Ofisinizi belinize göre ayarlayın

Konusu 'Sağlık Haberleri' forumundadır ve pesimist tarafından 16 Ekim 2015 başlatılmıştır.


  1. pesimist

    pesimist Rektör Onursal Üye

    Katılım:
    30 Eylül 2005
    Mesajlar:
    18.517
    Beğenileri:
    1.179
    Ödül Puanları:
    113
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Eskişehir

    - Ofisinizi belinize göre ayarlayın

    Uzun süre oturarak çalışmanın, hareketsiz bir yaşamın getirdiği sağlık sorunlarından biri de bel ağrısıdır. Birçok insanda yaygın olarak görülen bu sorun için yapılması gerekenleri Memorial Şişli/Ataşehir Hastanesi Beyin, Sinir ve Omurilik Cerrahisi Bölüm Başkanı Prof. Dr. İlhan Elmacı anlattı. Elmacı, küçük önlemler ve kısa egzersizlerle bel ve boyun fıtığından korunabilineceğini belirtti.

    [​IMG]

    Ofiste neler yapılabilir?
    Gün içinde ofis ve ev ortamında uyulacak birkaç küçük kuralla, bel ve boyun ağrılarından korunabilineceğini belirten korunabilineceğini Prof. Dr. İlhan Elmacı şunları sıraladı:
    “•Bakılan kişi, cisim ve objeye vücut cephesi tam olarak dönülmelidir. Baş, boyun ve gövde aynı düzlem üstünde olacak şekilde bakılmalıdır. Özellikle bilgisayar kullanırken ekran göz hizasında olmalıdır.
    •Uzun süre aynı pozisyonda kalınmamalıdır. Oturma ve ayakta kalma süresinin 45 dakikayı geçmemesine özen gösterilmelidir. 45 dakika ayakta kalındıysa 5 dakika kadar oturulmalı, 45 dakika oturulmuşsa 5 dakika kadar ayakta kalınmalıdır.

    [​IMG]

    •Oturulduğunda bel kavisini destekleyen bir yastık kullanmak alışkanlık haline getirilmelidir.
    •Okuma sırasında boynu öne doğru ileri derecede bükmek boyun sağlığı açısından uygun değildir. Uzun süreli okumada boynu bükerek değil, kitap yüksekliğini uygun bir seviyede ayarlayarak ve göz hareketleri ile okuma yapılmalıdır. Bunun için açılı kitap destekleri kullanmak faydalı olur.
    •Yerle olan işlerde, yere eğilerek değil çömelerek işlerin yapılmasına özen gösterilmelidir.
    •Bel ve boyun bölgesi terli kalmaktan ve rüzgardan korunmalıdır. Klima veya hava akımının direk olarak gelmemesi için önlem alınmalıdır.”

    Yatış şekli önemli
    Prof. Dr. İlhan Elmacı, “Ofis ortamında dikkat edilecek hareketlerin yanı sıra bel ve boyun sağlığı için evde de uyulması gereken kurallar bulunmaktadır. Özellikle yatarken ve kalkarken uyulacak kurallar bel ve boyun ağrılarından korunmak için önemlidir. Öncelikle yaylı ortopedik yatak kullanılmalıdır. Yatarken önce yatağın kenarına oturmak, daha sonra kollardan destek alınarak önce yan ardından sırt üstü dönmek oluşacak bel ağrılarını önlemekte önemli bir tedbirdir.

    [​IMG]

    Yataktan kalkarken yatarken yapılanın tam tersi bir yol izlenmelidir. Uyurken yan pozisyonda, öne doğru bükülerek bacaklar karına doğru çekip yatmak sağlık bakımından en uygun pozisyondur. Yüz üstü yatmak yerine yan yatmak tercih edilmelidir. Boyun sağlığı için kuş tüyü, elyaf gibi maddelerden yapılmış yastıklar yerine ortopedik yastık kullanmak gerekmektedir.” dedi.

    Bu egzersizler sizi bel fıtığından koruyacak
    Kısa egzersizlerin önemli olduğunu belirten Elmacı, “Özellikle ofis ortamında çalışanların bel ve boyun ağrılarından kurtulmak için gün içinde birkaç dakika ayırarak egzersiz yapmaları faydalı olmaktadır. Yapılan egzersizler kasları canlandırarak omurgayı desteklemesi bakımından önemlidir.”
    Elmacı, yapılacak egzersizleri şöyle tarif etti:
    “• 5’ er saniyelik aralıklarla baş, çene göğse değecek gibi öne eğilmeli ardından karşıya bakılmalı ve arkaya yaslanmalıdır. Bu hareketleri yaparken boynu zorlayacak şekilde eğimlerden sakınılmalıdır.
    • Sağ el sağ kulağın üzerine yerleştirilir. Elle başa çok şiddetli olmayacak şekilde kuvvet tatbik edilirken, başla da ters istikamette kuvvet uygulanır. Başla kuvvet uygulanırken boyunda açı oluşturulmaması önemlidir. 10 saniye süren çalışmanın ardından sol tarafa da aynı egzersiz uygulanır.

    Omurga düz, ayak parmakları tavanı gösterecek şekilde sırt üstü uzandıktan sonra sırt zeminden kaldırılmadan boyun bükülerek ayak parmak uçlarına bakılır. 10 saniye süren uygulama 10 kez tekrar edilir.
    • Sırt üstü yere uzanılır. Bel ve kalça zeminden kaldırılarak 5 saniye havada tutulur. Uygulama 10 kez tekrar edilir.”

    http://hayat.sozcu.com.tr/ofisinizi-belinize-gore-ayarlayin-76960/
     


  2. Creative

    Creative gaming is not a crime Onursal Üye

    Katılım:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    6.675
    Beğenileri:
    1.104
    Ödül Puanları:
    113
    Yer:
    .
    Çok önemli bir konu. Gün içerisinde yaklaşık olarak 9 saat oturan biri (ben) için. Onun için koltuklarınızı kendiniz seçin. Oturduğunuz koltuk çok önemli. En azından ben önem veriyorum.
     
  3. pesimist

    pesimist Rektör Onursal Üye

    Katılım:
    30 Eylül 2005
    Mesajlar:
    18.517
    Beğenileri:
    1.179
    Ödül Puanları:
    113
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Eskişehir
    Kesinlikle.

    Geçen gün değiştirdim oturduğum koltuğu. Kırmızı getirdim :D
     
Taslak kaydedildi Taslak silindi

Sayfayı Paylaş