Neden GNU/Linux Kullanmıyorsunuz? (Windows/Mac Kullanıcılarına)

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 1)

Neden Linux Kullanmıyorsun?

  • Diğer (Aşağıda söyleyin.)

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    15

eronis

Dekan
Yasaklı
Onursal Üye
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
5,466
Beğeniler
4,107
Puanları
113
Konum
üeiü
#81
kullanmak için çok bilgisayar bilmeye gerek yok heralde o yüzden genel olarak herkes Windows kullanıyor.
DANG ! Yanlış ! :D Herkes Windows kullanıyor çünkü kimse bilgisayar kullanmayı bilmiyor, ne ile geldiyse bilgisayarı onunla kullanıyorlar. Windows kullanan kullanıcı Microsoft'un sitesinden özellikle iso'yu indirip, CD'ye/USB'ye yazıp, satın alıp, kullanmıyor. Kullanıyorlar çünkü cihaza ön yüklü geliyor. Diğer taraftan bakınca bizim paket depolarımızdan Chromium yüklenebilir, Firefox zaten ön yüklü geliyor.

 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
11,799
Beğeniler
1,673
Puanları
113
#82
DANG ! Yanlış ! :D Herkes Windows kullanıyor çünkü kimse bilgisayar kullanmayı bilmiyor, ne ile geldiyse bilgisayarı onunla kullanıyorlar. Windows kullanan kullanıcı Microsoft'un sitesinden özellikle iso'yu indirip, CD'ye/USB'ye yazıp, satın alıp, kullanmıyor. Kullanıyorlar çünkü cihaza ön yüklü geliyor. Diğer taraftan bakınca bizim paket depolarımızdan Chromium yüklenebilir, Firefox zaten ön yüklü geliyor.

Artı, komik olan şey Linuxta yapmanın bayağı basit olan şeyler Windowsta müthiş zor. Ama genellikle kullanıcı ne olduğunu bilmediğinden veya hazır yapılmış olduğundan fazla tinlamıyor. Ver en ufak sorunda bilgisayarcıya formatlasın, adı da kolaylık olsun.
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
15
Beğeniler
3
Puanları
3
#83
DANG ! Yanlış ! :D Herkes Windows kullanıyor çünkü kimse bilgisayar kullanmayı bilmiyor, ne ile geldiyse bilgisayarı onunla kullanıyorlar. Windows kullanan kullanıcı Microsoft'un sitesinden özellikle iso'yu indirip, CD'ye/USB'ye yazıp, satın alıp, kullanmıyor. Kullanıyorlar çünkü cihaza ön yüklü geliyor. Diğer taraftan bakınca bizim paket depolarımızdan Chromium yüklenebilir, Firefox zaten ön yüklü geliyor.

Bununla ilgili bir anımı anlatayım. Laptopumu yeni aldığım zaman sınıftan 2-3 kız arkadaş fiyatını falan sordular. Freedos olduğu için biraz daha ucuza aldım falan dedim anlamadılar(office falan yok sanmışlar). Bilgisayar nedir, işletim sistemi nedir falan onları anlattım da anladılar heralde. o konuda haklısın windows yüklü geldiği için onu kullanıyorlar. İşletim sisteminin ne olduğunu bile bilmiyor çoğu kişi.
 

tuxuf

Üyecik
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
96
Beğeniler
69
Puanları
18
Konum
İstanbul
#85
Bununla ilgili bir anımı anlatayım. Laptopumu yeni aldığım zaman sınıftan 2-3 kız arkadaş fiyatını falan sordular. Freedos olduğu için biraz daha ucuza aldım falan dedim anlamadılar(office falan yok sanmışlar). Bilgisayar nedir, işletim sistemi nedir falan onları anlattım da anladılar heralde. o konuda haklısın windows yüklü geldiği için onu kullanıyorlar. İşletim sisteminin ne olduğunu bile bilmiyor çoğu kişi.
Freedos = Office yok.
Bu mu yani? Böyle düşünen insanlar mı var? Yuh be birader. Linux son kullanıcı için kesinlikle değil bunu anladım. Son kullanıcının bu kadar da son olduğunu bilmiyordum.

Böyle düşünen insan GNU/Linux yüklü bilgisayar alsa Terminal deyince akıllarına Şehirlerarası Otobüs Terminali falan gelir herhalde.
 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
11,799
Beğeniler
1,673
Puanları
113
#86
Freedos = Office yok.
Bu mu yani? Böyle düşünen insanlar mı var? Yuh be birader. Linux son kullanıcı için kesinlikle değil bunu anladım. Son kullanıcının bu kadar da son olduğunu bilmiyordum.
Freedos aero arayüzsüz windows değil mi? Free de donanima mal bulmuş mağribi gibi saldırmıyor demek. Free bırakıyor yani donanımı.
 

eronis

Dekan
Yasaklı
Onursal Üye
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
5,466
Beğeniler
4,107
Puanları
113
Konum
üeiü
#88
Freedos = Office yok.
Bu mu yani? Böyle düşünen insanlar mı var? Yuh be birader. Linux son kullanıcı için kesinlikle değil bunu anladım. Son kullanıcının bu kadar da son olduğunu bilmiyordum.

Böyle düşünen insan GNU/Linux yüklü bilgisayar alsa Terminal deyince akıllarına Şehirlerarası Otobüs Terminali falan gelir herhalde.
Güzeldi :D Linux son kullanıcı için uygun, sadece son kullanıcının değil, başkasının ayarları önden yapmış olması yeterli :)
--- Gönderi Güncellendi ---
Freedos aero arayüzsüz windows değil mi? Free de donanima mal bulmuş mağribi gibi saldırmıyor demek. Free bırakıyor yani donanımı.
FreeDOS | The FreeDOS Project
Freedos aslında MS-DOS'un açık kaynağa dökülmüş halidir. DOS'a tam uyumludur :)
@Halktan Biri belki bu sistem senin de ilgini çekebilir çok seviyordun ya bat'ları :D
 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
11,799
Beğeniler
1,673
Puanları
113
#89
Güzeldi :D Linux son kullanıcı için uygun, sadece son kullanıcının değil, başkasının ayarları önden yapmış olması yeterli :)
--- Gönderi Güncellendi ---

FreeDOS | The FreeDOS Project
Freedos aslında MS-DOS'un açık kaynağa dökülmüş halidir. DOS'a tam uyumludur :)
@Halktan Biri belki bu sistem senin de ilgini çekebilir çok seviyordun ya bat'ları :D
İki dakika trolletmiyorsun yahu :D
 

eronis

Dekan
Yasaklı
Onursal Üye
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
5,466
Beğeniler
4,107
Puanları
113
Konum
üeiü
#90
Freedos = Office yok.
Bu mu yani? Böyle düşünen insanlar mı var? Yuh be birader. Linux son kullanıcı için kesinlikle değil bunu anladım. Son kullanıcının bu kadar da son olduğunu bilmiyordum.
Garipsememek lazım. Windows'un ne olduğunu bilmeyen ama Windows kullanan son kullanıcılar da var. Freedos'u bilmeyeni hoş görün :D
 

tuxuf

Üyecik
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
96
Beğeniler
69
Puanları
18
Konum
İstanbul
#91
Garipsememek lazım. Windows'un ne olduğunu bilmeyen ama Windows kullanan son kullanıcılar da var. Freedos'u bilmeyeni hoş görün :D
Office yok tahmini tuhaf geldi. Yoksa herkesin hayatına kimse karışamaz. İsterse bilgisayar kullandığını bile bilmesin banane. :D
Bu arada Elementary OS tam bir son kullanıcı dağıtımıymış onu öğrendim. ".deb" paketlerini yüklemek için bile grafik arayüzü var. Ben Debian'da komut satırında hallediyorum. Bir sorun olursa görmek daha kolay oluyor.
Linux Mint de aynı şekilde. Ben Linux macerama Mint ile başladım ama arayüzü sıkınca (o zaman cahil olduğum için masaüstü ortamının değiştirilebileceğini bilmiyorum) bana Linux'u öğreten arkadaşın yardımıyla Debian'a geçtim. O gün bugündür Debian. Sonradan o arkadaşı geçmişimdir o ayrı mesele. :cool:
Neyse, demek istediğim, son kullanıcı için Debian biraz ağır olabiliyormuş. "Linux çok zor abi." diyen ısınmak için Mint veya eOS kurabilir. Biraz alışınca geçiririz Debian'a. :p
 

eronis

Dekan
Yasaklı
Onursal Üye
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
5,466
Beğeniler
4,107
Puanları
113
Konum
üeiü
#92
Benim ilk ciddi dağıtımım Fedora 20 idi :D Silme nedenim de çok salakçaydı. Calibre hata verip açılmadı, ben de dedim "Aaa, bak Ubuntu Forum'da çok bahsediyorlardı, Fedora çok kararsız !" sildim, openSUSE KDE kurdum çünkü o zamanlar GNOME3'ten de çok KDE4'e ilgim vardı ve openSUSE'nin bir KDE patronu (En önemli KDE dağıtımı) olduğunu öğrendim. Hatta Matthew Moore'un video'su vardı nasıl Numix ile giydirirsiniz diye ve ben de direk kurdum :D


Sonra farkettim ki Calibre'nin açılmaması durumu sadece geçici bir bugmuş ve ben openSUSE'ye geçtikten bir kaç gün sonra kapatılmış bile. Ama çok geçti ve bir süre openSUSE'ye Ghost teması giydirip kullandım o şekilde hacker havasında :D Ne günlerdi bee :D
 

tuxuf

Üyecik
Katılım
13 Ağu 2017
Mesajlar
96
Beğeniler
69
Puanları
18
Konum
İstanbul
#93
Benim ilk ciddi dağıtımım Fedora 20 idi :D Silme nedenim de çok salakçaydı. Calibre hata verip açılmadı, ben de dedim "Aaa, bak Ubuntu Forum'da çok bahsediyorlardı, Fedora çok kararsız !" sildim, openSUSE KDE kurdum çünkü o zamanlar GNOME3'ten de çok KDE4'e ilgim vardı ve openSUSE'nin bir KDE patronu (En önemli KDE dağıtımı) olduğunu öğrendim. Hatta Matthew Moore'un video'su vardı nasıl Numix ile giydirirsiniz diye ve ben de direk kurdum :D


Sonra farkettim ki Calibre'nin açılmaması durumu sadece geçici bir bugmuş ve ben openSUSE'ye geçtikten bir kaç gün sonra kapatılmış bile. Ama çok geçti ve bir süre openSUSE'ye Ghost teması giydirip kullandım o şekilde hacker havasında :D Ne günlerdi bee :D
Bayağı iyiymiş. :D
Calibre hâlâ problemli, depolardan çekersen sorun yok da kendi sitesinden kurulunca problem çıkıyor.
Linux'la kaç yıldır tanışıksın? :)
 

eronis

Dekan
Yasaklı
Onursal Üye
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
5,466
Beğeniler
4,107
Puanları
113
Konum
üeiü
#94
Linux'la kaç yıldır tanışıksın? :)
Ben de bilmiyorum ne kadar zamandır kullandığımı. Hep merak etmişimdir hatta Call of Duty MW3 oynamışlığım dahil vardı playonlinux'tan. Lise zamanlarımdı. Ciddi geçmem Ubuntu 12.04 (2012) zamanlarında oldu :)
 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
11,799
Beğeniler
1,673
Puanları
113
#95
Sizin aksinize ben masaüstünün değiştirilebileceğini epey erken öğrenmiştim. KDE 3 ile gelen Pardus'un rehberlerinde xfce yüklenebildiğini öğrenince hadi deneyek diye hemen xfce kurmuştum. Ondan sonra kurduğum her dağıtıma zannederim üç tane masaüstü kuruyordum. :p Çok uzun bir süre Gnome 2 - KDE 4 arası paslaştım, hatta Pardus üstünde Gnome 2 kullanıyordum o zaman ki bu epey "Oha" denilecek bir şeydi :p Çünkü Pardus'un hiç Gnome desteği olmadı.
 

syfsn

Profesör
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
20 Tem 2017
Mesajlar
2,180
Beğeniler
681
Puanları
113
Konum
turkiye
#96
bilgisayara virüs bulaşınca Windows kuramamıştım zorunluluktan Ubuntu kurdum ama bilgisayar bilgim fena olmamasına rağmen zorlanmıştım. Hala o pcde Ubuntu var ama evde internet olmadığı için bilgisayarı kimse kullanmıyor. Windows kullanması kolay bir işletim sistemi, kullanmak için çok bilgisayar bilmeye gerek yok heralde o yüzden genel olarak herkes Windows kullanıyor. Ben de laptopuma Windows 10 kurdum istediğim her şeyi yapıyorum memnunum bir sıkıntı olmadığı sürece başka bir işletim sistemi kullamayı düşünmüyorum.
Senin iyi bir bilgisayar bilgin yok iyi bir windows bilgin var

Dünyada yaklaşık 400 milyon insan zorlanmadan kulşamabiliyorsa bence birazda sende ön yargı var


Bana ubuntuda zorlandığın noktaları söyler nisin
 

eronis

Dekan
Yasaklı
Onursal Üye
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
5,466
Beğeniler
4,107
Puanları
113
Konum
üeiü
#97
Dünyada yaklaşık 400 milyon insan zorlanmadan kulşamabiliyorsa bence birazda sende ön yargı var
Ön yargı da faktör ama en büyük faktör ÜŞENGEÇLİK. İnsanlar yeni bir sistemi kurmayı kafa karıştırıcı buluyorlar, kullanmayı bırakın. Sonrasından ne tür faydalarını göreceğini söylersen söyle geçemeyecek kadar üşengeç insanlar malesef.
 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
11,799
Beğeniler
1,673
Puanları
113
#98
Ön yargı da faktör ama en büyük faktör ÜŞENGEÇLİK. İnsanlar yeni bir sistemi kurmayı kafa karıştırıcı buluyorlar, kullanmayı bırakın. Sonrasından ne tür faydalarını göreceğini söylersen söyle geçemeyecek kadar üşengeç insanlar malesef.
@_KadıkoyRap__ haklı, Linux kullanmak bir nebze poweruserlik gerektiriyor. Hani insanlar daha Windows evet mi hayır mı diye sorduğu zaman "Yanlış bir şey mi yapıyorum yoksa ben yahu?" diye kuşkuya düşürken "Niye Linux kurmuyorsunuz siz?" diye çıkışmak gavurlarin tabiri ile "snop"luk. Ne yapabiliriz? Elimizden geldiğince dilimizden döndüğünce destek olmak, bilinçlendirmek ve bizzat kurulumlarını yapmaktır. Üşengeçlikten daha öte bir durum bu. Ayrıca bilmeliyiz ki bilgisayar kültürü Türkiye'de oldukça geç geldi. (Tabii bizim Türklerden bir cacık olmaz diye bir lafa girmedin tabii ama ekleyeyim dedim.) Yani Amerika'da 1980lerde bilgisayara ulaşmak oldukça basit iken 2000 yılında bilgisayar elit kesimde bulunan bir nesne idi. Yani buna göre kiyaslarsak aslında Türkiye Linux konusunda aslında epey umut vadediyor.
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
15
Beğeniler
3
Puanları
3
#99
Senin iyi bir bilgisayar bilgin yok iyi bir windows bilgin var

Dünyada yaklaşık 400 milyon insan zorlanmadan kulşamabiliyorsa bence birazda sende ön yargı var


Bana ubuntuda zorlandığın noktaları söyler nisin
1-2 yıl önceydi şu an neyde zorlandığımı hatırlamıyorum. O zamanlar üniversitedeydim eve 1-2 günlüğüne arada geliyordum. virüs bulaşmış deyince oturup format atmıştım internetten bakıp bir iki ayar yapmaya çalışmıştım terminalde kod giriyordum kabul etmiyordu sonra uğraşmadım. O bilgisayarda hala ubuntu duruyor. evdekiler haberlere falan bakmak için kullandıkları için hiç bilgisayardan anlamamalarına rağmen sorun olmuyor.
 

syfsn

Profesör
Yönetici
Mod. Adayı
Katılım
20 Tem 2017
Mesajlar
2,180
Beğeniler
681
Puanları
113
Konum
turkiye
1-2 yıl önceydi şu an neyde zorlandığımı hatırlamıyorum. O zamanlar üniversitedeydim eve 1-2 günlüğüne arada geliyordum. virüs bulaşmış deyince oturup format atmıştım internetten bakıp bir iki ayar yapmaya çalışmıştım terminalde kod giriyordum kabul etmiyordu sonra uğraşmadım. O bilgisayarda hala ubuntu duruyor. evdekiler haberlere falan bakmak için kullandıkları için hiç bilgisayardan anlamamalarına rağmen sorun olmuyor.
Kodun başına sudo yazsan her şey çözülecekti:D
 
stat counter