Neden GNU/Linux Kullanmıyorsunuz? (Windows/Mac Kullanıcılarına)

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 1)

Neden Linux Kullanmıyorsun?

  • Diğer (Aşağıda söyleyin.)

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    15
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
11,466
Beğeniler
1,130
Puanları
113
#61
Gençlik, Windows'un Linux karşısında hızlı boot olma gibi bir avantajı hiçbir zaman olmadı ve görünüşe göre de olmayacak. SysV kullanırken de hızlıydı, systemd kullanirken de. Şimdi dahi Windows kapatmak yerine sustaini öneriyor. Tabii gidip dandik bloatware dağıtımları kullanırsanız normal geç açılması. :D
--- Gönderi Güncellendi ---
Debian daha hızlı açılıuor ama boot ekranı yine 5 fps windowsunki gibi akmıyor.
FPS düşük olur normal. Çünkü systemd açılışı yönetirken bütün işlemci gücünü boot için harcıyor.
 

syfsn

Profesör
Katılım
20 Tem 2017
Mesajlar
1,841
Beğeniler
491
Puanları
83
Konum
turkiye
#62
Gençlik, Windows'un Linux karşısında hızlı boot olma gibi bir avantajı hiçbir zaman olmadı ve görünüşe göre de olmayacak. SysV kullanırken de hızlıydı, systemd kullanirken de. Şimdi dahi Windows kapatmak yerine sustaini öneriyor. Tabii gidip dandik bloatware dağıtımları kullanırsanız normal geç açılması. :D
--- Gönderi Güncellendi ---

FPS düşük olur normal. Çünkü systemd açılışı yönetirken bütün işlemci gücünü boot için harcıyor.
Valla ben onu bunu anlamam ben son kullanıcıyım ve linux da boot ekranı 3fpsye kadar düşüyor:D

Aynı işlemi windowsda yapıyor 30fps bana şimdi windows kapatmıyor falan demeyin pc sonuçta kapanıyor mu kapanıyor[emoji13]




Bu arada boot süresi olarak deepini baz aldım eğer ubuntuyu baz alsaydım min 30sn derdim. Deepinden niye bu kadar korkuyorsunuz anlamıyorum. @eronis de aynısını demişti zamanında
 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
11,466
Beğeniler
1,130
Puanları
113
#63
Valla ben onu bunu anlamam ben son kullanıcıyım ve linux da boot ekranı 3fpsye kadar düşüyor:D

Aynı işlemi windowsda yapıyor 30fps bana şimdi windows kapatmıyor falan demeyin pc sonuçta kapanıyor mu kapanıyor[emoji13]




Bu arada boot süresi olarak deepini baz aldım eğer ubuntuyu baz alsaydım min 30sn derdim. Deepinden niye bu kadar korkuyorsunuz anlamıyorum. @eronis de aynısını demişti zamanında
Yahu 3 fpsye düşse ne düşmese ne Tetris mi oynuyorsun :D Çok kafana takılıyorsa git Slackware, Pisi falan kur :D
--- Gönderi Güncellendi ---
Deepin ile derdim yok. Derdim benim sistemim bir saniyede açılırken milletin çok uzun diye söylenmesi :D
 

syfsn

Profesör
Katılım
20 Tem 2017
Mesajlar
1,841
Beğeniler
491
Puanları
83
Konum
turkiye
#64
Yahu 3 fpsye düşse ne düşmese ne Tetris mi oynuyorsun :D Çok kafana takılıyorsa git Slackware, Pisi falan kur :D
--- Gönderi Güncellendi ---
Deepin ile derdim yok. Derdim benim sistemim bir saniyede açılırken milletin çok uzun diye söylenmesi :D
Tek bi şartla linuxun hızlı açıldığını kabul ederim oda şu deepini bi denneyin artık la:D
 

eronis

Dekan
Onursal Üye
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
5,020
Beğeniler
2,973
Puanları
113
Konum
Türkiye
#70
Aynı işlemi windowsda yapıyor 30fps bana şimdi windows kapatmıyor falan demeyin pc sonuçta kapanıyor mu kapanıyor
Evet, 1 dakikaya :p
Bu arada boot süresi olarak deepini baz aldım eğer ubuntuyu baz alsaydım min 30sn derdim. Deepinden niye bu kadar korkuyorsunuz anlamıyorum. @eronis de aynısını demişti zamanında
Deepin'den korkmak biraz aşırı bir söz oldu sanki :D Sadece çin dağıtımı olduğu için tercih etmiyorum şahsen. Deepin'in kendi masaüstü var falan güzel ama bana ya ingilizce yada türkçe olarak destek alabileceğim bir forum ve mümkünse wiki gerek. Deepin kesinlikle kritere uymuyor :)
Deepin ile derdim yok. Derdim benim sistemim bir saniyede açılırken milletin çok uzun diye söylenmesi :D
Genelde GNU/Linux'ta yaşanan sorunların çoğu ya bir yazılıma özel bug oluyor yada kullanıcının yaptığı hatadan kaynaklı oluyor :D Her şeyi de GNU/Linux'a yüklemek ne kadar mantıklı bilmiyorum. Deepin'de yaşarsın bir sorunu ama ben yıllardır GNU/Linux kullanıyorum ve 1 kere bile boot hızı ile ilgili beni üzmedi. Bazen benim kötü ayarlamamdan kaynaklı sorunlar olmadı mı ? Ama çözülemeyecek sorunlar değildi hiçbiri :)
Tek bi şartla linuxun hızlı açıldığını kabul ederim oda şu deepini bi denneyin artık la:D
Olmazzz :D Sistemimi bozmam Deepin içinn :D
 

eronis

Dekan
Onursal Üye
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
5,020
Beğeniler
2,973
Puanları
113
Konum
Türkiye
#72
Açılış hızı yada okuma hızından değil, yanlış konfigüre edilmiş sistemde olur o. Genelde FSTAB dosyasının yanlış ayarlanmasından kaynaklıdır. Çözümü çok zor değil. Ama o daemon sorunu 1 dakika 30 saniye bekleme yaratıyor ve yavaş açılıyor gözüküyor. En yaygın gördüğüm neden FSTAB'taki ayarların yada UUID'lerin sistem ile uyuşmamasıydı :)
--- Gönderi Güncellendi ---
Farkettim de bir Arch kurdum, bir anda geek gibi konuşmaya başladım :D Ben bu yolda devam edeyim :D
 

Halktan Biri

Brave Wolf ©
Yönetici
Moderatör
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
7,419
Beğeniler
4,421
Puanları
113
Konum
Evren'de bir yer
#73
Açılış hızı yada okuma hızından değil, yanlış konfigüre edilmiş sistemde olur o. Genelde FSTAB dosyasının yanlış ayarlanmasından kaynaklıdır. Çözümü çok zor değil. Ama o daemon sorunu 1 dakika 30 saniye bekleme yaratıyor ve yavaş açılıyor gözüküyor. En yaygın gördüğüm neden FSTAB'taki ayarların yada UUID'lerin sistem ile uyuşmamasıydı :)
Hocam size katılıyorum. Eğerki bilgisayarda Windows kuruluysa ve Windows hızlı açılıp Linux geç açılıyorsa burada bir gariplik vardır.
Kendimce sorunun sebeplerinin ne olabileceğini söyleyeyim.
1) Windows 10 kurulu ise hızlı başlat özelliği açık olabilir.
2) Ya da sizin dediğiniz gibi Linux dağıtımının yanlış ayarlanmasından kaynaklı bir sorundur.
3) Olma ihtimali düşük te olsa donanımsal bir sorun olabilir.
 

Halktan Biri

Brave Wolf ©
Yönetici
Moderatör
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
7,419
Beğeniler
4,421
Puanları
113
Konum
Evren'de bir yer
#75
Açık olsun ? Bu Linux'ta neyi değiştirir ki ? Sadece Win daha hızlı açılır ki bu iyi bir şey :)
Ama hızlı başlatın dezavantajları da var.
Örneğin yapılan bir değişiklikten sonra bilgisayarı yeniden başlatmak gerekebilir. Ki böyle bir durumda Windows sanki hazırda beklet moduna girip açılıyormuş gibi davranırsa değişiklikler uygulanmayabilir.
Windows'un Hızlı Başlat Özelliğinin Dezavantajları varmıdır?
Evet. Çok küçükte olsa kapanma sırasında HDD ve SSD'lerde ısı artışı gözlenebilir. Kapanma sürecinde yavaşlık olabilir. Bunun dışında özellikle eski anakartınız ve bellekleriniz varsa bu özelliği kullanıyorsanız sisteminiz kapanma anında askıda kalabilir yada kapanmayabilir. Yeniden Başlatma komutundada aynı sorunlar olabilir. Arızalı diskler bu aşamada çok sorun çıkarabilirler genelde mavi ekran hataları verip kendilerinide belli ederler zaten.
Kaynak: Windows 10 Hızlı Başlatma Nedir? Avantaj Ve Dezavantajları
 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
11,466
Beğeniler
1,130
Puanları
113
#77
Yeniden başlatmada hızlı başlat uygulanmaz. Kapatıp açmaktan farklıdır yeniden başlatmak.
Ama dezavantajları var. Örneğin diskler unsafe konumda kaldığı için küfrede küfrede ntfs bir diskten veri çekmek için Windows'u açmak zorunda kaldığımı biliyorum. Düşünün, hebelehop bir durum oldu ve sistemi sustain ile kapattınız. Slaxla veri çekeceksiniz ama o ne? Unsafe durumda kalmış diskler. Artı, diski çok fazla zorlayan bir işlem bu. Sabit disklerin de bir ömrü var ve bu hızlı başlat zımbırtısı görünüşe göre ömür törpüsü. Kullanmamak daha mantıklı.
 
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
29,101
Beğeniler
1,844
Puanları
113
#78
Slax ile alamayınca Puppy denedin mi? :D Ben bu ikisini bilirim de euhue.

Sizin konunuz ne bilmiyorum zaten. Sadece yeniden başlatmanın farklı olduğunu söyleyeyim dedim orasını gördüm.
 
Katılım
4 Haz 2008
Mesajlar
11,466
Beğeniler
1,130
Puanları
113
#79
Slax ile alamayınca Puppy denedin mi? :D Ben bu ikisini bilirim de euhue.

Sizin konunuz ne bilmiyorum zaten. Sadece yeniden başlatmanın farklı olduğunu söyleyeyim dedim orasını gördüm.
Konu hızlı başlatın dezavantajı. :D

Valla unsafe durumdaki diskten veri çekmek güven, özgüven ve tecrübe ister. Puppy daha ilkelce çalıştığı için unsafe falan tınlamaz, direkt okur ama lakin doğru bir yaklaşım değil pek bu. Hızlı başlat da sistemi kapattığın zaman ntfs bölümleri unsafe konumda bırakıyor, linux üzerinden erişmek vs epey zorluyor. Yani sadece Windows'un açabileceği, eğer Windows'a bir şey olursa çöp olacak bölümlere neden oluyor ntfs diyerek... Zzzzzz... zzzzzz.....
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
12
Beğeniler
2
Puanları
3
#80
bilgisayara virüs bulaşınca Windows kuramamıştım zorunluluktan Ubuntu kurdum ama bilgisayar bilgim fena olmamasına rağmen zorlanmıştım. Hala o pcde Ubuntu var ama evde internet olmadığı için bilgisayarı kimse kullanmıyor. Windows kullanması kolay bir işletim sistemi, kullanmak için çok bilgisayar bilmeye gerek yok heralde o yüzden genel olarak herkes Windows kullanıyor. Ben de laptopuma Windows 10 kurdum istediğim her şeyi yapıyorum memnunum bir sıkıntı olmadığı sürece başka bir işletim sistemi kullamayı düşünmüyorum.
 
stat counter