Teknik öğretmenler mühendislik yapabilecek!

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Müdavim
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
528
Puanları
0
YÖK, teknik öğretmenlerin mühendis olabilmelerinin önünü açacak yeni bir düzenleme için çalışmalarını sürdürüyor. Bu çalışmayla birlikte öğretmenler mühendislik yapabilecek.

akademisyenler_ogretmenlere_egitim_verecek13603282860_h987524.jpg


Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Yürütme Kurulu Üyesi Prof. Dr. Durmuş Günay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, meslek liselerine öğretmen yetiştirmek için açılan teknik eğitim fakültelerinin, sayı ve kontenjanlarının artmasıyla bu fakültelerden mezun olanların istihdam oranının azaldığını söyledi.

Teknik öğretmenlerin, teknik eleman olarak çalışmak istediklerinde sıkıntı yaşadıklarını ve meslek lisesinden aldıkları teknisyen unvanı ile istihdam edilmek zorunda kaldıklarını anlatan Günay, mezunlarının yaşadığı istihdam sorunu nedeniyle 2009'da teknik eğitim fakülteleri dahil 5 türdeki 27 meslek eğitim fakültesini kapatıp, bunların bulunduğu üniversitelerde, 3 farklı türde yeni fakülteler kurulduğunu anımsattı.

Öğrenci alımı durdurulan bu fakültelerin 2015 yılında kapanacağını hatırlatan Günay, "Bunların bulunduğu üniversitelerde 3 tür yeni fakülte kuruldu. Teknoloji, turizm ile tasarım ve sanat fakülteleri. Bunlar önceki fakültelerin yerine kurulmadı. Ne yazık ki, teknik eğitim fakülteleri, teknoloji fakültelerine dönüştürülmüştür gibi algılanıyor. Bu çok yanlış. 21'i teknoloji fakültesi olmak üzere toplam 26 yeni fakülte kuruldu. Teknik eğitim fakülteleri teknik öğretmen yetiştiriyordu. Teknoloji fakülteleri uygulama becerileri yüksek mühendisler yetiştirmeyi amaçlıyor" dedi.

Master ya da formasyonla mühendis olacaklar

Teknik öğretmen ihtiyacı halinde mühendislerin master yaparak veya formasyon alarak öğretmen olabileceklerini vurgulayan Günay, bugüne kadar yaklaşık 72 bin kişinin teknik öğretmen unvanıyla mezun olduğunu, bunların bir çoğunun yaşadıkları sıkıntı nedeniyle mühendislik yapmak istediğini ifade etti.

Günay, teknik öğretmenlerin mühendis olmalarına imkan sağlayan düzenlemenin 1992 yılında çıkarılan kanun ve yönetmelikle sağlandığını, bu mevzuatı işleterek teknik öğretmenlerin kronik hale gelmiş sorunlarına bir çözüm getirmeye çalıştıklarını belirtti.

Mühendis olmak isteyen teknik öğretmenleri, 2 yarı yıllık bir tamamlama programına tabi tutacaklarını dile getiren Günay, "Tamamlama programı için ÖSYM'nin yapacağı sınavdan en az 50 almak gerekiyor. Programlarda başarılı olanlar mühendis unvanı alacak. Teknik öğretmenlerin mühendislik tamamlama eğitimine dair süreç işliyor, büyük ölçüde prosedürler tamamlandı, yol haritasını çizdik yakında uygulamaya başlayacağız" diye konuştu.

Tamamlama programlarının hangi üniversitelerde yapılacağı, sınavın içeriği ve programın takviminin önümüzdeki günlerde belirleneceğine belirten Günay, "YÖK, bu çalışmayla yıllardır kronik hale gelen bir sorunu çözecek. Beş yıldır, mesleki ve teknik eğitimin sorunlarının çözümü ve düzenlenmesine dair çaba sarf ediyoruz" şeklinde konuştu.

Her yaşta, her yerde, her şart altında gerekli liyakati gösteren herkese yüksek öğretim yolunun açık olması ve bu imkanın sunulmasının çağın gerekliliği olduğuna dikkati çeken Günay, artık hayat boyu öğrenme, öğrenen toplumlar, öğrenen şehirler gibi kavramların ortaya çıktığını ifade etti.

İnsanların çözüme katkı yapmak yerine şikayet etmeyi ve sorunlarla yaşamayı tercih ettiğini söyleyen Günay, şunları kaydetti:

"Bir taraftan mühendis odaları öbür taraftan teknik öğretmenlerden eleştiriler geliyor. Sorunlarımızı akılla, liyakat ve adalet üzerine ve mesleki standartları zedelemeden çözmeliyiz. Sorunun ve çözümün mahiyetini yeterince anlama çabasına girmeden kimi yanlış bilgilere ve ön yargılara dayalı eleştirilere maruz kalıyoruz. Problemin çözümüne dair yaratıcı fikirler bekliyoruz. Ama şikayetler öne çıkıyor. 'Bu söylediklerim neye hizmet eder' diye otokritik yapmadan söylenenler, sürece zarar veriyor. Çoğu kez temelsiz duygusal eleştirilere tanık oluyoruz."

AA - Haber7
 

yunasyus

Müdavim
Katılım
12 Mart 2009
Mesajlar
1,041
Reaksiyon puanı
6
Puanları
38
şaka gibi.. o zaman mühendislik okumanın ne anlamı kalır ki ?

zaten Türkiye'de mühendislerin işine el atmayan bi öğretmenler kalmıştı :)
 

XAFER37

Müdavim
Katılım
17 Kasım 2011
Mesajlar
1,331
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
Fen Edebiyat fakülteleri mezunlarından öğretmen oluyorsa, öğretmenlerdende gayet güzel mühendis olur.
 

EnverYigit

Müdavim
Katılım
3 Haziran 2009
Mesajlar
1,540
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
fen edebiyat mezunları öğretmenlik okuyanların aldığı eğitim derslerini alarak (formasyon) öğretmen oluyorlar.

Peki bu teknik öğretmenler, mühendis eğitimi alıyor mu? onları bizim kadar zorluyorlar mı acaba?

Kimya Mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim bu arada....
 

zeratul

Asistan
Katılım
6 Ekim 2008
Mesajlar
156
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Zaten amaç mühendis veya başka bir şey yetiştirmek değil. Kimsenin bu mezunları işe alacağı da yok. Olay artık ticari. Maksat öğrenciler ev kiralasın, alışveriş yapsın, ders notu fotokopisi çektirsin. Böylelikle küçük şehirlerin ekonomisi dönsün. Büyük şehirlerde kazanılan paralar taşraya da aktarılsın...
 

XAFER37

Müdavim
Katılım
17 Kasım 2011
Mesajlar
1,331
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
teknik eğitimleri gayet güzel zorluyorlar, onlarda sizin mantıgınıza göre fark dersleri alıp mühendis olabilirler.

aslına bakarsan kimse kimsenin yerinde olamaz, ama bizim ülkemizde zamanında öğretmen diye ziraat mühendislerini vs... nekadar üniversite okuyan varsa öğretmen yaptılar.
 

XAFER37

Müdavim
Katılım
17 Kasım 2011
Mesajlar
1,331
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
zaten her üniverite okuyan öğretmen oluyo olun hepiniz öğretmen olun.
 

cozar

Öğrenci
Katılım
12 Ocak 2009
Mesajlar
71
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Zaten amaç mühendis veya başka bir şey yetiştirmek değil. Kimsenin bu mezunları işe alacağı da yok. Olay artık ticari. Maksat öğrenciler ev kiralasın, alışveriş yapsın, ders notu fotokopisi çektirsin. Böylelikle küçük şehirlerin ekonomisi dönsün. Büyük şehirlerde kazanılan paralar taşraya da aktarılsın...

katılıyorum.

Yakında baytar'dan da doktor yaparlar valla nede olsa ikiside canlı ve "hayvan",
Dua edelim de ziraat fakültesinden doktor yada mühendis çıkarmasından yoksa yeşermeye başlarız
 

kosasker

Müdavim
Katılım
24 Aralık 2008
Mesajlar
3,195
Reaksiyon puanı
49
Puanları
48
Mühendislere de öğretmenlik hakkı verilsin, şartları eşitleyelim.
 

tribalkinq

Öğrenci
Katılım
5 Mayıs 2013
Mesajlar
63
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bu yasa ile mühendislik okuyan arkadaşları enayi yerine koymuşlar. Teknik ögretmenle mühendisin aldıgı eğitim zorluğunu kıyaslanamaz bile ( 4.sınıf elektrik-elektronik ögrencisyim)
 

Artvincenter

Müdavim
Katılım
11 Nisan 2013
Mesajlar
2,765
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Ben bu yüzden ögretmen olcam diyesim geldi seneye uyğulanır bu bu sene kazanamadım ygs'yi puanlar yükselir gene bana denk geldi bu değişiklik :)
 

ByEGT

Müdavim
Katılım
26 Kasım 2009
Mesajlar
3,025
Reaksiyon puanı
15
Puanları
38
Teknik öğretmenlerin gördüğü dersler ile mühendislerin gördüğü derslerin pek çoğu örtüşüyor. Olmayan dersler içinse formasyon alacaklar. Teknik öğretmenler gerçekten çok iyi eğitim alıyorlardı. Onları okutan hocalar şimdi teknoloji mühendislerini okutuyorlar.
 

tambjk

Müdavim
Katılım
10 Mayıs 2011
Mesajlar
3,263
Reaksiyon puanı
16
Puanları
38
Teknik öğretmenlerin gördüğü dersler ile mühendislerin gördüğü derslerin pek çoğu örtüşüyor. Olmayan dersler içinse formasyon alacaklar. Teknik öğretmenler gerçekten çok iyi eğitim alıyorlardı. Onları okutan hocalar şimdi teknoloji mühendislerini okutuyorlar.

Detaylı ve kaynaklarıyla beraber teknik öğretmenlerin gördüğü dersler ile mühendislerin derslerini, müfredatlarını paylaşıp, örtüştürüp, bizleri aydınlatırmısın?
 

ruz

Asistan
Katılım
12 Mayıs 2013
Mesajlar
135
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Nerdesin ey mühendisler odası, her siyasi eylemde varsın da iş meslek itibarını korumaya gelince ne iş yapıyorsun acaba?
 

ByEGT

Müdavim
Katılım
26 Kasım 2009
Mesajlar
3,025
Reaksiyon puanı
15
Puanları
38
[MENTION=142972]tambjk[/MENTION]

Teknik Öğretmen
vs Mühendis

Denk Dersler:

Nesneye Yönelik Programlama vs Nesne Tabanlı Programlama
Diferansiyel + Meslek Matematiği vs Mühendislik Matematiği
Mikrobilgisayar Mimarisi ve Programlama + Mikrobilgisayarlı Sistem Tasarımı vs Mikroişlemciler ve Programlama
Yazılım Mühendisliği vs Yazılım Mühendisliğinin Temelleri
Bilgisayar Ağları vs Ağ Sistemleri
Yapay Zekaya Giriş + Uzman Sistemler vs Yapay Zeka ve Uzman Sistemler
Web Tasarımı + Web Programlama vs Web Tasarımı ve Programlama
Robotik vs Robot Programlama
Veri Yapıları ve Algoritmalar vs Veri Yapıları

Ortak Dersler:
Mantık Devreleri
İstatistik ve Olasılık
İşletim Sistemleri
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
Sayısal Analiz
 
Üst