MEB Müsteşarı : Ezberci Eğitim Geleneklerimize Uygun Ve Millidir

Bu konuyu okuyanlar

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
MEB Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Tekin, yeni müfredatla ders kitaplarını hazırlanmasında ve Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından incelenmesinde ‘değerler’ kavramının ölçüt alınacağını belirtti. PISA Direktörü Andreas Schleicher'in "Ezberci bir eğitimden uzaklaşılmalı" sözü üzerinde duran Tekin, “Ezber mantığı ve yöntemi bizim geleneğimiz için önemli bir öğrenme yöntemidir. Buna Batılı bir normda yaklaşıp 'tu kaka' hale getirmemek gerekir” dedi.

64171.jpg


Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Müsteşarı Yusuf Tekin, Cihannüma İstanbul İl Temsilciliği'nin, Eğitimciler Birliği Sendikası, Özel Öğretim Derneği (ÖZDER) ve Özel Öğretim Kurumları Birliği'nin (ÖZ-KUR-BİR) katkılarıyla Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi Konferans Salonu'nda düzenlediği 4. Cihannüma İstanbul Eğitimciler Buluşması'nda yaptığı konuşmada, bu yıl itibariyle müfredat revizyonunun gerçekleştiğini ve yeni müfredata göre hazırlanmış kitaplarla eğitim öğretim sürecinin başladığını söyledi.

Bu yıl 1, 5 ve 9’uncu sınıflarda yeni müfredata göre hazırlanan kitaplarla eğitimin başladığını ve gelecek yıl bütün sınıflarda yeni müfredat kapsamında eğitim öğretim sürecinin devam edeceğini belirten Tekin, şöyle konuştu:
"Kitap yazımları sürüyor. Bu yeni müfredat sürecinin ders kitapları bakımından beni en çok rahatlatan tarafı gündemine hem kitapları yazan komisyonlardaki arkadaşların hem neye göre kitap yazılacağı hem de Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı kitapları incelerken 'değerler' kavramını bir ölçüt olarak alması. Milli Eğitim Bakanlığı ilk defa müfredat revizyonundan sonra ders kitaplarının değerler skalamıza uygun olup olmadığını denetleyecek. Bir ders kitabı Talim Terbiye Kurulu'nun onayından geçtikten sonra 5 yıl boyunca okutulma hakkına sahiptir."

yusuf_tekin9.jpg


Türkiye'nin kendine ait bir medeniyeti ve bu medeniyete ait kadim bir ekolü, felsefesi olduğunu belirten Tekin, bunun eğitime ve pedagojiye sirayet eden bir alt yapısı olduğunu vurguladı.

"EZBER MANTIĞI GELENEĞİMİZDE ÖNEMLİ BİR ÖĞRENME YÖNTEMDİR"
PISA Direktörü Andreas Schleicher'in "Ezberci bir eğitimden uzaklaşılmalı" sözü üzerinde duran Tekin, şunları söyledi:
"Bu önermenin teorik olarak altyapısı zayıf. 'Ezberci eğitimden uzaklaşmalıyız.' ezberini çok kullanmamalıyız. Ezber mantığı ve yöntemi bizim geleneğimiz için önemli bir öğrenme yöntemidir. Buna Batılı bir normda yaklaşıp 'tu kaka' hale getirmemek gerekir. Eğitimcilerin kendi alanlarıyla ilgili olarak geleneklerimizi küçümseyici bir bakış açısıyla yaklaşmamaları lazım. Bu felsefeden hareketle bu projeyle, 'Çocukların tıpkı hafızlık yaparken olduğu gibi ezber yaparak öğrenmesini kolaylaştıracak daha sistematik bir öğrenme sağlayacak bir eğitim süreci oluşturabilir miyiz?' bunu da görmüş olacağız. Bizim geleneğimizde ezber, sadece herhangi bir metni ezberlemek değildir. Ezberle beraber ezberlediği şeyin daha güçlü bir şekilde kendi hayatına nasıl sirayet edeceğini de analiz ediyor. Hafızlık projesi uygulayan okullarda bu anlamda çok farklı bir öğrenme sürecinin olacağına inanıyorum. Referansı da bizim bu kadim mirasımız."

Untitled-2-660x320.jpg


"ÖĞRETMENLER CEZA ALACAKMIŞ GİBİ BİR ALGI OLUŞTURULDU"
Performans mekanizmasıyla ilgili olarak öğretmenler arasında yalan yanlış şayiaların ve “Bakanlık, performans uygulamasını hayata geçirdi. Buna göre performansı yetersiz öğretmenler devlet memurluğundan ihraç edilecektir.” gibi söylentilerin yayıldığını belirten Tekin, sözlerine şöyle devam etti:
“MEB Öğretmen Strateji Belgesi diye bir belge yayımladı. Bu belgenin içeriğinde öğretmen istihdamı, öğretmenlerin değerlendirilmesi ve öğretmenlere hizmet içi eğitim başta olmak üzere, yetiştirilmesi başta olmak üzere neyi planladığı yer alıyor. Belge yayımlandıktan sonra öğretmen yeterliliklerinin çalışılacağı ve oluşturulacağı, ardından da öğretmenlerin performanslarına göre kariyer basamaklarında değerlendirileceği yazıyordu. Yani performans sürecinin aslında esprisi Sayın Hüseyin Çelik döneminde başlatılan ve test sınavına endekslenen uzman öğretmen ve baş öğretmen unvanlarının verilmesinde öğretmenlerin performanslarına göre bir değerlendirme yapılmasıdır. Yani performansı yüksek öğretmenlere uzman ve baş öğretmen unvanları verilecekti. Geri kalanlara da eksik olduğu konularla ilgili hizmet içi eğitim programı verilecek ve öğretmen akademileri devreye girecekti. 62 binin üzerinde okul var. Proje kapsamında 112 okulda pilot uygulama yapıldı. Bütün okullarda performans değerlendirilmesi yapılıyormuş ve öğretmenler ceza alacakmış gibi bir algı oluşturuldu."

MÜFREDAT DEĞİŞİKLİĞİ TARTIŞMALARI
"MEB'in müfredat değişiklikleriyle ilgili hiçbir hazırlığı yok” gibi eleştiriler yapıldığına dikkati çeken Tekin, 2013 yılı ocak ayında dönemin Başbakanı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'la yaptığı görüşmede, eğitim sisteminde öncelediği şeyleri sıraladığını ve bunlardan bir tanesinin de müfredat değişikliği olduğunu dile getirdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın talimatıyla müfredatla ilgili hangi konularda şikayet ve açık olduğunu tespit ettiklerini anlatan Tekin, "En çok rahatsız olunan konulardan bir tanesi müfredatın ağır ve aşırı derecede teorik olmasıydı. Müfredat değişikliğini yapmakla mükellef olan Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı'na süreci başlatmasını söyledik. Başkan süreci çok ağırdan aldı ve istediğimiz hızda yürümedi. Bu çalışma 2013 yaz aylarından beri devam ediyordu. 2017 Ocak ayında kamuoyuyla paylaştık. 'Müfredatın değişmesi gerekirse ne tür değişiklikler yapılmalıdır' sorusunu başta sendikalar olmak üzere eğitimle ilgili konuşacak herkese gönderildi. Bize 2-3 üniversite dışında geri dönüş olmadı. Yaptığımız değişiklikleri paylaştık, yine dönüş olmadı. Biz müfredat değişikliğini açıklamadan 10 gün önce Eğitim-Bir-Sen kendi müfredat değişikliği taslağını kamuyla paylaştı" dedi.

2017 Ocak ayında müfredat değişikliğinin ilan edilerek bir ay süreyle askıda kaldığını aktaran Tekin, askı süresinin kısa tutulmasıyla ilgili MEB'in eleştirildiğini fakat 2007 yılındaki değişiklikte askıda kalma süresinin 10 gün olduğunu söyledi.

"KIRMADAN DÖKMEDEN TÜM EĞİTİM SÜREÇLERİNİ YÖNETMELİYİZ"
Programda konuşan Cihannüma İstanbul İl Temsilcisi Dr. Yusuf Eren, 21. yüzyılda eğitimde hızlı bir değişim ve dönüşüm olduğunu belirterek, bilginin üretilmesi, kullanılması ve aktarılmasına yönelik sosyal, siyasal, ekonomik alanlarda değişmelerin yaşandığı bir dönemde olunduğunu dile getirdi.

Meslek eğitimlerinin ihmal edildiğini ve meslek eğitimleri olsa da algıların sadece akademik başarı üzerinden ilerletildiğini aktaran Eren, "Yaygınlaşan imam hatiplerin varlığı hepimiz için önemli bir değerdir. Eğitim sistemindeki bu sürecin üstesinden öğretmen niteliği artırılarak gelinebilir. Kırmadan, dökmeden tüm eğitim süreçlerini yönetmemiz gerekir. Çünkü toplumun içindeki her bir dönüşüm eğitim sistemiyle başlar ve toplumların kendine özgü bir medeniyeti ve felsefesi bir kültürü vardır. Bunların dönüşümü ise eğitim sisteminin temelini teşkil eden mektepler ve muallimler vasıtasıyla oluşur" dedi.

Konuşmaların ardından Eren, Yusuf Tekin'e Arapça "Cihannüma" yazılı tablo hediye etti.

MEB Müsteşarı’ndan PISA Direktörü’ne cevap: Ezber, önemli bir öğrenme yöntemidir
 

7.43

Müdavim
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,969
Reaksiyon puanı
332
Puanları
83
Açıkçası katılıyorum. Yapılandırmacı eğitim modeli hem fazlaca zaman, hem de fazlaca altyapı gerektiriyor ki (öğretmen, derslik, ders materyalleri vs.) ülkemizde ikisi de yok. Ayrıca öğrencilerin zihni yapısına da uygun değil. Belki 15-20 yıla kadar aşamalı olarak doğru adımlar atılarak bu zihniyet kazanılabilir.
Bir de öğretmen atamalarına Ekonomi Bakanlığının baktığı bir ülkeden eğitim anlamında bir şey beklemek olası bile değil. Sınıflarda en fazla öğrenci sayısını 34'e yükselttiler ki bunun tek amacı maddi tasarruf yapmaktı.
 
Son düzenleme:

Samed Yelgel

Asistan
Katılım
17 Ağustos 2017
Mesajlar
223
Reaksiyon puanı
130
Puanları
43
Açıkçası katılıyorum. Yapılandırmacı eğitim modeli hem fazlaca zaman, hem de fazlaca altyapı gerektiriyor ki (öğretmen, derslik, ders materyalleri vs.) ülkemizde ikisi de yok. Fatih Projesi falan hikaye.

Evet F@tih projesi kapsamında tonlarca para harcandı belki, bazı okullara tabletler vs değıtıldı eğitime katkısı,açıkcası kullanmayı bilmeyenler olduğu için pek de olmadı diyebilir, ha kullanmayı bilenler için bunları demek mümkün değil, bunun dışında bence ezberci eğitimden uzak durulmalı evet altyapımız yok ama yapılabilir mi evet, geç veya güç fark etmez ezber ezber.. bence yanlış bir formulü öğrenmek yerine robot gibi ezberlesek ne işe yarar, kendimizi eğitim konusunda aşırı geliştirmemiz lazım..
 

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Açıkçası katılıyorum. Yapılandırmacı eğitim modeli hem fazlaca zaman, hem de fazlaca altyapı gerektiriyor ki (öğretmen, derslik, ders materyalleri vs.) ülkemizde ikisi de yok. Ayrıca öğrencilerin zihni yapısına da uygun değil. Belki 15-20 yıla kadar aşamalı olarak doğru adımlar atılarak bu zihniyet kazanılabilir.
Bir de öğretmen atamalarına Ekonomi Bakanlığının baktığı bir ülkeden eğitim anlamında bir şey beklemek olası bile değil. Sınıflarda en fazla öğrenci sayısını 34'e yükselttiler ki bunun tek amacı maddi tasarruf yapmaktı.

Robot videoları var bir önceki yorumlarında.
İşte o robotları üreten şirketlerin kurulduklarındaki bütçeleri(birkaç yıl önce), bizim her yıl diyanet işlerine harcadığımız bütçenin 7'de 1'i kadar.
Peki biz neden bunları yapamıyoruz sorusunun cevabı da bu konuda.
 

baadereser

Asistan
Katılım
14 Ocak 2014
Mesajlar
308
Reaksiyon puanı
31
Puanları
28
Ezberci değilde harddiskçi eğitimden yanayım . O pdf ler harddiske indirilecek !!!
 
Üst