TTnet Düşük Hız - Sözleşmeye Aykırı Mıdır ?

Bu konuyu okuyanlar

Wearesorryserver

Öğrenci
Katılım
26 Ekim 2017
Mesajlar
20
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
16 Mpbs full limitsiz 99 TL x 12 ay internet bağlattım. Yaklaşık 1 hafta olmadı. Ama altyapı 8 Mbps destekliyor, bana gelen 6 Mbps. MH üzerinden konuşma yaptım, bana taahhütte verilen hızı vermek zorunda olduklarını, altyapının 8 mbps desteklemesi onların sorunu olacağını ve bu durum yüzünden neden düşük hıza para vereyim ki dedim. FİBERNET/HİPERNET LİMİTSİZ 24 Mbps 35 GB 56.90TL X 24 AY tarifesine geçmek istedim çünkü bunun hız düşümü 8 Mbps. Yine aynı hızda internet kullanacam ama fiyat olarak çok daha az ödeyeceğim. MH bana paketin alt pakete geçirilmeyeceğini, üst pakete geçmem için de fiyat olarak yüksek olan pakete geçebilirmişim, üst paket tanımı fiyat olarakmış. Ben hız olarak biliyordum neyse. Ben de BTK üzerinden şikayet talebinde bulundum.
16 Mbps paketimin mevcut altyapı yetersizliğinden dolayı 6 Mbps hız alabildiğimi, taahhüt kapsamında bana firmanın 16 Mbps lik paketin en az 10-12 mbps olarak vermesi gerektiğini, altyapı sorununun firmayı alakadar ettiğini, aksi takdirde sözleşmeye uymadığı için taahhütümü hiçbir ücret ödemeden fesh edebilme hakkımın olduğunu ilettim. Çözüm olarak ise bana ya alternatif paket sunmaları gerektiğini ya da FİBERNET/HİPERNET LİMİTSİZ 24 Mbps 35 GB 56.90TL X 24 AY tarifesine ücretsiz şekilde geçiş işleminin yapılmasını, aksi takdirde sözleşmeye aykırı davrandıkları için fesh edeceğimi bildirdim.
Sizce sonuç ne olur ?

Not: Taahhüt imzalamadım. Yalın adsl başvurusunu sadece telefon üzerinden başvuru işlemlerini yapıp sesli onay verdim.
 

errno

Doçent
Katılım
17 Temmuz 2016
Mesajlar
694
Reaksiyon puanı
567
Puanları
93
Merhaba,

size hem vaat edecekler, hemde alt yapıdan bir haber olacaklar. İçler acısı.. Güleyim mi, ağlayayim mi bilemiyorum. Sesli veya imzalı onayınızın olması önemli değil. Size vaat verirken tabii ki altyapıyı siz araştırmayacaksınız. Hiç bir kurum altyapı hakkında mahalle mahalle size bilgi vermez. Bu size vaat veren firmanın görevi. Dolayısıyla herhangi bir araştırma yapmadan ve altyapı müsait olmadan size belirli bir seviyenin üzerinde satmaları şu anlama geliyor : "Müracaat ettiniz ve bu kampanyayı siz istediniz. Buda ses kaydınız.". Bu firmanın size süreceği tek bahanesidir. Diğer yandan vaat ettiklerini veremediklerini görmek istemiyorlar.

Mahkemeye verin ve aynı anda tazminat davası açın. Ama önce bilir kişilere bu durumu yasal olarak tespit ettirip onaylı ve geçerli evraklarıızı aln. Mahkemeyi açtıktan sonra vazgeçmeyin ki masrafları siz ödemeyin. Eğer firma mahkemeden dönmeniz için güzel tekliflerde bulunup masrafları karşılayacağını söylerse kabul edin. Paranızı veya hediyelerinizi alın ve mutlu olun. !

Her seferinde yurtdışını örnek vermek istemiyorum ama bende müracaat ettim. Eski bağlantım ihtiyacım olmadığı için 6 mbit idi. Bende 16 mbit olması için önceki firmayla defalarca konuştum ama bana evimizin bulunduğu yerde 16 mbitlik altyapı olmadığını ve olamayacağını söyledi. Bende Alman (Deutsche) Telekom'a geçmeye karar verdim ve şubesine gittim. Hemen altyapıyı kontrol ettiler, hemde kendileri merkezle görüşerek. Bize en az 50 mbitlik bağlantı bile verebileceklerini, eski firmayla olan işlerini devralıp kendileri fesih işlemlerini yapacaklarını söylediler.

Sonuç; kimse gelip saatlerce telekom kutusunda uğraşmadı, kimse zorluk çıkarmadı, kimse defalarca arayıp "indirim yapıcam kalın" gibi sonradan aklı başına gelmiş rahatsız edici teklifler yapmadı.

Ayrıca bu ay bağlantımın 30 mbit geldiğini (sadece birkaç gün için) farkettim ve telefonla bildirdim. Telefondaki mahçubiyetlerini anlatamam.. Yardımcı olmak için müşteri hizmetleri beni 1 saniye bile bekletmeden teknik servise aktardı. Gerekli işlemlerden sonra ertesi gün herşey yolundaydı.

Yardımcı olmak için ellerinden geleni apıyorlar.. Bunu gördüm.

Saygılarımla
 

Wearesorryserver

Öğrenci
Katılım
26 Ekim 2017
Mesajlar
20
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
BTK dan cevap bekliyorum, verilen cevapta bir çözüm sunmazlarsa hakem heyetine gitmeyi düşünüyorum.
 

ynswtf

Öğrenci
Katılım
29 Ekim 2017
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
30
Puanları
18
Yaş
30
Şikayetim.com'a şikayet oluşturun ve link paylaşın destek çıkalım bizde hep birlikte ;)
 

Wearesorryserver

Öğrenci
Katılım
26 Ekim 2017
Mesajlar
20
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
BTK üzerinden resmi cevap gelsin bakalım nasıl bir savunma yapacak :) Ona göre yol izleyelim diye beklemedeyim.
 

Wearesorryserver

Öğrenci
Katılım
26 Ekim 2017
Mesajlar
20
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
Şimdi artarda 3 mesaj geldi TTnetten. 1. si modem kurulum klavuzu, 2. si dns kurulum ve 3. sü arıza kaydınız alınmıştır ?? Ne alaka ben bildirmedim ki :) Aradım mh ı sordum kafanız mı iyi, durumu anlattım sadece BTK dan şikayet talebinde bulundum. Bana resmi olarak BTK üzerinden cevap vermeniz gerekiyor, siz internet hızı düşük diye kafanıza göre arıza kaydı oluşturmuşsunuz dedim. MH temsilcisi BTK üzerinden şikayetim neticesinde arıza kaydı oluştuğunu ve kontrol edileceğini, konu ile bir bilgisinin bulunmadığını, gerekli arkadaşların yönlendirmesi sonucu arıza kaydı açılmış ve inceleme başlatılmış dedi. Şimdi 48 saat incelemenin sonucunu bekleyecekmişim. Farklı gezegenlerden gelmiş ama aynı dili konuşan varlıklarız sanki. 16 mbps paketime altyapınızdan dolayı 6 mbps veriyorsun, Ya benim başka tarifeme geçmeme izin verirsin ya da sözleşmeyi ücret ödemeden haklarım çerçevesinde feshederim. Gayet açık bir konuşma değil mi ? Arıza kaydı da nedir ? 48 saat sonra bana diyecekleri 8 mbps destekliyor maximum bunu alabilirsiniz. İlla abonelik iptalini gerçekleştir, son ana kadar bekleyip ,o zaman sana tarife sunalım düşüncesiyle hareket ediyorlar pes doğrusu.
 

ynswtf

Öğrenci
Katılım
29 Ekim 2017
Mesajlar
54
Reaksiyon puanı
30
Puanları
18
Yaş
30
Yıldırma politikası uyguluyorlar. Son ana kadar beklersen durumu devam ettiricekler, Sen BTK cevabını bekleme bana güven, ne kadar işin üstüne gidersen o kadar çok neticeye ulaşırsın.
 

Wearesorryserver

Öğrenci
Katılım
26 Ekim 2017
Mesajlar
20
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
39
6 Mbps fazla gelmiş :) şuan hızımı 4096 ya sabitlediler bana gelen 3 Mbps :)
 

divisive

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2017
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
40
Bu konuda bende mağdurum.. 4 mbps bile alamıyorum ve 4 mbps lik paketi 30 tl ye satiyorlar.. ama ben 65 tl ödüyorum.. 9-10 bile verseler razıyım.. akn sonrası olan 5 i bile göremiyorum.. 6502 ye göre bu ayıplı hizmet..yazılı olarak dilekce hazırlıyacam ve türk telekoma verecem.. ve cevaplarını mutlaka yazılı olarak bildirmeleri gerektiğini belirtecem. iadeli taahhütlü olarak gönderecem.. ses kayıtlarına asla güvenmiyorum.. bu ülkede işini yazılı yapacaksın ve zamanı gelince mahkemeye de yazılı belgelerle sunacaksın.. ama bir sorun var internet kardeşimin üzerine.. o bu işlerden pek anlamaz.. ben yapabilir miyim, kendi ismimle dilekce oluşturabilir miyim onu bilemiyorum.. ya da interneti kendi üzerime geçirebilir miyim?
 

Mtn S

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
23,310
Reaksiyon puanı
15,299
Puanları
113
Ttnet pişmanlıktır
 
Üst