Tüketici Hakem Heyetinin Telefonum Hakkında Vermiş olduğu Karar

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


cengover05

Profesör
Katılım
13 Eyl 2015
Mesajlar
3,488
Puanları
83
benim eski telefon sony xperia neo v idi.o da biraz ısınıyor ve şarjı hemen bitiyordu.samsung s7 edge de aynı.sanırım şimdi ıphone denemek lazım.ama androiden iosa geçip alışmak zor olur.gm 6 çıkıyor.onun özellıklerı baktım pek iyi değil gibi
--- Gönderi Güncellendi ---

yeni çıkacak olan xz premium s8 in kamerasından daha iyi diye duydum
lg nin ıps lcd ekranları hoşuma gitmiyor.ıphone ile aynı gibi.yani renkler çok mat ve cansız gibi geliyor bana
S8 den iyi olacagini sanmiyorum oyle bir netlikte yok yanlis suan bence:) s8 planlarinin icindeyse direk al ben kullaniyorum
 

furkan.y22

Üyecik
Katılım
12 Ağu 2017
Mesajlar
79
Puanları
8
Konum
Kastamonu
merhaba arkadaşlar.samsung s7 edge telefonumun arızası nedeniyle 27 mart tarihindeki başvurum nihayet bugün sonuçlandı :

OLAYIN ÖZETİ :
samsung galaxy G935f 32 gb s7 edge marka .... ımelı nolu ayıplı maldan dolayı ücret iadesinin istendiği

ŞİKAYET EDİLENİN SAVUNMASININ ÖZETİ :
müşterinin belirtmekte olduğu arıza hafıza kartı kaynaklı yada yüklenen uygulamalardan kaynaklanmakta olup servis formlarında böyle bir arızaya rastlanmadığı belirtilmiş olup bu gibi arıza vedeğişimleri servis lüzumu halinde ilgilendiği ifade edilmiştir

İNCELEME VE GEREKÇE
6502 sayılı tüketici korunması hakkında kanunun 8.maddesine(ayıplı mal) ve maddesine (ispat yükü) göre yapılan incelemeler neticesinde ürünün 26.10.2016 tarihli .. tutarına faturasının 1.12.2016 tarihinde mekanık parça değişimi yapıldığına dair bir adet servis formumun bulunduğuna ,dolayısyla malın ,ilk 7 6ay içersinde ayıplı mal olduğu anlaşıldığından ;

KARAR :
1 -başvuru sahibinin talebinin kabülüne
2-tüketici şikayetinde haklı olduğuna ,demiş olduğun ücretin... tüketiciye iade edilmesine ,tüketicinin de ürün ve aksesuarlarının geri verilmesine


Evet arkadaşlar örnek teşkil etmesi için mahkeme kararının önemli kısımlarını sizler için paylaştım.sanırım mekanik parça değişimi yaptıklarından ve bu sürenin ilk 6 ay içersinde olduğundan lehime karar verildi.yani gevşek davranıp bu süre geçtikten sonra servise gitseydim böyle bir karar verilmeyebilirdi. karar bugün elime geçmeden önce satın aldığım firma benimle iletişime geçerek telefonumu kargoyla beraber adreslerine göndermemi ,onların servisten alacakları faturayla benim vereceğim hesap numarasına paramı yatıracaklarını söylediler.bende tamam dedim .sonra il tüketici hakem heyetine gidip mahkeme kararını sordum .bu yaşananları anlattım.onlarda bana kararın postanede olduğunu önce bunu almam gerektiğini daha sonra ise ücret hesabına iade edildikten sonra telefonu yollamam gerektiğini belirtiler.bende aynı düşüncedeyim.yani karşı taraf telefonun eline ulaşmadığını söyleyebilir.sizce de öyle değil mi? daha önce mahkeme kararı ile bu tür ücretin nasıl geri aldıklarınızı yazarsanız memnun olurum.bu arada buradaki yetki samsung teknik servise de gidip durumu anlattım.kararın fotokoposini alıp genel merkeze göndereceklerini buna istinaden bana geri dönüş yapacaklarını söylediler.belkide karara 15 gün içersinde itiraz edeceklerdir.servise göstermekle yanlış mı yaptım bilmiyorum .bu konuda düşüncelerinizi, ne yapmam konusunda yardımlarınızı bekliyorum
Peki bu süre zarfında hakem heyeti veya başka bi kurum sizden herhangi bi ücret talep etti mi ?
 

furkan.y22

Üyecik
Katılım
12 Ağu 2017
Mesajlar
79
Puanları
8
Konum
Kastamonu
tabiki hayır.sadece kimlık ve fatura fotokopisi için 1 tl falan vermiştim :D
Heyet kararı benim lehime onaylarsa firmaya itiraz hakkı doğuyor. Firma karşı dava açıp davayı kazanırsa mahkeme masraflarını ben ödüyormuşum gibi bi duyum aldım, bu konu hakkında bilginiz var mı acaba? Cevaplarsanız sevinirim
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
5,465
Puanları
113
Konum
sanalalem
firma karşı dava açamaz sadece karara itirazda bulunabilir, thh kamu kuruşluşudur, senden para filan istemez diye düşünüyorum ama belki dosya mosya masrafı alır dicem ama onu da almaz :D korkma , eğer haklı isen genelde tüketici lehine kararlar çıkıyor. bu arada konuyu okumadan cevap yazdım, birazdan okurum...
 

beyzabetül

Profesör
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
3,182
Puanları
83
Heyet kararı benim lehime onaylarsa firmaya itiraz hakkı doğuyor. Firma karşı dava açıp davayı kazanırsa mahkeme masraflarını ben ödüyormuşum gibi bi duyum aldım, bu konu hakkında bilginiz var mı acaba? Cevaplarsanız sevinirim
o kadarını bilmiyorum.ama dediğin gibi olabilir.haksız olduğunu düşünüyorsan bunu bir avukata danışmalısın.şuan sadece ücretin geri iadesının dışında karşı tarafın ödeyeceği 15.30 kuruş teblıgat ücreti vars.en kaybettiğinde yine aynı teblıgat ücretini ödemek durumunda kalabilisin.tüketici mahkemelerinde avukat tutuluyor mu bilmiyorum.eğer böyle birşey varsa karşı tarafın avukat ücretini de ödemek durumunda kalırsın
Ben şimdıye üç kez THK ya başvurdum.birincisinde bankanın aldığı kredi kartı yıllık aidatı gerı almak için diğeri yırtılan ayakkabım için diğeri de şımdı telefonum için bşavurdum.ve hepsini kazandım.sadece ayakkabı firması arow kapattığından ve alacağım ücret düşük olduğundan icrayla falan uğraşmak istemedim.çünkü firma kapammıştı.daha beter icra masrafıyla uğraşıp zarar etmek ıstemedım
 
Üst
stat counter