Türkiye’de Elektronik Spor

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
28 Nisan 2016
Mesajlar
25
Reaksiyon puanı
1
Puanları
1
Yaş
31
E-Spor Nedir?

Fiziksel ve zihinsel beceri isteyen e-spor için sanal ya da dijital spor diyebiliriz. Sanal veya bilgisayar ortamında icra edilmesi, yeni tesis veya ekipman bakımından geleneksel sporlarla karşılaştırıldığında çok büyük finansal kaynağı gerektirmemesi, dünyanın her bölgesinde bu sporu icra edebilme olanağının bulunması, bireysel ve takım halinde oyuna açık olması, ve doğasına özgü araç gereci gerektirmesidir (zoneesports.com; 2016).

Günümüzde elektronik spor kavramının önemli bir gelişme gösterdiği bilinmektedir. Ulusal ve uluslararası düzeyde resmi ve özel pek çok elektronik spor turnuvası düzenlenmekte ve elektronik sporlar ile ilgili federasyonlar oluşum sürecini tamamlamaya çalışmaktadır. Ulusal ve uluslararası katılımlı olarak gerçekleştirilen bu organizasyonlara ve organizasyonlara katılan elektronik sporculara hem bireysel ve hem de takım kategorisinde sponsorların milyon dolarlar ile ifade edilen desteği de bu spor dalının potansiyel gelişiminin bir kanıtı olarak değerlendirilebilir (zoneesports.com; 2016).

Federasyon kavramı her ne kadar ülkemiz için yeni olsa da, bu oluşum TÜDOF adı altında Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlanmıştır. Kısaca, artık Türkiye’nin de bir federasyonu var ve yapılacak olan tüm çalışmalar bu federasyon altında toplanacak.

1454429672_E_____Sporun_Pazar_Pay___03.jpg


Türkiye eSpor açısından hep takipçi bir ülke olma konumundaydı, hala da o şekilde ilerliyor. Özellikle Riot Games Türkiye ofisinin açılmasıyla eSpor konusunda önemli atılımlar yapıldı. Günümüzün en çok oynanan MOBA türü oyunu League of Legends insanlar arasında hızla yaygınlaşıp insanları rekabetçi oyun oynamaya sürükledi. Başlarda oyuncular takım kurup turnuvalara girerken, günümüzde insanlar takımların oyuncularına sunduğu oyun evlerinde gün boyu çalışıp, antrenman yaparak maçlara hazırlanıyor. Oyuncularımız eskisi gibi turnuvaya bir hafta kala çalışmaya başlamıyor, sezon içerisinde düzenli olarak antrenmanlarını tamamlıyorlar (dijitalsporlar.com;2016)

League of Legends ile birlikte artan rekabetçi ortam diğer oyunları da etkiledi. İnsanlar dünya çapındaki sahnelerde boy göstermek için çabalamaya başladı. Buna verilebilecek en iyi örneklerden biri 2014 yılında HWA Gaming’in Starcraft 2 oyuncusu Zerghamdi’nin Valencia’daki Dreamhack Summer turnuvasına katılmış olmasını gösterebiliriz. Ayrıca 2015 senesi içinde kurulan Counter Strike: Global Offensive takımı Space Soldiers’ın oyun evi kurup antremanlar yapması, bunun üzerine yurt dışına çıkan ilk Türk takımı olması eSpor’un gelişimini gösteriyor (dijitalsporlar.com;2016).

DotA 2 sahnesinde de ülkemiz için önemli adımlar atıldı. 2013 yılının son aylarında Turkcell Superonline’ın sponsorluğunda Merlin’in Kazanı’nın düzenlediği turnuva büyük ilgi toplamış ve DotA 2’nin potansiyelini göstermişti. Ondan sonraki diğer bir önemli Dota 2 etkinliği ise Aralık 2014’te ESL tarafından GameX’te düzenlenen toplam 21.000 TL ödüllü turnuvaydı, ki aynı ödül havuzunu Hearthstone da paylaşıyordu (dijitalsporlar.com;2016).

Ülkemizde eSpor her geçen ay gelişmeye devam etmekte. League of Legends’ın lokomotifliğinde oyunculuk birer meslek haline gelmekte. Takımlar daha geniş vizyonlu olarak kuruluyor, başaıların peşinden koşuyor. Türkiye’de eSpor’un gelişmesi sadece League of Legends ile sağlanamaz. Diğer oyunlara da destek verilmeli, turnuvalar düzenlenmeli ve oyunculara gerekli imkanlar sağlanmalı. (dijitalsporlar.com;2016).
 

GoByMe

Asistan
Katılım
4 Şubat 2013
Mesajlar
345
Reaksiyon puanı
21
Puanları
18
Yaş
25
Güzel bir yazı olmuş eline sağlık.
 
Üst