Küçük bir Firma kurmak?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Exploit Coder

Profesör
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
1,534
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar,

Firması olan veya bu konuda bilgisi olanlara sorularım var.

Küçük bir donanım-bakım işleri yapan firmanın maliyeti, vergisi masrafları ne kadar olur?

Kurarken gerekli olabilecek, bilmem gereken şeyler. kurduktan sonra gerekli olan şeyler..

Mesela ayrı bir ofis gerekirmi yoksa evde çalışılabilirmi? muhasebeci gerekirmi yada benzeri şeyler.

özellikle vergi ve patent hakkında bilgi almak istiyorum.

Ofis gerekirse küçük bir ofisin hangi muhitte kirası ne kadar olabilir?


Bu firma çok küçük bir firma olacak unutmayın öyle milyarlarca gelir elde etmeye çalışan bir firma değil.!!
 

ANNE

Profesör
Onursal Üye
Katılım
5 Eyl 2009
Mesajlar
1,657
Puanları
0
Donanım - bakım işi yapacak iseniz ofis kiralamanız gereklidir. Yazılımcı olsaydınız bir nebze ... , ancak bahsi geçen iş evde yapılmaz.

Donanım - bakım işinde yapacağınız iş önemlidir. Yapacağınız işe göre malzeme gerektirir. Örneğin; PC tamiri için, Ağ döşeme, Güvenlik - alarm çekme, güç kaynağı bakım - tamir, yazıcı bakım - tamir, kartuş - toner dolum ve satış ... gibi.

Bu işleri biliyorsanız, malzemelerini temin edersiniz. Kendinize mutlaka işden anlayan bir ortak ve eleman bulun.

Eğer iyi bir çevre ve tanınmışlığınız varsa muhit o kadar önemli olmayabilir. Ancak öyle değilseniz, sakin yerden ziyade işin yoğun olduğu yerler de ofis kiralayabilirsiniz.

Öncelikle ltd veya şahıs adına vergi levhanı almalısın. Muhasebeciye gidersen detaylı bilgilere ulaşırsın. Listelemek gerekirse;

Muhasebeci
Vergi levhası
Esnaf yada Ticaret odasına kayıt
Yazar kasa
Demirbaşlar (Klima, PC, masa, sandalye vs...)
Teknik cihaz ve malzeme
Noter giderleri
Ivır zıvır

En az 10.000 ile 20.000 tl arasıdır.
 

HapS

Profesör
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
3,353
Puanları
48
sadece evrak işlerin 2 bin tl ve üzeri tutar malzeme kira aylık stopaj peşin vergi vs. katmıyorum para kazanmadan para ödemeye başlarsın. ama niyetin varsa bunları gözünde büyütme işin içine tam ortasından dal gitsin gerisi gelir
 

sci3

Profesör
Katılım
23 Mar 2009
Mesajlar
4,300
Puanları
36
Evet eğer niyetliysen bir yerinden tutmak gerekir.. Yoksa hiç olmuyor.. Hiç..

Gayretle 'Ya Allah' de başla..
 

honline

Profesör
Katılım
3 Ocak 2009
Mesajlar
4,739
Puanları
83
En az 10.000 ile 20.000 tl arasıdır.

Sen ne yaptın birader holdingmi kuruyorsun ? hiç bu kadar tutarmı arkadaşın bahsettiği iş öyle ise Devren satılık şirket varrrrr borcu harcı yok faal.

1- Bu konuda detaylı ve net bilgi alacağın yer burası değil
2-Açacağın iş yeri Tüzel değil Özel yani şahış adına aç hem açma maliyeti az hem muhasebe gideri az hem resmiyette muhasebeci göstermek zorunluluğu yok bu şekilde herhangi bi muhasebeci senin defterini 60 70 tl gibi bi rakama tutar ama Ltd açarsan her ay muhasebeye en az 250 Verirsin yıl sonunda defter tastik felan derken sadece muhasebeye toplam 3500 Tl gider
3- Fatura kesme ile ilgili konularda şirket ve şahıs arasında öyle uçuk bi fark yok

aklıma gelenler şimdilik bu kadar kısacası açma kapama devretme işlerinde en çok para noter işlerine gider birde belediyesine ve faliyet alanına göre değişir belediyeden çalışma izni almaya gider ben 200 metre kare dükkana 1400 TL verdim sadece calişma izni almaya ama bi berber 100Tl ye hallediyor
 

ANNE

Profesör
Onursal Üye
Katılım
5 Eyl 2009
Mesajlar
1,657
Puanları
0
Sen ne yaptın birader holding mi, kuruyorsun ?
Hiç bu kadar tutar mı ?
Belediye, muhasebe, kira (depozito), yakıt ( malum kış geliyor ) vs. bunlar dan söz etmişsiniz. Belirttiğiniz rakamlara bakıldığında bir kaç bin ( milyar ) tl'nin üzerine çıktığı görülür.

Onun dışında masa, sandalye, bilgisayar, teknik araç - gereç ve EN ÖNEMLİSİ satış için malzeme tedarik edersen, belirttiğim fiyata çok rahat ulaşırsın.

Birde piyasada 10.000 tl'lik sermayenin lafımı olur. Hele hele holding kurmak için .... :)
 

Exploit Coder

Profesör
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
1,534
Puanları
0
Ya firma dediysem şirket değil arkadaşlar ltd si özel muhasebeci fln olmayacak. yani dükkan gibi bişey dükkan zaten firmadan kastettiğim. firma farklı birşeyse ben yanlış biliyorum demekki doğrusunu söylerseniz mutlu olurum.

Dükkan dedik dükkandan bahsedelim. Dükkanı açtık vergisi, tabelası, muhasebecisi vs vs ne kadar tutar. bunun için gerekli evraklar nelerdir peki?
 

honline

Profesör
Katılım
3 Ocak 2009
Mesajlar
4,739
Puanları
83
Belediye, muhasebe, kira (depozito), yakıt ( malum kış geliyor ) vs. bunlar dan söz etmişsiniz. Belirttiğiniz rakamlara bakıldığında bir kaç bin ( milyar ) tl'nin üzerine çıktığı görülür.

Onun dışında masa, sandalye, bilgisayar, teknik araç - gereç ve EN ÖNEMLİSİ satış için malzeme tedarik edersen, belirttiğim fiyata çok rahat ulaşırsın.

Birde piyasada 10.000 tl'lik sermayenin lafımı olur. Hele hele holding kurmak için .... :)
Sanırım arkadaş sadece dükkanın resmi açılışı için gerekli gideri soruyor içinin dizaynı dekorasyonu satılacak mal vs onları sayarsak tabiki 10.000TL nin lafı olmaz

Arkadaşım kendi şahsın adına vergiye kayıtlı bi dükkan açmanın tahmini gideri vergi lavhası, oda sicil kaydı, defteri, noteri, vergi dairesi, kaşesi, 250 yaprak faturası, itfaiyesi, anında başlayan bagkurun ilk pirimide dahil 5000 bilemedin 6000 hiç bilemedin 6500 ü geçmez
 

GKHNCKR

Profesör
Katılım
7 May 2009
Mesajlar
3,992
Puanları
48
Yakında ben bir arkadaşla başlayacağım. Ben hiç anlamam ama Allah'tan arkadaşın tecrübesi var. öğrendiğim kadarıyla anlatırım. bu arada dükkanın içi hariç açılış masrafları için 2-3 bin lira yeter..
 

ANNE

Profesör
Onursal Üye
Katılım
5 Eyl 2009
Mesajlar
1,657
Puanları
0
Sanırım arkadaş sadece dükkanın resmi açılışı için gerekli gideri soruyor.
Konuyu açan arkadaşın, ilk mesajından tüm giderleri sorduğunu sanmıştım.

Ancak durum sizin belirttiğiniz gibi miş. Evet haklısınız. Muhasebe, vergi levhası vs. 10.000 tl tutmaz. Belirttiğiniz fiyat doğrudur.

Kalın sağlıcakla...
 

fogu78

Doçent
Katılım
25 Haz 2009
Mesajlar
635
Puanları
0
Vergiye/maliyeye hiç bulaşma tavsiye etmiyorum.

Ben 5-6 ay öncesine kadar senin açmayı kastettiğin şekilde bir işyerim vardı. Masraflardan daralıp "maaşlı işe girerim daha iyi" dedim ve kapattım.

Piyasa iş bulunacak piyasa değil açıkçası. Aynı zamanda dükkanı kapatmamla işlerimin açılması tesadüf oldu. Önce hiç bir düzen kurmadan sadece hatrını kıramadığım eski müşterilerimin işlerini yapıyordum. Sonra baktım olmuyor. Evin bodrumuna (5-6 m² gibi bir alan) düzen kurdum. Düzenden kastım bikaç monitör, parça test edebileceğim kasa vs., internet bağlantısı, teknik servis masası gibi.
Şimdi karışan görüşen yok ve çok memnunum.

Internetten ya da anlayan birinden (muhasebeci vs.) yeni vergi kanunlarını araştırmanı, güvenebileceğin, acil parça tedarik edebileceğin, fatura alabileceğin/kesebilecek bir bilgisayarcıyla anlaşmanı öneririm.

Ayrıca vergiye tabi olmayan (kanunda merdivenaltı tabir ediliyor) durumlarda sözkonusu.

Vergi levhası asmak kolay en fazla 1-2 gün stres yapar alır asarsın. Ama işlerin hesapladığın gibi gitmezse vergi/maliye kaydı iptali biraz tırmalatır.
 

sioner

Üyecik
Katılım
11 Kas 2009
Mesajlar
1
Puanları
0
Arkadaşlar benimde bir sorum olcak ben ve bir arakdaşım yazılım üzerine bir yer açmak istiyoruz ofis olarak yazılım işi yapıcaz yalnız bu yerin bize her ay gideri ne olur ve ne gibi belgeler gerekir birde yer sahibinin bağkurlu veya ssk olması zorunlumu açıcağımız yer 40 metre karelik bir ofis çok para kazanma gibi bir hedefimiz yok şu anda ilerde ne getirir bilemem tabi ama şu anda ufak bir yer ve ufak işler yapıcaz
 

mr_rain

Guru
Katılım
9 Tem 2008
Mesajlar
23,968
Puanları
83
Eğer şahsın adına açacaksan yani gerçek kişi olacaksa açılış maliyeti 2oo tl civarında olur. Ancak şirket kuracak olursan 3000 tl civarında kuruluş masrafı çıkar. Her ikisinde de aylık bağ-kur primi ödersin 250 tl civarında. İşyerinin kirası+stopajı ve aylık beyannamelerin damga vergilerini fix ödersin. İlk aylarda devlete hariçten vergi ödemezsin.
 

aurora72

Üyecik
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
12
Puanları
0
Sen ne yaptın birader holdingmi kuruyorsun ? hiç bu kadar tutarmı arkadaşın bahsettiği iş öyle ise Devren satılık şirket varrrrr borcu harcı yok faal.

1- Bu konuda detaylı ve net bilgi alacağın yer burası değil
2-Açacağın iş yeri Tüzel değil Özel yani şahış adına aç hem açma maliyeti az hem muhasebe gideri az hem resmiyette muhasebeci göstermek zorunluluğu yok bu şekilde herhangi bi muhasebeci senin defterini 60 70 tl gibi bi rakama tutar ama Ltd açarsan her ay muhasebeye en az 250 Verirsin yıl sonunda defter tastik felan derken sadece muhasebeye toplam 3500 Tl gider
3- Fatura kesme ile ilgili konularda şirket ve şahıs arasında öyle uçuk bi fark yok

aklıma gelenler şimdilik bu kadar kısacası açma kapama devretme işlerinde en çok para noter işlerine gider birde belediyesine ve faliyet alanına göre değişir belediyeden çalışma izni almaya gider ben 200 metre kare dükkana 1400 TL verdim sadece calişma izni almaya ama bi berber 100Tl ye hallediyor
Sorum honline 'a ancak konuya vakıf olan herkesten yorum beklerim:

Başlangıçta özel şahıs adına kurup belli bir miktar (yani iyi miktarda) para kazanmaya başlarsa sonradan Tüzel Şirket (yani ltd.) haline getirme zahmetli olur mu?
 

SeRCaN

Asistan
Katılım
14 Mar 2006
Mesajlar
421
Puanları
16
Sorum honline 'a ancak konuya vakıf olan herkesten yorum beklerim:

Başlangıçta özel şahıs adına kurup belli bir miktar (yani iyi miktarda) para kazanmaya başlarsa sonradan Tüzel Şirket (yani ltd.) haline getirme zahmetli olur mu?
cevabı ben vereyim hayır zahmetli olmaz en fazla 2-3 gün alır..
eğer muhasebecinize vekalet verirseniz hiç uğraşmazsınız ;)

şahıs şirketi kurmak kolay ve ucuz ancak ltd. veya a.ş. kurmak daha zahmetli noterdi ticaret sicildi derken.. danışabileceğiniz veya vekalet verebileceğiniz güvenilir bir muhasebeci yeter size..
 

aurora72

Üyecik
Katılım
28 Kas 2009
Mesajlar
12
Puanları
0
cevap için teşekkürler. şu günlerde yeni bir teknoloji firması kurmaya hazırlanıyorum ve en az maliyetle nasıl başlarım diye düşünüyorum. Başlangıçta şahıs firması olması tabi ki maliyeti en aza cekmek için ancak orta vadede ltd olması da şart gibi.
 
Üst
stat counter