Politik Kimlik

Bu konuyu okuyanlar

mortuaryy

Öğrenci
Katılım
31 Mayıs 2012
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Is identity politics a liberating force or a political dead end? (Kimlik politikası özgürleştirici bir güç ya da siyasi bir çıkmaz mı?) Şöyle bir soruya vereceğiniz cevap ne olurdu ? Örneklerle açıklarsanız sevinirim.
 

geçiciotonom

Öğrenci
Katılım
11 Aralık 2019
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
30
Konuyu hortlatıyorum ama soruya cevap vermek iyi olur. Sonda söyleyeceğimi başta belirteyim, bir takım ön gereklilikleri yerine getirmezse ve kendi mantıki sonucunu toplumsallaştıramazsa bütün kimlik politikaları çıkmazdır. Burada kimliğin verili bir grup tarafından kendine atanması meselesi mevzu bahis. Bunun kökeni ise neoliberal politik açılımlar aslında. Neoliberalizm kendinden önceki döneme nazaran neo-cemaat ilişkilerini geliştirmeyi esas aldı. Toplumsallık, cemaatlere doğru bölünerek, cemaatlerin kendine atıfladığı kimliklerin bir aradalığını çok renklilik olarak tanımladı. Fakat sorun şurada; cemaatlerin kendilerine atadıkları kimlik başka ilişkisellikleri içermediğinden son derece subjektif aslında. Bu subjektivizm ise her grubun kendine kimlik atamasına, her organizasyon ya da edimin kimlikleşmesine ön ayak oldu. O halde kimlikler herhangi bir objektif, ilişkisel tanımdan değil subjektif, grup-merkezli tanımdan doğdu ve gelişti. Bu durumdan dolayı devamlı bir biçimde içe kapanarak toplumsallık çözüldü ve toplumsallığın ilişkisel tanımlarının yerini grup-merkez kimlikler aldı. Daha da ilerleyen boyutunda siyasi görüşler de kimlik halini aldı ve cemaatleşmeleri doğurdu zaten. Burada ulusal ve cinsel kimlikleri ayrı tutuyorum, çünkü bunlar belirli bir toplumsallık tarafından belirlenen, ilişkisel kimlikler. Ama neoliberal cemaat kimlikleri bunun zıttına grupmerkezli ve bireyleşmenin olanaklarını tıkayan roller oynuyorlar. Grup merkezli olmayı vurguluyorum zira insan özgürleşmesinin kanalı dolaysız bireyleşerek kolektifleşme kanalıdır, ama kimlik cemaatleri bu sistematiği bireyden gruba değil gruptan bireye doğru işletir ve böylelikle birey bir kimlik bireye dönüşür. Yani toplumsal-politik özgürlükler kanalının işlediği yön aslında dolaysız bireyleşme dolayımıyla kolektifleşmeyken kimlikler aracılığıyla bu durum gruptan bireye işlemekte bu haliyle de bütün özgürleşme kanallarını tıkamaktadır.
 
Üst