Notebook Değişim Kanunu Hakkında

Konusu 'Dizüstü Bilgisayar Sorunları' forumundadır ve ByBerk tarafından 21 Nisan 2012 başlatılmıştır.

  1. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38

    - Notebook Değişim Kanunu Hakkında

    Merhaba arkadaşlar;

    Ben 10.sınıf bilişim öğrencisiyim.Programlama dersi vs. görüyoruz yani laptop lazım oluyordu.bende laptop aldım.

    Casperi yıllardır takip ediyordum bende kötülüyordum önceden sonra gerçekten güzelmiş aslında sınıfta 7 tane casper laptop var hepsinide ben tavsiye ettim(ama benimki sorunlu çıktı işte şans) canavar gibi çalışıyo hepsi.(bu arada nasıl iyi olduğunu anlamamda önceleri clevo,quanta ws biraz dandik anakartlar kullanıyorlardı şimdi pegatron asus yani ondan dolayı içim ısındı)

    her neyse bnm pc i5 2410 4gb ram 1gb 540m ekran kartı 320gb hdd

    şimdi aralık ayında aldım ürünü ilk ay canavar sonra touch pad arızası oldu ekranını kapattım acınca çalışmamaya sağ kolonda yankılar cızırtı ve bence hdd den olmalı mesela not defterine bişey yazıyorsun 3-4 sn sonra ekrana yazmaya başladı donmalar vs.
    26 şubatta gönderdim 10iş gününde touchpad kolon değişmiş olarak geldi

    2gün sonra donmalar tekrarladı hdd de bad sectör olduğunu gördüm bkz.http://forum.shiftdelete.net/donanim-sorunlari-ve-cozumler/248067-notebook-pc-donuyor.html

    sonra tekrar gönderdim bu sefer değişim isteyerek gönderdim onlar hdd değiştirp yolladı bu sefer 15 iş gününde

    salı günü laptop geldi 2gün yine canavar sonra müzik bi anda dondu sonra pc dondu hiç birşey işlemedi bende manuel olarak kapttım sonra laptop windows başlatıyor diyo orda kalıyo bi süre sonra hdd lambası sönüyor mavi ekran veriyor kapatıyo

    perşembe günü verdim kesinlikle değişim isteyerek gönderdim beklemedeyim yani


    sorum ise değiştirirlermi yoksa yine hdd değiştirip gönderilermi kanunen değişim hakkım varmı (ve ilk sorun hdd den mi geç yazması)
     
  2. VincentVega

    VincentVega Profesör

    Katılım:
    29 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    2.668
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    38
    kanunu tam olarak bilmiyorum fakat aynı arıza birkaç kez tekrarlanınca değiştirmeleri gerekiyor diye biliyorum ben
     
  3. seckyn

    seckyn Profesör

    Katılım:
    21 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.012
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    38
    http://www.alomaliye.com/garanti_belgesi_uyg_yonetmelik.htm Şurayı br incele istersen :)



    Kanun açık :D Haklarını sonuna kadar ara bence :)
     
  4. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    yalnız o kanun 2003 yılını ben bi kaynakta 3 kere vs. okudum tam yeni kanun hangisi?

    --- Mesaj Güncellendi ---

    @rtsbora
     
  5. Turab Garip

    Turab Garip Dekan Onursal Üye

    Katılım:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    6.820
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    48
    Kanunen soruyorsan, şu anda değişim isteme hakkın bulunmuyor. Arkadaşın buraya kopyaladığı kanun hala yürürlükte olan tüketici kanunudur.

    Kanunda belirtildiği gibi; aynı arızanın bir yıl içinde iki defadan fazla tekrar etmesi halinde değişim talep edebilirsin. Ya da farklı arızaların toplam garanti süresi (2 yıl) içerisinde 6'dan fazla meydana gelmesi durumunda yine değişim isteyebilirsin. Bunun dışındaki durumlarda değişim hakkı yoktur.

    Senin durumunda; ilk önce touchpad arızası olmuş, daha sonra ise disk arızası. Yani bunlar farklı arızalar. Aynı arıza olsaydı bile, değişim talep edebilmen için üçüncü defa aynı arızanın tekrar etmesi gerekirdi.

    Bu arada Casper Asus anakartları eskiden kullanırdı, şu anda Asus kesinlikle kullanmıyorlar. Masaüstünde Pegatron, Notebooklarda ise Clevo devam.
     
  6. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    yani şuan değişme talebin bulunmuyor ama ilk gönderdiğimde donduğunu belirtmiştim ama yine de yok mu değişim hakkım

    Şuan masaüstünde ve laptoplarda pegatron kullanıyor asus ise o şirkete çoğu işini yaptırdığını belirtiyor zaten burdan yola çıkarak asus dedim clevo ise en son dual core yani core 2 duo core 2 quad gibi

    arkadaşta i7 640m var anakart pegatron h36 bnmki i5 2410m pegatron a15 bu beyazlar varya en son olanlar onlarda yeni öğrendim ecs i miş
     
  7. UgurABA

    UgurABA Dekan

    Katılım:
    28 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.362
    Beğenileri:
    11
    Ödül Puanları:
    38
    O bilgisayarı alıpta yerine yenisini vermeleri için çok uğraşman gerekecektir. Düzgün bir bakımdan sonra elden sat birisine kurtul.
     
  8. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    satıp yenisini almak gibi şansım yok bunu zor aldım zaten

    değişim için tam olarak aynı sorunun kaç kere olması gerekir 2mi 3mi 4mü her yerde farklı yazıyor
     
  9. engerex

    engerex Dekan

    Katılım:
    16 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    7.674
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    38
    Sorularının hespi ürünle beraber verilen garanti belgesinde tek tek yazıyor. Tarayıp veya foto çekip buraya koyarsan daha iyi olur.
     
  10. Turab Garip

    Turab Garip Dekan Onursal Üye

    Katılım:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    6.820
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    48
    Değişim olabilmesi için 1 yıl içinde aynı arızanın 3 defa tekrarlaması gerekir.
     
  11. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    hemen kullanma kılavuzuna bakcam gerçekten aklıma gelmemişti

    yani şimdi geldiğinde yine arıza yaparsa bi daha gittiğinde kesinlekle değişcek dimi? (burdan bilerek bozcam diye birşey çıkmasın 26 şubattan beri pc 1 hafta kullandım ztn kafayı yicem :D)

    --- Mesaj Güncellendi ---

    garanti şartlarını okudum tam olarak;bir yıl içerisinde en az dört defa veya 2yıl için 6 kere arızalanırsa ... ücretsiz değişim veya bedel iadesi yapılcaktır diyor ama aynı arızdan kaç defa olursa o yazmıyor
     
  12. Turab Garip

    Turab Garip Dekan Onursal Üye

    Katılım:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    6.820
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    48
    Garanti kağıdında yazmıyor olması, tüketici kanunu hükmünü ortadan kaldırmaz. Yani üreticilerin böyle bir garanti vermiyoruz demesi mümkün değildir.
     
  13. UgurABA

    UgurABA Dekan

    Katılım:
    28 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.362
    Beğenileri:
    11
    Ödül Puanları:
    38
    Sabret o bilgisayar zaten 2-3 ay içinde o sayıyı tamamlar gibi görünüyor :(
     
  14. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    sonuç olarak 2 kez tekrarlamış ve totalde 3 kere gitmiş oldu eğer gelip hdd arıza verirse değişim hakkm başka sorun olursa yine değişim hakkm var dimi

    --- Mesaj Güncellendi ---

    dimi?
     
  15. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
  16. Turab Garip

    Turab Garip Dekan Onursal Üye

    Katılım:
    30 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    6.820
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    48
    Hep aynı şeyleri yazıyoruz ama :) Senin bilgisayarın 2 kere gitti ama ikisi de aynı arıza değildi. 3 Defa gitmiş olması değil, 3 defa aynı arızayı tekrar etmesi gerekir.
     
  17. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    az önce casper le konuştum kullanıcı hatasına bağlamaya çalışıyorlar yok işte diski yurtdışına teste gönderdik seagate e fln diyolar laptopu düşürmedim kırmadım nasıl olcak yok işte çalışırken en ufak bi harekette bozulur vs. diyo
     
  18. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    arkadaşlar az önce electro word aradı ordan almıştım işte casper la konuştuk kullanıcı hatası 235 tl bana fiyat çektiler . ben şikayetvar .com tarzı yerlere yazsam iyi olurmu laptopu kurmadım düşürmedim çünkü
     
  19. UgurABA

    UgurABA Dekan

    Katılım:
    28 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.362
    Beğenileri:
    11
    Ödül Puanları:
    38
    şikayetvar tarzındaki siteler bir halta yaramıyor. Konudan uzak bir örnek ancak, avea için bir şikayette bulunmuştum. Avea yetkilisi yazımı kaldırtıp yerine hat sahibiyle iletişime geçildi yazdırmıştı ama ne arayan vardı ne soran. Sana söylediğim şeyi yapmanda fayda var, o bilgisayar için para verme geri iste laptopu ve ikinci el olarak satıp başka bir laptop al.
     
  20. webmyx

    webmyx Üyecik

    Katılım:
    28 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0

Sayfayı Paylaş