İşlemcide Hız Ne İşe Yarar ? ( GHz )

Konusu 'Donanım Sorunları ve Çözümler' forumundadır ve erenk1nq tarafından 23 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. erenk1nq

    erenk1nq Üyecik

    Katılım:
    5 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    44
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0

    - İşlemcide Hız Ne İşe Yarar ? ( GHz )

    Şimdi benim işlemcinin hızı 3.4 GHz fakat o.c ile 4 flan oluyo 4 yapınca fark anlarmıyım ? birde bu fark nasıl anlasılır yani oyunda mı anlasılır ?
     
  2. Requ3m

    Requ3m Doçent

    Katılım:
    6 Haziran 2012
    Mesajlar:
    651
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Oyunda işlemci hızınız 3ghz ustundeyse daha çok arttırmak pek fps arttırmaz. İşlemci testlerinde farkı rahatlıkla görebilirsiniz. Günlük kullanımada bir etkisi olmaz 3.4 den 4.0 a atlamanın.
     
  3. Webkurum

    Webkurum Profesör

    Katılım:
    23 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.825
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    3.4 ghz zaten cok yeterlı bır hız. 4000 mhz yapmanın overclock tutkunu degılsenız pek bır anlamı yok .
     
  4. Karargaht

    Karargaht Dekan

    Katılım:
    14 Kasım 2007
    Mesajlar:
    9.522
    Beğenileri:
    96
    Ödül Puanları:
    48
    Otobüs bomboşken koltuğa oturmakla, doluyken bi koltuğa oturmak gibidir overclock. Pek farketmez, Ya yerini koruyup sonununa kadar gideceksin ya da riske girip birine yer verip vicdanen rahatlayacaksın, ama yer verdiğinin yanına çok hoş bi bayan gelebilir :) Yani kısaca olmaz hiç bir gözle görülür bi fark :)
     
  5. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    ufak bi örnek verim laptop için masaüstü içinde fark etmez hız değil teknoloji daha önemli

    ilk nesil core i7 640m normal hızı 2.8 turbo boost ile 3.4

    2.nesil i5 2410m normal hızı 2.3 turbo ile 2.9

    ikiside çok ufak farkla aynı performansı veriyor . dediğim gibi hız çok çok önemli değil hele oynlarda hiç fark etmez
     
  6. eSa

    eSa everything is possible.. Yönetici Super Moderator

    Katılım:
    5 Kasım 2011
    Mesajlar:
    10.499
    Beğenileri:
    180
    Ödül Puanları:
    63
    Ben olaya biraz daha teknik açıdan yaklaşayım :)

    Hertz ; saniye başına düşen devir sayısını ifade eder. 1 Hertz saniyede bir devir veya 1 MHz saniye başına bir milyon (1,000,000/s) devir şeklinde tanımlanır.

    1 Hz = 1 s[SUP]-1
    [/SUP]
    Bu birim herhangi bir periyodik olaya uyarlanabilir. Mesela; bir insan kalbi 1.2 Hz ile atıyor denebilir. Elektromanyetik dalgalarınsalınımları, bilgisayar parçaları arasındaki veri akımı ile RAM ve işlemci gibi parçaların hızları MHz (10[SUP]6[/SUP] Hz) veya GHz (10[SUP]9[/SUP] Hz) olarak ifade edilir.



































































































    Katı Adı Sembol Katı Adı Sembol
    10[SUP]0[/SUP] hertz Hz
    10[SUP]1[/SUP] dekahertz daHz 10[SUP]–1[/SUP] desihertz dHz
    10[SUP]2[/SUP] hectohertz hHz 10[SUP]–2[/SUP] santihertz cHz
    10[SUP]3[/SUP] kilohertz kHz 10[SUP]–3[/SUP] milihertz mHz
    10[SUP]6[/SUP] megahertz MHz 10[SUP]–6[/SUP] mikrohertz µHz
    10[SUP]9[/SUP] gigahertz GHz 10[SUP]–9[/SUP] nanohertz nHz
    10[SUP]12[/SUP] terahertz THz 10[SUP]–12[/SUP] pikohertz pHz
    10[SUP]15[/SUP] petahertz PHz 10[SUP]–15[/SUP] femtohertz fHz
    10[SUP]18[/SUP] egzahertz EHz 10[SUP]–18[/SUP] attohertz aHz
    10[SUP]21[/SUP] zettahertz ZHz 10[SUP]–21[/SUP] zeptohertz zHz
    10[SUP]24[/SUP] yottahertz YHz 10[SUP]–24[/SUP] yoktohertz yHz

    Kaynak
     
  7. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38

    şöylede birşey var sen 2006 core quad işlemciyi 5 ghz yapsanda ıvy brigde 3ghz işlemcisi olamaz
     
  8. Troy

    Troy Administrator Yönetici Admin

    Katılım:
    2 Haziran 2005
    Mesajlar:
    13.849
    Beğenileri:
    366
    Ödül Puanları:
    83
    ne iş yaptığına da bağlı. mesela işlemciyi kasan render işlemleri yapıyorsan fark eder, sana zaman kazandırır ama daha fazla enerji harcarsın ve işlemcinin de ömrünü kısaltırsın.sahip olduğun hız bence çok iyi.
     
  9. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    kurt güzel açıklamış anlıyo bu işlerden
     
  10. ByBerk

    ByBerk Profesör

    Katılım:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    1.193
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    ya orası öylede bu arkadaş öyle senin dediğin hem uzman değil hemde dediğin gibi kastıran programlarla takılmaz diye düşünüyorum oyunlar açısında düşünüyo herhalde
     
  11. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    konuyu hortlatıyım ben işlemcide overlock yapmak için hızınızın yetersiz olması lazım yetersiz geliyosa yapın ama hayli hayli yeter otobüs konusunda yanlış tanımlamışsınız diyelimki otobüs 30 kişilik ve 5 kişi oturuyo boş yer çok sende oturabilirsin bu 30 kişilik senin işlemcin olsun. Bide 40 kişilik otobüs var buda overlock yaptığın işlemcin olsun ondanda 5 kişi var sen yine oturursun boş yer çok yani 30 dan 40 a çıkmanın bi faydası olmadığı gibi zararı vardır işlemci ısınır soğutmanın iyi olması gerekir arıza felan felan gereksiz yani ama senin işlemci hızın düşük olur bi uygulama açarsın işlemci yetersiz olur biraz hızını artırırsın ona bişey diyemem...
     
  12. Mr.ßahadır®

    Mr.ßahadır® Asistan

    Katılım:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    335
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Modum Gerçekten Espirili ve güzel bir şekilde konuyu ifade etmiş :)
     
  13. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    arkadaşlar benim işlemci 1.80 ghz lol diye bir oyun var onu indirmeyi düşünüyorum kasarmı ? sorun yaşarmıyım ? YARDIM EDERSENİZ ÇOK SEVİNİRİM.
     
  14. BLacK+

    BLacK+ Profesör Onursal Üye

    Katılım:
    25 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    2.312
    Beğenileri:
    13
    Ödül Puanları:
    0
    En az 2 ghz işlemci, 2gb ram, shader 2.0 destekli bir dx 9 destekli ekran kartı gerekiyor denmiş mininum sistem gereksinimi olarak. Sıkıntılı açar oyunu sanırım. Akıcı oynanmaz diye tahmin ediyorum.

    http://gamesystemrequirements.com/games.php?id=1844
     
  15. promidal

    promidal Profesör

    Katılım:
    18 Ekim 2011
    Mesajlar:
    1.102
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    38
    işlemcinin ne olduğu önemli. şimdi pentinium 4 3.0ghz işlemci mi daha hızlıdır yoksa 3. nesil i5 1.8 mi dersen tabiki i5. işlemcinin saat hızından ziyade tek saat çevriminde ne kadar iş yaptığı önemlidir. mesela 2 tane teker düşün birisi küçük diğeri büyük. ikiside eşit sayıda dönerse hangi teker daha çok yol yapar. tabiki büyük teker daha çok yol yapacaktır.
     
  16. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    ya benim bilgisayarım masaüstü bilgisayar bilgisayarcıya götürdüm format attı format atmadan önce bilgisayırmdan işlemci hızı 1,49 du şimdi 900 mhz olmus bunun sebebi nerdir bilgisayar hiç bişey açmıyo en kötü microssoft office dosyalarını açıyodu şimdi yarım saate yakın sürede açıyor bunu nasıl düzeltebilriz
     
  17. kartaloglu1

    kartaloglu1 Üyecik

    Katılım:
    17 Aralık 2013
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
  18. BLacK+

    BLacK+ Profesör Onursal Üye

    Katılım:
    25 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    2.312
    Beğenileri:
    13
    Ödül Puanları:
    0
  19. lqnd

    lqnd Profesör

    Katılım:
    7 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.217
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    38
    hızdan ziyade farklı bir konu daha var çekirdek ama kesinlikle sayı değil çekirdek kalitesi yukardaki bir arkadaş değinmiş zaten core 2 quad da 4 çekirdekli i5 de core 2 quad daha hızlı çalışsa da teknik olarak verdiği performans aynı değil herşey ghz değil aynı zamanda çekirdek sayısı da değil..
     
  20. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    :yes:Bi saattir okuyorum dediklerinizden bişey anlamadım onun yerine bana iyi bir laptop önere bilirmisiniz bende lol oynuyorum 9 fps ike oynuyorum bu yüzden yeni laptop alıcam bana ne önerirsiniz
     

Sayfayı Paylaş