Vatan bilgisayar mahkeme kararını uygulamıyor

Bu konuyu okuyanlar

barbunyaza

Asistan
Katılım
25 Mayıs 2012
Mesajlar
211
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba, size Vatan bilgisayar ile 3 senedir aramda geçen ürün değişim sorununu anlatmak istiyorum.


03.10.2012 tarihinde Vatanbilgisayarın internet sitesi üzerinden almış olduğum MSI GE60 marka bilgisayarımı 02.12.2012 , 06.03.2013 , 11.04.2013 , 25.06.2013 tarihlerinde mavi ekran hatası ve diğer çeşitli hatalardan dolayı ilk seferinde Vatanbilgisayar aracılığı ile daha sonrakilerde direk posta ile MSI yetkili servisine gönderdim. 25.06.2013 tarihinde bilgisayarımın 1 sene içinde aynı hatayı 4 defa vermesi nedeniyle bilgisayarımın değişimini talep ettim. Bilgisayarımdaki arızaların hiç biri giderilmediği gibi değişim talebine de kayıtsız kalındı.


08.08.2014 tarihinde bu sebeblerden dolayı Tüketici sorunları hakem heyetine başvuruda bulundum. 10.11.2014 tarihinde tüketici hakem heyeti bilirkişisi diz üstü bilgisayarda imalat hatasına bağlı anakart donanım arızası olduğunu tespit etmiş, tüketici hakem heyetide bilgisayarın aynı marka modelde bir yenisi ile değiştirilmesine karar vermiştir. 19.12.2014 tarihinde bilgisayarımın değiştirilmesi talebi ile vatan bilgisayara dilekçe gönderdim, cevap alamadım. 25.12.2014 tarihinde Vatanbilgisayar dava konusunun sadece satıcısı olduğunu belirtip davanın üretici/ distribütörü/ ithalatcısı olan Pentateknolojilerine ve Mobilteliletişimhizmetlerine ihbar edilmesi yönünde Tüketici hakem heyeti kararına itiraz etmiştir. Burada Vatanbilgisayar iki farklı adres göstermiş olup her hangi bir sorumluluktanda kaçınmaktadır. Faturam Vatanbilgisayara ait olmasına rağmen beni hiç bir ilişiğim olmayan farklı firmalara yönlendirmektedir.


Bu durumu bir örnekle açıklamak istiyorum. Herhangi bir marketten bir ürün aldığınızı düşünün bu bir elma olabilir ekmek olabilir çikolata olabilir vs. Diyelim ki bu bir amasya elması, aldınız eve geldiniz çocuklarınıza yediriceksiniz tam kestiniz ve kurtlu çıktı. Baktınız diğer elmalarda kurtlu sonra dediniz ki markete gidip geri verelim hepsi kurtlu çıktı bunların. Markete gittiniz durumu anlattınız o güzelim amasya elmalarını yiyemediniz vitaminini almadınız güzel bir şekilde elmalardan faydalanamadınız ve geri vermek hatta kurtlu olmayanları ile değiştirmek istiyorsunuz. Fakat market çalışanı size değişimi yapamayacağını ama eğer Amasyaya gidip üretici firmayı bulursanız onlara başvuru yapabileceğinizi söylüyor. Yada çikolata aldınız ve bozuk çıktı market size diyorki git kardeşim güney amerikaya orda üretiliyor bu çikolata orada değiştir. Vatanbilgisayarın yaptığı şey tam olarak bu.


Bunun üzerine mahkeme benden bilirkişi raporu için bilgisayarımı istedi ve 06.04.2015 tarihinde mahkemenin bilirkişisi 'cihaz üzerinde imalat hatasına bağlı donanım arızası mevcuttur' raporunu verdi. 14.05.2015 tarihinde mahkeme Vatanbilgisayarın bana açmış olduğu ve tüketici hakem heyeti kararına itiraz ettiği davayı red etti. Dolayısı ile Tüketici hakem heyetinin vermiş olduğu karar onandı. Temyiz yolu açık olmasına rağmen Vatanbilgisayar temyize gitmedi. 02.07.2015 temyiz için son gündü.


03.07.2015 de defalarca Vatanbilgisayarı aramama rağmen hiç bir şekilde telefonlarım açılmadı. Bugun 06.07.2015 Vatanbilgisayar ile yapmış olduğum görüşmede bana hala ithalatçı firmadan onay alamadıkları için değişim işlemini yapamayacaklarını söylediler. Bende kendilerine faturamın Vatanbilgisayara ait olduğunu Vatanbilgisayarın diğer firmalarla ilişkisinin beni bağlamadığını anlatmama rağmen her hangi bir olumlu cevap alamadım.


Sonuç olarak; sorun herhangi bir Vatanbilgisayar çalışanı ile alakalı olmayıp direk şirketin kendisi ile alakalıdır. Vatanbilgisayar bizzat muhatap olmasına rağmen sorumluklarından kaçınmış ve 3 yıldır işi yokuşa sürerek müşterisini mağdur etmiştir. Şu anda da bilgisayarın değiştirilmesi mahkeme kararı ile kesinleşmişken hala bilgisayarı değiştiremeyeceğini söylemektedir. Amacım birdaha Vatanbilgisayardan alışveriş yaparken 2 kere düşünmeniz ve çevrenizdekileri bilgilendirmenizdir. Varsa ekşi, inci, uludağ yada diğer sözlüklerde, paylaşım yapmanızı rica ediyorum. Hatta mümkünse Vatanbilgisayarı arayıp direk şikayette bulunmanızı istiyorum. Şimdiden teşekkürler.
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Öncelikle geçmiş olsun, böyle istisnalar çıkabiliyor yada benim gibi iyi sonuç alan istisnalar çıkabiliyor. Daha dün Vatan bilgisayardan Korkmaz Tost makinesi aldım, 270 TL öndendi, eve geldiğimizde makinenin granit kısmında aşınma olduğunu gördüm, mağazayı aradım yenisini getirdiler.

Sizin olayınıza gelince arızalanan bilgisayar vatanı bağlamaz ki vatanda parasını ithalatçıdan alacak. Vatannın yaşamış olduğu iç karışıklık yüzünden sizin işinizde karışmış bence.
 

lotusadana

Doçent
Katılım
9 Mart 2015
Mesajlar
644
Reaksiyon puanı
220
Puanları
43
icraya verin. Onlar uğraşsın. Masraflar da onlara kalır.
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Mahkeme kararı lehinize yani arkadaş haklı icraya verin.
 

bsenturk

Öğrenci
Katılım
6 Temmuz 2015
Mesajlar
24
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Sırf cevap yazmak için üye oldum.

Vatan bilgisayar sonuna kadar haklı. Siz ise haksızsınız. Vatan bilgisayarın dediği gibi distribütör firmaya ürünün değiştirilmesi için başvurmanız gerekir. Vatan bilgisayar sadece satıcı. Bir ürünü hangi firma ithal ederse garantisini sağlamaklada yükümlü olan odur. Üç sene boş yer uğraşmışsınız.
 

lotusadana

Doçent
Katılım
9 Mart 2015
Mesajlar
644
Reaksiyon puanı
220
Puanları
43
Emeklerine yazık olmuş. Yani üye olmak için.
Bunu yazmak için mi....
 

lotusadana

Doçent
Katılım
9 Mart 2015
Mesajlar
644
Reaksiyon puanı
220
Puanları
43
6502 sy kanun md. 11 (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
bu vatan hangi şubesi? niye distribütör firmaya gitmedin?
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Sırf cevap yazmak için üye oldum.

Vatan bilgisayar sonuna kadar haklı. Siz ise haksızsınız. Vatan bilgisayarın dediği gibi distribütör firmaya ürünün değiştirilmesi için başvurmanız gerekir. Vatan bilgisayar sadece satıcı. Bir ürünü hangi firma ithal ederse garantisini sağlamaklada yükümlü olan odur. Üç sene boş yer uğraşmışsınız.
Maldan satıcı sorumludur. Yalnızca distiribütör değil.
 

grkn-g

Doçent
Katılım
30 Kasım 2011
Mesajlar
883
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
vatanın sorumluluğu yok ilk kutuyu açtığınızda problem olsa okey ama kullanımdaki garantiyi vatan bilgisayar vermiyorki boşuna vatanı mahkemeye falan vermeyin boşuna dava avukat parası ödersiniz, distribütör yada yetkili servis hangi firma ise muhatabınız orasıdır
 

Mg.

Müdavim
Katılım
18 Ocak 2010
Mesajlar
2,070
Reaksiyon puanı
24
Puanları
38
Geçenlerde bu vatan beni de uğraştırdı. Kutuyu açıp ekran kartını taktım uyum sorunu oldu benim pc eskiydi biraz. Git gel git gel de yapa yapa müdürün insafına denk gelip olayı çözdük. Aldılar ürünü geri ama para iadesi yapmadılar buna da şükür. Siz de umarım tez vakit çözersiniz
 

beyzabetül

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2011
Mesajlar
3,290
Reaksiyon puanı
356
Puanları
83
mağduriyetinizi şikayetvar.com sitesine yazın belki ilgilenirler en azından tüketici bilinçlenmiş olur
 

kestal

Doçent
Katılım
17 Mart 2013
Mesajlar
853
Reaksiyon puanı
35
Puanları
28
Tamam satın alınan malın değişim/iade veya arıza kısmı ithalatçı firma yapacak bu yönden Vatan haklı fakat bu işlemleri yapma için aracılığı Vatan yapacak.Satarken nasıl aracı sayıyorsan kendini garanti kapsamında da aracı olup bütün gönderim işlemlerini yapıp kullanıcıya bir iş bırakmamalı.Bu yönden arkadaş sonuna kadar haklı.
 

EnverYigit

Müdavim
Katılım
3 Haziran 2009
Mesajlar
1,540
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
O kadar internetten alışveriş yaparım, çok yaşadım bu iade işlemlerini. Hepsinde aldığım yer para iadesi yaptı (4-5 ay sürmüştü bir tanesi). Yok distribütör vs demedi hiçbiri, para mı iade yada çek olarak geri verdiler. Vatan burada sana hediye çeki vermesi gerekli diye düşünüyorum. Şikayetvar a yazmışsındır herhalde bu süre zarfında. Garanti belgesinde hangi distribütör yazıyor ona aç birde dava?
 

Toughwolf

Asistan
Katılım
1 Ekim 2009
Mesajlar
139
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Sizin olayınıza gelince arızalanan bilgisayar vatanı bağlamaz ki vatanda parasını ithalatçıdan alacak. Vatannın yaşamış olduğu iç karışıklık yüzünden sizin işinizde karışmış bence.


Sırf cevap yazmak için üye oldum.

Vatan bilgisayar sonuna kadar haklı. Siz ise haksızsınız. Vatan bilgisayarın dediği gibi distribütör firmaya ürünün değiştirilmesi için başvurmanız gerekir. Vatan bilgisayar sadece satıcı. Bir ürünü hangi firma ithal ederse garantisini sağlamaklada yükümlü olan odur. Üç sene boş yer uğraşmışsınız.


vatanın sorumluluğu yok ilk kutuyu açtığınızda problem olsa okey ama kullanımdaki garantiyi vatan bilgisayar vermiyorki boşuna vatanı mahkemeye falan vermeyin boşuna dava avukat parası ödersiniz, distribütör yada yetkili servis hangi firma ise muhatabınız orasıdır

Neye gore vatan bilgisyari hakli buldunuz bilgilendirirseniz sevinirim.6502 ve 4077 sayili tuketici yasalarina gore ayipli maldan satici 1. derece sorumludur. Tuketici isterse mal hakkindaki yasal hakkini distiributor veya ureticiden temin edebilir. Ama bu tamamen tuketicinin keyfine kalmistir. Satici problemi cozmekte oncelikli yukumludur. Bu konuda yargitay 13. dairesinin acik karari mevcuttur. Kisa bir arama ile gorulebilir. Ayrica arkadas mahkeme kararina sahip oldugunu da soylemis.
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Neye gore vatan bilgisyari hakli buldunuz bilgilendirirseniz sevinirim.6502 ve 4077 sayili tuketici yasalarina gore ayipli maldan satici 1. derece sorumludur. Tuketici isterse mal hakkindaki yasal hakkini distiributor veya ureticiden temin edebilir. Ama bu tamamen tuketicinin keyfine kalmistir. Satici problemi cozmekte oncelikli yukumludur. Bu konuda yargitay 13. dairesinin acik karari mevcuttur. Kisa bir arama ile gorulebilir. Ayrica arkadas mahkeme kararina sahip oldugunu da soylemis.
Şimdi sen yanlış yere gittin kardeşim. Ürün arıalandıysa garanti belgesindeki servise götüreceksin diğer gönderdiklerin gibi, garanti servisi değişim talebine onay vermedıyse tükerici hakem heyeti kararını oraya yazılı olarak bildirirsin, yine mi senı haklı bulmadı garanti, mahkemede bu garantı servisine dava açaçacaktın vatan'a değil. Garanti sağlayıcısına dava açmış olsan mahkeme de senin lehine sonuçlandıys ver hacize gerisini hacizciler halletsin.
 

promidal

Müdavim
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
tüketici kanununa göre satıcı, distribütör/ithalatçı ve üretici firma satılan maldan ortak sorumludur. yani vatan bilgisayar sorumluluk almam diyemez. ayrıca yine aynı kanuna göre müşteri ürünün değişimini yada fatura bedelinin iadesini talep edebilir. elinizde lehinize bir mahkeme kararı olduğuna göre fatura bedelini icra kanalıyla talep edebilirsiniz. hatta herhangi bir vatan mağzasına gidip kasa haczi yapabilirsiniz..
 

Toughwolf

Asistan
Katılım
1 Ekim 2009
Mesajlar
139
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Şimdi sen yanlış yere gittin kardeşim. Ürün arıalandıysa garanti belgesindeki servise götüreceksin diğer gönderdiklerin gibi, garanti servisi değişim talebine onay vermedıyse tükerici hakem heyeti kararını oraya yazılı olarak bildirirsin, yine mi senı haklı bulmadı garanti, mahkemede bu garantı servisine dava açaçacaktın vatan'a değil. Garanti sağlayıcısına dava açmış olsan mahkeme de senin lehine sonuçlandıys ver hacize gerisini hacizciler halletsin.

Arkadasin urunu birden fazla kere arizalanmis ve senin dedigin gibi her seferinde garantiye gondermis. Bu noktadan sonra urun ayipli mal durumuna dusmus. Arkadas bunu bilirkisi ile de desteklemis. Bu konuda yasa(linkini vermistim 6502 ve 4077 ) diyor ki,

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

Ayni yasanin devaminda diyor ki;

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

Yani garantiyi veren uretici ve distributor bile yasal sorumluluktan bir sekilde kacabilirken, satici kacamaz.
[MENTION=272273]barbunyaza[/MENTION] yasaya bakinirken gordum. Tazminat talep etme hakkin da dogmus olabilir. Kolay gelsin. InsaAllah kisa surede sorununu cozersin.
 

barbunyaza

Asistan
Katılım
25 Mayıs 2012
Mesajlar
211
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar öncelikle Vatanbilgisayar temyize gitmiş, dün konuştuğum görevli temyize gitmediklerini söylemişti, posta bugün geldi.

Arkadaşlar hepinize, özellikle [MENTION=443758]lotusadana[/MENTION] ve [MENTION=80540]Toughwolf[/MENTION] e verdikleri yararlı bilgiler için çok teşekkür ederim.

Bende aynı sizin gibi düşünüyorum Vatanbilgisayar önce benim maduriyetimi gidericek sonra ithalatçı firma ile kendisi uğraşıcak çünkü hukuken ithalatçı firma benim muhattabım değil benim faturam Vatanbilgisayar adına.

İthalatçı firmaya başvuru yap diyenlerin birde şöyle düşünmesini istiyorum, Ben en başta ithalatçı firyama başvuruda bulunsaydım oda kabahati üretici firmaya atabilirdi ben sadece ithal ediyorum üründeki ayıp beni ilgilendirmez diyebilirdi. Üretici firmada aynı şekilde biz harddiski başka bir firmadan alıyoruz siz hard diskin değişimi için başka bir firmaya başvuru yapıcaksınız diyebilirdi bu işin sonu yok. ilk yazımda verdiğim örneği tekrar vermek istiyorum; migrostan ekmek aldınız içinden saç çıktı migros sizin ekmeğinizi değiştiriyormu yoksa sizi ekmeği aldığı fırınamı gönderiyor?
[MENTION=80540]Toughwolf[/MENTION] bir şey sormak istiyorum.
1- Bilgisayardan 3 senedir düzenli bir şekilde yararlanamadığım için sürekli servise gitti ve her seferinde 15-20 gün civarında serviste kaldı, ayrıca servise vermediğim dönemlerdede arızası devam ediyordu.
2- Bunun yanında bugun bana para iadesi yapsalar ben 3 sene önce aldığım bilgisayar seviyesinde bir bilgisayarı bugünün şartlarında alamam, dolar kurundaki değişim sebebi ile bu yüzden zaten para iadesi istemiyorum,
3- fakat bugun bana aynı bilgisayarın yenisini verirsede yine aynı şekilde ozamanın teknolojisi ile bugunun teknolojisi aynı olmadığı için bana verilen bilgisayar aynı değerde olmayacak yani benim malım değer kaybına uğramış olacak.

Bu sebeblerden dolayı bilgisayarın üst modeli ile değişimini talep edebilirmiyim? üst model ile değişim şartları hakkında bilgin varmı? Çok teşekkür ederim.

Ayrıca [MENTION=461901]bsenturk[/MENTION] burada annen baban yada sevgilinle konuşmuyorsun üslubuna dikkat et.
 

vedat_1966

Asistan
Katılım
10 Mart 2008
Mesajlar
300
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
79
Puanları
28
Size yanlışlık yapıldığı gibi bize de yapılabilirdi.

Şu ana kadar aldığım ürünlerden arızalanan iki üründe değişim konusunda hiç sıkıntı olmadı. Ayrıca Mikado marka bluetooth radyonun usb girişini şarj esnasında çekerken kırdım. Müşteri hizmetlerine de olayı izah ettim. Servise göndeririz onlar ne söylerse dediler. Tamir edilmiş olarak geri geldi. Biliyorum ki kullanıcı hatası ücret talep edebilirler di. Sonuç olarak hukuk kararlarına uymak zorundalar ve uymalıdırIar.

Yinede Vatan Bilgisayar elektronik malzeme alınabilecek en iyi mağazalardan biridir.
 

Son mesajlar

Üst