Sosyal Medya Pazarlamasında Yapılan Basit Hatalar

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)

Facebook 5 yıl sonra kapanır mı?

  • İmkansız

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Kapanır

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Bir tür arama motoruna dönüşür

    Kullanılan: 0 0.0%
  • Başka bir şirketle birleşir

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    5

ysarac

Üyecik
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
13
Puanları
1
Konum
Bursa
Sosyal Medya Pazarlama Hataları

Soyal Medya kalabalık ve bir o kadar karmaşık bir ortam. Sosyal Medyadaki her pazarlamacı, markasını mümkün olduğu kadar çok göz önüne çıkarmayı umuyor. Sosyal medyanın gücünden yararlanmak için, öne çıkma çabasında, pazarlamacıların bazı hatalar yapmaları alışılmadık bir durum değildir.

Sosyal medya kullanıcıları çabuk alınır, tekrar eden hatalı uygulamalar, takipçi ve etkileşim kaybıyla kendini hemen belli eder. Sosyal Medyada her pazarlamacının kaçınması gereken bazı hususlar:

1. Sosyal medya pazarlama planına sahip olmamak
Sosyal medya pazarlama planı oluşturmak kulağa basit gelebilir, ancak birçok şirket bunu yapmaz. Sadece sosyal medyaya bir şeyler göndermeye çalışırlar. Sosyal medya pazarlama, diğer pazarlama çabalarıyla aynı ciddiyetle ele alınmalıdır.

Ulaşılmak istenen belirli hedeflerin listesi oluşturulmalı, ardından bir bütçe ve takip etmesi kolay bir eylem planı oluşturulmalıdır. Böylelikle ne elde etmenin umulduğu, sonuçların nasıl ölçülmek istendiği ve ihtiyaç duyabilecek kaynak sayısının değerlendirilme şansı ortaya çıkar. Sosyal Medyada farkedilmek ile günlük hayatımızda farkedilmek hemen hemen aynı temellere dayanır.

2. Hedef kitleyi tanımlamamak
Sosyal medyadaki insanlar, her markaya ilgi duymaz. Hedef kitleyi tanımlamak, sosyal medya pazarlama çabalarını, sunulan ürün veya hizmetlerle gerçekten ilgilenen insanlara yoğunlaştırmanıza olanak sağlar. Bu konuya ayrılan zaman asla bir kayıp değildir ve kampanyanların başarısıyla yakından alakalıdır.

3. Takipçilerle İletişim
Sosyal medya kanallarında kaç paylaşım yapıldığı önemli değildir. Kimse yorum yapmaz veya paylaşmazsa tamamen zaman kaybıdır. Bu yüzden, insanların etkileşimde bulunmak isteyebilecekleri içerikler oluşturmak gerekir. Paylaşımlar beğenilmiyor, insanlar kampayanızla etkileşimde bulunmuyorsa, sosyal medya pazarlaması yaklaşımı hakkında düşünmenin zamanı gelmiştir. Hedef kitlenin paylaşımlara tepki vermesi sağlandığında da hedef tamamlanmış sayılmaz. Olumsuz olsalar bile, yorumlara cevap verilmeli, anlayışlı, kibar ve arkadaş canlısı bir yaklaşım benimsenmeli, katılımların olumlu yönde olması sağlanmalıdır. Paylaşımlara yapılan olumsuz yorumlar marka itibarına zarar verebilir.

4. Minimum Otomasyon

Otomasyon zaman kazandırabilir, ancak çok fazla güvenmek riskli olabilir. Sosya Medya otomasyonu sağlayan birçok araç var, bunlar markaların Facebook, Instagram vb. platformlarda organik olarak büyümesine yardımcı olabiliyor. Yine de, otomasyona çok bağımlı hale gelmek, insan dokunuşunun verdiği sıcaklığı, dolayısıyla kampanyalara olan alakayı kaybetmeye neden olabilir.

Yılmaz Saraç
SEO Uzmanı
www.yilmazsarac.com.tr
Mesaj otomatik birleştirildi:

Görsel kullanmadan yapılan sosyal medya paylaşımları, aradan 3 gün geçtikten sonra, insanların sadece %10'u hatırlıyor. Bu oran görsel kullanılan paylaşımlarda %65.
Kaynak: https://venngage.com/
 
Son düzenleme:
Üst
stat counter