- Katılım
- 5 Kasım 2011
- Mesajlar
- 9,782
- Reaksiyon puanı
- 352
- Puanları
- 83
Araçlara gündüzleri de far yakma zorunluluğu getirilmesi tartışılıyor. Avrupada 7 Şubat 2011den itibaren üretilen araçlara, kontağı çevirince otomatik yanan far sistemi monte ediliyor.
CHP milletvekili Oyan TBMM Başkanlığına sunduğu teklifte, trafikte görmek kadar, görülmenin de önemli olduğunu belirterek, ABDde 1961den bu yana gündüzleri far yakıldığını bildirdi. Halen Finlandiya, Kanada, Danimarka, İzlanda, Romanya, Norveç, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Hırvatistan, Makedonya, Polonya ve Rusyada da gündüz farı zorunlu bulunuyor.
BİZDE GÜNEŞ VAR
Oğuz Oyan, Avrupa Birliğine üye ülkelerin aldığı bir karar uyarınca 7 Şubat 2011den itibaren imal edilen binek tipi araçlara yeni bir far sisteminin monte edildiğini ve bu araçlarda kontağı çevirince farların da otomatik olarak yandığını bildirdi. Oyan, Ağustos 2012den itibaren imal edilen kamyonlar için de bu sistemin başlayacağını vurguladı. Kanun teklifinde gündüz farı yakılmasının zorunlu olduğu ülkelerde, kaza oranlarının ciddi biçimde azaldığı kaydedildi. Bu konuda 1997 yılında da TBMMye bir kanun teklifi sunulmuştu. Ancak sistemin havanın erken karardığı ve güneş ışığının az olduğu kuzey ülkelerinde uygulandığı ve Türkiye için buna gerek bulunmadığı belirtilerek, teklif ele alınmamıştı. Türkiyede sürücüler, akünün çabuk biteceği ve Acil durum göstergesi olduğu izlenimi nedeniyle, gündüzleri far yakmaktan kaçınıyor.
Kaynak
CHP milletvekili Oyan TBMM Başkanlığına sunduğu teklifte, trafikte görmek kadar, görülmenin de önemli olduğunu belirterek, ABDde 1961den bu yana gündüzleri far yakıldığını bildirdi. Halen Finlandiya, Kanada, Danimarka, İzlanda, Romanya, Norveç, Çek Cumhuriyeti, Macaristan, Hırvatistan, Makedonya, Polonya ve Rusyada da gündüz farı zorunlu bulunuyor.
BİZDE GÜNEŞ VAR
Oğuz Oyan, Avrupa Birliğine üye ülkelerin aldığı bir karar uyarınca 7 Şubat 2011den itibaren imal edilen binek tipi araçlara yeni bir far sisteminin monte edildiğini ve bu araçlarda kontağı çevirince farların da otomatik olarak yandığını bildirdi. Oyan, Ağustos 2012den itibaren imal edilen kamyonlar için de bu sistemin başlayacağını vurguladı. Kanun teklifinde gündüz farı yakılmasının zorunlu olduğu ülkelerde, kaza oranlarının ciddi biçimde azaldığı kaydedildi. Bu konuda 1997 yılında da TBMMye bir kanun teklifi sunulmuştu. Ancak sistemin havanın erken karardığı ve güneş ışığının az olduğu kuzey ülkelerinde uygulandığı ve Türkiye için buna gerek bulunmadığı belirtilerek, teklif ele alınmamıştı. Türkiyede sürücüler, akünün çabuk biteceği ve Acil durum göstergesi olduğu izlenimi nedeniyle, gündüzleri far yakmaktan kaçınıyor.
Kaynak