harun akyüz
Öğrenci
- Katılım
- 15 Ocak 2017
- Mesajlar
- 7
- Reaksiyon puanı
- 5
- Puanları
- 3
- Yaş
- 34
Arkadaşlar merhaba;
Shift delete.net forumda daha yeniyim ama uzun yıllardır shiftdelete takipciyim. Hakkı reyizi ayrıca videolarından yakın takip ederim. Neyse gelelim konumuza geçenlerde foruma üye oldum ve gezinirken startup başlığını gördüm ve küçük bir soru sordum ama kimse malesef oralı olmadı. ya konu hakkında fikirleri yoktu yada kimse gerçekten bilmiyordu. Bu nedenle bir startup ın batmaması için gerekli konuları derlemeye karar verdim evet bunlardan 3 tanesi
1- VALUE PROPOSİTİONS
Değer önerimiz ; değer önerimiz bizim çözdüğümüz problemdir aslında neyi çözmeyi amaçlıyoruz ve ne çözücez bunu en sade şekilde belirlememiz ve bilmemiz gerekir. değer önerimiz 1 den fazla olabilir ama çok yalın olmalıdır. örneğin facebook, değer önerilerinden bir tanesi ikokul arkadaşlarına ulaşmak. bu kadar sade ve basit olmalıdır değer öneriniz.
2- COSTUMER SEGMENT
Gelellim müşteri segmentimizi , aslında bunu tam türkçeye çevirmek biraz zor müşteri doğrulamakta diyebiliriz. costumer segment , sizin müşterilerinizdir. ama kim o müşteriler bunu bu kısımda belirlemeniz ve bilmeniz gerekir. ve gerçekten böyle bir sorunları varmı bunu bulmanız gerekir. işte bunun içinde mutlaka sahaya inmeli ve müşteri kitleniz ile iletişime geçmelisiniz. batan çoğu girişimin sebebi budur. müşterinin gerçekten ihtiyacı olmayan bir şeyi satmak istedikleri için ayakta kalmaları imkansız gibidir. Örneğin 1 liraya bikini alıp 10 liraya satmak çok karlıdır. ama bunu kış ayında yada rusyada satmak girişimin sonunu getirebilir.
3-REVENUE STEAMS
Evet en çok sevilen konu gelir akışları gelir modelimiz bellirler iken okadar çok hatalar yapıyoruz ki bu sebep ile işimizi batmaktan kurtaramıyoruz. gelir modeli bir startupın ayakta kalmasını sağlayacak kısım belkide bizi en çok motive edecek kısımdır fakat gelir odelimizi reklamlar vs. gibi ucu açık şeylere bağlar isek işimiz gerçekten çok yaş olucaktır . Bu nedenle bir startup mutlaka ve mutlaka kendine güzer bir gelir modeli seçmeli ve ciddi anlamda pazarı araştırmalıdır. Örneğin bir pazar yeri olarak görev yapıcak iseniz alıcağınız komisyon sizi ayakta tutmalı ve neylerden ücret alıcağınızı iyi belirlemelisiniz.
Bir startup daha yolun başındaylen okadar çok zorlukla karşılaşırki. hepsi ile boğuşmaktan yorulabilirsiniz. ama unutmayınki girişimcilik sadece para için değil. bu zorluklar la uğraşıp çözüme ulaşmaktan zevk alanların yapabileceği bir kavramdır. Dostarım startuplar hakkında anlat anlat bitmez var ise srularınız. cevaplamaktan memnuniyet duyarım...
Evet bir startup kurmaya çalışıyorum...
hangi aşamadayım.. 3 aydır fikir aşamasındaydım fikrimin gerçekten gelir getirip getiremiyeceğine emin olmam gerekiyordu 3 kere fikrimi pivot ettim şu aşamada ise hedef kitleme yani costumer segmentim ile iletişim içerisindeyim. bir kaç güne tamamlayıp mvp aşamasına geçmeyi planlıyorum sağlıcakla kal
Shift delete.net forumda daha yeniyim ama uzun yıllardır shiftdelete takipciyim. Hakkı reyizi ayrıca videolarından yakın takip ederim. Neyse gelelim konumuza geçenlerde foruma üye oldum ve gezinirken startup başlığını gördüm ve küçük bir soru sordum ama kimse malesef oralı olmadı. ya konu hakkında fikirleri yoktu yada kimse gerçekten bilmiyordu. Bu nedenle bir startup ın batmaması için gerekli konuları derlemeye karar verdim evet bunlardan 3 tanesi
1- VALUE PROPOSİTİONS
Değer önerimiz ; değer önerimiz bizim çözdüğümüz problemdir aslında neyi çözmeyi amaçlıyoruz ve ne çözücez bunu en sade şekilde belirlememiz ve bilmemiz gerekir. değer önerimiz 1 den fazla olabilir ama çok yalın olmalıdır. örneğin facebook, değer önerilerinden bir tanesi ikokul arkadaşlarına ulaşmak. bu kadar sade ve basit olmalıdır değer öneriniz.
2- COSTUMER SEGMENT
Gelellim müşteri segmentimizi , aslında bunu tam türkçeye çevirmek biraz zor müşteri doğrulamakta diyebiliriz. costumer segment , sizin müşterilerinizdir. ama kim o müşteriler bunu bu kısımda belirlemeniz ve bilmeniz gerekir. ve gerçekten böyle bir sorunları varmı bunu bulmanız gerekir. işte bunun içinde mutlaka sahaya inmeli ve müşteri kitleniz ile iletişime geçmelisiniz. batan çoğu girişimin sebebi budur. müşterinin gerçekten ihtiyacı olmayan bir şeyi satmak istedikleri için ayakta kalmaları imkansız gibidir. Örneğin 1 liraya bikini alıp 10 liraya satmak çok karlıdır. ama bunu kış ayında yada rusyada satmak girişimin sonunu getirebilir.
3-REVENUE STEAMS
Evet en çok sevilen konu gelir akışları gelir modelimiz bellirler iken okadar çok hatalar yapıyoruz ki bu sebep ile işimizi batmaktan kurtaramıyoruz. gelir modeli bir startupın ayakta kalmasını sağlayacak kısım belkide bizi en çok motive edecek kısımdır fakat gelir odelimizi reklamlar vs. gibi ucu açık şeylere bağlar isek işimiz gerçekten çok yaş olucaktır . Bu nedenle bir startup mutlaka ve mutlaka kendine güzer bir gelir modeli seçmeli ve ciddi anlamda pazarı araştırmalıdır. Örneğin bir pazar yeri olarak görev yapıcak iseniz alıcağınız komisyon sizi ayakta tutmalı ve neylerden ücret alıcağınızı iyi belirlemelisiniz.
Bir startup daha yolun başındaylen okadar çok zorlukla karşılaşırki. hepsi ile boğuşmaktan yorulabilirsiniz. ama unutmayınki girişimcilik sadece para için değil. bu zorluklar la uğraşıp çözüme ulaşmaktan zevk alanların yapabileceği bir kavramdır. Dostarım startuplar hakkında anlat anlat bitmez var ise srularınız. cevaplamaktan memnuniyet duyarım...
Evet bir startup kurmaya çalışıyorum...
hangi aşamadayım.. 3 aydır fikir aşamasındaydım fikrimin gerçekten gelir getirip getiremiyeceğine emin olmam gerekiyordu 3 kere fikrimi pivot ettim şu aşamada ise hedef kitleme yani costumer segmentim ile iletişim içerisindeyim. bir kaç güne tamamlayıp mvp aşamasına geçmeyi planlıyorum sağlıcakla kal