Sabah Sporunu Birlikte Yapalım!

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve emuh tarafından 18 Nisan 2017 başlatılmıştır.

  1. emuh

    emuh Üyecik

    Katılım:
    27 Mart 2016
    Mesajlar:
    95
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    8
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    İstanbul

    - Sabah Sporunu Birlikte Yapalım!

    Dostlarım öncelikle merhaba. Yazım biraz uzun olabilir ama güzel bir plan var aklımda(Plan aynı fikirde olabilecek sizleride kapsıyor). Sonuna kadar okumanız dileklerimle.
    Arkadaşlar kendimden başlamak gerekirse 1.82 boyum var ve 10-15 kilo fazlam var. Lise yıllarımda da bu fazlalarım olmasına rağmen düzenli sporumdan dolayı kondisyonum hep yerindeydi. Şuan üniversitemin son yıllarına yaklaştım üniversite yıllarım boyunca nerdeyse hiç spor yapmadım ve kondisyonumu iyice kaybettim. Kilolarım da hep yerinde saydı. Ama artık bazı şeyleri değiştirme zamanının geldiğini düşünüyorum. Her spor yapmak isteyenin bahaneleri malesef bende de mevcut olduğu için DonanımHaber topluluğumuzdan da benle aynı fikirde olan ve beraber adım atabileceğimiz dostlarımın olduğunu düşünüyorum. Fikrimi kısaca açıklıyorum.
    Yapacağımız asla fitness salonlarında spor değil. Vücut geliştirmekte değil. Her sabah erken saatte kalkıp enerjimizin yettiği yere kadar dışarıda yürüyüş ve koşu yapmak. Diyeceksiniz ki ee yap kardeşim buraya niye yazıyorsun. Yazıda da bahsettiğim gibi olmaması gereken bahanelerin arkasına saklanıyorum. Kendime spor arkadaşları arıyorum. Bunun sebebi ise belli bir toplulukla yapıp kendimize hedefler koyarak motivasyonumuzu artıracağını düşünüyorum. Çevremde bu fikrime evet diyen olmadığı için fikrimi burada denemek istedim. Herkes kendi şehrinde ama aynı saatlerde yürüyüşe başlayacak. :)
    Eğer belli bir topluluğa da ulaşırsak her akşam programa katılacak arkadaşlar buradan planlarını yazar ve sabahta başlarken buradan duyururlar. Program sonunda da yürüyüş verilerimizi burada paylaşırız. Ve bu verileri her gün artırmaya çalışırız. Ya da insanlar birbirleri ile yürürken dinlemek için müzik listelerini paylaşır ve öbür güne uyanıp spor yapmak için bir motivasyon sebebimiz daha olmuş olur. :) Planım yüzeysel olarak bu şekilde arkadaşlar. Saygı çerçevesinde düşüncelerinize de eleştirilerinize de açığım. Şimdiden teşekkür ediyor cevaplarınızı bekliyorum.
    NOT: Bu konuyu açacak başlık bulamadığım için buraya açtım. Yanlışım varsa kusura bakmayın.
     
    F1kan bunu beğendi.


  2. F1kan

    F1kan Profesör

    Katılım:
    14 Ekim 2016
    Mesajlar:
    1.515
    Beğenileri:
    582
    Ödül Puanları:
    113
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    alanya
    Dostum öncelikle sana net tavsiyelerde bulunmak isterim.
    Kilo vermek önemli değildir. Önemli olan vucud kas kütlesini koruyarak kilo vermek önemlidir. Nedir bu ?
    Öncelikle fazla kilon varsa hayatından şekeri çıkartıcaksın. Karbonhidratı çok düşük miktarda alman lazım. Günde 2 öğün beslenip doyana kadar yemelisin. Öğünlerin arasında 4 saat olmalı. Aksam 6 dan sonra hiç birşey yememelisin. Çünkü vucudun uykuda yağ yakıcak. Sabah uyandığında aç kalkmazsın çünkü yağ yakımı başladı ve açlık hissin ortadan kayboldu. Sabah ilk yapman gerek 2 3 bardak soğuk su içmek. Bunu bütün bir ömür yapmalısın. Günde 4 5 lt su içmelisin. Mesela benım boyum 192 günde ortalama 5 lt içiyorum. Şimdi diceksin su fazla gelir. Suyu çok içersen (abartmadan) sağlıklı ve çok fazla dinç olursun. Suyunu içtikten sonra küçük bir bardağa 2 kaşık kahve at bardağın yarısını sıcak diğer yarınısı soğuk suyla karşıtır 1 dikişte iç. Sonra yürüyüşe başla. Ortlama senin vucudun için 120 136 arası kalp atış hızına ulaştığında yağyakımın %60 %70 civarı olacaktır. Eve geldiğinde yumurta domates salatalık peynir zeytin ye kardeşim. Korkma ye. Aç kalma yeter ki. Sonra aksamda yarım saat yürü (yemekten +4 saat sonra). Fakat bu yürüyüş uyumadan yaklasık 1.30 saat önce olmalı. Çünkü metabolizman hızlı çalışırsa uyuyamazsın. Şimdi ben sana bunları neden anlattım ?
    Benim belli bir vucud tipim var. Yediklerimin çoğunu alırım yağa çeviririm. Fakat yıllar boyu güreş ve boks yaptığım için hiç bir zaman öyle fazla kilolu biri olmadım. Boyum 192 kilomda genelde 85 87 arası olurdu. 2 Sene önce sağ koluma platin takıldı ve spora ara vermek durumunda kaldım.
    Sonra benim kilo oldu 115 :D Ve ben o aralar bildiğin çılgınlar gibi yemek yiyordum. Abur cubur kahve şu bu herşey :D Ama asla sigara ve alkolum yoktu.
    Baktım sağlığımı ve gücümü kaybetmek üzereyim. Dedim kendime ben 1 hafta beslenmemi alışma düzenine sokucam sonrada yağ yakımına başlıcam.
    İlk 1 hafta günde 5 6 lt su sayesınde kahveyi bıraktım. Kahveyi bırakınca abur cuburlarıda bıraktım. Su sayesınde kola falanda içmedim daha doğrusu içemedim çünkü canım bir şey istediğinde su içiyordum ve iştahım kaçıyordu. Beslememi günde 2 öğün olarak ayarladım. Sabah ortalama 3 4 yumurta içine 2 3 dometas 1 soğan sonra peynir zeytin vs v hayvan gibi yiyordum anlıcağın :D Aksam üzeri ise 6 7 gibi 2 3 kase yogurt yemektede Allah ne verdiyse ama birden ekmeği falan kestim ben hiç canım istemiyordu çünkü.( Şunuda belirteyim, ben bir dönerciye falan gittiğimde 3 4 döner yiyen ve ekmeği çok seven biriydim :D). Neyse dostum beslenmeyi düzene soktum sonra sabahları kardiyoya basladım yarım saat 50 dk arası yürüyordum. Bu arada nefesimi düzenli tutup kalp atışımı yüklestiyordum. Sabah yağ yakımı için en iyi zamandır. Aksamları yemekten +4 saat sonra aynı sekilde yarım saat yürüdüm.
    Uzun lafın kısası 4 haftada 15 kilo verdim. Baktım öyle vucuduma yahu dedim benim asıl iadeal kilom 100 kiloymuş. Durdum 100 kiloda. Evde şınav mekik dabıl falandı derken. Haftadada 3 kez yürüyüş oldum 95 kilo. Eski formumu neredeyse yakalamıştım. Fakat benim en iyi yaptığım şey ise su içmek kardeşim. Su öyle bir nimet ki seni zinde tutuyor. Canın x gıdalarını istediğin içince iştahını kesiyor. Ve cilde aynı zamanda beyne çok faydalı.
    Beslenmemi hiç bozma gereği duymadım çünkü eksiğim yoktu. Ve ben bunu uzun uzun yazmamın sebebi sağlıgımızı ilerde çok arayacağız. Şimdiden bazı şeylerin küçük rotüşlarla düzeltip geleceğimiz için yatırım yapmalıyız. Yolun açık olsun kardeşim. Şunuda asla unutma geç olsun fakat kasların yerinde dursun :) Kilo (yağ) kütlesi azaltmak kolaydır fakat kas kütlesini azaltıp yerine tekrardan kas kütlesi çıkmak... İşte o bıraz sıkar :D
     
Taslak kaydedildi Taslak silindi
Yüklüyor...
Benzer Konular - Sabah Sporunu Birlikte
  1. neet
    Mesaj:
    1
    Görüntüleme:
    323
  2. FataL Rhyme
    Mesaj:
    15
    Görüntüleme:
    3.319

Sayfayı Paylaş