N11 güvenli mi?

Bu konuyu okuyanlar

yataylimit

Asistan
Katılım
11 Nisan 2015
Mesajlar
272
Reaksiyon puanı
165
Puanları
43
Sadece benim başıma geldiğini düşünüyordum ama şikayet sitelerini aratınca bu sorunu birçok kişinin yaşadığını gördüm ve burada paylaşmak istedim. n11.com cayma mevzuatını kendine göre yorumluyor ve iade sürecinde daima satıcının arkasında duruyor. Elektronik bir ürün alırsanız benim gibi tüketici hakem heyetleriyle uğraşmak zorunda kalabilirsiniz, aman dikkat.

Çok özetle anlatayım, Sony marka bir fotoğraf makinesi aldım ve bir saatlik kullanımın ardından ihtiyacıma cevap vermeyeceğini düşünerek, LCD ekranındaki jelatini dahi sökmeden paketleyip iade talebi girdim ve ertesi gün iade ettim. Kargonun firma tarafından teslim alınmaması üzerine firma yetkilisiyle telefonda görüştüm. Ürünü ‘kullandığım için’ başkasına satamayacaklarını belirterek iadeyi reddettiler. Oysaki cayma hakkı mevzuatına göre ürünün mutat kullanımı iadesine engel teşkil etmiyor. n11.com müşteri hizmetleri yetkilileri, sitelerindeki “Cayma Hakkı” sayfasını okumamı söyleyip “elektronik ürünlerin iadesinde satıcı gerekirse teknik servis raporu isteyebilir” ibaresi bulunduğu için firmanın haklı olduğunu ve bu rapor olmadan ürünü kabul etmeyebileceğini söylediler. Oysaki firma benden bu tür bir rapor talep etmemişti. Ayrıca, 6502 nolu, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda ya da satın alım sırasında kabul ettiğim Ön Bilgilendirme Formunda veya Mesafeli Satış Sözleşmesinde de bu madde yoktu. Buna rağmen, geri dönen kargomu gidiş-dönüş kargo ücretlerini ödeyerek teslim aldım ve ürünü Sony yetkili servisine götürdüm ancak bu tür bir rapor vermediklerini söylediler. Site üzerinden açmış olduğum iade talebim ise bugün reddedildi. Hangi müşteri temsilcisiyle görüşürsem görüşeyim aynı yanıtı aldım ve sikayetvar.com üzerinden de matbu cevap geldi.
Verdikleri cevabı aynen buraya yapıştırıyorum:

Merhaba Özer Bey,
Elektronik Ürün iade yapılabilmesi için ambalajın açılmamış, bandrol yırtılmamış, simkart takılmamış olması koşulları vardır. Ambalaj açıldı ise sebep göstermeksizin iade hakkı (14 gün cayma) ortadan kalkar. Arıza ve kusur hallerinde iade hakkı vardır. Elektronik ürünlerde kutu açılmış, simkart takılmış ise artık 2.el statüsüne düşer. Bunun için de ürünü garanti belgesinde yazan teknik servise faturası ile birlikte iletmesi gerekir. Teknik servis incelemesi sonucu iade onayı verilebilir. Normal iade süreci işler.
n11.com ile ilgili tüm sorularınız için bize ulaşabilirsiniz.
Uğurlu alışverişler,
n11.com Müşteri Hizmetleri.

Kanunda yazan ise şu: Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. …. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

Tüketici hakem heyeti beni haklı bulacak ama uğraştığımla kalacağım. Bu şekilde mağdur olmak istemiyorsanız bu siteden uzak durun derim.
 

mdkbet

Müdavim
Katılım
13 Kasım 2006
Mesajlar
2,590
Reaksiyon puanı
86
Puanları
48
n11.com da alışverişte bir sorun yaşarsanız n11 topu hemen satıcıya atıyor aradan çekilmeye çalışıyor
ne olduğu belirsiz tuhaf satıcılarla muhatap olmak zorunda kalıyorsunuz
bence n11.com'dan alış veriş yapılmamalı.
 

ozkan003

Asistan
Katılım
30 Nisan 2011
Mesajlar
117
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Sadece benim başıma geldiğini düşünüyordum ama şikayet sitelerini aratınca bu sorunu birçok kişinin yaşadığını gördüm ve burada paylaşmak istedim. n11.com cayma mevzuatını kendine göre yorumluyor ve iade sürecinde daima satıcının arkasında duruyor. Elektronik bir ürün alırsanız benim gibi tüketici hakem heyetleriyle uğraşmak zorunda kalabilirsiniz, aman dikkat.

Çok özetle anlatayım, Sony marka bir fotoğraf makinesi aldım ve bir saatlik kullanımın ardından ihtiyacıma cevap vermeyeceğini düşünerek, LCD ekranındaki jelatini dahi sökmeden paketleyip iade talebi girdim ve ertesi gün iade ettim. Kargonun firma tarafından teslim alınmaması üzerine firma yetkilisiyle telefonda görüştüm. Ürünü ‘kullandığım için’ başkasına satamayacaklarını belirterek iadeyi reddettiler. Oysaki cayma hakkı mevzuatına göre ürünün mutat kullanımı iadesine engel teşkil etmiyor. n11.com müşteri hizmetleri yetkilileri, sitelerindeki “Cayma Hakkı” sayfasını okumamı söyleyip “elektronik ürünlerin iadesinde satıcı gerekirse teknik servis raporu isteyebilir” ibaresi bulunduğu için firmanın haklı olduğunu ve bu rapor olmadan ürünü kabul etmeyebileceğini söylediler. Oysaki firma benden bu tür bir rapor talep etmemişti. Ayrıca, 6502 nolu, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunda ya da satın alım sırasında kabul ettiğim Ön Bilgilendirme Formunda veya Mesafeli Satış Sözleşmesinde de bu madde yoktu. Buna rağmen, geri dönen kargomu gidiş-dönüş kargo ücretlerini ödeyerek teslim aldım ve ürünü Sony yetkili servisine götürdüm ancak bu tür bir rapor vermediklerini söylediler. Site üzerinden açmış olduğum iade talebim ise bugün reddedildi. Hangi müşteri temsilcisiyle görüşürsem görüşeyim aynı yanıtı aldım ve sikayetvar.com üzerinden de matbu cevap geldi.
Verdikleri cevabı aynen buraya yapıştırıyorum:

Merhaba Özer Bey,
Elektronik Ürün iade yapılabilmesi için ambalajın açılmamış, bandrol yırtılmamış, simkart takılmamış olması koşulları vardır. Ambalaj açıldı ise sebep göstermeksizin iade hakkı (14 gün cayma) ortadan kalkar. Arıza ve kusur hallerinde iade hakkı vardır. Elektronik ürünlerde kutu açılmış, simkart takılmış ise artık 2.el statüsüne düşer. Bunun için de ürünü garanti belgesinde yazan teknik servise faturası ile birlikte iletmesi gerekir. Teknik servis incelemesi sonucu iade onayı verilebilir. Normal iade süreci işler.
n11.com ile ilgili tüm sorularınız için bize ulaşabilirsiniz.
Uğurlu alışverişler,
n11.com Müşteri Hizmetleri.

Kanunda yazan ise şu: Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. …. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

Tüketici hakem heyeti beni haklı bulacak ama uğraştığımla kalacağım. Bu şekilde mağdur olmak istemiyorsanız bu siteden uzak durun derim.

n11.com site aynı sahibinden.com sitesi gibi normal kullanıcı ve iş yerlerinin satış yaptığı sitedir, eğer çok güvenli bir tekno market arıyorsanız webde hepsiburada.com dan daha iyi bir site maalesef şuan için bulamazsınız. benim başım ağrımadı ama bir çok kişinin şikayetini biliyorum o yüzden çok mecbur kalmadıkça google aramasında çıktığında bile girmiyorum.
 

Balota

Asistan
Katılım
6 Mayıs 2015
Mesajlar
101
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Ben N11 den çok alışveriş yaptım ve hiçbirinde sorun yaşamadım. Herşey piyasaya göre çok daha ucuz bulunabiliyor ve sağlam geliyor.

Bence güvenilir bi sitedir.
 

yataylimit

Asistan
Katılım
11 Nisan 2015
Mesajlar
272
Reaksiyon puanı
165
Puanları
43
Ben N11 den çok alışveriş yaptım ve hiçbirinde sorun yaşamadım. Herşey piyasaya göre çok daha ucuz bulunabiliyor ve sağlam geliyor.

Bence güvenilir bi sitedir.

Umarım elektronik bir ürün alıp iade etmeniz gerekmez :) Gerçi bir musibet bin nasihattan iyidir ama...
 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
N11 den alışveriş yapmak RİSK işi. Satıcı güvensiz ise alışverişten zararlı çıkarsın. Benim alışverişim oldu. Satıcı ile anlaştım ödemeyi internetten yapıp elden teslim aldım. İyiki öyle yaptım. İade olayları N11 de daha resmiyet kazanmamis sanki satıcı ya bağlı.
 

Calvados

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2015
Mesajlar
84
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
Garip, ben aylardır N11 den alışveriş yapıyorum henüz eksik gelen kargo hariç sorunum olmadı, eksik geleni de firma telafi etti bir kaç gün sonra. Bilmiyorum okuyunca bir nebze de olsa güvenim sarsıldı.
 

yataylimit

Asistan
Katılım
11 Nisan 2015
Mesajlar
272
Reaksiyon puanı
165
Puanları
43
Firmanın bana verdiği cevabı yapıştırayım şaka gibi :)

"Ürün kapalı ve sıfır olarak gönderilmiştir cayma hakkında da belirtildiği gibi (?) elektronik ürün açılmış hafıza kartı takılmış bir saat kadar video kaydı yapılmış (?) kullanılmış ve kullanıldıktan sonra iade edilmek istenmiştir. Bu tür ürünlerde n11'inde belirttiği gibi iadesi kabul edilmeyen elektronik üründür bu yüzden de iadesi kabul edilmemiştir."

Video çekim performansını Teknosa'da falan deneyemedim çünkü SD kart taktırmıyorlar. Mecburen internette izlediğim videolara bakıp ya Allah deyip aldım ama görüntü berbat çıktı. Şimdi uğraşıyoruz bakalım...

 

Lazzz

Müdavim
Katılım
15 Şubat 2014
Mesajlar
16,707
Reaksiyon puanı
3,278
Puanları
113
Firmanın bana verdiği cevabı yapıştırayım şaka gibi :)

"Ürün kapalı ve sıfır olarak gönderilmiştir cayma hakkında da belirtildiği gibi (?) elektronik ürün açılmış hafıza kartı takılmış bir saat kadar video kaydı yapılmış (?) kullanılmış ve kullanıldıktan sonra iade edilmek istenmiştir. Bu tür ürünlerde n11'inde belirttiği gibi iadesi kabul edilmeyen elektronik üründür bu yüzden de iadesi kabul edilmemiştir."

Video çekim performansını Teknosa'da falan deneyemedim çünkü SD kart taktırmıyorlar. Mecburen internette izlediğim videolara bakıp ya Allah deyip aldım ama görüntü berbat çıktı. Şimdi uğraşıyoruz bakalım...

Media markt à gitseydin keşke orada istediğin gibi kurcala. Biz tv lere hdd bağlayıp film açıyorduk onlar bize karışması ama biz yine de yetkililere sorduk bir zararı var mı size yok istediğiniz gibi inceleyin yanıtını almıştık.
 

yataylimit

Asistan
Katılım
11 Nisan 2015
Mesajlar
272
Reaksiyon puanı
165
Puanları
43
Media markt à gitseydin keşke orada istediğin gibi kurcala. Biz tv lere hdd bağlayıp film açıyorduk onlar bize karışması ama biz yine de yetkililere sorduk bir zararı var mı size yok istediğiniz gibi inceleyin yanıtını almıştık.

Piyasadaki her yere baktım ama ürün stokta veya teşhirde yoktu maalesef.
 

x10minirom

Doçent
Katılım
17 Ağustos 2013
Mesajlar
816
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Bir sıkıntı çıkmadı fakat kesinlikle satıcının profiline girip olumlu olumsuz yorumlarına bakmak gerek.
 

deprex

Öğrenci
Katılım
7 Şubat 2015
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Güvendiğiniz bi magaza varmı elektronik malzeme için
 

mdkbet

Müdavim
Katılım
13 Kasım 2006
Mesajlar
2,590
Reaksiyon puanı
86
Puanları
48
@deprex sadecenotebook.com'dan bir laptop almıştım sonra vazgeçtim sadece kutusunu açtım ertesi gün iade etmek istedim almadılar
güvenilir olan şu anda aklıma gelmedi güvenilmez olana bir örnek veriyim dedim :)

üründe sorun çıkmazsa bütün siteler güzel, iş müşteri memnuniyetine gelince kurumsal gözüken bütün o siteler birden merdiven altı firmaya dönüşüyor.
 

TBM

Müdavim
Katılım
28 Ekim 2008
Mesajlar
6,587
Reaksiyon puanı
358
Puanları
83
Ürün almadan önce satıcı profiline girip olumlu ve olumsuz yorumlara bakın,ben ürün aldım sorunsuz.
 

Can-K.

Doçent
Katılım
7 Nisan 2015
Mesajlar
975
Reaksiyon puanı
17
Puanları
18
E-Ticaret sitelerinde Amazon,Ebay bağlantılı sitelere güvenin sadece.
 

TBM

Müdavim
Katılım
28 Ekim 2008
Mesajlar
6,587
Reaksiyon puanı
358
Puanları
83
Kuzenim her alış verişini buradan yaptığından bende buradan ürün aldım sorun çıkmadı. 1 kez aldım daha.
 

peinceafection4

Öğrenci
Katılım
21 Mayıs 2015
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
yaa ALLAH belalarını versin bu n11 in böyle bi saçma site daha görmedim ben ürünü alıyorum stoklarda var diye yazıyo beni 1 saat sonra arayıp ürün elimizde yok diyolar sistem arızalı vs. vs. sonrasında iptalini yapıyorum fakat 4 gün sonra parayı hesabıma iade ediyorlar bide üste çıkıyolar banka 3 iş günü bekletiyo sizi diye bankayı arıyorum onlardan işlem iptal edilmemiş diyo berbat bi site kesinlikle tavsiye etmiyorum alışveriş yapmayın...
 

kestal

Doçent
Katılım
17 Mart 2013
Mesajlar
853
Reaksiyon puanı
35
Puanları
28
Güvenli olup olmama konusu satıcıya göre değişir orası tamam da.N11 orijinal olmayan bir ürünü neden satışa çıkartmasına izin verir.Müştri hizmetlerini aradığımızda da küfür eder gibi yapabileceğimiz hiçbir şey yok deyip geçmesi cabası.Tamamen satıcının arkasında duruyor veya suçu ona atıp geçiyor.Şiddetle uzak durulması gerek.
 

__kadıköyRAP__

Müdavim
Katılım
3 Mart 2007
Mesajlar
29,207
Reaksiyon puanı
2,146
Puanları
113
stok yüzünden iptal edilen siparişimin parası hala gelmedi, ayın 6'sında iptal oldu bugün 21'i
gittigidiyor aynı gün iade ediyor parayı
 

yanpazar41

Öğrenci
Katılım
25 Temmuz 2012
Mesajlar
51
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
arkadaşa hediye fb li telefon kılıfı almıştım orjinal yazıyodu 1 haftaya silinmiş. İade talebinde bulundum "yurt içi kargoyla geri iade edebilirsiniz dendi" oraya gittim bizim herhangi bi anlaşmamız yoktur dediler saldım bidaha n11 e tövbe !
 

Can-K.

Doçent
Katılım
7 Nisan 2015
Mesajlar
975
Reaksiyon puanı
17
Puanları
18
Yetkiliye başvurmak , şikayet vs. en iyisidir.Eğer siz etmezseniz başkası yanar.
 

Darknes$

Müdavim
Emektar
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
17,955
Reaksiyon puanı
351
Puanları
83
N11 iyidir firmalar kötü :D Benimde para iadem var daha yapılmadı.
 

mdkbet

Müdavim
Katılım
13 Kasım 2006
Mesajlar
2,590
Reaksiyon puanı
86
Puanları
48
N11 iyidir firmalar kötü :D Benimde para iadem var daha yapılmadı.
ben bunu kabul etmiyorum
eğer N11 iyi bir firmaysa kötü firmalarla çalışmayacak
müşterisini mağdur eden firmalara yaptırım uygulayacak
bir sorun olduğun aradan sıvışmayacak
 

pumperking

Müdavim
Katılım
27 Kasım 2009
Mesajlar
1,213
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
internet alışverişlerimde hepsiburada'yı ön planda tutuyorum. gittigidiyorda devamlı alışveriş yaptığım satıcılar var ürünler onlarda varsa ilk tercihim o satıcılar oluyor.devamlı müşteri olduğumdan problem çıksa dahi en kısa zamanda hallediyorlar.n11'den 1 kez uydu alıcısı aldım indirim kodu var diye.sorun çıksa al başına belayı.
 

bLack3ds

Öğrenci
Katılım
22 Mart 2014
Mesajlar
37
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Gittigidiyor'da ps4 eurasia garantili almıştım ertesi gün ilan ithalatçı garantili yazıyordu satıcıya sordum yanlışlık olmuş deyince ürün gelmeden gittigidiyor müşteri temsilcisine durumu mesaj olarak attım.Çok geçmeden ücretin otomatik olarak satıcıya aktarmayı durdurduklarını söylediler.İnternetten bir şey alacaksam öncelikle Gittigidiyor'dan bakarım ilk tercihim olmuştur.N11 hiçbir zaman ilgimi çeken bir site olmadı durmadan reklamlarla ön plana çıktılar satıcıya soru sordun mu agresif cevaplar verirler.

GG'dan bir ara Sony Xperia Z2 cep tel almıştım malum nedenlerden iptal etmek durumunda kaldım satıcıyla görüştük iptali verir vermez para hesaba anında aktarıldı.
 

FataL Rhyme

Doçent
Katılım
11 Ekim 2014
Mesajlar
777
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
ebay uzantısı olmayan sitelerden ikinci el veya sıfır ürün almayın
 
Üst