- Katılım
- 11 Aralık 2008
- Mesajlar
- 15,332
- Reaksiyon puanı
- 177
- Puanları
- 63
[h=1][/h]
Günümüzün dev sosyal ağları arasında, tıpkı okul kavgalarındaki gibi bir API çekişmesi yaşanıyor.
Rakibin avantajını artıran bir durum söz konusu olduğunda şirketler, aynı Facebook ve Googleda olduğu gibi, APIlarının bir kısmını kapatma yoluna
gidebiliyorlar.
Twitterın ise bu konuda tamamen büyüme ve etkileşim amaçlı bir çaba içinde olduğunu görmek mümkün. Bilindiği gibi Twitterın 500 milyonu geçen kayıtlı kullanıcısı bulunuyor.
Profesyonel iş ağı LinkedIn ise 150 milyon kullanıcıyla Twitterı takip ediyor. Bir milyar kayıtlı kullanıcı sayısına yaklaşan Facebook ise bu anlamda tüm rakiplerinden önde bulunuyor. Zira tweetlerin Facebookta görüntülenebilmesi, Twitterın kullanıcısı henüz üye olmamış kullanıcılar tarafından da farkedilmesi, ana sayfaya olan trafiğin artırılması ve sosyal ağın büyümesi bakımından önem taşıyor.
Twitterın, aylık 16 milyon sayfa gösterimi yapan Tumblrla entegrasyonu da şüphesiz aynı amaca hizmet ediyor.Tumblr blogunuzda yazdıklarınızı Twitter üzerinden paylaşabiliyor aynı zamanda Tumblr üzerinden tweet de yollayabiliyor veya konu başlıklarına göre tweetleri görüntüleyebiliyorsunuz.
Diğer yandan Twitter, Facebooktaki genişleme potansiyelini kaçırmamaya da niyetli. Techcrunchın haberine göre bununla birlikte Twitterın son dönemde kullanıcıları sitede tutma ve reklam göstererek para kazanma politikasına geçişi, bir süre sonra Tumblr veya Flipboard entegrasyonunun sonlandırılması anlamına da gelebilir.
Kaynak
Günümüzün dev sosyal ağları arasında, tıpkı okul kavgalarındaki gibi bir API çekişmesi yaşanıyor.
Rakibin avantajını artıran bir durum söz konusu olduğunda şirketler, aynı Facebook ve Googleda olduğu gibi, APIlarının bir kısmını kapatma yoluna
gidebiliyorlar.
Twitterın ise bu konuda tamamen büyüme ve etkileşim amaçlı bir çaba içinde olduğunu görmek mümkün. Bilindiği gibi Twitterın 500 milyonu geçen kayıtlı kullanıcısı bulunuyor.
Profesyonel iş ağı LinkedIn ise 150 milyon kullanıcıyla Twitterı takip ediyor. Bir milyar kayıtlı kullanıcı sayısına yaklaşan Facebook ise bu anlamda tüm rakiplerinden önde bulunuyor. Zira tweetlerin Facebookta görüntülenebilmesi, Twitterın kullanıcısı henüz üye olmamış kullanıcılar tarafından da farkedilmesi, ana sayfaya olan trafiğin artırılması ve sosyal ağın büyümesi bakımından önem taşıyor.
Twitterın, aylık 16 milyon sayfa gösterimi yapan Tumblrla entegrasyonu da şüphesiz aynı amaca hizmet ediyor.Tumblr blogunuzda yazdıklarınızı Twitter üzerinden paylaşabiliyor aynı zamanda Tumblr üzerinden tweet de yollayabiliyor veya konu başlıklarına göre tweetleri görüntüleyebiliyorsunuz.
Diğer yandan Twitter, Facebooktaki genişleme potansiyelini kaçırmamaya da niyetli. Techcrunchın haberine göre bununla birlikte Twitterın son dönemde kullanıcıları sitede tutma ve reklam göstererek para kazanma politikasına geçişi, bir süre sonra Tumblr veya Flipboard entegrasyonunun sonlandırılması anlamına da gelebilir.
Kaynak