Değerli Arkadaşlar,
aşağıda bir ağaç misali var, lütfen dikkat edelim.Arkasındaki mana çok kuvvetlidir...
Madem Cenâb-ı Hak var; herşey var. Madem Cenâb-ı Vâcibü'l-Vücuda intisap-bağlılık- var; herşey için bütün eşya var. Çünkü, Vâcibü'l-Vücuda nispetle herbir mevcut, bütün mevcudata, vahdet sırrıyla bir irtibat peydâ eder
Evet, nasıl ki bir ağaç meyvelerinin herbirisi, ağacın başındaki bütün meyvelere karşı birer nispeti var. Ve o nispetle birer kardeşi, arkadaşı mevcut olduğundan, onların adedince ârızî vücutları vardır. Ne vakit o meyve ağacın başından kesilse, herbir meyveye karşı bir firak ve zeval hâsıl olur. Herbir meyve onun için mâdum hükmündedir. Haricî bir zulmet-i adem-yokluk- ona hâsıl oluyor. Öyle de, kudret-i Ehad-i Samede intisap-bağlılık- noktasında, herşey için bütün eşya var. Eğer intisap olmazsa, herşey için, eşya adedince haricî ademler-yokluklar- var.
Eğer İmân olmazsa: Nasıl ki kör, sağır, dilsiz, akılsız adama herşey -ölüdür- mâdumdur; öyle de, imansıza herşey mâdumdur, zulümatlıdır....İş böyle olunca yaratılanı, yaratandan ötürü sevmek olur mu? Böyle insanlar kendilerini ebedi yokluğa mahkum etmiş kimselerdir......
Allah herkesi bu yokluk karalıklarından muhafaza etsin....
selam ve saygılarla...
aşağıda bir ağaç misali var, lütfen dikkat edelim.Arkasındaki mana çok kuvvetlidir...
Madem Cenâb-ı Hak var; herşey var. Madem Cenâb-ı Vâcibü'l-Vücuda intisap-bağlılık- var; herşey için bütün eşya var. Çünkü, Vâcibü'l-Vücuda nispetle herbir mevcut, bütün mevcudata, vahdet sırrıyla bir irtibat peydâ eder
Evet, nasıl ki bir ağaç meyvelerinin herbirisi, ağacın başındaki bütün meyvelere karşı birer nispeti var. Ve o nispetle birer kardeşi, arkadaşı mevcut olduğundan, onların adedince ârızî vücutları vardır. Ne vakit o meyve ağacın başından kesilse, herbir meyveye karşı bir firak ve zeval hâsıl olur. Herbir meyve onun için mâdum hükmündedir. Haricî bir zulmet-i adem-yokluk- ona hâsıl oluyor. Öyle de, kudret-i Ehad-i Samede intisap-bağlılık- noktasında, herşey için bütün eşya var. Eğer intisap olmazsa, herşey için, eşya adedince haricî ademler-yokluklar- var.
Eğer İmân olmazsa: Nasıl ki kör, sağır, dilsiz, akılsız adama herşey -ölüdür- mâdumdur; öyle de, imansıza herşey mâdumdur, zulümatlıdır....İş böyle olunca yaratılanı, yaratandan ötürü sevmek olur mu? Böyle insanlar kendilerini ebedi yokluğa mahkum etmiş kimselerdir......
Allah herkesi bu yokluk karalıklarından muhafaza etsin....
selam ve saygılarla...