Left 4 Dead 2 OpenGL İle Daha Hızlı

Bu konuyu okuyanlar

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
61946_Left4Dead2-08.jpg


Windows'da Linux'da olduğundan daha yavaş çalışan bu oyun, Microsoft'un canını oldukça sıkacak gibi!

Valve Software'in Linux'da çalışmak üzere port ettiği Left 4 Dead 2'nin Linux'da, Windows'da olduğundan daha hızlı çalıştığı anlaşıldı.
Valve'ın Linux takımının raporuna göre oyun Ubuntu 12.04'de 315fps ile çalışıyor. Oyunun Windows sürümü ise aynı sistem konfigürasyonunda sadece 270.6fps sağlayabiliyor.

Valve takımı oyunu Linux'a ilk port ettiklerinde oyun, 6fps'de adeta sürünüyormuş. Ancak Linux çekirdeğinden ve video sürücülerinden faydalanacak şekilde geliştirilen oyun kodu, onu oynanabilir bir hıza ulaştırmış. Valve geliştiricilerinin beklemediği ise, oyunda OpenGLkullanılması ile sağlanan yüksek performans artışı olmuş.

Left 4 Dead 2'nin Windows sürümü, Microsoft'un kendi tescilli 3D grafik API'si olan Direct3D'yi kullanıyor. Geliştiriciler, Linux sürümünden ödünç alınan OpenGL koduyla oyunun yeni bir Windows sürümünü oluşturduklarında, bu sürüm de 305fps ile Direct3D sürümünden hızlıçalışmış.
Valve, oyunun OpenGL sürümünün Windows'da neden daha yavaş çalıştığını incelediğini ve Direct3D sürümünün performansını geliştirmek üzere çalıştığını söylüyor.

gabe-newell.jpg


Windows 8 için "bir yıkım olacak" diyen Valve kurucularından Gabe Newell'in sözünün ardından yaşanan bu gelişme, Microsoft için pek de iyi bir haber değil. Newell, şu an Steam yoluyla sunulan 2.500 oyunun Linux'da çalışmasını istiyor.

http://forum.ubuntu-tr.net/index.php?topic=35135.0

Tesadüfen gördüğüm ilginç bir haber.
Aslında ilginçliği Gabe Newell'ın Windows 8 hakkındaki yorumları ile birleşince çıkıyor.
http://forum.shiftdelete.net/windows-8/269822-gabe-newell-windows-8-tam-bir-felaket.html
Acaba Source Engine 2 OpenGL seçeneği ile gelir mi ?
 

Son mesajlar

Üst