Renault'un Tarihi!

Bu konuyu okuyanlar

Isaac42

Müdavim
Katılım
11 Haziran 2018
Mesajlar
2,175
Reaksiyon puanı
2,526
Puanları
113
Yaş
25
Renault_Tarihine_Yolculuk_ee22a3.jpg


Renault’un tarihsel gelişimi:

Makinelere Düşkün Bir Çocuk: Louis Renault


1877’de Paris’te doğan Louis Renault gerçek bir beyzadedir. Babası tarafından farklı meslekler yapmaya zorlanmamış, hayal gücü her zaman desteklenmiş şanslı bir çocuktur. Louis Renault’un ilgi alanı ise makinelerdir. 5 yaşındayken arkadaşlarından duyduğu lokomotifi görmek için istasyona koşan, 15 yaşındayken harçlığından artan kalan parayla 0.75 beygir gücünde De Dion Bouton marka alıp parçalarını sökmeye kalkan bir dahidir.

De Dion-Bouton’dan Voiturette’ye

RenaultTarihineYolculuk3.jpg


Faytondan bozma De Dion-Bouton’un üreticileri, bu otomobili mümkün olan en ucuz fiyata üretip herkesin kullanmasını sağlamayı isterler. Louis Renault da kardeşleri ile birlikte bu arabayı nasıl geliştirebileceklerini düşünürler. Sonunda De Dion-Bouton’a ilaveler yapıp neredeyse onu baştan yaratan Louis Renault, ilk minik otomobili olan Voiturette’yi üretmiş olur.

Voiturette, 3 ileri 1 geri vitesi, motordaki gücü kayış ya da zincirle değil; mil yardımıyla arka dingile aktarması, sessiz kullanımı ve hem düz yolda gidip hem yokuş çıkabilmesi ile çığır açar ve 1898 yılında sokaklarda boy gösterir.

21 Yaşında Şirket Sahibi

Louis, kardeşleri Fernand ve Marcel’le birlikte 1898 yılında, yaşı daha 21 iken “Renault Freres” isimli şirketi kurar. 1899 yılında Paris-Trouville arasında düzenlenen bir yarışta Renault kardeşlerin ürettikleri özel otomobil yarışı kazanır. Bu başarıdan sonra araba siparişleri hızla gelir ve babaları kardeşlere 8 bin İngiliz sterlini vererek destek olur.

RenaultTarihineYolculuk4.jpg


Başarı ile Birlikte Gelen Karanlık Günler
İşler büyür, ilk kapalı karosere sahip araç, Renault’lar tarafından yapılır. Billancourt’daki garaj fabrikaya çevrilir, 110 kişi bu fabrikada çalışmaya başlar. 1900 yılında ürettikleri E model spor arabayla Paris-Bordeaux ve Paris-Berlin yarışlarını kazanırlar. 1902 yılında ilk silindirli H modelinin ardından dört silindirli K modeli ile Paris-Viyana yarışlarında da zafer Renault’ların olur.

Daha sonra bu başarılı zamanlara büyük gölge düşecek bir olay yaşanır. 1903 Paris-Madrid yarışında kaza meydana gelir ve kardeşlerden Marcel hayatını kaybeder. Ölüm Renault’ların peşini bırakmaz. Marcel’in ölümünden sonra diğer kardeş Fernand da hayata veda eder.

Tek Başına Ama Güçlü

Kardeşlerinin ölümünden sonra bütün işler Louis’e kalsa da çalışmaların ardı arkası kesilmez. Parisli faytonculara iki silindirli arabalardan satar. Artan taleplerin sonunda seri üretime geçer, işçilerini uzmanlaşmaları için eğitir. Renault araçlarını üreten işçiler boya ya da döşeme gibi spesifik alanlarda derinleşip işin uzmanı olurlar.

Otomobil tarihinde birçok ilk Renault’a aittir. İlk amortisör, ilk soldan direksiyon, ilk servo freni Renault arabalarında görülür. Kamyonet, ambulans, itfaiye araçları, gemi ve uçak motorları da tasarlanıp üretilir. En küçük arabalardan en lüks limuzinlere Renault’un baklava dilimini andıran logosu görülmeye başlanır.

1914 yılına gelindiğinde Societe des Automobiles Renault ismini almış olan şirket, 4.400 işçisiyle sanayi devi olur. 1918 yılında ise çalışanların sayısı 22.000’i aşar. Öyle ki Renault aynı zamanda 1. Dünya Savaşı’nda ülkesi için silah da üretir.

Hareketli Bir Yaşam Öyküsü

Genç yaşta başarılara imza atan Louis Renault’un otomobil tarihine kazandırdığı ilklerin yanında Vivaxuatre arabası, 1933’ten sonra Paris’te sürekli taksi olarak kullanılır.

Hitler Almanya’da iktidar olduğunda Havacılık Bakanlığı, Renault’tan yeniden uçak üretimi yapmasını ister. 1940 yılında ise Louis Renault fabrikasının Almanlar tarafından işgal edilmesine tanık olur. 1942/43 yıllarında ise fabrika bombalanır. Louis Renault, 24 Ekim 1944’te 67 yaşında hayata veda eder. Ölmeden kısa bir süre önce ülkesinin kurtarıldığını görse de 1945’te yeniden devleştirilen fabrikasını görememiştir.



Renault markası, günümüzde çokça tercih edilen ekonomik açıdan iyi bir araçtır. Özellikle yakıt-performans ve yedek parça konusunda kullanıcılarını mutlu eden markadır.

Markanın güncel modelleri:

CLİO
tr-araclar-binek-clio-ph2-desktop.jpg.ximg.l_full_m.smart.jpg


MEGANE

renault-megane-sedan-lff-ph1-beauty-shot-desktop.jpg.ximg.l_full_m.smart.jpg



kaynak:
https://www.ikinciyeni.com/blog/oto-bellek-detay/renault-tarihine-yolculuk
 

leffe

Asistan
Katılım
12 Kasım 2019
Mesajlar
171
Reaksiyon puanı
39
Puanları
28
Ekli dosyayı görüntüle 86231

Renault’un tarihsel gelişimi:

Makinelere Düşkün Bir Çocuk: Louis Renault


1877’de Paris’te doğan Louis Renault gerçek bir beyzadedir. Babası tarafından farklı meslekler yapmaya zorlanmamış, hayal gücü her zaman desteklenmiş şanslı bir çocuktur. Louis Renault’un ilgi alanı ise makinelerdir. 5 yaşındayken arkadaşlarından duyduğu lokomotifi görmek için istasyona koşan, 15 yaşındayken harçlığından artan kalan parayla 0.75 beygir gücünde De Dion Bouton marka alıp parçalarını sökmeye kalkan bir dahidir.

De Dion-Bouton’dan Voiturette’ye

Ekli dosyayı görüntüle 86232

Faytondan bozma De Dion-Bouton’un üreticileri, bu otomobili mümkün olan en ucuz fiyata üretip herkesin kullanmasını sağlamayı isterler. Louis Renault da kardeşleri ile birlikte bu arabayı nasıl geliştirebileceklerini düşünürler. Sonunda De Dion-Bouton’a ilaveler yapıp neredeyse onu baştan yaratan Louis Renault, ilk minik otomobili olan Voiturette’yi üretmiş olur.

Voiturette, 3 ileri 1 geri vitesi, motordaki gücü kayış ya da zincirle değil; mil yardımıyla arka dingile aktarması, sessiz kullanımı ve hem düz yolda gidip hem yokuş çıkabilmesi ile çığır açar ve 1898 yılında sokaklarda boy gösterir.

21 Yaşında Şirket Sahibi

Louis, kardeşleri Fernand ve Marcel’le birlikte 1898 yılında, yaşı daha 21 iken “Renault Freres” isimli şirketi kurar. 1899 yılında Paris-Trouville arasında düzenlenen bir yarışta Renault kardeşlerin ürettikleri özel otomobil yarışı kazanır. Bu başarıdan sonra araba siparişleri hızla gelir ve babaları kardeşlere 8 bin İngiliz sterlini vererek destek olur.

Ekli dosyayı görüntüle 86233

Başarı ile Birlikte Gelen Karanlık Günler
İşler büyür, ilk kapalı karosere sahip araç, Renault’lar tarafından yapılır. Billancourt’daki garaj fabrikaya çevrilir, 110 kişi bu fabrikada çalışmaya başlar. 1900 yılında ürettikleri E model spor arabayla Paris-Bordeaux ve Paris-Berlin yarışlarını kazanırlar. 1902 yılında ilk silindirli H modelinin ardından dört silindirli K modeli ile Paris-Viyana yarışlarında da zafer Renault’ların olur.

Daha sonra bu başarılı zamanlara büyük gölge düşecek bir olay yaşanır. 1903 Paris-Madrid yarışında kaza meydana gelir ve kardeşlerden Marcel hayatını kaybeder. Ölüm Renault’ların peşini bırakmaz. Marcel’in ölümünden sonra diğer kardeş Fernand da hayata veda eder.

Tek Başına Ama Güçlü

Kardeşlerinin ölümünden sonra bütün işler Louis’e kalsa da çalışmaların ardı arkası kesilmez. Parisli faytonculara iki silindirli arabalardan satar. Artan taleplerin sonunda seri üretime geçer, işçilerini uzmanlaşmaları için eğitir. Renault araçlarını üreten işçiler boya ya da döşeme gibi spesifik alanlarda derinleşip işin uzmanı olurlar.

Otomobil tarihinde birçok ilk Renault’a aittir. İlk amortisör, ilk soldan direksiyon, ilk servo freni Renault arabalarında görülür. Kamyonet, ambulans, itfaiye araçları, gemi ve uçak motorları da tasarlanıp üretilir. En küçük arabalardan en lüks limuzinlere Renault’un baklava dilimini andıran logosu görülmeye başlanır.

1914 yılına gelindiğinde Societe des Automobiles Renault ismini almış olan şirket, 4.400 işçisiyle sanayi devi olur. 1918 yılında ise çalışanların sayısı 22.000’i aşar. Öyle ki Renault aynı zamanda 1. Dünya Savaşı’nda ülkesi için silah da üretir.

Hareketli Bir Yaşam Öyküsü

Genç yaşta başarılara imza atan Louis Renault’un otomobil tarihine kazandırdığı ilklerin yanında Vivaxuatre arabası, 1933’ten sonra Paris’te sürekli taksi olarak kullanılır.

Hitler Almanya’da iktidar olduğunda Havacılık Bakanlığı, Renault’tan yeniden uçak üretimi yapmasını ister. 1940 yılında ise Louis Renault fabrikasının Almanlar tarafından işgal edilmesine tanık olur. 1942/43 yıllarında ise fabrika bombalanır. Louis Renault, 24 Ekim 1944’te 67 yaşında hayata veda eder. Ölmeden kısa bir süre önce ülkesinin kurtarıldığını görse de 1945’te yeniden devleştirilen fabrikasını görememiştir.



Renault markası, günümüzde çokça tercih edilen ekonomik açıdan iyi bir araçtır. Özellikle yakıt-performans ve yedek parça konusunda kullanıcılarını mutlu eden markadır.

Markanın güncel modelleri:

CLİO
Ekli dosyayı görüntüle 86234

MEGANE

Ekli dosyayı görüntüle 86235


kaynak:
https://www.ikinciyeni.com/blog/oto-bellek-detay/renault-tarihine-yolculuk
Gayet güzel anlatmışsınız.
 
Üst