Vodafone Habersizce Caydırmış

Bu konuyu okuyanlar

CapScroLL

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,657
Reaksiyon puanı
2,682
Puanları
113
Yaş
26
Evet arkadaşlar yine elime para geçti yine bir yerlerden yedik bir şeyler. Vodafone'dan tarifeye ek taksitli cihaz almıştım, 3 aylık faturayı ödeyemedim ve son 1 aydır ne arama geliyordu ne de mesaj. Az önce faturaları ödemek için Yanımda uygulamasına girdiğimde 1350 ₺'lik faturayı gördüm. Diğer ikisi normal ama son gelen faturada cihazın taksiti ve kampanyadan cayma bedeli var, 3 ay boyunca fatura ödenmeyince gidip kampanyadan caymışım yani demişim ki; "Ben 140 ₺'yi ödeyemiyorum en iyisi kampanyadan cayayım da 1350₺ olsun hiç ödemeyeyim." Diğer iki faturayı ödeyene kadar hattıma tanımlı paket falan yoktu ödediğimde hattım açıldı tarifem falan geldi, müşteri hizmetlerini aradım taksitlendirme için en az 6 ay geçmesi lazım diyor, yani "Madem bunu ödeyemiyorsun biraz faizlendirelim tuzunu şekerini atalım da öyle öde." diyorlar. Eski bir olay gördüm onda da 3 aylık gecikme olmuş oraya bağlamışlar, sözleşmede fatura ödenmediği zaman Vodafone'un aboneliği iptal ettirmesi, dondurması veya sözleşmeden caydırma gibi vs. hakları varmış yani hattımı dondurup "Hat dondurulursa kalan cihaz ücreti + kampanya cayma bedeli faturaya yansıtılır." maddesini "has join" yaptırmışlar. Önerisi olan var mı? Bu faturayı bu şekilde almaları için maaşıma icra koymaları lazım, bu haldeyken 1 kuruşunu bile ödemem orası kesin.
 

Dora

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,728
Reaksiyon puanı
9,728
Puanları
113
Yaş
30
Çözüm basit. Hattını başka operatöre taşıyorsun.. Deaktif hatta faiz isleme hakları yok. Diğer operatörse bu borcunu dikkate almaz. Pasif hat içinde 3-6 ay içinde taksit yapabilirsin.
 

Constantin87

Müdavim
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,415
Reaksiyon puanı
1,930
Puanları
113
Çözüm basit. Hattını başka operatöre taşıyorsun.. Deaktif hatta faiz isleme hakları yok. Diğer operatörse bu borcunu dikkate almaz. Pasif hat içinde 3-6 ay içinde taksit yapabilirsin.
Taksitlendirme için belli kriterler vardır yeni müşteri ise taksitlendirme yapılmaz mesela. Deaktif hatta fatura çıkmaz ancak ödememe durumu devam ederse borç yasal takibe aktarılır ve faiz de yansıtılmaya başlanır. Ödememe durumu devam ederde avukatlık, faiz ve dosya masraf ücreti gibi kalamler eklenir. 1350tl borç olur min 2000tl. Tavsiyem eş dosttan borç para ile borcunu ödemen.
 

Dora

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
5,728
Reaksiyon puanı
9,728
Puanları
113
Yaş
30
Hat yt aktarılırsa elbette vekalet ücreti vs dahil edilir lakin faiz işletme durumu bulunmuyor. Müşteri hizmetleri ile görüşsün, deaktif hatlardaki süreç nasıl oluyormuş gibisinden. Hattın kapalı kaldığı sürede en azından faiz ödemeksizin ana parayı kapatma şansı da olur.
 

astegon

Müdavim
Katılım
31 Ocak 2011
Mesajlar
2,973
Reaksiyon puanı
1,361
Puanları
113
Bunu bildirim yapmadan yapamazlar diye biliyorum.
 

Constantin87

Müdavim
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,415
Reaksiyon puanı
1,930
Puanları
113
Hat yt aktarılırsa elbette vekalet ücreti vs dahil edilir lakin faiz işletme durumu bulunmuyor. Müşteri hizmetleri ile görüşsün, deaktif hatlardaki süreç nasıl oluyormuş gibisinden. Hattın kapalı kaldığı sürede en azından faiz ödemeksizin ana parayı kapatma şansı da olur.
Dosya açılırsa tüm faiz tek kalemde yansıyor zamanında yapmış olduğum işten biliyorum. Mhz arasın onlar da teyit edeceklerdir.
 

kmurat

Müdavim
Cezalı
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,710
Puanları
113
Vodafon'un her il'de kendi büro veya temsilcilikleri var. Oradan halledin. Diğer anlaşmalı temsilciliklerin yetkisi kısıtlı. Vodafone yetkilisi kendi kararlarını verebiliyor.
 

Constantin87

Müdavim
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,415
Reaksiyon puanı
1,930
Puanları
113
Bunu bildirim yapmadan yapamazlar diye biliyorum.
Böyle bir durum yok tahsilat için birkaç kez ararlar ancak hat açılışında verilen irt lar genelde hatalı oluyor. Yasal takip uyarı mektubu da gönderilir ancak ptt kuvvetle muhtemel ulaştırmaz. Bu durumda tüketici faturasını takip etmekle yükümlü diyip birşey yapmıyorlar
 

astegon

Müdavim
Katılım
31 Ocak 2011
Mesajlar
2,973
Reaksiyon puanı
1,361
Puanları
113
Böyle bir durum yok tahsilat için birkaç kez ararlar ancak hat açılışında verilen irt lar genelde hatalı oluyor. Yasal takip uyarı mektubu da gönderilir ancak ptt kuvvetle muhtemel ulaştırmaz. Bu durumda tüketici faturasını takip etmekle yükümlü diyip birşey yapmıyorlar

Olur mu öyle şey. Abonenin numarasını ararlar mutlaka. Önce SMS ile uyarmaları lazım.
 

kmurat

Müdavim
Cezalı
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,710
Puanları
113
Vodafone'nun alt yapısı yağmurlu havalarda hatalı işliyor.
 

Constantin87

Müdavim
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,415
Reaksiyon puanı
1,930
Puanları
113
Cihaz alınmış bir hat iptal edilemez ki.
Böyle bir şey yok nereden öğrendiniz siz. Hat ödenmeyen faturadan iptal edilebilir, kayıp çalıntıdan iptal olabilir, kullanım hakkının kötüye kullanımından dolayı kullanıcı hattın iptaline sebebiyet verebilir. Cihaz tanımlı diye iptal olmayacak diye birşey yok yani
 

astegon

Müdavim
Katılım
31 Ocak 2011
Mesajlar
2,973
Reaksiyon puanı
1,361
Puanları
113
Böyle bir şey yok nereden öğrendiniz siz. Hat ödenmeyen faturadan iptal edilebilir, kayıp çalıntıdan iptal olabilir, kullanım hakkının kötüye kullanımından dolayı kullanıcı hattın iptaline sebebiyet verebilir. Cihaz tanımlı diye iptal olmayacak diye birşey yok yani

Cihaz alınmış hat iptal edilirse müşterinin ödemeleri nasıl olacak peki? Hattı iptal ettirdik diyelim, rücu nasıl olacak?
 

CapScroLL

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,657
Reaksiyon puanı
2,682
Puanları
113
Yaş
26
Bunu bildirim yapmadan yapamazlar diye biliyorum.
Sadece hattın kısıtlanacağına dair bildirim geldi, zaten o da bilinen bir şey. Eğer kampanyadan caymış olacağımı vs. belirtselerdi sağdan soldan para bulup ödeyebilirdim, ne arayan ne soran ne mail atan ne de mektup atan oldu ki ben de telefon ve sosyal medyadan uzaklaşmıştım yani hattın kapalı olması işime de geliyordu (Öyle sanıyormuşum). Sözleşmeyi iyice okudum hat kısıtlandığında da aynı olay oluyormuş, yani uyarıyı ürünü satın alırken vermişler herhangi bir itirazda bulunamıyorum. Şikayetimi self servis üzerinden ilettim bugün aradılar faturada düzenleme yapılmayacağını söylediler, bir ihtimal hattı açtırdığım bayiye gidip taksitlendirme konusunu görüşebilirmişim ama yine de temsilci 6 ay bekleme konusu üzerinde durduğunu belirtti. Neyse sorun değil zaten ben de Bimcell kullanmayı düşünüyordum.
 

kmurat

Müdavim
Cezalı
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,710
Puanları
113
Kontratta zaten yazıyor şartlar. Sana imzaladığın belgelerin irer kopyası verilmedimi?
 

CapScroLL

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2014
Mesajlar
3,657
Reaksiyon puanı
2,682
Puanları
113
Yaş
26
Kontratta zaten yazıyor şartlar. Sana imzaladığın belgelerin irer kopyası verilmedimi?
Cihazı online mağaza üzerinden aldım, yanlışlıkla caymış olduğum kampanyanın sözleşmesinde şu madde varmış;
"Hattın iptal edilmesi, dondurulması, kısıtlanması, kapatılması, devredilmesi, faturasız hatta çevrilmesi, numara taşınabilirliği kapsamında başka bir operatöre geçilmesi, kampanyaya girişte seçilen tarifeden daha az bedelli bir pakete geçilmesi ve/veya kampanyada geçerli tarifeler haricinde bir pakete geçilmesi, durumunda aboneye Cayma Bedeli tutarı yansıtılacaktır."

Ben bunu okusam bile telefonun tüm taksitlerini tek faturaya yansıtacaklar diye düşünmezdim, basbayağı yazdığı gibi en fazla cayma bedeli yansıtılırmış(!).

Sözleşme

Fatura
Screenshot-1.png


Screenshot-2.png
 
Son düzenleme:

kmurat

Müdavim
Cezalı
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,710
Puanları
113
Vodafon'un bölge temsilcisiyle yüzyüze görüş. Bir çözümü bulunur.
 
Üst