Sürüş İzlenimi | Hyundai Elantra

Bu konuyu okuyanlar

tasit

Öğrenci
Katılım
21 Mayıs 2012
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bakışlar hep üzerimde olsun , yakıt sarfiyatı düşük, bunun yanı sıra performanslı olsun, ergonomi ve malzeme kalitesi de iyi olsun gibi istekleriniz varsa sizin için doğru tercihlerden biride Hyundai Elantra olmalı. Farklı tasarımı ile dikkat çeken otomobil, bu tasarımı ile her zaman ve her yerde meraklı bakışlar ile karşı karşıya kalabiliyor.

Tasarıma baktığımızda tamamen yenilenen bir yüz bizleri karşılıyor. Geriye doğru çekik farlar otomobile dinamik bir hava katmış. Otomobilin yan bölümünde önden arkaya doğru uzanan keskin hatlar dikkat çekiyor. Bu hat arka stop grubu ile de birleşerek kombine bir yapı oluşturmuş. Arka kapılarda yer alan cam boyutları küçültülmüş. Bu sayede otomobil Coupe tarzı bir yapıya bürünmüş.

İç Mekan

Otomobilin iç mekanına geçtiğimizde otomobilin dışı gibi farklı olan bir tasarım bizleri karşılıyor. İlk kez bu otomobilin kabinine oturduysanız bir iki dakika yabancılık çekebilirsiniz. Ama bu sürecin sonunda kısa sürede araca alışabileceğinizi rahat bir şekilde söyleyebilirim. Elantra 4.530 mm uzunluğa, 1775 mm genişliğe ve 1445 mm yüksekliğe sahip. Bu ölçüler ile önde ve arkada bulunan sürücü ve yolculara sunulan alan başarılı. Öndeki sürücü ve yolcu koltuğu ne kadar geride olsa da arkadaki misafirler rahat bir şekilde yolculuk yapabiliyor. Ön konsola baktığımızda. Müzük sistemi üst tarafta konumlandırılmış. Hemen altında havalandırma sistemi yer alıyor. Ergonomi anlamında sıkıntı yaratmayan Elantra, direksiyon üzerinden kontrol edilebilen bir çok özelliği sayesinde sürücüye bu konuda büyük bir yardım sağlıyor. İçeride özellikle orta konsolda ve kapı kenarlarında irili ufaklı bir çok göz yer alıyor. Vites topuzunun hemen önünde de ufak bir göz daha mevcut. Bu bölümde USB ve Aux bağlantılarıda görmek mümkün. Bagaj hacmi bölümüne geldiğimizde ise Elantra yolcularına sunduğu alan gibi bu konuda da cömert. 485 Litrelik bagaj hacmi ile uzun yolculuk öncesinde eşyalarınızın sığıp sığmaması gibi bir düşünceye kapılmayacaksınız.

Performans

Test aracımızda 1.6 litre Benzinli bir motor bulunuyor. Bu motor 6300 d/d’da 132 PS güç üretirken, 4850 d/d’da 158 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile 0-100 Km hızlanmasını 10.7 sn’de tamamlarken maksimum 200 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 6.4 litre.

Sürüş

Tasarım üzerindeki hayran bakışlarıma biraz ara vererek sürüş için otomobil içerisine geçiyorum. Daha öncede söylediğim gibi kabin tasarımı tamamen farklı olduğu için 1-2 dakikamı tasarıma alışmak için geçiriyorum. Daha sonrasında ise kemerimizi takıp aracı çalıştırıyorum. Çok sessiz bir şekilde çalışan motor bu yönü ile beğenimi kazanıyor. Aracın viraj performansının başarılı bir çizgi çizdiğini söyleyebilirim. Bu konuda süspansiyon geometrisi ve hisli direksiyonun katkısı büyük. Limit kullanımlarda kayma eğilimini arkadan yapıyor. Ancak ESP sistemi sayesinde bu eğilim tehlikeye yol açmadan engelleniyor. Bu otomobilde en çok sevdiğim bir özellikte ESP sisteminin tamamen devreden çıkarılmasıdır. Bu sayede otomobilin limitlerini net bir şekilde görebiliyorsunuz. Yol bilgisayarı sistemini kurcaladığınız ECO modu diye bir mod ile karşılaşabiliyorsunuz. Bu modu seçtiğinizde Elantra size en ekonomik sürüşü sağlamak konusunda önderlik ediyor. Bu modu seçtiğinizde Elantra’nın gaz tepkileri biraz daha yumuşuyor. Bunun yanında vites değiştirme zamanları için sizi uyaran bir bilgi bilgisayar ekranında yer alıyor. Bu modu kapattığınızda gaz tepkileriniz daha da sertleşiyor. Daha performanslı bir sürüş sergileyebiliyorsunuz. Test aracımız donanım olarak başlangıç seviyesi donanımlarına sahip. Bu donanımda sunulan standart özellikler malzeme kalitesi ve işçilik göz doldurur nitelikte. 48.100 TL’lik başlangıç fiyatı ile de bence kendi segmentin de tercih listelerinde her zaman ön sıralarda yer alacaktır.


2086F90F3CE0473E9CB58DDCADE90CCF.jpg


449E19C302634C35B7BF1FCF01D15E25.jpg


kaynak
 
Üst