Tarayıcı Tabanlı Online Oyun Nasıl Yapılır ? "Ciddi Konu, Yardım İstiyorum"

Bu konuyu okuyanlar

HRNKC

Profesör
Katılım
1 Ağustos 2008
Mesajlar
4,155
Reaksiyon puanı
20
Puanları
38

Question-Mark-Man.jpg

Merhaba arkadaşlar,

Bu konu bir süredir listemizdeydi, şimdiye kadar buna ayıracak zaman ve bütçemiz yeterli olmadığından olay sadece fikir aşamasında kalmıştı... Sizlerden ricam;

- Browser tabanlı oyun için neler yapmak gerekir
- İyi bir oyunu meydana getirmek adına server vs gibi harcamalar ortalama ne kadar maliyet getirir
- ve sizin eklemek istediğiniz diğer ayrıntılar... "Bu işe girerken şunları aklınızda bulundurun..." gibi bizi aydınlatacak değerli bilgiler... Tüm fikirler bizim için değerli, lütfen yorumlarınızı esirgemeyin...

EDIT: Ücretli & Ücretsiz kullanıcılar arasında uçurumların oluşmadığı, oyuncuları sıkmayan bir sistem planladık... Herkes için her şeyin hayırlısı olsun, selâmetle...
 

HRNKC

Profesör
Katılım
1 Ağustos 2008
Mesajlar
4,155
Reaksiyon puanı
20
Puanları
38
Açıkçası server saati ile kanka olmanız lazım. Bu arada hangi dil ile geliştirmeyi planlıyorsunuz?

İşte bilgi sahibi olmadığımız noktalar buralar... Bu tip oyunlar için hafif ve kullanışlı yani kısaca en uygun olanı ne olur, nasıl olur bunlar hakkında bilgili değiliz... Flash ı mümkünse hiç kullanmak istemiyoruz, bu iş için hangi dil daha iyidir onu da bilmiyoruz... PHP ise PHP, Java ise Java ne gerekiyorsa onları öğrenir gerekeni yaparız... Yalnız işe başlanması gereken noktaları, bu konu hakkında az çok bilgi sahibi kişilerin biz acemilere birkaç madde halinde yazması lazım...
 
Katılım
31 Aralık 2007
Mesajlar
17,485
Reaksiyon puanı
188
Puanları
63
Java kullanmak hammalık olur biraz çünkü ağır çalışan bir dil ama memory ymnetiminde daha iyi ama bu tip oyunlarda sunucudan maksimum performans almak çok önemli. Açıkçası böyle bir oyun yazmadım ama yazacak olsam PHP ile yazardım. Diğer dillere göre çok daha hızlı çalışan bir yapısı var.

Ayrıca sunucuya yük bindirecek bazı kısımları PHP'ye yüklemek yine hammallık olur. Bu tip şeyleri de C++ ile bir ara yazılım (API) hazırlayıp sunucu üzerinden iş yaptırıp geri dönüş almak daha hızlı sonuca ulaşmanızı sağlar. Belki de kendi zamanlanmış görev yöneticinizi yazmanız gerekebilir çünkü bu tip oyunlara kalkışan kişiler genelde PHP eklentisi olan CronJob'ın yeterli olmadığını söylüyor.

Arayüz kısmına gelecek olursak da HTML ve CSS (HTML5 ve CSS3'ün nimetlerinden de yararlanmak lazım tabi) zaten olmazsa olmaz ama bunun yanında oyundaki akıcılığı ve mantıklı trafik kullanımını göz önüne alırsak bol bol JavaScript ve AJAX kullanmanız gerekecek. Özellikle AJAX çağrıları sizin eliniz ayağınız gibi bir şey. Zaten oyun için kendi JS kütüphanenizi yazmanız gerekecek yine çünkü bir sürü işlem olacak.

İşin güvenliği için de ya kendiniz bir MVC yazarsınız ve oradan hızlıca yönetirsiniz ya da hazır bir MVC'nin üzerine sistemi oturtup oradan güzelce devam edersiniz. MVC yapıları özellikle adres satırından gelebilecek saldırıları zaten yapısı gereği engelliyor, gerisi yazılım güvenliğine kalmış.

Uzun lafın kısası bu yol uzun bir yol ve zamanla gelişecek bir proje, ilk adımları attığınızda zaten alpha ve beta testlerini yapıp gelecek feedbacklere göre sistemi düzeltip daha sonra halka açmak mantıklı olacaktır.

Kolay gelsin :)
 

HRNKC

Profesör
Katılım
1 Ağustos 2008
Mesajlar
4,155
Reaksiyon puanı
20
Puanları
38
Çok teşekkür ederim, hayırlı akşamlar ;)
 

serkay1578

Doçent
Katılım
6 Ekim 2010
Mesajlar
893
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Java kullanmak hammalık olur biraz çünkü ağır çalışan bir dil ama memory ymnetiminde daha iyi ama bu tip oyunlarda sunucudan maksimum performans almak çok önemli. Açıkçası böyle bir oyun yazmadım ama yazacak olsam PHP ile yazardım. Diğer dillere göre çok daha hızlı çalışan bir yapısı var.

Ayrıca sunucuya yük bindirecek bazı kısımları PHP'ye yüklemek yine hammallık olur. Bu tip şeyleri de C++ ile bir ara yazılım (API) hazırlayıp sunucu üzerinden iş yaptırıp geri dönüş almak daha hızlı sonuca ulaşmanızı sağlar. Belki de kendi zamanlanmış görev yöneticinizi yazmanız gerekebilir çünkü bu tip oyunlara kalkışan kişiler genelde PHP eklentisi olan CronJob'ın yeterli olmadığını söylüyor.

Arayüz kısmına gelecek olursak da HTML ve CSS (HTML5 ve CSS3'ün nimetlerinden de yararlanmak lazım tabi) zaten olmazsa olmaz ama bunun yanında oyundaki akıcılığı ve mantıklı trafik kullanımını göz önüne alırsak bol bol JavaScript ve AJAX kullanmanız gerekecek. Özellikle AJAX çağrıları sizin eliniz ayağınız gibi bir şey. Zaten oyun için kendi JS kütüphanenizi yazmanız gerekecek yine çünkü bir sürü işlem olacak.

İşin güvenliği için de ya kendiniz bir MVC yazarsınız ve oradan hızlıca yönetirsiniz ya da hazır bir MVC'nin üzerine sistemi oturtup oradan güzelce devam edersiniz. MVC yapıları özellikle adres satırından gelebilecek saldırıları zaten yapısı gereği engelliyor, gerisi yazılım güvenliğine kalmış.

Uzun lafın kısası bu yol uzun bir yol ve zamanla gelişecek bir proje, ilk adımları attığınızda zaten alpha ve beta testlerini yapıp gelecek feedbacklere göre sistemi düzeltip daha sonra halka açmak mantıklı olacaktır.

Kolay gelsin :)

Daha önce browser oyunu geliştirmiş biri olarak,yazacağım her şeyi yazmış arkadaş :)
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
Ortalarda Travian scripti dolaşıyor. Onuda incelemekte fayda var.
 

AhmetYasir

Asistan
Katılım
5 Şubat 2012
Mesajlar
202
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Neden flashı tercih etmiyorsunuz? Flashla görsel olarak harika bir şey ortaya çıkabilir. yrıca öğrenmesi çok kolaydır. Yazmasıda.
 

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nisan 2011
Mesajlar
2,581
Reaksiyon puanı
29
Puanları
38
Hehe :) Bu tarz oyunlarda pek gelecek görmüyorum açıkcası ben artık,insanlar görsel şeylerden daha çok hoşlanıyor.

Tarayıcı tabanlı oyunlarda görselliğin önmei yoktur.Sade ve kullanış önemlidir. uzun süre Ogame oynadım, ne zaman görsellik adına bir yenilik oldu, Ogame kullancı sayısı %60 düştü. Bilen bilir Ogamede eski arayüzde yeni bir evren açılınca kayıt olmak için boş yer bulunmazdı, şu an en kral özellikte evren açılsa 4/1 ancak doluyor.
 
Katılım
31 Aralık 2007
Mesajlar
17,485
Reaksiyon puanı
188
Puanları
63
Neden flashı tercih etmiyorsunuz? Flashla görsel olarak harika bir şey ortaya çıkabilir. yrıca öğrenmesi çok kolaydır. Yazmasıda.

Flash HTML tabanlı bir şeye göre daha zor ayarlanır. Küçük detaylar için bile gereksiz uğraştırır. Her seferinde kodu tekrar render edip yayınlamak zorunda kalmak da cabası. Kaldı ki burada amaç görsellik değil oynanabilirlik. Ayrıca hızlı güncelleme açısından HTML daha pratik olacaktır. Flash'a tam hakim olmak zor...
 

AhmetYasir

Asistan
Katılım
5 Şubat 2012
Mesajlar
202
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Flash HTML tabanlı bir şeye göre daha zor ayarlanır. Küçük detaylar için bile gereksiz uğraştırır. Her seferinde kodu tekrar render edip yayınlamak zorunda kalmak da cabası. Kaldı ki burada amaç görsellik değil oynanabilirlik. Ayrıca hızlı güncelleme açısından HTML daha pratik olacaktır. Flash'a tam hakim olmak zor...

Katılmıyorum. Sizinle flash hakkında başka bir konuda daha tartışmıştık. Flasha karşı cephelisiniz öncelikle flash hakkındaki diğer düşücelerinizi bir kenara bırakıp online oyun konusuna yönelin. Güncelleme demişsiniz bu adamlar dakka başı güncellememi yapacak? Siz hiç flash kullandınızmı? Sadece yazılardan oluşan ve hiç görsel olmayan bir oyunu ne kadar oynarsınız? Oyunda 3D öğelerin olmasını istemezmisiniz? Flashın testlerde HTML5 i geçtiğinden haberiniz varmı? Flash banner yapma programı değildir.
 

engerex

Dekan
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
Neden flashı tercih etmiyorsunuz? Flashla görsel olarak harika bir şey ortaya çıkabilir. yrıca öğrenmesi çok kolaydır. Yazmasıda.

Travian, ogame, ikarium tarzı oyunlarda anlamsızdır. Bu tür oyunlarda bannerdan öte gitmez. Zaten öylede. Oda oyun dışı reklamlarda.
Oyuncu oyunu PC haricinde de takip etmek isterse flash çok büyük engel. HTML tabanlı oyunu yeri geldiğinde java destekli telefonda dahi oynayabilirsiniz.
 

LeaveNhA

Doçent
Katılım
4 Aralık 2011
Mesajlar
598
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
Şimdi özet geçmek istiyorum lakin uzuun uzuun yazdığım mesajlarla insanları sıktığım gibi bi söylenti duydum...

Böyle çoklu oyunculu ve browser tabanlı bi oyun için mümkün olan en iyi sistemleri kullanmalısınız ki sunucunuzdan ve kullanıcının bilgisayarından mümkün olan en iyi verimi alıp en güzel oynanılabilirlikle kullanıcı karşısına geçmelisiniz ki saatlerini harcasın o insanda oyun başında...
Şaka değil ogame karşısında saatlerimizi harcardır, bitefight'da öyle (taa ki C++/libcurl ile bot yazana kadar, şimdi ücretli satışa geçicem botta.)

Sunucu taraflı programlama için kesinlikle Php, RDBMS mysql, html5 veya diyorsanız ki kesinlikle kullanıcılar cep telefonlarından bile girebilsin yeri gelince diye, html/jquery/css.

html5 den bahsetmemin nedeni, çok etkilendim, 2022 de bitmesi planlanan bi projeye göre oldukça ileri durumda, sanırsın yarın biticek yani. :D

Bütün bu sistemlerin size ve işinize uygun olduğu kanaatini getiricek konumda biriyim (nacizane) hani sen kimsin falan derseniz diye not düşüyorum. :D

Bahsettiğiniz tarzda bi oyun için eğer bi kodlama ve tasarım ekibiniz yoksa yani 1 kişi üstlenicekse işi, kesinlikle deli dolu olması lazım (kendimden pay biçiyorum) yapılır, yapılmaz değil, fakat sunucu size bayaa pahalıya patlicaktır, derseniz ki ilk bi kaç ay kendi imkanlarımızla idare edicez, sonrasında rehabete göre mevki değiştiricez o zaman sizi mümkün olduğunca irade ve sabır dolu günler bekliyor diyebilirim...

O örnek verilen oyunlar yazılım hatta yazılım/oyun şirketlerinden yani bu iş için var olan şirket ve bir araya getirilmiş kalifiye personellerin eseridir, şimdi düşünürseniz kesinlikle bahsi geçen oyunların ne tasarımı ne kodlaması kolay değil, kaldı ki bir oyunun keyif verici özelliği (hele ki 3D grafikler ve animasyonlardan uzak bi alt yapıda çalışıcaksa) seneryosundadır bence, herşeyi oturtmalı ve ne arayışında olduğunuzu tane tane bilmelisiniz.

Ve gerçekten şunları aklınızda bulundurun, işin ehli insanlarla çalışırsanız kesinlikle varıcağınız noktalar bambaşka olur, bi insanın yaratıcılığı sizi bi anda hiç beklemediğiniz güzelliklerle buluşturabilir, bu aranızdaki biride olabilir programcı seçiminizde olabilir.

Maliyetiniz muhtemelen 30 bin civarı olucaktır TOTAL'de... :)

ps: ilk başta gelir gibi bi beklentiniz varsa kötü haber, bi browser oyunu oyuncusunu en çok sıkan şey reklamdır, kesinlikle geliri 2. veya 3. hatta 4./5. planda tutmalısınız, tabiki kullanıcı odaklı bişeyler istiyorsanız.
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
flash actionscript 3 ile object oriented olarak gelişmiş uygulamalar yapılabiliyor. eskiden flash kullanırken fare ile ide üzerinden bir çok şeyi ayarlamak gerekliydi.
actionscript 3 ile normal bir programalama dili gibi her şeyi kodlarla olması gerektiği gibi yapabiliyorsunuz. internette bolca class ve paketler bulunmakta. ayrıca kendi 3d motoruna sahip olması flash'ı giriş seviyede oyunlar için bir çeşit hızlandırıcı olarak kullanılmasına sebep oluyor.

ancak gelişen html5 sanıldığından çok daha hızlı hayatlarımıza girecek. ben aslında html5'in hayatımıza girmesinin zaman alacağına inanıyordum. ancak chrome'un yaygınlaşması insanların html5'e geçişini çok hızlandırdı. eğer chrome bu başarısına devam ederse html5 ve css3 test ortamı olmaktan çıkar üretim ortamı olur. bu durum şüphesiz yazılımcıları cezbetmekte.

sadece animasyon ve arayüz için onlarca tercih ve sonuçları bulunmakta. sırf bu örnek bile oyun geliştirmenin bir ekip işi olduğunu hatta işin ehli insanlardan oluşan bir ekibin işi olduğunun göstergesidir.
30 bin gibi iyimser rakamlar işin başında bu işte tecrübesi olan kişiler için yeterli olacak rakamdır. eğer bu konuda tecrübeniz yoksa 30 bin lirayı sizi yanıltan tercihlere harcarsınız ve sonunda bir adım ilerlememiş olursunuz.
 
Katılım
31 Aralık 2007
Mesajlar
17,485
Reaksiyon puanı
188
Puanları
63
Katılmıyorum. Sizinle flash hakkında başka bir konuda daha tartışmıştık. Flasha karşı cephelisiniz öncelikle flash hakkındaki diğer düşücelerinizi bir kenara bırakıp online oyun konusuna yönelin. Güncelleme demişsiniz bu adamlar dakka başı güncellememi yapacak? Siz hiç flash kullandınızmı? Sadece yazılardan oluşan ve hiç görsel olmayan bir oyunu ne kadar oynarsınız? Oyunda 3D öğelerin olmasını istemezmisiniz? Flashın testlerde HTML5 i geçtiğinden haberiniz varmı? Flash banner yapma programı değildir.

Alpha ve beta zamanında güncellemeler çok sık olacaktır ve flash'a koordine değilse kişi bunlar tam bir eziyet olur. Sandığınızın aksine ActionScript 3 kullanarak birkaç masaüstü yazılım da geliştirdim ama yine de performansı beklediğim kadar iyi değil. Bu arkadaşların yapmak istediği şeyin görsellikle pek alakası yok. Sanırım ogame falan oynamadınız. Bu tarz oyunlar görsellikten uzak hikayesiyle ve oynanış tarzı ile ortaya çıkarlar. Ayrıca flash olarak geliştirilecek oyun bazı mobil cihazlarda çalışmama gibi bir sorun yaratacaktır. HTML5 kullanılarak aynı kalitede görselliğe sahip (3D bile dahil ama bu projede gerek yok) her platformda sorunsuz çalışan bir oyun yazılabilir. Flash'ın fişini mobil platformda Adobe bile resmi olarak çekmişken lütfen hala flash'ı savunmayın...
 

HRNKC

Profesör
Katılım
1 Ağustos 2008
Mesajlar
4,155
Reaksiyon puanı
20
Puanları
38
Şimdi özet geçmek istiyorum lakin uzuun uzuun yazdığım mesajlarla insanları sıktığım gibi bi söylenti duydum...

Böyle çoklu oyunculu ve browser tabanlı bi oyun için mümkün olan en iyi sistemleri kullanmalısınız ki sunucunuzdan ve kullanıcının bilgisayarından mümkün olan en iyi verimi alıp en güzel oynanılabilirlikle kullanıcı karşısına geçmelisiniz ki saatlerini harcasın o insanda oyun başında...
Şaka değil ogame karşısında saatlerimizi harcardır, bitefight'da öyle (taa ki C++/libcurl ile bot yazana kadar, şimdi ücretli satışa geçicem botta.)

Sunucu taraflı programlama için kesinlikle Php, RDBMS mysql, html5 veya diyorsanız ki kesinlikle kullanıcılar cep telefonlarından bile girebilsin yeri gelince diye, html/jquery/css.

html5 den bahsetmemin nedeni, çok etkilendim, 2022 de bitmesi planlanan bi projeye göre oldukça ileri durumda, sanırsın yarın biticek yani. :D

Bütün bu sistemlerin size ve işinize uygun olduğu kanaatini getiricek konumda biriyim (nacizane) hani sen kimsin falan derseniz diye not düşüyorum. :D

Bahsettiğiniz tarzda bi oyun için eğer bi kodlama ve tasarım ekibiniz yoksa yani 1 kişi üstlenicekse işi, kesinlikle deli dolu olması lazım (kendimden pay biçiyorum) yapılır, yapılmaz değil, fakat sunucu size bayaa pahalıya patlicaktır, derseniz ki ilk bi kaç ay kendi imkanlarımızla idare edicez, sonrasında rehabete göre mevki değiştiricez o zaman sizi mümkün olduğunca irade ve sabır dolu günler bekliyor diyebilirim...

O örnek verilen oyunlar yazılım hatta yazılım/oyun şirketlerinden yani bu iş için var olan şirket ve bir araya getirilmiş kalifiye personellerin eseridir, şimdi düşünürseniz kesinlikle bahsi geçen oyunların ne tasarımı ne kodlaması kolay değil, kaldı ki bir oyunun keyif verici özelliği (hele ki 3D grafikler ve animasyonlardan uzak bi alt yapıda çalışıcaksa) seneryosundadır bence, herşeyi oturtmalı ve ne arayışında olduğunuzu tane tane bilmelisiniz.

Ve gerçekten şunları aklınızda bulundurun, işin ehli insanlarla çalışırsanız kesinlikle varıcağınız noktalar bambaşka olur, bi insanın yaratıcılığı sizi bi anda hiç beklemediğiniz güzelliklerle buluşturabilir, bu aranızdaki biride olabilir programcı seçiminizde olabilir.

Maliyetiniz muhtemelen 30 bin civarı olucaktır TOTAL'de... :)

ps: ilk başta gelir gibi bi beklentiniz varsa kötü haber, bi browser oyunu oyuncusunu en çok sıkan şey reklamdır, kesinlikle geliri 2. veya 3. hatta 4./5. planda tutmalısınız, tabiki kullanıcı odaklı bişeyler istiyorsanız.

uzuun uzuun yazdığım mesajlarla insanları sıktığım ... yazmışsınız :D ben yorumlarınızı okumaktan keyif alıyorum... Kim ne derse desin çizginizi bozmayın... Özellikle programlama dili seçimi hususunda yorumlarınızı okudum, C++ ı çok ateşli anlatıyordunuz yorumlarınızda :D baya bir aydınlatıcı olmuştu benim adıma... C# mı C++ mı diyeaklımda soru işaretleri vardı mesela, fakat artık yok...

hani sen kimsin falan derseniz diye not düşüyorum... yok yok demem :D az çok tanıyorum sizi...

Oyun konusuna gelirsek;

- Çok kısa bir süre zarfında maddi gelir sel olsun, cebimiz dolsun gibi bir mantığımız yok... Zaten piyasa bu mantıkla iş yürüten oyun firmaları yüzünden batmış durumda, oyunlar insanlara keyif vermekten daha çok cep boşaltma aracı olarak kullanılıyor... Hayır cebi boşaltırken eğlendirse sorun yok, keyfin hesabı olmaz... Eğlenmek ve boş vakit geçirmek için oynadığımız oyunlarda her daim profesyonel bir bakış açısıyla hareket ettik... Kimisi görselliğe aşırı yüklendi oyun zıvanadan çıktı diye oyunu bıraktık, kimisi oyunculara değer vermiyor diye üstlerini çizdik vs. Son olarak madem elin oğlu yapmıyor işin doğrusunu, o zaman biz yapalım dedik ve oradan hareketle bu olaya aklımız kaydı... Maddiyat bir yana, planını programını ve amacını belirlediğimiz oyun şuan hazır olsa oturup biz oynarız sadece o bile bize yeter :D

- Yaratıcı düşünce konusunda sıkıntımız yok çok şükür, nerede ne olmalı - oyuncuların beklentileri nelerdir - senaryonun amacı ve çekiciliği vs her şey kafamızda...

- Sadelik bizim için olmazsa olmaz, bizim bağlayıcılığımız oyuncuya verdiğimiz amaç + onlara verdiğimiz değer olacak

Yorumunuz için teşekkür ediyorum...
 

Fantoma

Profesör
Katılım
9 Ağustos 2008
Mesajlar
2,506
Reaksiyon puanı
27
Puanları
48
Oyunları en bağlayıcı faktörü en başta senaryoları.
2 dönem Travian oynadım.
İlk başlarda cazip gelse de, amaç sadece para ödemekti.
Zaten kazanç burada.
Ama bir süre, örneğin 2. defa sizi sıkmaya başlıyor.
Bunu aşabilmeniz lazım.
Oyuncu bir miktar ödesin, ama 2. sezonda da sıkılmadan devam edebilsin.
Yani aynı şeye baştan başlamak yerine sektör atlasın.
Aynı şekilde oyunu değişik bir senaryoda oynayabilsin.

Yani 1. sektör bitince değişik bir senaryo hemen servera yüklenebilsin.
Bu tür 5 kademeli bir oyun, kişileri 5 yıl bağlayacak demektir.
Travian yaklaşık 1 yılda tamamlanabiliyordu.
Bu süre yeterli olabilir.
Hedef, günlük gelişimler, macera oyuna bağlamayı etkinleştirir.
3 server ile başlayıp, tutulursa arttırın.
Oyun bitimde yeniler o serverlarda, oyunu bitirenler, 2. sektör'de yarı 3 veya fazla servarda başlasın.
gibi.
Örneğin bir Western oyunu.
İyiler, kötüler değil, cowboylar, kızılderililer, askerler, vb. gibi castlarla.
Bence hoş olur.
 
Katılım
31 Aralık 2007
Mesajlar
17,485
Reaksiyon puanı
188
Puanları
63
Konu ile ilgili buradaki yorumumu ve diğer arkadaşların yorumlarını dikkate alarak ve biraz araştırmanın ardından bir makale yazıyorum. Bittikten sonra burada ve blogumda paylaşmaya niyetliyim :) Umarım birilerinin işine yarar :)
 
Katılım
31 Aralık 2007
Mesajlar
17,485
Reaksiyon puanı
188
Puanları
63
Konu ile ilgili buradaki yorumumu ve diğer arkadaşların yorumlarını dikkate alarak ve biraz araştırmanın ardından bir makale yazıyorum. Bittikten sonra burada ve blogumda paylaşmaya niyetliyim :) Umarım birilerinin işine yarar :)

Bahsettiğim makale'yi buraya tıklayıp okuyabilirsiniz. Buradaki yorumun bir üst versiyonu gibi bir şey oldu sanırım :)
 

Berke_

Öğrenci
Katılım
31 Ekim 2012
Mesajlar
28
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Hocam gerçekten zor bir kulvar fakat sana Manajerlik oyunu yapmanı öneririm.Doğru düzgün piyasası yok şu an olanlarda paraya dökmüş işi.
 

SedoRKinG

Öğrenci
Katılım
20 Aralık 2011
Mesajlar
29
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Delphi XE3 ve DataSnap bence en uygunudur php gibi bir dile dahi ihtiyaç duymadan işin server kısmını halledebilirsiniz yani apache vs. uğraşmanız gerekmez ayrıca client yazarak client kullandırabilirsiniz. Html gibi bir ile ile arayüz hazırlayıp yine bu şekilde kullanabilirsiniz XE3 ile gelen yazdığınız programı iOS'ta dahil 32&64 bit sistemlere ve yine yakında gelecek olan android OS'a mobil platformalara ayrı ayrı program yazmadan tek bir yerden tüm bu platformlara destek vermiş olursunuz evet phpyi severim ama Delphi'de olan çok yönlülük ve esneklik şu anda hiçbir yazılım dilinde yok Datasnap ile yapılmış çok büyük yazılım işleri mevcuttur server ve web bazında.

Linkteki tartışmayı da okumanızı şiddetle tavsiye ederim bir arkadaş datasnap ile ilgili çok daha güzel bilgi vermiş.

http://delphiforumu.com/questions/37/delphi-kullanmak-mantıklı-mı
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Arkadaşlar ben 17 yaşındayım online oyun yapalabiliyorum mesela metin2 gibi ama 3ay'ımı alıyor bu yüzden hiç oyun yapmaya kalkışmayın
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Biri bana yardım etsin c++ nasıl yapılır :cursing: :hammer: :crying:
 

Son mesajlar

Üst