İran'da babaların 13 yaşındaki üvey kızlarıyla evlenmesine izin verildi

Bu konuyu okuyanlar

Aretios

Müdavim
Katılım
13 Kasım 2009
Mesajlar
3,815
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
ne denir kocaman bir '' YUUHHHHHHHH ''
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,324
Puanları
113
Seyyah abicim bana kalırsa böyle din, siyasi içerikli paylaşımlarda/haberlerde bulunmayalım. Burada karşıt görüşlü bir ton insan ve herkesin doğru ve yanlış bildiği şeyler var. Daha önce de oldu, en ufak kıvılcımlardan bile tartışmalar alevlenebiliyor bu forumda.

[MENTION=350013]memogoren[/MENTION], haklısın, yalnız konu iran olunca durum değişiyor. bu memleket insanlarına ait aykırı görüş içeren siyasi konuları açmıyorum zaten. fakat iran işi çok başka. ülkemize, israilden, rusyadan, amerika yahut yunanistandan çok daha düşman olan kalleş bir ülkeden söz ediyoruz. belki onlar gibi topraklarımızı işgal gibi bir istekleri yok, fakat dönüştürmek, kendileri gibi bu ülke insanını şialaştırmak gibi kadim bir hayalleri vardır. bu onların şah ismailden bu yana hiç ölmeyen ebedi ülküleridir.

bu yüzden ki bu ülkede bi dünya dolusu ajanları vardır, çok etkili hocaları vardır. internet sitelerinde yazılar yazan, çok derin bilgili adamları vardır. yüksek tirajlı her siteye yazılar, yorumlar yazan üye pozisyonunda elemanları vardır. onları tanımak zordur, ancak uzman olan kişiler onları farkedebilir.

ve şimdide ekonomi alanına sızmaya başladılar, şirketlerimizi satın alıyor, milyar dolarlık sermayeleriyle ülke içinde söz sahibi olmaya, kimbilir hangi fırıldakları çevirmek için yollar aramaktalar.

bu ülkenin iki yüzlü, iğrenç yüzünü insanlarımızın tanıması lazım, bilmesi lazım... ki, kendini koruyabilsin. biz kendimizi israilden, amerikadan koruyabiliriz, çünkü ne mal olduğunu biliyoruz. ama bunları tanımak zordur, çünkü bize benzeyen, yaklaşık aynı inancı paylaşan -ama kıpkızıl düşmandırlar- kişilerdir.

hindistanda kast sistemi var, yani toplum sosyal sınıflara ayrılmıştır. ama onlar hindu dinine mensuplar, normal karşılarız, ama bunlar güya müslüman olmasına rağmen hindistandan daha beter bir kast sistemine sahipler. orada eğer ehl-i şia inancına mensup bir acem değilseniz, ikinci, belki üçüncü sınıf insansınız demektir.

mesela bizim ülkemizde yüzlerce şia camisi vardır, hala da sürekli açılmaya devam ediyor. ama iranda tek bir tane sünni camisi bulamazsınız. yasaktır. halbuki iranın %20'ye yakın bir bölümü hanefidir, sünnidir. bütün uğraşılarına rağmen onların kendi inançlarına göre dizayn bir cami yapmalarına asla müsaade etmemişlerdir.

bir de şu var, iran azerbaycanında yaşayan azeri kardeşlerimiz de tıpkı onlar gibi şia inancına mensup olmalarına rağmen ikinci sınıf kabul edilir ve öyle muamele görürler. çünkü Türktürler, acem değillerdir. bu yönüyle ırkçılık da yapan bir ülkedir iran.

onların en tehlikeli tarafı da, takiyyenin bu inançta mübah hatta yerine göre farz olarak telakki edilmesidir. yani size başka türlü konuşur, suret-i haktan gözükürken aslen tam tersine inanır, sizi resmen kandırır, keklerler.

mesela sahabenin bir çoğuna, büyüklerine küfrederler, çocuklarını hergün onlara küfrettirerek büyütürler, ama sizin yanınızda tıpkı sizin gibi gözükürler.

hülasa-i kelam iran denince orada duracaksın, onu çok çok iyi tanıyacaksın ki, bu en büyük Türk düşmanı olan milletten korunabilesin.
 

El Padrino

Müdavim
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
İran'ın İslam ülkesi olmadığının bir kanıtı daha !
 

IREM

Asistan
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
384
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
bence iranlilar uzerinde bir arastirma yapilmali nerelerinden dusunuyorlar ve mantiklari nasil isliyor diye..
 

/xo/

Müdavim
Katılım
3 Haziran 2013
Mesajlar
6,131
Reaksiyon puanı
226
Puanları
63
bence iranlilar uzerinde bir arastirma yapilmali nerelerinden dusunuyorlar ve mantiklari nasil isliyor diye..

Cennete gitmek, insanları gideceklerine inandırmak için Kuran ı ve Peygamberlerin yaptıklarını abartılı bir şekilde carpıtıyorlar.
 

Bircan83

Asistan
Katılım
23 Nisan 2009
Mesajlar
120
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Bu konu biraz da acizane geleneğe bakar diye düşünüyorum. Eğer bir toplumun geleneğinde Müslüman olsun olmasın farketmez çocukların ergenliğe girdikten sonra evlendirilmesi adeti varsa bence olabilir. Fakat bizim toplumumuzda buna pek hoş bakılmaz. Ha eskiden 13-15 yaşlarında özellikle kızlar evlendiriliyormuş ama artk bu da değişti. Sakın ha yanlış anlaşılmasın gelenek derken babanın üvey kızıyla evlenmesini gelenek olarak kastetmiyorum. Bu düpedüz sapıklıktır.
 

vimjunon

Asistan
Katılım
7 Şubat 2010
Mesajlar
392
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Tasarının yasalaşması için Muhafızlar Konseyi'nin onayından geçmesi gerekiyor.

Bu konsey kimdir, kimlerden oluşur, böyle bir kararı verecek selahiyeti nasıl kendilerinde bulurlar? Allah hidayet versin!
 

promidal

Müdavim
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
38
@promidal, resmen saçmalıyorsun arkadaşım.
Peygamber efendimizin Hz. zeyd'in hanımı Zeyneb b. Cahş ile evlenmesi öyle anlattığın gibi pembe dizi hikayesine benzemez. eğer birşey bilmek öğrenmek istiyorsan oryantalist zırvalarından değil, gerçek müslüman kaynaklarından öğrenecek, sonra da burada yorum yapacaksın.

ikincisi, hz. Aişe annemizle 9 yaşında değil, 17 veya 18 yaşında iken evlenmiştir. bununla alakalı vereceğim linkten tarihi belgelerini, kaynaklarını görerek daha iyi anlayabilirsin. iftira etmeden evvel mufassal bir araştırma yapacak, sonra konuşacaksın. zira konuştuğun kişi bir "Peygamber"se öyle uluorta söz edemezsin.

Bu yalanın kuyruklusudur kim söylemişse böyle bir şey yok islam adına yalan söylemeyelim iftirada atmayalım ki iftiracıya 80 iftira sopası vurulur.
konulara tek tek girelim sonra rezil şianın iftirasını ve bunu ktbüsitteye alet etmelerine girelim.
islamiyette evlat edinme olayı yoktur bunun yerine reda veya rida yani süt hısımlığı vardır
günümüz icadı evlat edinmede ki hüküm ise erkek kız farketmez buluğ çağına giren namahremdir ancak çocuk eve bebekken alınır kadın onu 3 yudum emzirir veya midesine inecek kadar veya doyacak kadar 2,5 yaşından önce aynı kendi çocukları hükmündedir.bir erkeğe eşinin kendisinden olmasada kızı helal değildir
ancak burası iran ve bal tuzağıyla mut'a kızlarımızın cıhadıdır yalanıyla kızlarını yabancılarıun kucağına atanlar bu şekilde bir uygulamayada cevaz veriyorlar
ama niye

Kardeşlerimiz bir güzel açıklamalar yapmış özetlersek islam bizim yatağımıza karışır kiminle ne zaman nerede nasıl birleşeceğimizide belirler birleşeceğimiz kişininde cinsini yaşını konumunu belirler
ancak iranın yaptığıu ehl-i sünnete aykırı olmaktır buna çabalamaktır
Rabbiniz teaLA VE TEKADDES HAZRETLERİ BUYURUYOR
küçük livata haramdır yapan la2netlenmiştir.iran mollaları cevaz veriyor aDETLİ KADINLA KÜÇÜK LİVATA HELALDİR ya o bölge tamamen haramdır adetli iken işte maksat karşı olmak
[video=youtube;oZW9K72SAkg]http://www.youtube.com/watch?v=oZW9K72SAkg[/video]
hocamız cevaplamıuşsa bize cevap vermek düşmez

Bu konu biraz da acizane geleneğe bakar diye düşünüyorum. Eğer bir toplumun geleneğinde Müslüman olsun olmasın farketmez çocukların ergenliğe girdikten sonra evlendirilmesi adeti varsa bence olabilir. Fakat bizim toplumumuzda buna pek hoş bakılmaz. Ha eskiden 13-15 yaşlarında özellikle kızlar evlendiriliyormuş ama artk bu da değişti. Sakın ha yanlış anlaşılmasın gelenek derken babanın üvey kızıyla evlenmesini gelenek olarak kastetmiyorum. Bu düpedüz sapıklıktır.
Sanki aşağıya aktaracağım hadisleri ben uydurup yazdım kutubisitte ye de beni iftiracı ilan etmişsiniz. eğer bir iftiracı varsa buhari yada sahabedir. Buhari'nin sahihinde şu satırları okuyoruz.

11- Küçüklerin Yaşça Büyüklerden Olanlarla Evlendirilmelerinin Hükmünü Beyân) Babı

18-.......Bize el-Leys, Yezîd ibn Ebî Habîb'den; o da Irak ibn Mâlik'ten; o da Urve'den tahdîs etti ki, Peygamber (S) Ebû Bekr'-den Âişe'yi nikahlamak için istedi. Ebû Bekr, Peygamber'e:

— Fakat ben Sen'in kardeşinim, dedi. Peygamber de ona:

— "Sen benim Allah'ın dîninde ve kitabında kardeşimsin. Bu cihetle Âişe bana halâldır" buyurdu.

60- Dokuz Yaşında Bulunan Bir Kadınla Zifafa Giren Kimse Babı


90-.......Bize Sufyân es-Sevrî, HişâmibnUrve'den; o da baba*sı Urve'den tahdîs etti ki, Peygamber (S)Âişe ile, Âişe altı yaşında iken akd yapmış, dokuz yaşında iken de zifaf yapmıştır. Âişe, Pey-gamber'in yanında dokuz sene kalmıştır [116].

Müslümün sahihinde ise şu satırlara rastlıyoruz.

10- Babanın Küçük Bakireyi Evlendirmesi Babı


69- (1422) Bize Ebû Küreyb Muhammed b. EI-Alâ rivayet etti. (De*di ki) : Ebû Üsâme rivayet etti. H.

Bize Ebû Bekir b. Ebî Şeybe de rivayet etti. (Dedi ki) : Kitabımda Ebû Usâme'den naklettiğini, onun da Hişâm'dan, onun da babasından, onun da Âişe'den rivayet eylediği şu hadîsi buldum. Âişe şöyle demiş :

«Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Sellem) beni altı yaşımda iken nikâh etti; dokuz yaşımda iken de benimle zifafa girdi. Müteakiben Medînefye geldik. Ben bir ay sıtmaya tutuldum. (Bu sebeble saçlarım döküldü) ni*hayet saçlarım (tekrar büyüyerek) omuzlarıma indi. Derken bana Ümmü Rumân geldi. Ben kız arkadaşlarımla birlikte tahtaravalli oynuyordum. Bana seslendi. Hemen yanına vardım. Beni ne yapacağını bilmiyordum. Elimden tutarak beni kapıda durdurdu. Nefesim kesilmiş, Iıeh heh diye soluyordum. Nihayet hızlı solumam zail oldu. Ümmü Kuman beni bir odaya aldı. Pir de ne göreyim Ensardan bir takım kadınların huzurun-dayım. Kadınlar : Hayırlı, uğurlu ve mübarek olsun, dediler. Ümmü Ru*mân da beni onlara teslim etti. Kadınlar taşımı yıkadılar. Beni çekip çevirdiler. Bir de Resûlüllah (Sallallahü Aleyhi ve Seîîeın) kuşluk zamanı an-sizm çıka geldi. Kadınlar beni ona teslim ettiler.

Muâviye, Hişânı b. TJrve'den naklen haber verdi. H.

Bize İbni Nümeyr de rivayet etti. Bu lâfız onundur. (Dedi ki) : Bize Abde yâni İbni Süleyman, Hişâm'dan, o da babasından, o da Âişe'den naklen rivayet eyledi. Âişe şöyle demiş: «Peygamber (Sallallahü Aleyhi ve Selleml beni altı yaşımda iken nikâh etti. Dokuz yaşımda iken de zifafa girdi."

71- (...) Bize Abd b. Humeyd rivayet etti. (Dedi ki) : Bize Abdür-rezzâk haber verdi. (Dedi ki) : Ma'mer, Zührî'den, o da Urve'den, o da Âişe'den naklen haber verdi ki, PeygamfoerfSallallahü Aleyhi ve Sellem) ken*disini yedi yaşında iken nikâh etmiş dokuz yaşında iken de zifaf yapıl*mış (oyuncak) bebekleri beraberinde imiş. On sekiz yaşında iken de Re-sûlüllah {Sallallahü Aleyhi ve Sellem) vefat etmiş.


 

/xo/

Müdavim
Katılım
3 Haziran 2013
Mesajlar
6,131
Reaksiyon puanı
226
Puanları
63
[MENTION=187384]promidal[/MENTION] yapma kardeşim, ben senin gibi biriyim (anladın sen onu) . Ama bunların yeri burası değil. Modları meşgul etmeyelim isterseniz.
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,324
Puanları
113
bak [MENTION=187384]promidal[/MENTION], hadis konusu başlı başına bir ilim dalıdır kardeşim, uzmanlık ister, bilgi ister.
ben hiçbir hadise uydurma demem, fakat buharide de olsa, müslimde de olsa rakamsal rivayetlerde sehven hata olabilmesi her zaman mümkündür.

bunu şu açıdan söylüyorum, tarihi belgeler hz. Aişe annemizin doğumunun peygamberlik gelmeden 4 veya 5 yıl öncesinde olduğunu gösteriyor. evliliklerinin ise hicretten (622) bir veya iki yıl sonra olduğunu gösteriyor. ki bu da takriben 17 veya 18 yaşında olduğunu gösterir.

sevgili [MENTION=350013]memogoren[/MENTION] bi yerde haklı, konuyu daha fazla uzatmadan, kavgaya gürültüye mahal vermeden sonlandıralım bu konuyu...
 

SashaTurk

Öğrenci
Katılım
3 Ekim 2013
Mesajlar
3
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Aşağıda ayetle açıkladık. Hala başka şeyleri araya niye sokuyorsunuz.

Araf 3:
(Ey insanlar), Rabbinizden size indirilene uyun ve O’ndan başka velilere uymayın. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz!

Nahl 89:
O gün her ümmetin içinden kendilerine birer şahit göndereceğiz. Seni de hepsinin üzerine şahit olarak getireceğiz. Ayrıca bu Kitabı da sana, her şey için bir açıklama, bir hidayet ve rahmet kaynağı ve Müslümanlar için bir müjde olarak indirdik.

Bu ayetleri okuyan ve kalbi islam'da olan kişi nasıl davranacağını şüphesiz bilir, hadislerden nasıl faydalanacağını da. 44 Yaşındayım hala aynı saçma sapan tartışmalar.




- - - Mesaj Güncellendi - - -

Nisa/6:Yetimleri deneyin. Evlenme çağına erdiklerinde,eğer reşid olduklarını görürseniz, mallarını kendilerine verin.

Ayete tekrar bakalım:

Çocuk hangi çağa geldi? Evlenme çağına.

Peki çocukta olgunlaşma görüyor musun?

Cevap evet ise malını ver, hayır ise verme.

Buradan ne çıkar? Çocuk evlenme çağına gelmesine rağmen henüz olgunlaşmamış olabilir.


Güzel düşünür adam gibi yorumlarsan ve fesatlık etmezsen . Aklında mantığında islamın da verdiği cevabın aynı olduğunu görürsün


- - - Mesaj Güncellendi - - -

Nisa/6 Yorumunu ben yapmadım ama yapandan ALLAH C.C. razı olsun
 
Üst