MOZ – Domain Authority Nasıl Yükselir?

Bu konuyu okuyanlar

ysarac

Öğrenci
Katılım
18 Kasım 2018
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Web sitenize gelen kaliteli bağlantıların sayısı, Moz Domain Authority Puanı’nın büyük bir bölümünü oluşturur. Google’ın bu konudaki orijinal patenti, web sitelerinin birbirleriyle bağlantı kurma biçimine odaklıdır.

Moz Domain Authority nedir?
Moz Domain Authority (DA), (Etki alanı (Alan adı) Otoritesi) web sitenizin belirli bir konu veya endüstri hakkında yayınladığı içeriğin güvenirliliğinin puan olarak karşılığı, web sitesinin gücünün bir ölçüsüdür.
Domain Authority, web sitelerinin kök etki alanlarından (dizin olmadan tam alan adı) ve diğer tüm kanallardan gelen bağlantılar, MozRank, MozTrust vb. faktörler değerlendirilerek hesaplanır. Bu puan, web sitelerinin arama sonuçlarında sıralanmasını etkileyen bir faktör olarak arama motorları tarafından dikkate alınır.

Düşük Otorite DA 0-20
Web sitelerinin çoğu veya yeni siteler, DA 0 ile 20 arasında düşük bir puana sahiptir. Geri bağlantı konusunda çaba göstermeyen eski siteler de bu gruptadır. Bu aralıktaki DA puanına sahip küçük yerel işletmeler, nişleriyle (ilgili endüstrileri) ilgili özel yerel anahtar kelimeler keşfederek iyi bir sıralama yapabilir ancak bu web sitelerinin, arama hacmi ve rekabeti yüksek kelimelerde iyi konumda sıralanmaları kolay değildir.

Ortalama Otorite DA 20-40
Bu aralık, birkaç yıldır var olan ve makul sayıda geri bağlantı (backlink) almış bir web sitesi için tipik bir otorite puanıdır. Bu aşamada web sitenize alakalı / faydalı içerik eklerseniz trafiğinizin ve sıralamalarınızın arttığınıı görmeye başlarsınız. Belirli anahtar kelimeleri hedefler ve web sitenizin backlink gücünü en üst düzeye çıkarmak için, dışarıda ve sitenizde içeriğinizi arttırırsanız, daha zor terimler de sıralama yapabilirsiniz.

Ortalama Üzeri Otorite DA 40-60
Bu aşamadaki siteler genellikle aktif olarak SEO yapan, alanında nispeten iyi bilinen biraz daha eski sitelerdir. Doğru anahtar kelime hedeflemesi ve agresif bir içerik dağıtım programı ile ulusal sıralamalarda kısa sürede pozisyon alabilirler.

Yüksek Otorite DA 60-80
60’ın üzerinde otoriteye sahip bir web sitesi, ulusal olarak tanınan bir marka olma yolundadır diyebiliriz. Bu aralıktaki siteler markaları ile alakalı olmayan konularda bile sıralama alabilirler.

Çok Yüksek Otorite DA 80-96
80’in üzerindeki bir domain otoritesi, web sitesinin ulusal veya uluslararası düzeyde iyi tanındığıı anlamına gelir. Agresif bir içerik stratejisi uygulayarak arama motorlarından önemli miktarda trafik elde edebilirler.

World Class DA 96 – 100
Bu kategorideki web siteleri küresel bir varlığa sahip, hemen herkesin bildiği markalardır. (örn: Amazon.com, Wikipedia.org, Apple.com)
Domain otoritesini artırmak zaman alır, kolay bir yolu yoktur ve backlink satın alma gibi yollara başvurarak yapay olarak artırmaya çalışırsanız, muhtemelen zarar görürsünüz. Ziyaretçilerinizi ilginç, yeni içeriklerle meşgul edin ve alakalı web sitelerinden otoriter geri bağlantılar oluşturun. Zamanla MOZ Domain Otorite puanınızı arttıracaktır.

Geri bağlantı oluşturmak çok zaman alır ancak aceleci davranmaya gerek yoktur. Haftada 1 kez, yeteri kadar zaman harcayarak, alakalı ve otoritesi yüksek sitelerden backlink oluşturun. 1 yıl sonunda 30, 40 hatta belki 50 tane yüksek kaliteli geri bağlantınız olur. Bununla birlikte, iyi kalitede ve bilgilendirici içerik yayınlarsanız, yavaş yavaş, doğal geri bağlantılar elde edebilirsiniz. Ayrıca yapabilcekleriniz:
  • Bloglarda yorum yapın.
  • Çevrimiçi forumlara katılın.
  • Çeşitli sitelerde hesap ve işletme için profil oluşturun.
  • Sitenizi ulusal ve yerel dizinlere ekleyin.
  • Ortak, tedarikçi veya bayilerinizin web sitelerinden bağlantı alın.
Yılmaz Saraç / Seo Uzmanı

Seo Uzmanından Öneriler Nisan 2019
 
Son düzenleme:

ukose

Öğrenci
Katılım
4 Nisan 2019
Mesajlar
22
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Güzel bilgi verici makale olmuş teşekkürler.
 

ysarac

Öğrenci
Katılım
18 Kasım 2018
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Google'ın, "MOZ Domain Authority metriğini kullanıyor musunuz?" sorusuna cevabı:
"No, that's a proprietary Moz metric. We don't use Domain Authority."

Burada belirtmem gereken birkaç detay daha var. Google, kendisinin de beyan ettiği gibi, MOZ Domain Authority ölçüsünü algoritmasında kullanmaz. Kendisinin geliştirdiği, benzer verileri temel alan bir yetkilendirme sistemi vardır. Google'ın yetki / otorite ölçümü, MOZ'dan farklı olarak, tamamen backlink ölçümüne dayalı değildir, başka verilerde de güven sinyali arar.

Not: MOZ, Şubat ayında, spam, kalite ve trafiğe dayalı yeni bir Domain Authority Metriğine geçeceğini açıkladı. Yani Google ile benzer bir ölçüm yapacak ve dikkate değer bir metrik olarak kalmaya devam edecek.

Ek olarak: Google Alt Alan Adlarını (subdomain) farklı şekilde ele alabilir. Google’ın kendisine özel bir site kavramı vardır. Alt alanlar (hatta alt klasörler) belirli koşullar altında sitenin geri kalanının bir parçası olarak görülmez. (yine Google'ın kendi beyanıdır)
 
Son düzenleme:

ysarac

Öğrenci
Katılım
18 Kasım 2018
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Tahmini DA Hesaplama formülü (eski)
"Linklerin toplam yüzdesi, çıkan link + follow" = (toplam link çıkışı , follow linkler) / (Toplam Link)
 
Üst