Volkswagen ACT Teknolojisi

Bu konuyu okuyanlar

realdgnc

Doçent
Katılım
1 Mart 2013
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Yaş
27
Volkswagen'in yeni Golf ile beraber hayatımıza soktuğu teknolojiler göz kamaştırıyor. İçlerinde benim en beğendiğim yenilik ise ACT yani Aktif Silindir Yöntemi. Sistem kısaca açıklamak gerekirse araç 1.250 ila 4.000 d/d arasında, saatte 130 km/s hızın altında ilerlendiği sırada 2 ve 3 numaralı silindirleri kapatıyor. Bu sayede araç 2 silindir ile seyrine devam ediyor ve yaklaşık %16'lık bir yakıt tasarrufu sağlıyor. Oldu ki ani hızlanmaya ve güce ihtiyaç duydunuz gaz pedalına yüklendiğinizde araç 11 mili sayine gibi kısa bir sürede devre dışı bıraktığı 2 silindiri tekrar aktif hale getiriyor. Bu olay seyir halinde iken çok sessiz ve pürüzsüz bir şekilde gerçekleşiyor. Peki Wolksvagen bunu nasıl yapıyor? Kam mili üzerinde geliştirdiği bir sistem ile. Sistem silindirleri kapatmak için kam milini hareket ettirerek kamları devre dışı bırakıyor ve silindirler devre dışı kalıyor. Konu ile ilgili animasyonu aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz. http://www.youtube.com/watch?v=C9kgTxEJBvs
 

pumperking

Müdavim
Katılım
27 Kasım 2009
Mesajlar
1,213
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
güzel teknoloji ve gayet de işe yarıyormuş kullanıcı yorumlarına bakarsak.ama bizde tutmaz.kimse benzinli araba almıyor.
dizele getirsinler.zaten golf peynir ekmek gibi satıyor su gibi satar :D
 

realdgnc

Doçent
Katılım
1 Mart 2013
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Yaş
27
güzel teknoloji ve gayet de işe yarıyormuş kullanıcı yorumlarına bakarsak.ama bizde tutmaz.kimse benzinli araba almıyor.
dizele getirsinler.zaten golf peynir ekmek gibi satıyor su gibi satar :D
Benzinlilerin satış rakamları elbette dizellere göre daha az ama hiç de hazımsanacak kadar az değil yani :D Piyasada dikkat et her 5 arabadan 2'si benzinli :D Tabi bu şehre göre değişir :D
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
yani taaaa 1989da VTEC adıyla keşfedilmiş, daha sonra vanos ve variocamplus adıyla mükemmelleştirilmiş bi teknolojiyi 24 sene sonra "aaa bakın ben ne buldum" edebiyatıyla getirip, üstüne bi de 4 bin TL fark istemek dolandırıcılığın daniskasıdır, alıcıysan da enayiliğin dibidir, üzgünüm ama durum o kadar acıklıdır!
 

realdgnc

Doçent
Katılım
1 Mart 2013
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Yaş
27
yani taaaa 1989da VTEC adıyla keşfedilmiş, daha sonra vanos ve variocamplus adıyla mükemmelleştirilmiş bi teknolojiyi 24 sene sonra "aaa bakın ben ne buldum" edebiyatıyla getirip, üstüne bi de 4 bin TL fark istemek dolandırıcılığın daniskasıdır, alıcıysan da enayiliğin dibidir, üzgünüm ama durum o kadar acıklıdır!
Hocam VTEC başka bişey bu başka bişey. Aralarında fark var. Karıştırıyorsunuz.
 

Bakisar

Asistan
Katılım
18 Haziran 2009
Mesajlar
152
Reaksiyon puanı
12
Puanları
18
honda vitec, Toyota vvti, volsvagenin de bir teknolojisi aynı işe yarıyordu da bu yeni bişey gibi geldi baaa.
 

hızıracil

Doçent
Katılım
20 Kasım 2011
Mesajlar
675
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
burda tasarruf ettiğinden bahsediliyor ama ben bir videoda test sürüşünde daha fazla yaktığını izlemiştim
 

yaaa

Öğrenci
Katılım
26 Eylül 2012
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Güzel sistem ama bizde bozulursa ki garanti bunlarda da sorun çıkacak vw yine dünyanın parasını ister.
 

realdgnc

Doçent
Katılım
1 Mart 2013
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Yaş
27
burda tasarruf ettiğinden bahsediliyor ama ben bir videoda test sürüşünde daha fazla yaktığını izlemiştim
Hocam tamamen kullanıma bağlı. Mesela VW Golf ACT'yi Ford Focus EcoBoost ile karşılaştırdılar. Gayet sakin kullanımda Golf şehir içinde 1.0 Litre'lik Focus'dan daha az yaktı. Gerçi fark o kadar da büyük değildi. (Rakamları tam hatırlamıyorum)
 

hızıracil

Doçent
Katılım
20 Kasım 2011
Mesajlar
675
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
doğru kullanım ço önemli silindir hacmi ne kdar küçük olursa olsun kaç silindirli olursa olsun benzinli araba basınca yakıyor
 
Üst