Temel PC Toplama Klavuzu [ I. Ekran Kartı Rehberi ]

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)

Açıklamalar anlaşılır, sade ve yardımcı olacak düzeyde midir?


  • Kullanılan toplam oy
    42
Katılım
17 Tem 2013
Mesajlar
55
Beğeniler
0
Puanları
0
#21
Hocam birde baktım forumlara öğrendiğime göre ddr2 anakartım varya benim işte ben ona ddr3 ekran kartı takabilirmisim ama ram takamazmısım bu doğrumu yani ekran kartı ddr3 takılabilirmi takılabilirse dediginiz üzere ben 7750 ddr3 takıcam.
 

BLacK+

Profesör
Onursal Üye
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
2,220
Beğeniler
16
Puanları
0
#22
Hocam birde baktım forumlara öğrendiğime göre ddr2 anakartım varya benim işte ben ona ddr3 ekran kartı takabilirmisim ama ram takamazmısım bu doğrumu yani ekran kartı ddr3 takılabilirmi takılabilirse dediginiz üzere ben 7750 ddr3 takıcam.
Yukardaki yazdığımdan bir bölüm.


Ekran Kartı seçerken nelere dikkat etmeliyiz?
Bazılarımızda DDR2 anakarta sahiptir ve DDR3/5 ekran kartlarının anakartlarına uymayacaklarını düşünürler.Ekran kartı RAM’lerinin Anakart RAM desteği ile (DDR2/DDR3) alakası yoktur. Unutmayalımki Ekran Kartlarının bellekleri bağımsızdır.DDR2 anakarta DDR5 ekran kartıda takılır.
 
Katılım
17 Tem 2013
Mesajlar
55
Beğeniler
0
Puanları
0
#24
Hocam ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN.Ben 6 yıldır bu mücadeleyi veriyorum teyzemler aldı pc yi sonra bize geçti ve hasar gördü bayagı formatıda var ve bu mesajınızdan sonra annemle de konusucam malum yas 15 resti deyiliz ona sorcaz :D konuscam ve ekran kartını o alcak bende 8 gb ddr2 uyumlu ram alcam artık rahat rahat pc de gezcem baabmda pc nin fanatigi oldugu için zaten mutlaka katkıda bulunur :D Emeğinize saglık hocam çok teşekkürler :D
 

BLacK+

Profesör
Onursal Üye
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
2,220
Beğeniler
16
Puanları
0
#25
Hocam ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN.Ben 6 yıldır bu mücadeleyi veriyorum teyzemler aldı pc yi sonra bize geçti ve hasar gördü bayagı formatıda var ve bu mesajınızdan sonra annemle de konusucam malum yas 15 resti deyiliz ona sorcaz :D konuscam ve ekran kartını o alcak bende 8 gb ddr2 uyumlu ram alcam artık rahat rahat pc de gezcem baabmda pc nin fanatigi oldugu için zaten mutlaka katkıda bulunur :D Emeğinize saglık hocam çok teşekkürler :D
Ben Teşekkür ederim,Allah cümlemize razı olsun.
Kolay gelsin :)
 
Katılım
17 Tem 2013
Mesajlar
55
Beğeniler
0
Puanları
0
#26
Hocam size sormaya utanıyorum çünkü çok soru sordum ama şunu diyecektim hocam şimdi siz 190 tl haftasonu olcak dediniz 7750 bunun linki varmı bi zahmet Ankara'da oturuyorum da ona göre siteden kargo margo felan sipariş yapıcaktım .Link varsa eğer rica edicem hocam şimdiden teşekkürler :mrgreen:
 
Katılım
17 Tem 2013
Mesajlar
55
Beğeniler
0
Puanları
0
#27
Hocam şunu sorcam kusura bakmayın çok soru soruyorum ama :)
Bana önerdiğiniz 7750 ekran kartı varya full ddr3 dediginize göre şimdi ben onu taksam uyumlu olcak onu anladım da bu 195 tl haftasonu olacak 7750 linki felan varmı ?
 
Katılım
28 Eki 2008
Mesajlar
6,237
Beğeniler
186
Puanları
63
#28
en merak ettiğim kişi kendi kasasını falan nasıl anlıyor uyumlu olarak topluyor ?,ben pc cime bırakmak istemiyorum artık çünkü kendim yapabilmeliyim
 
Katılım
17 Tem 2013
Mesajlar
55
Beğeniler
0
Puanları
0
#29
Ben Teşekkür ederim,Allah cümlemize razı olsun.
Kolay gelsin :)
Hocam kusura bakmaın cok soru sordum ama bana şu 7750 nin linkini atarmısın ?

- - - Mesaj Güncellendi - - -

en merak ettiğim kişi kendi kasasını falan nasıl anlıyor uyumlu olarak topluyor ?,ben pc cime bırakmak istemiyorum artık çünkü kendim yapabilmeliyim
Kardeş aç kasanı bak anakarta üstünde yazar PCI Express yazıyosa pek eski değil ve ddr si yazar hocam sayesinde öğrendigim ekran kartına ddr 2 yse misal ddr3 ddr 4 ddr5 hepsini takarsın ama ram takamazsın ddr 3
 

BLacK+

Profesör
Onursal Üye
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
2,220
Beğeniler
16
Puanları
0
#30
Katılım
17 Tem 2013
Mesajlar
55
Beğeniler
0
Puanları
0
#31
teşekkür ederim ilk defa konuya yazı yazıyorum hocam ve gerçekten bana çok güzel yardımcı oluyorsunuz rep vermeyi öğretin rep vercem abone olmak istiyorum hocam size
 
Katılım
28 Eki 2008
Mesajlar
6,237
Beğeniler
186
Puanları
63
#32
rep sistemi bu forumda yok

- - - Mesaj Güncellendi - - -

ddr3 1333 o.c yazmakta ana kartta ram bölgesinde @l4N1M3l
 
Katılım
4 Şub 2012
Mesajlar
260
Beğeniler
0
Puanları
0
#35
Çok faydalı oldu gerçekten. Teşekkür ederim Ben de bilgisayar toplamayı düşünüyordum ama yeterli bilgim yoktu. Bunlar fikir edinmem için yardımcı oldu. Tekrar teşekkürler.
 

IThelp

Profesör
Katılım
11 Nis 2011
Mesajlar
4,318
Beğeniler
13
Puanları
0
#36
Burdaki arkadaşlara bir hatırlatma yapayım bende!

Birkaç istisna haricinde, hazır kasa oyun bilgisayarı olmaz!!! Hazır kasa PC’ler daha çok ev/ofis kullanımı içindir.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Sıkca sorulan uygun bir sistem.

Giriş Segmenti 500 – 1000 TL Arası


Oyun oynarım ama çok ta meraklısı değilim. Bütçem de kısıtlı” diyorsanız bu segmentte AMD APU’ları size tavsiyemdir. A10-5800k işlemci gücü ve dahili grafik birimi ile oldukça etkileyici durmakta. Yanına da HD6570 gibi bir kart takarsanız Hybrit CF konfigürsayonu oluşturup oyun performansını arttırabilirsiniz. Bu seviyeye SSD önermiyorum çünkü fiyatlar hala yüksek. Intel tarafında i3-3220 oldukça güçlü bir işlemci ama ekstradan 200 tl üstü ekran kartı alımını zorunlu kılıyor ve Hybrit CF şansınız da kalmıyor.

AMD A10-5800k işlemci
Powercolor HD6570 GDDR5 ekran kartı
Kingston 8 GB ( 2×4) ddr3 1600 mhz ram
Seagate 500 GB 32mb 7200 rpm HDD
Asrock A85x Anakart
Xigmatex Asgart 500w kasa


Fiyat: = 1000 Tl 1100 Tl Olabilir


APU almaya niyetliyseniz ramleri hızlı modellerden seçin. 1600 mhz ve üzeri hızda ramler Oyun performansını %20 ve 25 ′e varan oranda arttırabiliyorlar.




Orta segment 1000 – 2100 TL Arası


Burada kesenin ağzını biraz açıyoruz. İşlemci cephesinde ise AMD Fx 6300 hala oldukça popüler. Crysis 3 testlerinde oldukça yüksek performans gösteren FX serisi geleceğe yatırım olarak görülebilir. Azıcık OC ile 4.5 GHZ ve zeri hızları gören 6300, tek kartlı konfigürasyonlar için tam anlamıyla F/p konumunda . Intel tarafında ise i5-3470 oldukça revaçta diyebilirim. Öte yandan genel platform bazında AMD öne geçiyor.


AMD Fx6300 işlemci
Kingston 8 GB ( 2×4) 1600 Mhz ram
Asus M4A97 çipset AM3+ anakart
Kingston Hyperx 120 GB SSD + WD Caviar Green 500 Gb 5400 rpm HDD
Sapphire HD7870xt 2 GB ekran kartı
Corsair Carbide 300R kasa + Corsair 600w 80+ PSU

Ve ya


Intel Core i5-3470 işlemci
Gigabyte H77 anakart
Corsair Vengeance 8 GB ( 2×4) 1600 Mhz ram
Seagate barracuda 1 TB 7200 rpm 64 MB HDD
Corsair Carbide 300R kasa + Corsair 600w 80+ PSU
Sapphire HD7870xt 2 GB ekran kartı.


Fiyat;= 2100 TL
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
82
Beğeniler
0
Puanları
6
#38


İki firmada çok iyi bence. Param olursa nvidia tercih ederim.
Nvidia Physx ve CUDA ile AMD de Eyefinity ve GPU Acceleration özellikleri mevcut. İllaki kim neye ihtiyaç duyoyorsa onu seçicektir.

AMD Teknolojileri
Nvidia Teknolojileri
Bir sorum var kardeşim :)
GTX 650 Ti Boost 1 Ghz işlemcisi ve 6000 Mhz bellek hızı ile beni benden aldı. Bu fiyata (450 TL) gibi bir fiyat verip bu kartı mı almak mantıklı, yoksa biraz daha para bayılıp, GTX 660/ Ti mı almalı? Aynı zamanda alacağım bu kartlardan AMD Bulldozer 6300 işlemci ile tam performans alabilirmiyim? Teşekkürler...
 
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
6,696
Beğeniler
38
Puanları
48
#39
Bir sorum var kardeşim :)
GTX 650 Ti Boost 1 Ghz işlemcisi ve 6000 Mhz bellek hızı ile beni benden aldı. Bu fiyata (450 TL) gibi bir fiyat verip bu kartı mı almak mantıklı, yoksa biraz daha para bayılıp, GTX 660/ Ti mı almalı? Aynı zamanda alacağım bu kartlardan AMD Bulldozer 6300 işlemci ile tam performans alabilirmiyim? Teşekkürler...
 
Katılım
10 Haz 2013
Mesajlar
59
Beğeniler
0
Puanları
0
#40
Uzun zamandır bu tür bilgiler arıyordum fakat bulamıyordum bence en gerekli en öğrenilmesi gereken ve en doğru şekilde anlatmışsın yazımda bir kaç yerde hata gördüm sorun değil böyle bilgiye sadece tebrik ve teşekkür ettiğimi söylerim daha da bir şey demem diyemem lütfen devamı gelirse haberdar edin .
 
stat counter