasaya süreceklerdi noldu o iş :)

Bu tiple olacaksa hiç olmasın .. Aynı şeklille üretilip sadece airbag koysunlar Fiyatıda Uyguna çeksinler ( tabiki bi hayall..) Sonra satışı izle ama bu ülkede zor Helede VW `se hayli bi zor :)
 

Ta2va

Üyecik
Katılım
30 Eyl 2018
Mesajlar
3
Puanları
3
Konum
Safranbolu
Arkadaşlar merhaba;
Aranıza yeni katıldım.
Doğuş grubu markalar ve Volkswagen Transporter ile ilgili tüm sorun ve sorularınızı buradan yada özelden sorabilirsiniz.
Herkese iyi forumlar.
 
Üst
stat counter