THY, Dakar yerine Dakka'ya götürdü!

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Müdavim
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
527
Puanları
0
Türk Hava Yolları'ndan (THY) telefonla bilet satın alan ABD'li çift, Afrika yerine Asya'ya gönderildi. Hatasını kabul eden THY, ABD'li çiften özür diledi ve iki bilet hediye etti.

130521dakar.hlarge.jpg


ABD'li Sandy Valdiviseo ve eşi Tiet Vo, Senegal'ın başkenti Dakar'da bulunan bir arkadaşlarını ziyaret etmek için THY'den telefonla bilet aldı. Kodlamadan kaynaklanan bir hata nedeniyle ABD'li çift Dakar yerine Bangladeş'in başkenti Dakka'ya gönderildi. Amerikan Los Angeles Times gazetesinin haberine göre, Sandy Valdivieo, ABD'nin Los Angeles kentinden THY uçağına bindiğinde, yolculuklarının nerede sonuçlanacağını biliyordu. Eşiyle birlikte Senegal'ın başkenti Dakar'da bulunan arkadaşlarını ziyaret edeceklerdi.

Biletlerini telefonla aldıkları için THY çalışanının yaptığı "kodlama" hatasından haberleri olmadan uçaklarına binmişlerdi. THY uçağı İstanbul'a ulaştığında her şey planları dahilinde ilerliyordu.

Biletlerindeki havaalanı kodları "LAX-IST" ve "IST-DAC" olarak yer alıyordu. ABD'li çift, "DAC" kodunun "Dakar" için olduğunu düşündü. İstanbul'da 4 saatlik bir bekleyişten sonra uçaklarına binerek Senegal'ın başkenti Dakar'a doğru yol alacaklarını hayal ediyorlardı.

Uçakta hostes, "Dakar" yerine "Dakka"yı söylediğinde ise bu durumun telaffuzdan kaynaklandığını düşünerek, hiç kuşkulanmadılar. Uçak havalandıktan sonra uykuya dalan çift bir süre sonra, haritadan uçağın rotasını gördüklerinde kelimenin tam anlamıyla şoke oldular. Bindikleri uçak Bangladeş'in başkenti Dakka'ya gidiyordu.

ABD'li Sandy Valdiviseo ve eşi Tiet Vo, Bangladeş'in başkenti Dakka'da 12 saatlik bir konaklama sonrası THY tarafından İstanbul'a ve buradan da Senegal'ın başkenti Dakar'a gönderildi.

ABD'li çiftin valizleri ise iki gün sonra Dakar'a gönderildi.

Hatasını kabul eden THY, çiften özür dileyerek, iki bilet hediye etti. ABD'li çifti, hediye biletlerle istedikleri yere, istedikleri zaman uçabilecekler.

ntvmsnbc
 

Artvincenter

Müdavim
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Ben nijer ile nijerya'yı karıştırırdım benden beteri varmı derdim Thy'nin sistemini yenilemesi lazım.
 

IuTKuI

Müdavim
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
1,622
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
Ben nijer ile nijerya'yı karıştırırdım benden beteri varmı derdim Thy'nin sistemini yenilemesi lazım.

Hemen sistemini yenilemesi lazım.
Bir yanlışlık olmuş ve özrünü de gayet güzel bir yol ile göstermişler.
Sistemin nesini değiştirmeleri gerekiyor? Ne eksiği var mesela?
 

Artvincenter

Müdavim
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Hemen sistemini yenilemesi lazım.
Bir yanlışlık olmuş ve özrünü de gayet güzel bir yol ile göstermişler.
Sistemin nesini değiştirmeleri gerekiyor? Ne eksiği var mesela?
1 senedir thy"nin falsolarını yazarlar ,yazıyor ben yazmıyorum değişmesi lazım revizyona gitmesi lazım bu bir gerçek.
her ne kadar sen savunsanda...
 

IuTKuI

Müdavim
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
1,622
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
Bak ben sistemini savunmadım.
Sana bu değişmesi gereken sistemin açığını sordum.
Nedir revizyon mesela? Ne yapmaları gerekiyor?
Kolay mı bir sistemi değiştirmek, bir ton para yatırım yapabilmek vs vs.
Her ne kadar "falso"larını yazsalar da dünya çapında ismi en çok geçen hava yolları firması.
 

thekillingroad

Müdavim
Katılım
10 Eylül 2012
Mesajlar
1,510
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
THY'nin yaptığı hata trajikomik de, uçağa binerken nereye gittiğine bakmayan da anca Amerikalı olur zaten.

"Sistem" değiştirtecek bir hata değil bu, sistematiğine iyileştirmeler yapabilir. Örneğin, telefonla bilet satarken ülke adını da söyleyerek ikinci bir kontrol noktası oluşturabilir satış temsilcisi. Tabii bu şirket iyileştirmesinin yanında satış görevlisinin de pratik zekasıyla ilgili bir konu.
 

Artvincenter

Müdavim
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
@IuTuI sistem açıgı olmasının nedeni sistemi hafife almaları bu hataları
revizyon olarak kadroda yeniliğe gidilebilir yönetimde gidilebilir(kimse sıcak koltuguna bırakmaz ama ) benimki öneri
eğer dedigin gibi bir dünya markası ise bir ton para yatırıp sistemini değiştirmesi lazım....
 

IuTKuI

Müdavim
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
1,622
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
@IuTuI sistem açıgı olmasının nedeni sistemi hafife almaları bu hataları
revizyon olarak kadroda yeniliğe gidilebilir yönetimde gidilebilir(kimse sıcak koltuguna bırakmaz ama ) benimki öneri
eğer dedigin gibi bir dünya markası ise bir ton para yatırıp sistemini değiştirmesi lazım....

Çok farklı bir yönden inanılmaz rahat bir tavırla bakman beni rahatsız ediyor açıkçası.
Orada bir kişi hata yaptı diye çıkartalım gitsin öyle mi. Hemen işine son verelim.
Ekmeğiyle oynamak ne basit dimi?

Daha da dikkatli olması için personele eğitim verilebilir. Geliştirici eğitimler olabilir, müşteri odaklılık eğitimleri, karşı tarafın dinlenmesi vs vs. Bir personeli işten çıkarmayı düşünmek çözüm değildir.
 

Artvincenter

Müdavim
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Ben çıkaralım demedim eğitim verebilir dünyaca bir marka ise vermesi lazım 1 senedir basit hatalar dünya markası neden böyle hata yapsın son dediklerine ortağım.
 

IuTKuI

Müdavim
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
1,622
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
Kadroda yeniliğe gidilebilir" cümlende ben işten çıkartılması olarak algıladığımdan söyledim.
Daha dur. Bunlar bilinen hatalar. Ne şirketler de ne hatalar oluyor.
İlk 100 bilişim firmasında 1. sırada olan Turkcell de hemen ardından gelen Avea, Vodafone , KoçSistem gibi firmalarda ne mühendisler ne hatalar yapıyor.

Ben koskoca storage firmasında adamın dalgınlığından ötürü blade serverdaki bir sunucunun harddiskini (hot swap yok iken) eliyle çekip çıkardığını gördüm. Ne diyeceksin o adama işten çıkmasını mı? Hayır. Eğitim verip düzeltebileceksin.
 

Yalpagan

Asistan
Katılım
20 Mayıs 2013
Mesajlar
117
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Az önce msn.com'da okudum. Gülünç bir durum.
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,323
Puanları
113
yahu çok fena büyütmüşsünüz... bu kadar iş ve operasyon arasında nihayetinde ufacık beşeri bir hata olmuş.
kusursuzluk Allaha mahsustur, insanın olduğu her yerde mutlaka hata da vardır ve olacaktır.
THY daha evvel ne hata yapmış, nasıl hatalar yapmış yahu? sanki "sakar şakir" yerine koydunuz koca şirketi...
kusursuzluğa hatalardan gelen tecrübeyle ulaşılır, eminim onlar da bundan ders alarak bu türden hatalar konusunda çok daha dikkatli olacak, olabilecek en minimum seviyeye indireceklerdir.
 

CardinaLe

Doçent
Katılım
16 Şubat 2009
Mesajlar
574
Reaksiyon puanı
18
Puanları
18
yahu çok fena büyütmüşsünüz... bu kadar iş ve operasyon arasında nihayetinde ufacık beşeri bir hata olmuş.
kusursuzluk Allaha mahsustur, insanın olduğu her yerde mutlaka hata da vardır ve olacaktır.
THY daha evvel ne hata yapmış, nasıl hatalar yapmış yahu? sanki "sakar şakir" yerine koydunuz koca şirketi...
kusursuzluğa hatalardan gelen tecrübeyle ulaşılır, eminim onlar da bundan ders alarak bu türden hatalar konusunda çok daha dikkatli olacak, olabilecek en minimum seviyeye indireceklerdir.

Hocam dikkatinizi çekerim yanlız DAKKA neresiiii DAKAR neresiiiiii... Yani sunu anlarım adam izmir yerine bodruma goturur okeydir ama bu bambaşka. Kısacası bu yanlışı yapamaz eğer ben avrupanın 1 numaralı hava yolu şirketiyim diyorsa.
 

Uranos

Müdavim
Katılım
11 Nisan 2012
Mesajlar
3,845
Reaksiyon puanı
15
Puanları
0
İsimler çok benzer ve ingilizce konuşmada geçiyor olur böyle şeyler.
 

friendly

Müdavim
Katılım
19 Mart 2009
Mesajlar
11,874
Reaksiyon puanı
671
Puanları
113
Basit bir yanlış anlaşılma..
İnsanlık hali her zaman her yerde olabilecek bir vaka..
Önemli olan telafi edilmiş olması...

Bazen bende Anya ile Konyayı karıştırırım mesela.. :D
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,323
Puanları
113
Hocam dikkatinizi çekerim yanlız DAKKA neresiiii DAKAR neresiiiiii... Yani sunu anlarım adam izmir yerine bodruma goturur okeydir ama bu bambaşka. Kısacası bu yanlışı yapamaz eğer ben avrupanın 1 numaralı hava yolu şirketiyim diyorsa.
[MENTION=60155]CardinaLe[/MENTION], tamam haklısın da, izmir-bodrum hatası olmaz, ama dakar-dakka hatası ilk üç harfin ayniliği sebebiyle mümkündür.
hem bu kurumsal bir hata değil, çalışan bir eleman'ın dikkatsizliğinden kaynaklanan ekstrem bir örnek olmuş.

eski zamanlarda THY'nın ne haltları vardı, dillere destandı. bugün geldiği nokta kıskanılacak kadar büyük merhaleler katettiler.
ayda, yılda bir kez böyle bir hatanın konu edilmesi bile onun geldiği önemli noktayı gösterir.
zaten hatalarını da en güzel şekilde telafi etme yoluna gitmişler.

amerikan gazetesinin bunu ballandıra ballandıra anlatıp haber yapması da ayrıca câlib-i dikkat bir gayretkeşlik olarak biraz fazla sırıtıyor.

unutmayın, o hatayı yapan memurun yerinde biz de olabilirdik, ve o hatayı bal gibi biz de yapabilirdik...

"ben olsaydım asla yapmazdım!" diyebilir misiniz?
 

Artvincenter

Müdavim
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Kadroda yeniliğe gidilebilir" cümlende ben işten çıkartılması olarak algıladığımdan söyledim.
Daha dur. Bunlar bilinen hatalar. Ne şirketler de ne hatalar oluyor.
İlk 100 bilişim firmasında 1. sırada olan Turkcell de hemen ardından gelen Avea, Vodafone , KoçSistem gibi firmalarda ne mühendisler ne hatalar yapıyor.

Ben koskoca storage firmasında adamın dalgınlığından ötürü blade serverdaki bir sunucunun harddiskini (hot swap yok iken) eliyle çekip çıkardığını gördüm. Ne diyeceksin o adama işten çıkmasını mı? Hayır. Eğitim verip düzeltebileceksin.
O adam oraya girerken yoldan cevirip almıyorlar bılgısı vardır yoksa kımse ne benı senı koç holding'e avea'ya muhendis olarak almaz
dedigimiz aynı benimki biraz farklı yol diyelim.
 

Shizo

Asistan
Katılım
26 Aralık 2012
Mesajlar
360
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Ha Dakar ha Dakka :D o vesile ile Dakka'yı da görmüşler 2 bilette hediye gelmiş ohh
o biletlerle de Dakar'a.Mis gibi hata işte
 

ErwinSmith

Rektör
Emektar
Katılım
12 Mayıs 2013
Mesajlar
11,559
Reaksiyon puanı
344
Puanları
83
Sonuçta telafi edilmiş bir hata thynin hizmetini hic bir kesim elestiremez avrupanin en itisi olmaya aday
 

Aretios

Müdavim
Katılım
13 Kasım 2009
Mesajlar
3,815
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
tamam ne guzel işte beklenmedık tatıl budur heyecan olmustur almıslar ıkı de bılet ohh ....
 

engerex

Müdavim
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
THY'yi tebrik etmek gerekli. Adamlar o kadar güveniyorlar ki başka yere sormadan direk THY'den bilet alıyorlar.
Sistem telaffuzu/okunuşu/yazılışı benzeyen yerler için operatörü uyarıp müşteriden teyit etmesini isteyebilir.
 

IuTKuI

Müdavim
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
1,622
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
O adam oraya girerken yoldan cevirip almıyorlar bılgısı vardır yoksa kımse ne benı senı koç holding'e avea'ya muhendis olarak almaz
dedigimiz aynı benimki biraz farklı yol diyelim.

Farkındaysan bende bilgim dahilinde örnek veriyorum sana.
Nereden biliyorsun benim olmadığımı ? :)
 

Artvincenter

Müdavim
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Farkındaysan bende bilgim dahilinde örnek veriyorum sana.
Nereden biliyorsun benim olmadığımı ? :)
:D iyimiş :D atılma dikkat :D
bu arada şu sözü söylemeden edemicem
çok okuyan mı bilir gezip görenmi derler gezip gören daha çok bilir seninkide o hesap :)
 
Üst