Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 4

Bu konuyu okuyanlar

rozabay

Müdavim
Emektar
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
Mount&Blade II: Bannerlord Developer Blog 4 – Esnek Girdiler
Miladî takvimi kullanan herkesin yeni yılı kutlu olsun ve herkese sıcak bir merhaba. “Blog!” istediler ve yazıldı. 2013 TaleWorlds için büyüme yılı oldu ve her geçen ay Bannerlord üzerindeki çalışmalar yoğunlaştı. Girilen bu yeni yıl bizim için hali hazırda bir başarı olan resmi Facebook sayfamızın 100,000 beğeni almasıyla başladı. Bu gerçekten çok önemli bir kilometre taşı bizler için. Bize destek olan herkese teşekkür ederiz. Şimdi sizleri Bannerlord’un yapım aşaması ile ilgili bilgilendirelim.
Bu hafta, daha önce değindiğimiz (detaylar için Blog 3′e bakabilirsiniz.) “Takım 1″in diğer yarısına odaklanacağız. Takım 1′in diğer kısmındaki yapımcılar, oyun motorunun savaş ve fizik yönüyle birlikte web sitesinden de sorumlu. Oda sakin ve sessiz olmakla birlikte, diğer yapımcıların ana kapılarına en yakın oda konumunda. Mount&Blade en çok, tartışmaya açık bir şekilde, savaş sisteminin orijinalliği ile tanınıyor. Bu yüzden serinin yeni oyununun geliştirilmesinde, tasarım ile testlerinin yapıldığı zamanlarda üzerinden en çok durulan alan olması oldukça doğal. Sürekli devam eden bir geliştirme durumu söz konusu. Oyun motorunu geliştiren takımdan yapılan ziyaretler veya onlara yapılan ziyaretler artık bir standart olmuş durumda. Yapılan iş, savaş sisteminde hayati bir rölü olan animatörler ile sıkı bir işbirliğiyle yapılmakta.
twdd_04_room_shot.jpg
Takım 1′in savaş mekanikleri ile ilgili çalışan kısmı iş üstünde.

Son dönemde takımın iş yükü oyunun oynanabilirliğinin geliştirilmesi üzerine kaymış durumda, testlerin daha çok yapıcı bir anlamda yapıldığı bir noktaya. İki haftalık iş bölümlerinin sonunda “mini-çıkış” hedeflemesiyle çalışılmakta.
Takım şu aralar yeni oyunuda en çok geliştirilmesi istenen bölümü üzerinde çalışıyorlar. Kale kuşatmaları. “İstek”‘ten kasıt 3 sayfalık en küçük detayına kadar düşünülmüş ve her yönüyle kavranmış bir dökümandan “Daha iyi kuşatmalar olsun XDé” yazan geçmiş oyunlarımızdaki durumu beğenmeyen oyuncuların mesajlarına kadar uzuyor. İçiniz rahat olsun, bu isteğinizi hangi şekilde gösterirseniz gösterin bunu görüyoruz. Ve bu konu son dönemlerde üzerinde en çok durduğumuz konulardan bir tanesi.
twdd_04_aserai_siege_2.jpg
Kale Kuşatmalarında saldıran taraftan bir görüntü. Merdiven çıkan askerlere dikkat.

Hedef, Warband’de yer alan nispeten basit sistemi daha da çetrefilli bir hale getirmek. Aynı zamanda çalışan bir sistemi bozmaktan da kaçınmak. Warband kale kuşatmalarının bir özelliği, her ne kadar kaleden kaleye değişse de, saldıran tarafın sadece kaba kuvvet ile üstün gelebilmesine olanak sağlayan her zaman dezavantajlı olma durumu. Saldıran tarafın kaleye girebileceği pek çok giriş noktası eklenerek oyuncunun kullanımında kaba kuvvetin yanında taktik bilgisi de eklenerek daha başarılı çarpışmalar yaşanılabilir.
Mount&Blade kale kuşatmalarında bölüm tasarımı oldukça kilit bir rol oynamakta. Bu işi yapan tasarımcı ekibin ortaya koyduğu tonla iş ile birlikte, sahneyi yapan kişiler ile mekanikleri programlayan kişiler arasındaki iletişim temel olarak çok önemli. Giderek büyüyen bir firma olarak, yapılan fazladan toplantılar ve oyun üzerinde hali hazırda çalışan grubun verdiği emekler herkesin aktif olarak ayakta tutmaya yarıyor. Bunun yanı sıra, kale kuşatmalarının büyükçe bir çapta zorlayıcı ve aynı şekilde ödüllendirici olması gerekli. Oyuncuların çoğunun unutulmaz anlar yaşadığı bu kısımlar iyi oyunları muhteşem oyunlardan ayıran bir parçası.
twdd_04_aserai_siege_1.jpg
Kale kuşatmasında savunan tarafın askerleri. Arap motifleri dikkatimizi çekiyor.

Bu görüntülerde kale kuşatmalarının nasıl görüneceklerine dair bir kaç görüntü görebilirsiniz. Her ne kadar ekran görüntülerinin bir Warband (Bannerlord’daki kale kuşatmalarını dışarıda tutarsak) kale kuşatmasının kaos ve terörünü göstermeyi hiç bir zaman başaramasa bile. Yeni oyunla alakalı bir videoyu izleyebilmeniz için biraz daha uzun beklemeniz gerekiyor. Söylemeden edemeyiz ki bu görüntülerde gördüğün her şey hâlâ üzerinde çalışılan parçalar. Ekran görüntülerinde gördüğünüz durumlardan görmeniz gereken ince detaylar var. Tıpkı bir çiçeğin nektarı gibi. Arılar bile beleşe yemiyor onları.
Şimdilik hikaye burada bitiyor. Takım 1′in yaptığı iş gereği bundan sonra yazacağımız pek çok blog konusu onların çevresinde geçecek. Umut ederiz ki, TaleWorlds şu sıralar neler döndüğü hakkında ufak bir fikriniz olmuştur.

Tercüme: Mehmet Arda Gündüz.

Bu yazıyı kaynak kullanmadan kopyalamak, alıntılamak yasaktır verilen emeğe hakarettir. Lütfen kaynak göstererek kullanınız. Teşekkürler!

KAYNAK
 

mekolac44

Doçent
Katılım
12 Kasım 2012
Mesajlar
774
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
ne zaman çıkıyor çıktığı gün alacağım inş [MENTION=64474]rozabay[/MENTION]
 

rozabay

Müdavim
Emektar
Katılım
4 Nisan 2009
Mesajlar
7,113
Reaksiyon puanı
34
Puanları
48
ne zaman çıkıyor çıktığı gün alacağım inş @rozabay

Belli değil henüz. Hala geliştirme aşamasında ve ortada oyun içi video yok. Hatta Talworlds forum yöneticileri dahil kimse oyun hakkında 4 sayfalık yazı haricinde net bilgisi yok. Beklemedeyiz bakalım.
 
Üst