Turkcell`i Tüketici Hakem Heyetine Şikayet Edeceğim

Bu konuyu okuyanlar

intel1111

Asistan
Katılım
3 Eylül 2012
Mesajlar
308
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
arkadaşlar merhaba

sanırım mayıs ayıydı yeni turkcell hat açtırdım tam o sırada birçok olay üst üste geldiğinden ve ayrıca o sırada evde tadilat olduğundan dolayı telefon şu anda bilinmeyen yerde, bu sebeplerin kombinasyonu sonucu telefonda bir merhaba deme bile fırsatım olmadı.

hat açılmış ama adrese hiç fatura gelmedi hesap aldığım gün turkcell`deki kız hatta birşeylerin açılması için sms ile gelen şifreyi girip başvuruyu onaylaman lazım gibi birşeyler demişti, bunların hiçbirini yapmadığımdan herhalde hesap aktif olmadı gibi saçma sapan şeyler bile aklıma geldi. ama hat açılmışsa da hiç kullanılmadığım için hemen kapandığından 30-40 tl neyse veririz öderiz diye düşünüyordum.


ve bugün turkcell`den telefon geldi ödemem gereken borç faizleri hariç 135 tl

sebep 3 ay boyunca hattı işletmişler, turkcell kullananlar iyi bilir turkcell son ödeme tarihi ayın 10`u ise gözünün yaşına bakmadan 11`inde anında hattı kapatıyorlar.

tabi ki bende de kapatıyorlar ama sanki hat açıkmış gibi, sanki ben o hattı kullanmak istesem kullanmamı engellememişler gibi fatura kesmeye aynen devam etmişler


itirazım şu: tamam o 1 ayın parası neyse alsın ama geri kalan 2 ayda 1 gün bile kullandırtmadığı, hattı kullanmaya kapattığı ayların parasını istemesi dolandırıcılığa giriyor.

bu yüzden turkcell`i tüketici hakem heyetine şikayet edeceğim

1. sorum şu: eğer mahkemeyi kaybedersem karşı tarafın mahkeme masraflarını da ödemek zorunda kalır mıyım? (avukat vs.....) bu soruyu tüketici hakem bürosu çalışanına sormuyorum çünkü bir kere bürolarına gitmiştim, oradaki adamın dünyadan haberi yoktu.

2. sorum: borca 2 tane %1.5 oranında faiz işletiliyormuş, bu faizler günlük mü yoksa aylık olarak mı işliyor?
 

ErwinSmith

Rektör
Emektar
Katılım
12 Mayıs 2013
Mesajlar
11,559
Reaksiyon puanı
344
Puanları
83
1-) Öyle diye biliyorum, kaybedersen masraflar sana ait.
2-)Günlük faiz

Yalnız basta küçük meblağlarda mahkeme olayı olmuyor diye biliyorum. İlçe kaymakamlığındaki heyet larar verir sanırım buna
 

FBK

Doçent
Katılım
6 Kasım 2014
Mesajlar
605
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
bu işten hiç bişey çıkmaz, göründüğü kadarıyla sen haksızsın. hattı aldıysan faturalarını düzenli ödeyeceksin, kullanmıyorsan gidip iptal ettiriceksin. adamlar sen müşteri olmaya devam ettiğin ve hattında herhangi bir iptal talebi olmadığı için hakkı olan anlaşmadaki ücreti almak zorundalar. verdikleri paketi kullansanda kullanmasanda o parayı veriyosun sonuçta. aynı şey.
 

honline

Müdavim
Katılım
3 Ocak 2009
Mesajlar
4,744
Reaksiyon puanı
296
Puanları
83
Hattı alırken tarife seçtiysen mecbur ödeyeceksin boşuna hakem heyetine felan gitmene gerek yok öde kurtul.
 

Ahmethz

Müdavim
Emektar
Katılım
7 Eylül 2006
Mesajlar
12,440
Reaksiyon puanı
398
Puanları
83
burada sen haklı değilsin hiç kullanmasan bile hattı iptal ettirmediğin için tüm faturaları ödemek zorundasın. itiraz etsen de bir sonuç alamazsın.
 

intel1111

Asistan
Katılım
3 Eylül 2012
Mesajlar
308
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
çok müthiş fantastik cevaplarınız için ne kadar çok teşekkür etsem azdır

yine olayı k.ından anlayıp, yoğurdun kaymağı gibi alana takılıp kalmışız, adam bana kullanman yasak dediği şey için ücret talep ediyor birde üstüne haksız ilan ediliyorum neden vatan bilgisayar gibilerin bu ülkeden eksik olmadığı ortada

kapatılmış hatta açık gibi fatura yazmaya devam etmeyi bile haklı görmek için alakasız şeyler yazarak saçmalamak gibi dahiyane işlere imza atan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim


hattı zamanında kapatmazsan karşılıksız çek dolandırıcılığı dozajında dolandırılmayı hak edersin görüşü acayipliğini bir bu topraklara özgü sanırım

normalde 40 tl ödemem gerekirken şimdi en az 500 tl ödeyeceğim (günlük işletilen çifte faiz sağ olsun) ve şimdi ben dolandırılmıyorum öyle mi?


madem aynen fatura kesmeye devam edecek o zaman neden hattı kapatıyor? dur tahmin edeyim bunda da haklı dimi?

bu diyarlara ttnet bile azdır!
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,117
Puanları
113
ortada kullanılan bir telefon yok galiba hattı online işlemden iptal et kayıp bildirimi yap tüketici hakem heyetine git bence ortada alınan bir hizmet yok telefon kayıp çünkü
bir kaşık yok neo ...
telefon ve sim yok ortada.
 

intel1111

Asistan
Katılım
3 Eylül 2012
Mesajlar
308
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
ortada kullanılan bir telefon yok galiba hattı online işlemden iptal et kayıp bildirimi yap tüketici hakem heyetine git bence ortada alınan bir hizmet yok telefon kayıp çünkü
bir kaşık yok neo ...
telefon ve sim yok ortada.
cevabınız için çok teşekkür ederim. evet durum aynen öyle.

dediğinizi yarın yapacağım.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,117
Puanları
113
eğer hala naz yaparsalar telefonu bulun de bulamazlar zaten...
 

Tezahür

Öğrenci
Katılım
9 Ekim 2015
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Dediğiniz olayları ispat ederseniz hakem heyetinde kazanırsınız. Önemli olan nokta ise ispat zorluğu. Öncelikle sözlü olarak sizinle iletişime geçen Turkcell çalışanlarından ziyade bu mevzu yaptığınız sözleşmede yazıyor mu? Sözleşmede aksi hükümler varsa sözlü olarak size söyledikleri şeyler ve iddianız havada kalır. Eğer sözleşmeyi paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapılabilir.

"kız hatta birşeylerin açılması için sms ile gelen şifreyi girip başvuruyu onaylaman lazım gibi birşeyler demişti, bunların hiçbirini yapmadığımdan" gibi ifadelerin ispatı zordur, öyle birşey demedik diyip işin içinden sıyrılırlar. Sözleşmede örneğin; "ödeme yapılmasa bile hattı açık tutma" hakkını kendinde bırakmış olabilir Turkcell v.s.
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Zamanında avea da böyle bir fatura çıkarttı. Tüketici hakem heyetine başvurduk mahkeme v.s. başladı. Tüketici hakem heyetinde biz haklı bulunduk mahkeme hala devam ediyor. 7 yıl oldu.
 

honline

Müdavim
Katılım
3 Ocak 2009
Mesajlar
4,744
Reaksiyon puanı
296
Puanları
83
sebep 3 ay boyunca hattı işletmişler, turkcell kullananlar iyi bilir turkcell son ödeme tarihi ayın 10`u ise gözünün yaşına bakmadan 11`inde anında hattı kapatıyorlar.

tabi ki bende de kapatıyorlar ama sanki hat açıkmış gibi, sanki ben o hattı kullanmak istesem kullanmamı engellememişler gibi fatura kesmeye aynen devam etmişler

Kendin zaten cevabını vermişsin faturayı ödemeyince hat kapanmaz sadece sen arama yapamazsın, doğruyu söylüyoruz diye bi dövmediğin kalmış haksızsın işte. Türkcell yada başkası senin kullanıp kullanmadığına, kayıp olup olmadığına bakmaz açılış tarihi ve iptal etme tarihine bakar.
 

intel1111

Asistan
Katılım
3 Eylül 2012
Mesajlar
308
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
eğer hala naz yaparsalar telefonu bulun de bulamazlar zaten...
bununla ilgileneceklerini pek sanmıyorum

Dediğiniz olayları ispat ederseniz hakem heyetinde kazanırsınız. Önemli olan nokta ise ispat zorluğu. Öncelikle sözlü olarak sizinle iletişime geçen Turkcell çalışanlarından ziyade bu mevzu yaptığınız sözleşmede yazıyor mu? Sözleşmede aksi hükümler varsa sözlü olarak size söyledikleri şeyler ve iddianız havada kalır. Eğer sözleşmeyi paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapılabilir.

"kız hatta birşeylerin açılması için sms ile gelen şifreyi girip başvuruyu onaylaman lazım gibi birşeyler demişti, bunların hiçbirini yapmadığımdan" gibi ifadelerin ispatı zordur, öyle birşey demedik diyip işin içinden sıyrılırlar. Sözleşmede örneğin; "ödeme yapılmasa bile hattı açık tutma" hakkını kendinde bırakmış olabilir Turkcell v.s.
cevabınız için çok teşekkür ederim ancak siz olayı az biraz yanlış anlamışsınız :)

Zamanında avea da böyle bir fatura çıkarttı. Tüketici hakem heyetine başvurduk mahkeme v.s. başladı. Tüketici hakem heyetinde biz haklı bulunduk mahkeme hala devam ediyor. 7 yıl oldu.
ne 7 sene mi? vıy vıy vıy gür sakalım aşkına! öncelikle sizi kararlığınızdan dolayı tebrik ederim ve sizinle böyle savaşan avea hakkında bu gerçeği açıkladığınız için çok teşekkür ederim

7 senelik tecrübeniz şokunu atlatır atlatmaz aklıma hemen şu sorular geldi:


avukat tutma gibi bir zorunluluk veya bir durum var mı?

eğer tüketici hakem heyetine başvuran tüketici mahkemeyi kaybederse mahkeme masraflarını ödemek zorunda kalıyor mu?

birde bana hiç fatura gelmedi firmanın borç ödeme talebinde fatura bildirme zorunluluğu var diye biliyorum (muhtemelen yanlış biliyorumdur) acaba bu konu hakkında bir bilginiz var mı?

şu anda çulsuzum eğer bi masraf tehlikesi yoksa bende hakkımı aramakta kararlıyım



Kendin zaten cevabını vermişsin faturayı ödemeyince hat kapanmaz sadece sen arama yapamazsın, doğruyu söylüyoruz diye bi dövmediğin kalmış haksızsın işte. Türkcell yada başkası senin kullanıp kullanmadığına, kayıp olup olmadığına bakmaz açılış tarihi ve iptal etme tarihine bakar.
öncelikle şunu açıklamam gerekiyor anlaşılan: ben burada dert yandığım haksızlığı turkcell müşteri hizmetlerine bahsettim ve bu haksızlığı sordum; tek kelime dahi cevap veremedi sustular (haksız olduklarını bildiğinden olsa gerek) ama siz bas bas bağırarak ateşli bir şekilde hala firmanın bu ayıbını savunuyorsunuz! nasıl haksız birşeyi savunduğunuz belki aklınıza dank eder diye bi belirteyim dedim!

bir dövmediğin kalmış diye dert yanmışsınız. bu diyarların baş tacı klişesi; "peki hırsızın hiç mi suçu yok?" `tan artık gına geldi ki daha böyle bir kavgadan geleli bir hafta dahi olmadı.


başka bir forumda açtığım logitech teknik servisinin garanti belgesini istemekle yetinmeyip yanında 3 sene önce satın alınmış ürünün faturasını da isteme zorluğu çıkarması (birde fotokopisini çekip fax ile göndermeni de istiyorlar, o kadar uğraşana kadar isveç`teki fabrikasından alırım daha kolay olur herhalde) "eğer faturayı saklamadıysanız garantisi devam eden ürünü anca para karşılığında tamir ederiz" yüzsüzlüğü hakkında konu açmıştım. bu sitemime destek veren çok oldu sağ olsunlar ama 2 tane tipte hemen belirip: "firmayı ne suçluyorsun senin suçun senin ayıbın" diye yazıp 5 gün benimle amansız savaş verdiler (ki kendi haklarını böyle savunsalar ben adımı safinaz rukuye dürdane rabia kezban kombinasyonu olarak değiştiririm!) adamlara garanti belgesinin bile teknoloji sayesinde gereksiz kaldığını izah ediyoruz, evet dediğin doğru diyor adam ama ekliyor; "firma isterse bu teknolojik kolaylığı ister sunar istemezse sunmaz hiçbir zorunluluğu yok bütün mesuliyet zorunluluk ve sorumluluk sana ait firmanın hiçbirine zorunluluğu yok"
adamlara 5 gün boyunca o kadar açıklama yaptım, adamın verecek cevabı yok bu yüzden hepsini görmezden ve bilmezden gelme yüzsüzlüğü üstüne; "haklı olduğumu görmüyorsun" `la zeytin yağı gibi üstte çıkmaya çalışıyor artık forumdaki diğer üyeler amma uzattınız diye kalaylamaya başladı öyle bitti kutsal savaşları!


ve şimdide burada da bu: "firma sana kullanmayı bütünüyle yasakladığı hizmetten eksiksiz tam para alma hakkı vardır" -honline-


hem saçmalıyor hemde üstüne sitem ediyorsunuz birde sen haksızsın diye ekliyorsunuz. hayır efendim asıl siz haksızsınız. firma eğer aynen fatura kesmeye devam ediyorsa o zaman o hizmeti kapatmaya da hakkı yok. madem fatura kesmeye devam edeceksin neden hizmeti kapatıyorsun? yok madem hizmeti kapattın neden fatura kesmeye devam ediyorsun?




hat kapanmaz sadece sen arama yapamazsın
ne düşmez jetonmuş öf be! bir insan anca kasıtlı olarak bu kadar tersinden anlar
eğer bir firma benim arama yapmama kadar bütün hizmeti kapatıp engelliyorsa o halde o firma bana o faturaları da kesemez, hem kullanmamı engelleyip engellediği yetmediği gibi üstüne kullanmamı sanki engellememiş gibi yüzsüzce para isteyemez. bana kullanmaya yasakladığı hizmetin parasını isteyemez

hattı kullanmaya topyekün kapatıp kuruşu kuruşuna eksiksiz tam fatura kesmekte nedir?


anlaması bu kadar basit olan birşeyi anlamakta neden böylesine zorlanıyorsunuz?


hala vır vır mı edeceksiniz?
yılların verdiği tecrübeyle sabittirki ben sizin gibileri iyi bilirim ben ne yazarsam yazayıp istersem devlet belgeleri bile sunsam siz yine görmek istediğinizi görecek sadece işinize gelen taraftan bakarak boş yere uğraştırarak yıldırmaya çalışacaksınız hiç boşuna uğraşma, sen haklısın kardeşim sen haklısın (başka laftan anlamazsınız çünkü)
sen haklısın sizin ve sizin gibilerin savundukları da haklı.
patlamış ısırı çok sevdiğinden mısır patlatma makinası satın alıp, bütün mutfağı pişmemiş patlamış mısır yapan rezil makinayı geri götürdüğümüzde makina geri almayıp para iadesi yapmayan, üstüne emekli annemden "isterseniz makinayı bize bağışlayabilirsiniz" deyip annem istemiyorum bu çöpü deyince; itinayla makinayı kutuya geri koyup başka birine satmak üzere rafa götüren yönetim anlayışına sahip olan vatan bilgisayar`da haklı hepsi haklı (içinin yağı erimiştir artık)


ben turkcell`i dev bir firma sanıyordum oysaki 2 elim kanda da olsa "aman hattı hemen kapatayım yoksa bunlar burda bile adam dolandırmak için birşey yapar" demeliymişim


oysaki burada dert yandığım kazıklanma yarın sizin başınızada gelebilir, ama ha siz derseniz; ben herşeye insanüstü özen göstererek dikkat ediyorum, imzaladığım anlaşmalarda 30 sayfa anlaşma detaylarını madde madde okuyup ezberliyorum, her an dolandırılma paranoyasıyla sanki göreve gİtmiş sat komandosu gibi yaşıyorum bu yüzden başıma birşey gelmez diyecekseniz o zaman benim aklıma şu soru gelir: amazon ormanlarında tek gözü açık uyumak gibi hayat sürmektede mi bir yanlış veya tuhaflık yok böyle savunucusunuz?


laga luga yapmaya devam edip burada döktürdüğünüz gibi fantastik açıklamalara devam edeceksiniz sizden rica ediyorum lütfen hepsini kendinize saklayın, zaten peşinen sizi haklı ilan ettim artık bununla böbürlenirsiniz.
 

honline

Müdavim
Katılım
3 Ocak 2009
Mesajlar
4,744
Reaksiyon puanı
296
Puanları
83

korkmazcakar

Öğrenci
Katılım
28 Kasım 2013
Mesajlar
95
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. Mantık olarak kullanılmayan hattın hemen kapatılması en mantıklısı fakat hemen hemen her telekomünikasyon dalında 3 fatura dönemi boyunca kullanıma kapatılsa dahi fatura işletilir. Ondan sonra abonelik iptali yapılıyor. Hattı alırken imzaladığınız sözleşme bu konuda ki esası oluşturuyor. Sözleşme duruyorsa onu okuyun ondan sonra hareket edin. Tekrar geçmiş olsun.
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Kendin zaten cevabını vermişsin faturayı ödemeyince hat kapanmaz sadece sen arama yapamazsın, doğruyu söylüyoruz diye bi dövmediğin kalmış haksızsın işte. Türkcell yada başkası senin kullanıp kullanmadığına, kayıp olup olmadığına bakmaz açılış tarihi ve iptal etme tarihine bakar.
Avea da ödemeyin giden ve gelen aramaları direk kapatıyorlar. Belki turkcellde de öyledir.
 

Gorodrick

Öğrenci
Katılım
1 Ekim 2015
Mesajlar
49
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. Mantık olarak kullanılmayan hattın hemen kapatılması en mantıklısı fakat hemen hemen her telekomünikasyon dalında 3 fatura dönemi boyunca kullanıma kapatılsa dahi fatura işletilir. Ondan sonra abonelik iptali yapılıyor. Hattı alırken imzaladığınız sözleşme bu konuda ki esası oluşturuyor. Sözleşme duruyorsa onu okuyun ondan sonra hareket edin. Tekrar geçmiş olsun.

kesinlikle
 
Üst