Vatanbilgisayar dan ürün almayın

Bu konuyu okuyanlar

addination

Öğrenci
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
29/05/2011 tarihinde vatanbilgisayar dan aldığım PACKARD BELLTS11HR CORE İ7 2670QM -2.2GHZ-8GB DDR3-750GB-15.6" Taşınabilir bilgisayarımda 12/02/2012 tarihinde meydana gelen bir sorun nedeni ile internet üzerinde arama yaptığımda bu taşınabilir bilgisayar hakkında yazılan birçok yazı gördüm buna istinaden packardbell firmasınında resmi sayfalarında kendilerininde verdiği alttaki
http://www.intel.com/support/chipsets/6/sb/CS-032521.htm?id=en_US_01_chipset gg_headline
linkinde intel firmasının üretimden kaynaklı bir hata olduğu ve tüketicinin ürünü satın alınan firma ile irtibata geçilmesi gerektiğini yazmakta olduğunu gördüm.
daha sonrada internet üzerinde aramalar yaptığımda packardbell firmasının kendi sayfasında da belirttiğim linkteki açıklamayı yaptığını gördüm.
https://customercare.packardbell.com/customercare/IntelSandyBridgeFAQ.aspx?Caller=Problem
Keza
birçok kişininde aynı sıkıntıdan muzdarip olduğunu yine internet üzerinde yazılan yazılarda da gördüm ve ardından intel firmasının
http://www.intel.com/support/chipsets/6/sb/CS-032521.htm?id=en_US_01_chipset gg_headline
linkinde tarif edilen şekilde baktığımda taşınabilir bilgisayarımında aynı özellikler içerdiğine şahit oldum.
Buna istinaden Koyuncu elektronik ile irtibata geçtim PACKARDBELL ürün müdürü ile görüştüm kendileri bana yardımcı olmaya çalıştılar,(kendilerine teşekkür ediyorum) en yakın vatanbilgisayara gitmem gerektiğini ve ürünün iade edilebilme hakkım olduğunu ilettiler enyakın internet üzerinden satın alma işlemi yaptığımdan dolayı en yakın vatanbilgisayar 134 KM uzaklıkta olmasına rağmen benimle birlikte aynı üründen alan doktorumuz la birlikte araba ile gitmek zorunda kaldık.
Bugün itibari ile vatanbilgisayara gidip ürünü değiştirmeleri gerektiği konusunda ricada bulundum internet sayfasındaki yazılarının ve packardbell firmasının resmi sitesinde bulunan açıklamalarının çıktıları ve ürünün orijinal kutusunda faturası ile birlikte teslim ettim, ancak vatanbilgisayar müşteri yetkililerinin packardbell firması teknik servisine gönderecekleri belkide anakart değişiri demeleri ve üstüne üstlük " biz bu ürünlerden çok sattık durumu biliyorduk firmalara sorduk ancak firmalar bize yinede satabilirsiniz bir sıkıntı olursa değiştiririz" demesi maalesef ki durumun hayli üzüntü verici olduğunu göstermektedir.
Bütün bu uyarıların ve üretici intel firmasının tasarımdan kaynaklanan hatadan dolayı ürünün geri çağrılması çağrısında bulunduğu tarihten yaklaşık olarak 3 ay sonra aldığım üründe aynı özellikler bulunması ve halen türkiyede packardbell firmasının satmış olup tüketicinin bilmemesi ve tesadüfi olarak öğrenmesi ne yazıkki buda üzücüdür.
Buraya resim ekleyemediğim için resimleri ekleyemiyorum..
İbret olması açısından herkesin okumasını kesinlikle öneririm.


--- Mesaj Güncellendi ---

Giriş

Pek çok insan "Notebook" alırken markaya önem verir. Bazı markaların amiyane tabirle "dandik" bazılarının ise klas ve hata yapmaz olduğunu düşünür.Türk tüketicilerinin "dandik" olarak nitelendirdikleri markaların da "Klas" olarak düşündükleri markaların da hangileri olduğunu hepiniz biliyorsunuz...Ben bu konuda sizi bilgilendireyim sonra kararı yine siz verin.

Çoğu tüketicinin zannettiğinin aksine Sony, HP, Toshiba, Dell, Acer vs. gibi markalar "Notebook" üreticisi değildir. Bunlar Dünya'da bulunan 8-9 tane büyük Notebook üreticisine "Notebook" ürettirirler ve üzerine markalarını bastırırlar.

Peki bu firmalar kimdir?

Bu firmaların en büyükleri Asus, Samsung, Quanta, Compal, Wistron, Clevo, Inventec gibi firmalar.
Örnek vermek gerekirse bunlardan "Quanta", HP, Dell ve Acer'ın ana tedarikçisi (Bununla ilgili bir haberi buradan okuyabilirsiniz) ve aynı zamanda Casper'ın tedarikçisi.
"Compal" ise bir ara kendi markası ile de Türkiye pazarında satıldı ve hatta geçen sene çıkan haberlere göre Çorlu'da bir montaj fabrikası kuracaktı. Sonra ne oldu bilmiyorum. Compal ve Clevo -farklı zamanlarda olmak üzere- Arçelik, Beko, Grundig ve Crea'nın "Notebook" tedarikçisi. Monster'larda keza Clevo ve Compal üretimi. Apple ise yine ağırlıklı olarak Quanta üretimi. Bu liste böyle uzuyor gidiyor. Son olarak piyasada bulunan tüm Notebook'ların %60'ının (2010 verileri) Asus, Compal ve Quanta üretimi olduğunu belirteyim.

Bunlar nasıl çalışıyor?

Bunlar iki değişik şekilde üretim yapıyorlar. İlki yukarıda anlattığım gibi Dünya'nın tanınmış elektronik firmalarının dizaynlarını üretiyorlar.İkincisi ise "Barebone" denilen tarzda üretim yapıyorlar. Yani yerel küçük firmalar bunların hazır kasaların alıp bunun içini duruma ve rüzgara göre dolduruyorlar. Burada Clevo'nun kasalarını görüyorsunuz.
İncelediğinizde görebileceğiniz gibi kasalar oldukça farklı konfigürasyonlarda üretilmeye müsait. Bunu alıyorsunuz uygun işlemci, Ram ve ekran kartı takıp satıyorsunuz. Bu tip ürünlerin kasaları, markaları farklı bile olsa birbirine oldukça benzerler.

Bu yüzden bundan sonrasını siz yorumlayın. Anlattıklarımdan o hakir gördüğünüz gariban işi "Notebook" ile bir Apple'ın aynı üretim bandından çıktığı sonucunu da çıkarabilirsiniz, ucuz diye aldığınız bir "Notebook"a yarın bir "Bios" güncellemesi bile bulamayabileceğinizi de...

Sonuç olarak...

Burada hiçbir markayı kendi kişisel fikirlerimle karalamak istemiyorum ama diğer yandan hiçbir T.C. vatandaşının Notebook alırken kandırılmasını, kazıklanmasını istemiyorum. Bu yüzden bu konudaki fikirlerimi kısaca belirtmek istiyorum. Bu kutucukta bundan sonra yazacaklarım makalenin genelinin sahip olduğu "Bilgilendirme" misyonunun dışında olup benim kişisel fikirlerimdir. Ben bunun böyle olduğunu biliyorum ama siz katılıp katılmamakta serbestsiniz. Bunu göz önünde bulundurun...
Öncelikle şunu belirteyim; hiçbir marka veya model kusursuz değil. Her markanın ve modelin az veya çok mutlaka eksiği gediği bulunuyor. Bu yüzden mükemmel model markayı bulmaya uğraşmayın, bulamayacaksınız.

Üretilen her üründe olduğu gibi dizüstü bilgisayarlarda da satış fiyatı sadece üretim maliyetinden oluşmuyor. Bir dizüstü bilgisayarın -Pek çok başka maliyet kalemi olsa da- ana maliyet kalemleri şunlar:

1.Donanım maliyetinin toplamı
2.Üretici, ithalatçı, satıcı vs. karları
3.Satış sonrası garanti kapsamında verilen servis ve ürün değişim maliyetleri
Bu açıklamaları yaptıktan sonra gelelim sadede. Benim onaylamadığım türde satış yapan 2 grup marka bulunuyor;

Türkiye'nin global ekonominin bir parçası olmadığı günlerden kalan bilinirliğini ve marka imajını veya Dünya genelinde sahip olduğu imajı kullanarak fahiş fiyatlar ile satış yapanlar...
Bunlar "Nasıl olsa "Kalite" ve "Klas" denince ilk bizim markalarımız akla geliyor" diyerek 10 lira ederi olan ürüne 20 lira hatta 30 lira fiyat koymaktan hiç mi hiç çekinmiyorlar. Kendi kişisel ederlerinin sahip oldukları eşyaların imajı ile ölçüldüğü yanılgısını yaşayan pek çok tüketicinin içinde bulunduğu bu psikoloji de bu markaların bahsettiğim pazarlama stratejisine istim sağlıyor.

Bu markaları satın alan tüketici ise 2'ye ayrılıyor;
Bir grup dizüstü bilgisayarlar hakkında yeterli bilgisi olmadığı için "Maldan anlamıyorsan pahalısını al vardır bir hikmeti" diyerek satın alırken, diğer grup -yukarıda anlattığım gibi- hava atmak için bu markalara bu paraları ödüyorlar. İşin kötü tarafı ise bu kullanıcıların ilk gruba dahil olanlarının çoğunluğu, dünya para vererek aldıkları bilgisayar ateş gibi yansa da, çalışırken traktör gibi ses çıkarsa da ya hatalı alışveriş yaptıklarını kabul edememekten yada "Demek ki dizüstü bilgisayar standardı bu" diyerek durumu kabulleniyorlar. 2. grup kullanıcı ise zaten umursamıyor. Onlar için varsa yoksa bir kafede bilgisayarlarını açtıklarında ilgi çekip çekmedikleri!

Aslında benzerlerinden pahalı satılan ürünlere yönelen insanların içinde bende varım. İnsanlar malzeme kalitesi, aldıkları markanın ürününün ardında durması veya güvenilirlik yüzünden bir ürüne -bilerek- ederinden fazla fiyat ödeyebilirler ve bu son derece normal bir durumdur. Örneğin ben jean alırken hep aynı markayı tercih ederim. Ama ürünleri oldukça pahalı olan bu markanın üründe sağlığa zaralı hiçbir şey kullanmadığını, aldığım üründe tek bir dikiş hatalı dikilmiş olsa bile anında değiştireceğini bildiğim için öderim bu parayı. Benzer bir şekilde başka bir insan yiyeceği yemekte sağlıklı malzemeler kullanıldığından emin olmak için bir öğün yemeğe 2 katı para ödemeyi tercih edebilir. Aynı şekilde "Tamam ben 10 liralık bilgisayara 20 lira ödüyorum ama yarın öbür gün bir sorun yaşasam en kaliteli satış sonrası hizmeti alırım" diye düşünenlerinde olması son derece normal. Ancak maalesef kazın ayağı öyle değil. Açıklayayım...

Dizüstü bilgisayar sektöründe temel donanım maliyetleri şunlar; LCD panel, işlemci, ekran kartı, anakart, Ram, HDD, ODD ve kasa.

Zaten (Aynı konfigürasyon için konuşuyorum) dünyanın en kötü markasının da, en iyi markasının da kullandığı işlemci ve ekran kartı aynı. (Bakmayın siz bir markanın işlemci model ismi belirtmediğine bu tamamen tüketiciyi kandırmaya ve "Intel bana özel işlemci üretiyor" yanlış algısının yerleşmesine yönelik bir taktik)
Ram, HDD ve ODD zaten üreticileri belli, maliyeti belli. Neredeyse her marka model aynı kalite ve en uygun maliyette ürünler kullanıyor.
Anakartı yukarıda anlattığım gibi Clevo'ya, Compal'e vs. fason ürettiriyorlar. Geriye kalıyor kasa ve LCD panel.
Bu gün benim sınıf 2 olarak gruplandırdığım (Bknz: Notebook satın alma rehberi) dizüstü bilgisayarlarda kullanılan standart LCD paneller 50-70 $ civarı bir maliyete sahip. Öte yandan bir dizüstü bilgisayarda kullanılabilecek en kaliteli panelin fiyatı 150 $ civarı -ki çoğu kullanıcı için bu 2 panel arasındaki görüntü farkı önemsiz diye nitelendirilecek kadar azdır.
Kasa ise bildiğiniz kasa işte, en kaliteli kasa ile en kalitesizi arasındaki maliyet farkı taş patlasa 100 $'ı geçmez.

Uzun lafın kısası, en kaliteli LCD paneli ve kasayı kullansanız bile üretim maliyetiniz taş patlasın 200 $ fark eder. Ama siz gidip sizinle temel bütün bileşenleri aynı kalitede olan ve 1500 lira civarı satılan bir model ile aynı konfigürasyona sahip kendi modelinizi (Markaya göre) 3000-6000 lira fiyat aralığında fiyatlandırırsanız 200 $ fazla maliyete karşılık 2000 $ fark koymuş olursunuz ki bu ahlaksızlıktır!

Satış sonrası hizmete gelince; Bu firmalar fahiş kar marjlarına karşılık satış sonrası hizmette çoğu markadan kötü durumdalar. Senelerdir müşterilerine Amerikan Büyükelçiliği'ne vize almaya gelmiş Türk vatandaşı muamelesi yaptılar ve süründürdüler. Şimdilerde artan rekabet koşullarının getirdiği pazar payı düşüşü dolayısıyla paçaları tutuştuğu için satış sonrası hizmetlerini bir nebze geliştirmiş olsalar da halen eli yüzü düzgün hiçbir markadan bu konuda daha iyi değiller.

Fiyat cazibesi ile satış yapanlar...

Bu sınıftaki firmaları izah etmek çok daha kolay. Bunların ortak özelliği, cazip fiyatları düşük kar marjı ile çalışmaları dolayısıyla değil, satış sonrası hizmetlere ayırdıkları maliyet hesabını düşük tutmaları ile sunuyor olmaları.

Bunların bir kısmı donanım maliyetinden de kısarken bir kısmı donanım açısından tatmin edici bir kalite sunabiliyorlar. Ancak her durumda bu markaların modellerini almanız ve satış sonrası hizmete ihtiyaç duymanız durumunda sorun yaşamanız çok olası. Bu markalar firma prensibi olarak satış sonrası hizmetler kaleminin maliyetini düşük tutmak için açıkça Tüketiciyi koruma hakkındaki kanun'u hiçe sayabiliyor, müşterilerini mahkemelerde süründürebiliyorlar. Sonuçta mahkemeye başvurup haklı olanlar haklarını alıyorlar ama bu firmalar için bu yolda vazgeçenlerin sayısı kar sayılıyor. Tüketiciyi koruma hakkındaki kanun'da tüketiciye hakkını verme açısından oldukça yeterli bir kanun olmasına karşılık, bu kanunu hiçe sayarak -sonunda kabedeceğini bile bile- müşterilerini zora koşanlara hiçbir caydırıcı ceza vermediği için yaptıkları yanında kar kalıyor.

Örneğin serviste 20 iş günü dolduğu için veya üründeki arıza süreklilik gösterdiği için servisin size değişim vermesi gerekiyor. Servis bunun yerine "Ben tanımıyorum kanunu ne halin varsa gör" dediğinde siz mahkemeye gidiyor, 2-3 ay uğraşıyor ve paranızı alabiliyorsunuz ama bundan dolayı firma hiçbir caydırıcı ceza almıyor. Tek yaptırım zaten ilk baştan vermesi gereken sizin hakkınız oluyor. Bu yüzden de bunlar bu yola başvuruyorlar ve -atıyorum- bu durumdaki 10 müşteriden 8'i mahkemede uğraşacağıma tamirat 2 ay sürsün veya değiştireceklerine tamir etsinler diyor. Bunlarda böylece ucuza mal satabiliyorlar.

Umuyorum bu açıklamalarım, tek amacım olan doğru tercihler yapmanıza yardım ekseni dışında değerlendirilmez ve sizlere yardımcı olur....

Alıntı linki buradadır..
http://non-pasaran.blogspot.com/2011/10/markalar-hakknda.html
 

madmex

Profesör
Katılım
16 Nisan 2011
Mesajlar
2,606
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
İntel firmasından yazılı bir yanıt isteyip bunu Vatan Bilgisayar'a gönderdinmi ?
 

grkn-g

Doçent
Katılım
30 Kasım 2011
Mesajlar
883
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
tamam da vatan bilgisayardan niye ürün almıyoruz onu anlamadım sayısını bilemediğim kadar alışveriş yaptım hiç birinde sıkıntı problem yaşamadım yine elektronik bir ihtiyacım olsa fiyat durumuna göre ilk tercihim orası olacak hatta şöyle bir örnekte vereyim en son aldığım pc 3000 tl civarındayken bütün piyasada nette her yerde yaptığım araştırmalarda 2900 3000 arası rakamlar hatta vatanda da ozaman 3000 küsür bişeylerdi aynı hafta yüzde 25 indirim kampanyası yaptı hiç inanmadığım halde gidip kontrol etmiştim 2500 lira civarı falan tam rakamı hatırlamıyorum çok uygun bir fiyata istediğim bilgisayarı alabilmiştim şimdi böyle güzel imkan sağlayan bir firmayı senin aldığın pcde sıkıntı war diye değiştirirmiyim ?
 

Bilgili99

Profesör
Katılım
26 Nisan 2011
Mesajlar
2,108
Reaksiyon puanı
252
Puanları
63
Sizin gittiğiniz şubeye has bir sorun (yada sorumsuzluk) olabilir Biz arkadaşa bilgisayar topladık Linux yükleyince bazı parçalar (linux yükleyeceğimizi söylememize rağmen) uyumsuz çıktı götürdük ikiletmeden değiştirdiler Ankara Vatanda.
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Arkadaşlar bu bir iddiadır ama arkadaşın bir cümlesi var ki en önemli husus bu

" biz bu ürünlerden çok sattık durumu biliyorduk firmalara sorduk ancak firmalar bize yinede satabilirsiniz bir sıkıntı olursa değiştiririz"

Burada mesele Vatan Bilgisayar'ın SORUNLU OLDUĞUNU BİLDİĞİ BİR ÜRÜNÜ BİLE BİLE SATMAYA DEVAM ETMESİ...

Hani ürünün sorunlu olduğunu bilmezler satarlar bu çok normal bir şey ama ürünün sorunlu olduğunu bildiği halde ben satarım gerisi tüketici ile servis arasında demesi gerçekten SKANDAL denilecek bir durum...
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
Vatan bilgisayarın o şubesi sorumsuzca davranmış.Ben teknoloji alışverişimin çoğunu vatandan yaptım şimdiye kadar tek bir sorunla karşılaşmadım. Bütün vatan bilgisayara mal etmemek lazım bunu.
Ayrıca bir ürün almadan önce onu araştırmak alıcının ilk yapacağı şey olmalıdır bence. Burda sizde de hata var biraz
 

Wolker

Profesör
Katılım
2 Kasım 2006
Mesajlar
1,542
Reaksiyon puanı
2
Puanları
38
Vatan bilgisayar kayseri şubesi maalesef acayip sorunlu bir firma ,başımıza gelen sıkıntılar 1 değil 5 değil o kadar utanmazlıklarla karşı karşıya kaldık anlatsam ağzınız açık kalır. O yüzden çok uygun fiyatla bile verseler ilk tercihim vatan olmuyor artık ...
 

YellowRed

Rektör
Katılım
2 Ekim 2008
Mesajlar
13,574
Reaksiyon puanı
27
Puanları
0
ben bugüne kadar vatan bilgisayrdan baya alışveriş yaptım ve hiç sıkıntı yaşamadım. hatta son aldığım tv kartını 3 kere yenisi ile değiştiler.

sizin gittiğiniz vatan şubesi cahilce davranmış.

hatalı ürün satmaya gelince, firma ürünün satılabileceğini, gerekli durumda değişeceğini garanti etmiş. bu durumda neden satmasın?

burda kusurlu olan PACKARDBELL firması. vatan değil. madem ürünlerinin kusurlu olduğunu biliyorlar, neden seni vatan bilgisayara yönlendiriyorlar? ya ürünü sağlam başka bir model ile değişsinler, ya da paranı iade etsinler. "en yakın vatan bilgiisayara git" de ne demek?

bence PACKARDBELL yetkililerine teşekkür edeceğine hakkını ara. problemli ürünü piyasaya sürmesini biliyorlarsa, paranı vermesini de bilsinler.
 

addination

Öğrenci
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
intel firmasından yazılı bir belge istemedim ancak intel firmasının global sitesindeki açıklama kanunen yazılı bir beyan niteliği taşır buna istinaden oradaki yazılı metni hem ingilizce hemde türkçeye cevrilmiş halini götürdüm, ayrıca packard bell sayfasındaki linklerde sizlerinde görmüş olması gerekir onlarında hem yazılı çıkatılarını hemde linklerini götürdüm vatanbilgisayarın " biz bu ürünlerden çok sattık durumu biliyorduk firmalara sorduk ancak firmalar bize yinede satabilirsiniz bir sıkıntı olursa değiştiririz" bu cumleleri sarf etmesidir. Tüketici ( yani ben :)) ) bunu bilemezdim eğer bilgisayarımda bir hata olmasaydı bunu öğrenemeyecektim belkide. Ayrıca 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanunun ikinci kısım 4.maddenin 6. paragrafında Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. bende daha önceleri ürünler aldım problemim olmadı hatta farklı bir ürünüm servise gitti problemsiz yapıldı geri geldi ayrıca koyuncu elektronik packardbell ürün müdürü yardımcı oldular yonlendirdiler sağolsunlar ancak ürünü vatanbilgisayardan aıyoruz parasını ona ödüyoruz sattığı ürünlerin güvenirliliğini problemlerini analiz etmesi gerek. Topkapı vatanbilgisayardaki müşteri hizmetleri sorumluydu sanırım bir bey bu şekilde konuştu. ben ürünü teslim ettim onlar servise gönderdiler daha bekliyoruz bakalım neler olacak.
Saygılar..



https://customercare.packardbell.com/customercare/IntelSandyBridgeFAQ.aspx?Caller=Problem


bu linkte kendi açıklamaları packadbell in..

--- Mesaj Güncellendi ---

Bir düzeltme Ürün 2630QM dir. özür dilerim. yazım hatası...
 

ÇamurAbi

Öğrenci
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
43
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Tamamını okuyamadım ne yazık ki, sadece dikkatimi çeken cümlelere ve önemli gördüysem öncesindeki-sonrasındaki birer cümleye bakabildim.
Tecrübeme dayanarak bir kaç kelam etmek isterim; sana "biz bu ürünleri..." şeklinde başlayan cümleyi kuran kişiden ötürü, kızgınlığını Vatan bilgisayarın tamamına yansıtman ve karalaman, öteye geçip Vatan bilgisayardan ürün almayın demen... Bu mesajının tamamını okumama sebep.. Benim görüşümce saçma!

İkinci olarak, "global sitedeki açıklma kanunen yazılı bir beyan niteliği taşır"??? mı yoksa sadece global sitedeki bir AÇIKLAMAmıdır?

Son olarakta, satıcılar, satış temsilcileri yada son kullanıcıyla yüz yüze olan kişiler YALAN SÖYLER
Tüketicilerde genelde işine geldiği gibi duyar :))

Başına gelenler kötü, geçmiş olsun.. İnşallah sorunların tekrarlanmaz...
 

Mr.Elm

Doçent
Katılım
10 Kasım 2011
Mesajlar
875
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
Vatan bilgisayardan hayatımda tek bir alış veriş yaptım. Ağzımdan burnumdan getirdiler. Müşteri memnuniyeti sıfır.
Bir daha Vatan mı? ASLA...
 

coke

Asistan
Katılım
22 Ocak 2006
Mesajlar
100
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Konuyu ;
-o kadar alışverişim oldu hiç sıkıntı yaşamadim.
ve benzeri şekilde yorumlayan arkadaşların yaptikları alişverişlerin neyine göre sıkıntıdan bahsediyorlar anlamadim yani o kadar alişverişin sonucunda aldiklari ürünler sorunlu çıktı da iade için taleplerini ikiletmeden hatta müdürün odasinda çay börek ile bekleyerekmi gecirdiler yoksa aldıkları üründe şanslarına hiç arıza yaşamadiklarimi söz konusu arkadaşın ürünü sorunlu cıkmıs ve bilerek sattıkları gibi talihsiz bir yorumla olayı perçinlemişler.

Kesinlikle olay eger mahkeme sürecine gittikten sonra müşterinin lehine cıkan kararda değişim + firmaya güzel bir ceza verilirse ben görürüm umursamaz tavırları mahkemeye gidecegim demene bile gerek kalmaz mah. desen düzelir her sorun.

Son olarak firmaları takım tutar gibi değerlendirmeyelim en iyi hizmeti en ucuza kim veriyorsa o dur tüketici dostu.
 

aceleciburak

Asistan
Katılım
21 Eylül 2008
Mesajlar
404
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Geçen sene benzer olay benimde başıma gelmişti Şubat ortası arkadaşa DV7 5000et almıştım tam o sırada intelin Chipset skandalı patlak vermişti. ark 1974 liraya aldı çokta beğendi dedim bak HP bunu geri çağıracak fazla alışma ardından nisan başında HP belli kodlar yayımladı bizim cihazda sorunlu chipsetler arasında idi biraz bekledik mayıs 15 e kadar şansımız vardı o sıralar yeni sorunsuz DV6 serileri gelmişti Eksen Bilgisayara Full kutu içeriği ile değişim için iade ettik 2 gün içinde iade/değişim çıktı o zaman dv6 6020et yeni gelmişti DV7 5000et den farkı ekran kartı 6570 yerine 6770 idi ve disk ise 640 GB 5400 rpm yerine 500 GB ama 7200 rpm di sonuçta daha güncel cihazdı ve fiyatıda 1725 lira idi 249 lira para iadesi alıp arkadaşım 2 ay DV7 keyfi sürdükten sonra şimdi problemsiz Dv6 yı kullanıyor.

Kısacası bu işler biraz şans işi diyebilirim birazda takipte ve tetikte olmak lazım ve bence mutlaka alışveriş yapılan yerde bazı müşteri temsilcileriyle diyaloğu iyi tutup onların referansından yararlanmak lazım ben Eksen Bilgisayarda bu durumdan yararlanmıştım Değişimde ve yeni ürün alırken katkıları olmuştu.
 

addination

Öğrenci
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Tamamını okuyamadım ne yazık ki, sadece dikkatimi çeken cümlelere ve önemli gördüysem öncesindeki-sonrasındaki birer cümleye bakabildim.
Tecrübeme dayanarak bir kaç kelam etmek isterim; sana "biz bu ürünleri..." şeklinde başlayan cümleyi kuran kişiden ötürü, kızgınlığını Vatan bilgisayarın tamamına yansıtman ve karalaman, öteye geçip Vatan bilgisayardan ürün almayın demen... Bu mesajının tamamını okumama sebep.. Benim görüşümce saçma!

İkinci olarak, "global sitedeki açıklma kanunen yazılı bir beyan niteliği taşır"??? mı yoksa sadece global sitedeki bir AÇIKLAMAmıdır?

Son olarakta, satıcılar, satış temsilcileri yada son kullanıcıyla yüz yüze olan kişiler YALAN SÖYLER
Tüketicilerde genelde işine geldiği gibi duyar :))

Başına gelenler kötü, geçmiş olsun.. İnşallah sorunların tekrarlanmaz...

çamurabi geçmiş olsun dileğin için teşekkür ederim. Benimde amacım burda kimseyi karalamak değildir bende alışveriş yaptım, evet kızgınım, sizin okadar para veripte başınıza gelmiş olsaydı ozaman çok daha iyi anlardınız diyorum, elinizde 2000 tl verdiğiniz bir ürün, ne yapacağınızı bilmez çaresiz bir halde gittiğiniz ürünü satın aldığınız bir yer ve size bunu biliyorduk bu üründen ben 1400 küsür tane sattım diyen bir müşteri hizmetleri sorumlusu. evet belki acımasızca eleştirdim ancak Nasreddin hoca nın meşhur sözü geldi aklıma " Hırsızın hiçmi suçu yok"..
Saygılarımla...
 

Korpe

Rektör
Katılım
2 Ağustos 2009
Mesajlar
10,169
Reaksiyon puanı
16
Puanları
0
geçmiş olsun bende bir cok kez alişveriş yaptim şükür bir sıkıntı olmadi
 

Rüstembey

Doçent
Katılım
21 Şubat 2011
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
anlamadığım birşey;bu kadar engin bilgilere sahip birinin p.bell alması..bende bugünlerde laptop arayışındayım..yazının içindeki bazı bölümler aydınlatıcı oldu...
tercihim sony amd tabanlı notebooktu...fiyatta gayet makuldu.........amma şimdi daha sık dokuyup ince eleyeceğim.....
 

Siyah_Kedim

Öğrenci
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
40
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Çok haklısın benimde başıma bunun gibi olaylar geldi
Mesela; asus netbook almıştım birkaç ay sonra mavi ekran vermeye başladı.Vatan bilgisayarın tamirine götürdüm bir hafta sonra alabileceğimi söylediler.Bir hafta sonra gittiğimde yazılımında hata vardı düzelttik dediler.Birkaç gün sonra yine mavi ekran gelmeye başladı.Tekrar götürdüm değiştirdiler bilgisayarı.Onda da problem çıktı(o kadar çok değiştirdiler ki hatırlamıyorum problemini).Onu da götürdüm vatan bilgisayarın tamirine özellikle de belirttim bunu değiştirmiştiniz bunda da sorun çıktı diye o zaman asusun servisine gönderelim bilmem kaç hafta sonra alın dediler.Aldığımda yine sorun tekrarladı gittim ve bunu aynı fiyatlı bir netbookla değiştirmek istiyorum dedim itiraz etmeden yeni netbooku verdiler.Bu da lg'ydi.Ama onda da sorun çıktı.Götürdüm bunu direkt servisine gönderin dedim.Tamam deyip aldılar ve birkaç hafta sonra açıklama ''içinde kahverengi sıvı var'' deyip geri gönderdiler ve böylece garantiside bitmiş oldu..
Bir Diğeri de; Taşınabilir disk almıştı abim ''vatan bilgisayar!!!''dan o da bozuldu hem de içinde önemli şeyler vardı.Bunun geri dönüşü yok size yeni taşınabilir disk vereceğiz dediler.Tabi bilgiler resimler onlar bunlar gittikten sonra bir anlamı kalmadı
 

mei

Profesör
Katılım
26 Mart 2009
Mesajlar
1,856
Reaksiyon puanı
36
Puanları
48
eğer ürünü alıp PB. firmasına göndereceklerse sorun yok sonuçta PB değişim yapın diyecektir sadece biraz zaman alır senin açından. Ayrıca mutlaka ve mutlaka birşey almadan önce internetten araştırmak lazım çünkü bilgisayarlarda mutlaka 1 markanın 1 serisinde arıza çıkıyor.
 

Rüstembey

Doçent
Katılım
21 Şubat 2011
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
ilginç bir durum...pek öyle şeylere inanmam amma;"kara kedinin uğursuzluğu"mu?? desem...geçmiş olsun.
 
Katılım
31 Aralık 2007
Mesajlar
17,485
Reaksiyon puanı
188
Puanları
63
Vatan bilgisayardan bir çok kez alışveriş yaptım ve hiç birinde sorun yaşamadım. Hatta evimdeki masaüstü bilgisayar için vakti zamanında Corsair Dominator DDR2 ram almıştım. Sorun çıkardı ramler. Garantisinin bitmesine 1 ay kala verdim garantiye bana direkt olarak o zamanki aldığım fatura miktarını geri verdiler ve hiç bir sorun yaşatmadılar. Kaldı ki ramlar standart ramlere göre çok çok pahalılar. Sadece bu da değil. Açıkçası bu güne kadar oradan ne aldıysam hiç sıkıntı yaşamadım. Sadece ben değil çevremdeki bir çok arkadaşım da vatandan alışveriş yapar ve hiç biri sorun yaşamıyor. Bence siz yanlış bir marka seçerek kendiniz kaşınmışsınız. Zira packard-bell'i Ne alırım ne de başkasına satarım...
 

poyrazl

Asistan
Katılım
12 Şubat 2011
Mesajlar
226
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
aldığımız ürün sorunlu olduğunda, tüketici olarak çok fazla yapacak birşeyimiz yok maalesef. büyük miktarlarda para verilip alınan bir ürün tabiiki arızalı çıkınca uğraştırıyor insanı. bu arkadaşımızda bu sıkıntıya düşenlerden birisi. göstermiş olduğu tepki de normal bence. yanlız böyle sıkıntılar sadece vatan bilgisayarda değil tabiki. bende VESTEL den 18000 btu. smart plus klima aldım yaklaşık 5 aydır aynı arıza ile uğraşıyorum ve ürünü iade edemedim birtürlü. ben de aynı arkadaş gibi vestele çok kızgınım ve bende kimse VESTEL den ürün almasın diyorum.
 

VincentVega

Profesör
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
hep vatan bilgisayar vs. satıcı firmalar suçlanıyor fakat hiç mü düşünmüyorsunuz da gidip araştırmadan alışveriş yapıyorsunuz. Konuyu açan arkadaş ' ben bu hatayı yaşamasam haberim olmayacaktı' demiş. Önce araştırmalıydın ki hatayı yaşamadan önce haberin olmalıydı. 2bin küsür lira vermeden önce hiç mi araştırılmaz? Ben notebook almadan önce 1 ay boyunca araştırma yapıp alırım.
 

IThelp

Profesör
Katılım
11 Nisan 2011
Mesajlar
4,314
Reaksiyon puanı
19
Puanları
0
ben bir tekniksiyen olarak vatanbilgisayarda 10 yıldır alışveriş yaparım yüzlerce ürün aldım en yakın gecmişde 2 aralıkda bir anakart aldım anakartı 45 gün kulandım sonra ise anakart arızalandı ve götürdüm vatanbilgisayara bana 2 hafta icinde döneceklerini söylediler 1 hafta sonra döndüler ve size yeni bir anakar verceğiz dediler normalinde 30 iş gün icinde değişim yapılır 30 işgün üzerinde sadece üretici firmaya gödendirilir buda daha uzun sürer ve bana yeni anakart verdiler vatanbilgisayarda memnunum herzamanda memnun kalcam hiç de bir şikayettim olmadı bugüne kadar senin olayın vatanbilgisayar ile ilgili değil üretici firmayla alaka onlarda doğal olarak üretici firmayla aldıkları onayla bu ürünü satmışlar

--- Mesaj Güncellendi ---

hep vatan bilgisayar vs. satıcı firmalar suçlanıyor fakat hiç mü düşünmüyorsunuz da gidip araştırmadan alışveriş yapıyorsunuz. Konuyu açan arkadaş ' ben bu hatayı yaşamasam haberim olmayacaktı' demiş. Önce araştırmalıydın ki hatayı yaşamadan önce haberin olmalıydı. 2bin küsür lira vermeden önce hiç mi araştırılmaz? Ben notebook almadan önce 1 ay boyunca araştırma yapıp alırım.


kesilinlik le sana katılıyorum
 

halil413

Profesör
Katılım
21 Aralık 2008
Mesajlar
1,314
Reaksiyon puanı
0
Puanları
36
vatan computerda bilgisayar topladım 4 ncü gidişimdi herzamanki gibi fiş alıp sıra numaramı bekledim aradan 10 dk gecti içeriye 2 adam girdi adam elindeki bilgisayarı yere fırlattı bu camları kırarım su bılgısayarı adam gıbı yapın !musterı hizmetleri apar topar bılgısayarı alıp adamı sakınlestırdıler :D
 

orh_an

Öğrenci
Katılım
28 Haziran 2011
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Öncelikle geçmiş olsun,ancak bende sizin "Vatan Bilgisayardan ürün almayın" yorumunuza katılamıyorum.Aldığım 1 tb.harddisk 6 ay sonra arızalandı ve Vatan bilgisayara verdikten 3 gün sonra sıfır olarak yeni harddiskiniz gelmiştir,gelip alabilirsiniz diye telefon ettiler. Yaşadığınız sorun veya benzeri sorunlar herhangi bir firma ile de yaşanabilir,ancak bu firmalardan biri çoğunluğa karşı ilgisiz ve sattığı malın arkasında durmayan bir tutum içerisindeyse sözünüze herkes katılabilir,ancak çoğunluğun memnun olduğu bir firmadan alışveriş yapmayın diyeceğinize sadece size yapılan haksızlığı belirtmiş olsanız buradaki herkes size bir yol göstermek ve yardımcı olmak için seferber olacaktır.Tekrar geçmiş olsun.
 

addination

Öğrenci
Katılım
16 Aralık 2008
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Burada yazımda da bahsettiğim gibi İbret olması açısından herkesin okumasını kesinlikle öneririm. dedim buda araştıran insanlar ayardımcı olackatır. evet bende araştırdığımı düşünüyordum her firmada bu sorun yaşanabilir ancak firmanın bu ürünlerin hatalı çıkmasından sonra üretci firmaya dönüp bu ürünleri satmamamız gerek bunlar geri döner ben ismimi bu şekilde lanse edemem demesi gerekirdi bu sadece bu firmada olmadı ve ayrıca oradaki yetklinin ben bu ürüden 1400 küsür sattım demesi inanılmazdır yani benden hariç 1400 kişi bu üründen aldı ve belkide daha haberi yok bu durumdan yani bu durumun meydana gelmesi ile 1400 küsür kişi daha müracaat edecek demektir. Elbette insanlar hata yaparak öğrenirler maalesef bunlardan biride benim ama durum ortadadır. linklere bakıldığında okunduğunda şubat ayında ortaya çıkan bir hatanın reyonlarda yer alması soru dur. Umarım kimse yaşamaz ama sorumlu kişinin söylemine istinaden daha 1400 küsür kişi bundan etkilenecek bunardan biri olmamanızı diliyorum eğer bunlardan biri iseniz ozaman ne olduğunu gayet iyi analaycaksınız.
Saygılarımla...

Moderatorden ricam sayfa başlığının vatanbilgisayar eleştiri olarak mümkünse değiştirilmesidir.

https://customercare.packardbell.com/customercare/ISB.aspx?ITYPE=IntelSandyBridge&CID=TR&LID=TUR

https://customercare.packardbell.com/customercare/IntelSandyBridgeFAQ.aspx?Caller=Problem
 
Üst