ToolSeq UD - Autodesk Maya Script Paketi

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
Uzun zamandır bizzat kendim geliştirmekte olduğum bir paketi sizlerle de paylaşmak istiyorum.
Paket, Autodesk Maya isimli 3 boyutlu grafik tasarım programı için yazdığım scriptlerden oluşuyor.
Bu scriptlerin hemen hepsi için aynı zamanda arayüz de tasarladım.
Hazırladığım geniş İngilizce dökümantasyonun içerisinde hepsinin nasıl kullanılacağı, ne işe yaradığı, hatta ipuçları vs tüm ayrıntılarıyla açıkladım.
Bu konuyu açarken güncel versiyon olan 1.0.5 içerisinde 56 adet tanıtıcı resim var.
Hepsini bu foruma da eklemek isterdim ancak resimlerin linkleri her yeni versiyonda değişmekte.Konuları sonradan düzenlememize izin verilmediğinden, zaman geçtikçe bu konunun eski çalışmayan resimler ile yeni resimlerin karışımı olup çöplüğe dönmesi olası.




Ayrıntılı bilgiler, dökümantasyon önizlemesi, resimler ve indirme adresini aşağıdaki linkten takip edebilirsiniz.
SCRIPT
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
Aranızda ilgilenen varsa, versiyon 1.0.7 teknik olarak bitti ancak henüz yayınlanmadı.
Bu versiyon ile birlikte bana en çok istek olarak gelen Maya'da ToolSeq UD kullanımı ile ilgili eğitim videoları (İngilizce) yayınlacağım.
Videolar scripte doğrudan ilgi duymasanız dahi Autodesk Maya kullanımı hakkında bilginizi arttıracak, özellikle modelleme ve bu kapsamdaki alanlarda.
Videolar bitince ikisini birden yayınlayacağım.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
Arkadaşlar versiyon 1.0.7'yi az önce yayınlamış bulunuyorum.
Paketin genel ekran görüntüsü şu şekilde.


Bu versiyon ile birlikte toplamda 5 saat 26 dakikalık bizzat kendim seslendirdiğim İngilizce eğitim videoları geliyor.
Ayrıntılı bilgiyi ve gerek scriptler gerekse videolar için indirme adresini web sitemde bulabilirsiniz.
TOOLSEQ UD [Autodesk Maya]

 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
C++ Maya Api'si hakkında bilgisi olanlar benimle irtibata geçebilir mi ?
Ağır işlemleri MEL'den C++'a aktarmak istiyorum.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
İlk C++ Maya Plugin'i bitmek üzere.
1 yıl içerisinde tüm ToolSeq UD'ye ait MEL scriptlerini C++ plugini haline getirme planım var, ayrıca C++ native performansıyla yeni birkaç planım daha var..


--- Gönderi Güncellendi ---
Bu arada pluginin ne işe yaradığını söylemeyi unutmuşum, object-space normal map, tek kanallı veya üç kanallı height map resimlerinden gerçek 3 boyutlu çizimler üretiyor.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
ToolSeq UD 2000 indirilme sayısını geçti, yayında ve yapımda emeği geçen kendime teşekkür ediyorum. :D
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
ToolSeq UD 1.1.1 yayınlandı.
Aslında yayınlanmadı, yarın yayınlayacağım, bugün serverda sıkıntı var.

C++ ve Qt'nin gücüyle 3 milyon üçgen kısa sürede işlenebilmekte.


 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
Vertex id yerine UV'lerle çalışmayı başardım lakin bu özellik henüz tam hazır olmadığından bir sonraki versiyonda yer alacak.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
Versiyon 1.1.4 yayınlandı.
PLUGIN

Türkçeye çevirmeye üşendiğimden değişiklikleri İngilizce olarak yazıyorum.

Transition version 1.1.4 is up with;
* ViewCubeUD C++/Qt Plugin
* Switched Left & Right Directions of ViewCubeUD and CameraSwitcherUD to represent real-life aspect
* 2 exposed fast & native C++ commands for developers in SharedUD
StringArrayToStringUD(string[] input, string separator)
StringCountUD(string input, string piece)
* Embedded Fonts For Documentations
* Optimized SVG Icons
* 1 Major Bug Fix
* 1 Minor Bug Fix

The New ViewCube plugin works a little bit differently than the script.
But I am sure old ViewCube users will figure it out after one minute of struggling.
The changes are not reflected to documentations as I already told.
It will probably be at the end of 2017.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,098
Puanları
113
Beyler ben bu projeye yeniden başlamak istiyorum ama 2017'de bizzat tamamını kendim yazdığım programların ne işe yaradığını ve nasıl çalıştığını hatırlayamıyorum iyi mi :D
Bu da hepimize ders olsun, bu tarz projelerde tutorial videoları çekin, ileride kendinize bile lazım olur ki ben çekmiştim ama silmiştim yenisini yaparken tekrar çekerim diye.

66388
 
Üst
stat counter