Kullanıcı Deneyimi (UX)

Bu konuyu okuyanlar

SEOCEO

Öğrenci
Katılım
8 Ocak 2017
Mesajlar
22
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Kullanıcı Deneyimi Nedir?

Kullanıcı Deneyimi UX 2017 Yılında SEO tekniklerinin unsurları zaman zaman işe yaramaz oldu, Bu durumu bu hale getirenler aslında ziyaretçi ve müşterilerdir, sonuç olarak ise Google’a karmaşık ve spesifik sorular sormalarından kaynaklanan durumlar dan bir tanesidir. Kullanıcı Deneyimi (UX) sitenizde var olan veya yeni ziyaretçilerin bulunduğu zaman sürecinde almak istediği bilgiler üzerine yön vererek kısa sürede ulaşmasını sağlamaktır diyebiliriz. Devamlılığını sürdürme adına yapılan tüm işlemlerin uzun süreli olması kaydı ile memnuniyet ve yararli bilgi olduğunun algısını yaratmakta denilebilir. Kullanıcı Deneyimi kriterini ön planda tutmak istersek ilk etap da Site içi düzenlemelerinden başlanmalıdır.

Kullanıcı Deneyimi UX Web sitenizde Kullanıcı Deneyimi ile alaklı çalışmalar yapmadan önce kesinlikle tasarımı ön planda tutarak kendinizi müşteri veya ziyaretçi yerine koyarak tasarlamanız veya latmanız kolaylık sağlayabilir. Ürünlerinizi veya hizmetlerinizi ön olana çıkarmadan önce, Potansiyel tüketicinin tam olarak beklentilerinin ne olduğunu bilmek iyi seviyede bir kullanıcı deneyimidir. Bu durumda uzun süreli olarak, Google ve Diğer Arama Motorların da yeni potansiyel müşterileri kazanma adına hemde kullanıcı memnuniyetini hat safaya taşıyabilir kalıcı olabilmesini sağlayabilirsiniz. SEO konusunda ise bu kriter ciddi anlamda etkilemektedir.

Web sitenizin yararlı bir bilgi veya Kullanıcı Deneyimi adıyla ziyaretçilere hitap etmiyorsa doğal olarak çıkış oranları yükselebilir. Bu sebeple Çıkış Oranlarının hesaplanması ve hangi sayfa veya yazılar incelenmeden terk ediliyorsa bilgi sahibi olmalı ve bu işlemler üzerine yoğunlaşarak, sayfada kalma sürelerini arttırmanız siteniz açısından tıklanma oranlarınıda arttırır.

Bulunduğunuz sektörde kesinlikle Dijital Pazarlama stratejinizin bulunması rakipleriniz arasında sizi 1-0 öne çıkarabilir. Her marka ve kurumsal firmaların kendilerine göre Pazarlama stratejileri mevcut bu durumda sizin tek yapmanız müşteri kitlenizin tam olarak istek ve bilgileri doğrultusunda hareket etmeniz rakipleriniz arasında sizi sektör lideri yapabilir.

Amaç ise web sitenizdeki bilgilerin, ürün veya hizmetlerin belirli kurallar eşliğinde, ziyaretçi veya müşterilerinize iyi bir Kullanıcı Deneyimi göstermektir. Tasarımınızın iyileştirilmiş ve optimize edilmiş hali doğal olarak eşittir Memnuniyet maddesine bağlana bilir. Kısacası web sitenizde sadık müşterileriniz eşliğinde firmanızda market lideri olarak rakiplerini arkada bırakabilir.

Kaynak: SEOCEO
 
Üst