Ubuntu 19.04 ve kullandığım bilgisayardaki iki durum

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


我喜欢人

Asistan
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
262
Puanları
28
Konum
安塔利亚
merhabalar,

1
ubuntu 19.4 sürüm yükselttim ancak cursor un görünümü bir sekmenin üzerine gelince ok tan el işaretine dönüştürüyor ve sinirimi bozuyor buda. bunu nasıl değiştiririm acaba bulamadım. cursorun hızı , metnin boyutu ,cursorun boyutu ile alakalı ayarlar var fakat bu dediğim ile ilgili bişey bulamadım (not: işletim sistemimin dili ingilizce)

2
dell bilgisayarlarda duyduğum kadarıyla şöyle bir özellik var ama emin olamadım: bilgisayar şarja takılı ve pil dolduğunda , cihaz elektrik bağlantısını otomatik kesebiliyor sanırım ,bundan emin olamadım varsa öyle bi özellik kullanmak istiyorum yani gün boyu bilgisayar şarja takılı fakat tümleşik batarya da zarar görmesse çok memnun olurum.

iyi çalışmalar
,
 

Hopeツ︎

YD.ASTSB.
Onursal Üye
Katılım
9 Mar 2016
Mesajlar
2,018
Puanları
113
Konum
İstanbul
sudo apt-get install dconf-tools
uygulamalardan dconf-editor'e girin.
org>gnome>desktop>interface
interface'in üstünde iken cursor ayarlarınızı görüceksiniz.
bahsettiğiniz ok'tan el işaretine dönmesi cursor theme ile alakalı olabilir.

Dell makinelerin böyle bir özelliğe sahip olduğunu ilk defa duydum. Dolayısıyla, bu konuda yardım edemeyeceğim. Diğer kullanıcılarımız bilgileri dahilinde bunu cevaplayabilirler.
 

我喜欢人

Asistan
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
262
Puanları
28
Konum
安塔利亚
dediğiniz komutu girdim ve şöyle bir sonuç çıktı.
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Unable to locate package dconf-tools
Mesaj otomatik birleştirildi:

Dell makinelerin böyle bir özelliğe sahip olduğunu ilk defa duydum. Dolayısıyla, bu konuda yardım edemeyeceğim. Diğer kullanıcılarımız bilgileri dahilinde bunu cevaplayabilirler.
yinede teşekkürler. zaten bende duyduğumda şaşırmıştım ama 6 yıl önce YTÜ de okuyan elektronik ve haberleşme mühendisi arkadasım bana bunu söylemişti. inşallah doğrudur , bununla alakalı gibi görünen ve işletim sisteminin sunduğu birkaç link var ama belki de ben öyle sanıp benzettim gibime geldi. ama inşallah doğrudur çünkü çok hoş bi özellik doğruysa :)
 
Son düzenleme:

Hopeツ︎

YD.ASTSB.
Onursal Üye
Katılım
9 Mar 2016
Mesajlar
2,018
Puanları
113
Konum
İstanbul
sudo apt-get update ve upgrade ile paketleri listeleyip güncelleyin.
yine install komutunu kullanarak;
dconf-editor, dconf-cli, dconf-service, dconf-gsettings-backend, libdconf1 paketlerini kurun.
ya da synaptic paket yöneticisini kullanarak dediğim paketleri işaretleyip tümünü tek tık ile kurabilirsiniz kolaylık sağlar.
 

我喜欢人

Asistan
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
262
Puanları
28
Konum
安塔利亚
aha! software updater ubuntu 19.10 available diyor. 19.04 ne ara 19.10 oldu çok şaşırdım 6 ayda bir değil miydi sürüm güncelleştirmeleri.
 

Hopeツ︎

YD.ASTSB.
Onursal Üye
Katılım
9 Mar 2016
Mesajlar
2,018
Puanları
113
Konum
İstanbul
Ubuntu Releases 19.10 sürümü 17 Ekim 2019'da kullanıcı ile buluşmuş. 2020'nin Temmuz ayına kadar ise güncellemeler ile destekleneceği söyleniyor takviminde.
 

我喜欢人

Asistan
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
262
Puanları
28
Konum
安塔利亚
hımm neden bunu önermedi ki sistem ,ubuntu 19.04 ü yükletti bana.
yalnız ben upgrade onay verdim fakat ekranda hiçbir şey belirmedi.
 

我喜欢人

Asistan
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
262
Puanları
28
Konum
安塔利亚
olmadı sanırım (biraz da çekiniyordum komut sistemiyle çalışmaya) fakat sudo apt-get dist-upgrade denedim ama olmadı galiba yinede
Mesaj otomatik birleştirildi:

yani eğer sürüm tekrar güncellersem bu saçma cursor problem ortadan kalkar diye ummuştum.
 

Hopeツ︎

YD.ASTSB.
Onursal Üye
Katılım
9 Mar 2016
Mesajlar
2,018
Puanları
113
Konum
İstanbul
Alışırsınız zamanla. Dconf paketlerini verdiğim parametreleri kullanarak yüklemeye çalışın siz. Dağıtım yükseltmesi gerekirse ona sonra bakarız.
 

我喜欢人

Asistan
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
262
Puanları
28
Konum
安塔利亚
yaa ..ben bissürü komut denedim de. sürekli şu hatayla karşılaşıyorum (genel olarak yani bu output)

the following packages have been kept back:
libsnmp30
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 1 not upgraded.

ne yapacam yaf?
Mesaj otomatik birleştirildi:

şöyle bir veri daha var ,bir komut girdim ve yaptığı birsürü işlemden sonra şunu yazdı

Unable to correct problems, you have held broken packages.
Mesaj otomatik birleştirildi:

ek soru: bu ubuntunun forumu nasıl bişey sizce (AskUbuntu) hemen cevap geliyor mu ?
 

Samet UCA

Profesör
Katılım
3 Ağu 2012
Mesajlar
2,373
Puanları
113
Konum
İstanbul
Üstad cevap vermiş ama bende bir kaç bir şey yazayım. Ben bahsettiğiniz olayı gnome-tweak üzerinden çözüyordum.
sudo apt install gnome-tweaks
sonra gnome tweakı açın orada cursor ayarlarını görebilirsiniz.
 

我喜欢人

Asistan
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
262
Puanları
28
Konum
安塔利亚
yazdım şu aşağıdakiler geldi

Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
The following NEW packages will be installed:
gnome-tweaks
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 1 not upgraded.
Need to get 57,9 kB of archives.
After this operation, 426 kB of additional disk space will be used.
Get:1 Index of /ubuntu disco/universe amd64 gnome-tweaks all 3.32.0-1 [57,9 kB]
Fetched 57,9 kB in 2s (33,7 kB/s)
Selecting previously unselected package gnome-tweaks.
(Reading database ... 184999 files and directories currently installed.)
Preparing to unpack .../gnome-tweaks_3.32.0-1_all.deb ...
Unpacking gnome-tweaks (3.32.0-1) ...
Setting up gnome-tweaks (3.32.0-1) ...
Processing triggers for mime-support (3.60ubuntu1) ...
Processing triggers for hicolor-icon-theme (0.17-2) ...
Processing triggers for gnome-menus (3.32.0-1ubuntu1) ...
Processing triggers for desktop-file-utils (0.23-4ubuntu1) ...


teşekürler bu arada ama devamı var mı?
Mesaj otomatik birleştirildi:

her şey tamamsa sudo reboot yazabilirim ama sanmıyorum ben bittiğini :(
Mesaj otomatik birleştirildi:

not:
do-release-upgrade
işe yaramıyor çünkü şu output çıkıyor

Checking for a new Ubuntu release
Please install all available updates for your release before upgrading.
 

Samet UCA

Profesör
Katılım
3 Ağu 2012
Mesajlar
2,373
Puanları
113
Konum
İstanbul
Klavyeden windows logosu olan tuşa basın ve açılan pencerede gnome yada ince ayarlar yazın çıkan uygulamayı açarak ayar yapabilirsiniz.
 

我喜欢人

Asistan
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
262
Puanları
28
Konum
安塔利亚
2 soru
1) bu ayarlar sekmesinde bence hatalı bişiler var. (source code seçilmeli mi? veya diğerlerinden bazısı çıkarılmalı mı?)
2) other software de neleri secmeliyim?
 
Son düzenleme:

Fakehero

Asistan
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
170
Puanları
28
dell bilgisayarlarda duyduğum kadarıyla şöyle bir özellik var ama emin olamadım: bilgisayar şarja takılı ve pil dolduğunda , cihaz elektrik bağlantısını otomatik kesebiliyor sanırım ,bundan emin olamadım varsa öyle bi özellik kullanmak istiyorum yani gün boyu bilgisayar şarja takılı fakat tümleşik batarya da zarar görmesse çok memnun olurum.
Bu şekilde demişsin böyle bir özellik varsa güzel olur ama dizüstü bilgisayarlarda işlemci ve ekran kartı pil kullanmaya başladığında güç tüketimini azalttığından performansta da azalma oluyor sonuçta prizden gelen elektrik gücü ile aynı olmuyor.Ayrıca zaten bir süredir dizüstü bilgisayarlarda cep telefonları gibi şarj denetim sistemlerine sahipler bu yüzden prizde olsa bile batarya dolduğunda sistem bataryaya enerjiyi kesip prizden çalışıyor bildiğiniz üzere.Yani bu özellik olsa da olmasa da batarya ömrüne çok önemli bir etki edeceğini düşünmüyorum.
 

我喜欢人

Asistan
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
262
Puanları
28
Konum
安塔利亚
Bu şekilde demişsin böyle bir özellik varsa güzel olur ama dizüstü bilgisayarlarda işlemci ve ekran kartı pil kullanmaya başladığında güç tüketimini azalttığından performansta da azalma oluyor sonuçta prizden gelen elektrik gücü ile aynı olmuyor.Ayrıca zaten bir süredir dizüstü bilgisayarlarda cep telefonları gibi şarj denetim sistemlerine sahipler bu yüzden prizde olsa bile batarya dolduğunda sistem bataryaya enerjiyi kesip prizden çalışıyor bildiğiniz üzere.Yani bu özellik olsa da olmasa da batarya ömrüne çok önemli bir etki edeceğini düşünmüyorum.
Bu dediginizin boyle oldugunu bilmiyordum. Yalniz bisey daha ekleyecegim ve bu soyleyecegim sizin dediginiz bilgiyle celismiyor mu.

Sony cihazimdada batarya tumlesik (telefon) ancak sony rehberini okudugumda bataryanin omru 5 yildir gibi bir cumle kullaniyor.

Gerci batarya belki baska etkilerden de deforme oluyordur..tabi bu bir cevap midir yada cevap bundanmi ibaret bilmiyorum

Ama sordugum soru su: gece gunduz sarja takili da olsa, bu bilgisayarimin / telefonumun bataryasina zarar vermez yani oyle mi?
 

Fakehero

Asistan
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
170
Puanları
28
Bu dediginizin boyle oldugunu bilmiyordum. Yalniz bisey daha ekleyecegim ve bu soyleyecegim sizin dediginiz bilgiyle celismiyor mu.

Sony cihazimdada batarya tumlesik (telefon) ancak sony rehberini okudugumda bataryanin omru 5 yildir gibi bir cumle kullaniyor.

Gerci batarya belki baska etkilerden de deforme oluyordur..tabi bu bir cevap midir yada cevap bundanmi ibaret bilmiyorum

Ama sordugum soru su: gece gunduz sarja takili da olsa, bu bilgisayarimin / telefonumun bataryasina zarar vermez yani oyle mi?
Lityum İon bataryalarında normal alkalin piller gibi bir ömrü vardır.Firmaların belirlediği bu ömür şarj döngüsü üzerinden hesaplanıyor ayrıca bataryalardaki kimyasalında bozunma oranı da bu hesaba katılıyor.Biliyorsunuz ki lityum bataryalar aktif ve kimyasal tepkimeye girebilen bir türdür.Bunu da hesaba katınca daha uzun şarj ömrüne sahip grafen yada diğer kimyasal içerikli pillerin geliştirilmesi normaldir.Batarya ömrünü uzatmak için %20 ile %90 arası batarya şarj oranını tutmaktır. Ama dediğim gibi şarj denetim devresi bulunduğundan batarya %100 dolduğunda prizden gelen gücün bataryaya iletimi kesilir ve gerekli elektrik sadece prizden kullanılır bu demek değildir ki sürekli prizde kalsın.Bataryaya zararı sürekli prizden kullanım ile olur ancak.Batarya ömrü için aktif şekilde şarj ve deşarj olması gerekiyor.Yani arada prizden çekip bataryayı kullanmak önemlidir.
 
Üst
stat counter