Metabolizmayı Yavaşlatan Etkenler

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


dogisay

Üyecik
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
17
Puanları
0
Metabolizmayı Yavaşlatan Etkenler

Yaşlandıkça metabolizmanız yavaşlar. Her 10 yıllık dönemde yüzde 2-4 daha az enerji yalar. Menopoz veya andropoz metabolizmayı daha yavaşlatır.

Hareketsiz yaşam metabolizmayı yavaşlatır. Kasları azaltır, yağ depolarını artırır.
Düzenli egzersiz metabolizmayı artırır. Daha az kilo almak için çok egzersiz yapın.

Troid problemleri metabolizmayı yavaşlatır. Hipertiroidi varsa hızlı kilo alma, halsizlik, yorgunluk, kabızlık, unutkanlık gibi belirtiler olabilir.

Balık metabolizmayı hızlandırır. Haftada en az iki defa balık yemek hastalık riskini azaltır.

Metabolik sendrom, kilo almayı kolaylaştırır.

Kas kaybetmek metabolizmayı yavaşlatır.

Az yemek metabolizmayı yavaşlatır. Düşük kalorili diyetler bu açıdan sağlıklı
değildir. Az enerji alan beden bunu tehlike sinyali olarak görür ve metabolizmanızı yavaşlatır.

Besinlerin içeriği metabolizmayı etkiler.

Glisemik İndeksi yüksek besinler metabolizmayı etkiler. Örneğin koladan aldığınız şeker daha hızlı, barbunyadan aldığınız şeker daha yavaş kana karışır. Kola içtikten sonra ortaya çıkan enerjiyi hemen kullanmazsanız yağ olarak depolanır. Barbunyadaki enerjinin emilimi daha yavaş olduğu için ortaya çıkan enerjiyi kullanma ihtimaliniz daha yüksektir.

Tam ve doğal besinler metabolizmayı çalıştırır. Acı biber, kimyon, zencefil, karabiber yemeklere eklendiğinde vücudu ısıtır, sindirimi rahatlatır.

Besin intoleransı metabolizmayı yavaşlatır. Sürekli aynı besinlerle beslenenlerde, kronik stres altında yaşayanlarda belli besinlere karşı intolerans görülür. Bunun sonucunda kilo artışı, sindirim problemleri, halsizlik, yorgunluk ve depresyon ortaya çıkar. İntoleransı saptamak için diyetisyen takibi altında olmak gerekir.

‘Sumo güreşçisi diyeti kilo aldırır’. Kahvaltıyı atlıyor ve düzensiz besleniyorsanız sumo güreşçisi diyeti yapıyor olabilirsiniz.

Susuzluk metabolizmayı yavaşlatır. Günde 1.5 litreden daha fazla su için.
Öğün atlamak kilo aldırır.

Düzenli kahvaltı yapmak kilo artışını önler.

Fransızlar gibi yaşamak şişmanlığı önler.

Yürüyüşü yaşantıya eklemek kilo artışını önler.

Yemekleri yavaş yemek metabolizmayı hızlandırır.

Öğün atlamak kilo aldırır.

Kronik stres kilo artışı yapar.

Uyku problemleri metabolizmayı etkiler.

Çay, kahve, kola tüketimi metabolizmayı yavaşlatır. Karın bölgesinde yağlanma ve sindirim sorunları görülür.Günlük maksimum 1 kahve, iki fincan çay içmek gerekir.

Alkol metabolizmayı yavaşlatır.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Teşekkürler AliA, kaynak da belirtmemişim hemen ekliyorum:
 

Neutral

Profesör
Katılım
14 Mar 2009
Mesajlar
1,948
Puanları
63
Yararlı bilgi bazı durumlarda ne yapacağımı biliyorum şimdi tabi akıllanır mıyım orasını ayrı tutalım.
 

dogisay

Üyecik
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
17
Puanları
0
Ben teşekkür ediyorum :) Önümüzdeki hamleleri sağlıklı ve doğru planlamamız için bir rehber niteliğinde, umarım birçok kişi faydalanır :)
 

IThelp

Profesör
Katılım
11 Nis 2011
Mesajlar
4,318
Puanları
0
Evet yararlı cok sağol aynı senin dediğin gecenlerde Troid icin Doktor gittim Rapor sonucların normalinde Troid 0.89 /122 değerler arası olması lazım benim ki 0.79 cıktı dediğiniz gibi hızlı kilo almaya başladım şuan ilaç kullanıyorum.
 

MrFantastic

Asistan
Katılım
29 Eki 2012
Mesajlar
119
Puanları
0
Güzel bir yazı olmuş dikkat etmemiz gereken çok şeyler var
 
Üst
stat counter