Iran`da Uretilen Ve Kullanilan Arabalar

Konusu 'Otomobil' forumundadır ve Ice Man tarafından 19 Ekim 2010 başlatılmıştır.

  1. Ice Man

    Ice Man Üyecik

    Katılım:
    10 Şubat 2010
    Mesajlar:
    31
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0

    - Iran`da Uretilen Ve Kullanilan Arabalar

    Merhaba
    Iran konusunda Baslattigim konulardan ikinci genel konu "Iran`da Uretilen Ve Kullanilan Arabalar" konusu. Bu konuyu da SDN forum uyeleriyle paylasmak istedim, Bu konu da diger konu gibi Iran Arabalari konusunda Turkce dilinde en kapsamli (ve ilk) konu, Yinne bu konu 2008 yilindan yazildigi icin onceki yazilari hizlica eklicegim.

    2008 giris yazisi

    Ilk once iran araba sektoriyle ilgili bir kac bilgi:

    Iranda uretici firmalar:Iran Khodro – Iran Khodro disel( Iran Khodro + Khavar Co.) – Saipa – Saipa disel (Saipa + Iran Kaveh Co.) – Pars Khodro(Eski Cip Co.) – Shahab Khodro – Kerman Khodro – Kish Khodro – Raniran – Zamyad – Morattab – Bahman Co. (Mazda Co.) – Kish Khodro – Zagross Khodro – ITM Co.
    (bir kac firma daha var)
    Bilgi: Khodro = Araba (farsca)

    Yokardaki ureticiler Araba,kamiyon, Minibus, Otobus,Tir,Ambulance uretiyorlar

    Bildiginiz gibi Iran 2008 statistiklerine gore dunyanin en buyuk 10. araba ureticisidir.
    Iran Khodro iranin en buyuk ve Dunyanin da 15. araba Ureticisidir ve gecen yil 542.000 araba ve 20.000 yakin ticari arac uretmistir.Iran Khodronun amaci 2011 yilinda, 1.100.000 araba uretimidir.IKCO Brand acisin`dan IKO ulkelrinin brand`leri arasinda 3. siradadir

    Diger Ulkeler yapimi araclar irana girebilmek icin 100 % yakin bir vergi ve … vermelidirler.
    Mesela bir araba dubai de 20.000 $ satildiginda iranda yaklasik 42.000 $ satiliyor. Iranda uretilen yabanci araclara kolaylik saglaniyor.

    Iran khodro`non kisa tarihcesi:

    Iran khoro fabrikasinin 1. (ana) sitesi Tehran`da buluniyur, 2. ve 3. siteler Tabriz ve Mashhad da bulunmaktadir(tabriz sitesinde bu yilin sonuna kadar(Iran yili) 135.000 arac uretimi hedefleniyor).
    Iran Khodro ve Saipa Co. iran`da bir cok bayi ve servisi vardir(650 yakin),dunya`da da 166 servis ve bayisi bulunmaktadir.
    Iranin 2. araba ureticisi Saipa Co. dir. son yillarda saipanin satis ve uretimi Iran Khodroa cok yaklasti.

    Tabriz bir sanayi sehridir,ozellikle agir sanayi, Iranda uretilen arabalarin buyuk yansanayi kismi tabriz`de uretiliyor.onun icin IKCO`nin tabriz sitesi cok buyuk bir onem arz ediyor. Ayrica tabriz de Buyuk bir tractor ureten fabrika var ki gelecekte onun hakkinda`da yazacagim.

    Onemli not: giris yazisindaki veriler, Rakamlar, Fabrika adlari vs 2008 yilina ayittir.
     


  2. kosasker

    kosasker Profesör

    Katılım:
    24 Aralık 2008
    Mesajlar:
    3.220
    Beğenileri:
    46
    Ödül Puanları:
    48
    Üretilen modellerin resimlerini de koysaydınız iyi olurdu. Açıkcası şirketin durumu beni pek ilgilendirmiyor. Üretimine bakarım sadece o kadar.
     
  3. Ice Man

    Ice Man Üyecik

    Katılım:
    10 Şubat 2010
    Mesajlar:
    31
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Sevgili kosasker, Biraz sabir, bir suru model ve Resim var.
     
  4. eray045

    eray045 Rektör Onursal Üye

    Katılım:
    12 Nisan 2008
    Mesajlar:
    12.681
    Beğenileri:
    224
    Ödül Puanları:
    63
    peugeot motorlu samand'lardanmı bahsediyoruz :)
     
  5. Ice Man

    Ice Man Üyecik

    Katılım:
    10 Şubat 2010
    Mesajlar:
    31
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Peykan

    Hakkinda ilk Yazacagim araba,Iran`da Bir zamanlar en sevilen, 2 nesil Iranlinin hayatina giren ve onlar ile yasamis,40 yila yakin uretilen ve Iran yolarinin fatihi olan Peykan dir.

    Peykan Iran araba sektorunun dogmasina sebep oldu ve devrim den sonraki yillarda iran araba sektorunu iflastan kurtaran araba oldu.

    Peykan 1967 Hilman Hunter dayali bir aractir,Iran Khodro Co. (eski Iran National) bu araci 38 yil Uretti ve 15 mayis 2005 tarihinde iran devleti Iran Khodro`a 310 milyon $ odeyerek bu arabanin uretimini durdurdu. Durdurma nedenlerin`den bir kaci:
    1- Yarattigi hava kirliligi
    2- Benzin tuketimin yuksek olmasi
    3- Eski dizayni
    4- Arabanin guvenliginin olmamasi (ABS,Air bag ve …)
    vs

    Iran`da peykan`lari her yerde gorebilirsiniz,Bir zamanlar polis araci olarak da kullaniliyordu. Peykanlar Iran`da Taksi olarak da kullaniliyor,ama son yillarda Iran devleti eski araclarla birlikte eski peykanlari da toplamaya calisiyor ve halka yeni arabalar veriyor (bazi avantajlar vererek)

    Iran Khodro 38 yilda 2.3 Milyon Peykan uretmistir. Simdiler`de Peykanin uretim hatti Sudan`a satilmak isteniyor.

    Son yillarda git gite bu aracin sayisindan azaliyor ve halk daha yeni arabalara yoneliyor.

    Bazi teknik bilgiler (Peykan 1600):

    Motor:
    Configuration: 4, In-line
    Valvetrain: 8 OHV
    Displacement: 1598 cm3
    Power: 48 kW (DIN) 5200 rpm
    Torque: 110 Nm (rpm) 3200 rpm
    Compression Ratio: 7.8
    Transmission:
    Gear Type:4 Manual
    Top Speed:km/h 140
    0-100: 14.3 s
    EPA City / Highway: 9.1/100km

    Son olarak bu aracin uretiminin durduruldugunun heberini alan cogu Iranli uzuldu (belki gecmisini hatirlayarak) bir kisim da sevindi ve buna gore yapilan torende iran sanayi ve maden bakani su sozleri son uretilen peykanin kâpútunun uzerine yazdi:

    "Peykan bir arrabeydiki (Eski araba – At arabasi) Iranin araba sektoru bu aracin sirtinda gelisti ve simdi muzeye gidiyor ta ki Bu sektorun gelismesini oradan izlesin"

    Ishag jahangiri – Iran sanaii ve maden bakani

    1384/02/25 (Hicri $emsi yili, Iran yili)

    Video ve resimler:

    [​IMG]

    Motor:
    [​IMG]
    Peykan Pickup (Hala Uretiliyor):
    [​IMG]

    Peykan 1976:
    [​IMG]

    Hilman Hunter:
    [​IMG]

    Peykan uretim Hattinin kapanis toreni:
    Ortonun ustonde "Khoda Hafez Peykan" yani: "gule gule peykan" yaziyor (farsca)
    [​IMG]

    Plakanin yerinde "Akharin Peykan" yani "Son Peykan" yaziyor (farsca)
    [​IMG]

    Iran Sanayi ve maden Baknainin El yazisi:
    [​IMG]

    Eski Arabalarin Yenilenme Projesi:
    eski Peykan taksiler Yeni samand ve Pride taksiler le degistiriliyor:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Video:

    Eski Peykan uretim hatti ve Iran National (eski Iran Khodro) fabrikasindan Bir video:

    YouTube

    Peykan dan Guzel resimler - (slidShow)

    YouTube - Peykan - Iran - A 40 year History !

    Yazan: Shahram

    ---------- Post added at 15:15 ---------- Previous post was at 14:19 ----------

    Pride

    Bu arac ilk once ABD`nin Ford fabrikasi tarafindan Siesta adiyla 3 akpili ve hatchback olarak tasarlandi,daha sonar Korenin Kia fabrikasi bu aracin lisansini Ford`dan aldi ve Iranin Saipa fabrikasini 1993 yilin`da Strategik ortagi ve OrtaDogu uretim mekezi oalrak belirledi, Bu arac iranda degisik Modellerde uretiliyor,bunlarin bir kaci: Nasim – Nasim safari (station) – Saba – Saipa 141 – Saipa 132. Saipa Co Suriye ve Venezuella`da Pride`in uretim hattini kurmos dorumda ve bu sayinin 2.5 yilda (1390`a kadar – Iran Yili – Hicri Semsi) 5 ulkeye ulasmasi bekleniyor. Saipa Co. bu aracin uertimini (iran`da) 2011-2012 kadar (1390 – Iran yili) sona erdirecek. Simdi bu arabanin bazi modelleri Suriye,Guney Kore ve bazi diger ulkelere Ihrac ediliyor. Simdi iran`da Pride`lar daha cok 2 yakitli oalrak uretiliyor (Benzin ve CNG).

    Pride iran`da eski arabalari degisim progesini`de en iyi alternative olarak belirlenmis dorumda.
    Bu araba peykanin uretim durdorulmadan once son yillarda uretim sayisi peykani gecmisti.Bu araba daha cok dar gelirli kesimlere hitap ediyor (fiyati yaklasik 9000 $).Ilk yillarda arabanin parcalari daha cok Kore`de uretiliyordu ama simdi tumune yakini Iran`da uretiliyor.
    Pride gencler arasinda da cok popular ve cogu genc pride`larini cok paralar ahrcayarak modifiye ediyor.Bazilari 6000 – 7000 $ para harcayarak arabasini modifiye ediyor (arbanin degeri 8500 - 9000 $)

    Not:Iran Trafik polisinin dedigina gore Pride Iran`da (hala uretilenler arasinda) Guvenigi en az olan arabadir.

    Teknik ozellikler:
    Saipa 141 (EN):
    SAIPACORP Saipa141 details
    Saipa 132 (FA):
    SAIPA
    Pride Saba (EN):
    SAIPACORP Pride SABA details
    Pride Nasim (EN):
    SAIPACORP Pride NASIM details

    Resimler ve Videolar:
    Saipa 132 (GTX):
    Bu Arabadan 2.000.000 adet uretildi ve 500.000 Guney koreye ve 50.000 Suriyeye ihrac edildi:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Uretilen 2.000.000. Pride 132
    [​IMG]

    Saipa 141 (Kia – Pride):
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pride Saba:
    [​IMG]

    Pride Nasim:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Onemli Not: Yazinin yazildigi yildan beri, bir model daha uretime girdi ki sonrki yazilarda tanitilacak.

    Yazan: Shahram
     
  6. ramboberk

    ramboberk Profesör

    Katılım:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    4.420
    Beğenileri:
    72
    Ödül Puanları:
    0
    İranlı ”Samand”ın ardından ”Soren” modeli de Türkiye’de satışa sunuldu
    [​IMG]
    İran’ın Khodro Company (IKCO) firması tarafından üretilen ”Samand”ın ardından ”Soren” modeli de Türkiye’de satışa sunuldu.
    IKCO’nun Türkiye Distribütörü MYS Otomotiv’in genel müdürü Yiğit Seskır, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye piyasasına iki yıl önce ”Samand”ın ”LX” modeliyle girdiklerini hatırlattı.
    Daha sonra ”Samand”ın ”EL” modelini de Türkiye’ye getirdiklerini ifade eden Seskır, her iki modelin de Türk tüketicisinden yoğun ilgi gördüğünü vurguladı.
    Seskır, ”Samand”a gösterilen ilgi üzerine İran’da üretici firma ile yaptıkları görüşmeler sonucu ”Soren” modelini de Türkiye’ye getirme kararı aldıklarını belirterek, ”Bu karar çerçevesinde Soren’in ‘EL’ ve ‘LX’ modellerini yeni yılın ilk haftasından itibaren Türk tüketicisinin beğenisine sunduk” dedi.
    [​IMG]
    ”Soren”in 20 bin 990 TL’den satışına başlanan ”EL” modelinde klima, airbag, elektrikli camlar ve ABS gib donanımların standart olduğunu dile getiren Seskır, 23 bin 990 TL’den satılan ”LX” modelinde ise bunlara ilave olarak çift airbag, çelik jant, sis farları, park sensörleri, Türkçe konuşan yol bilgisayarı ve elektrikli koltukların bulunduğunu bildirdi.
    [​IMG]
    Seskır, her iki modelin 1.6 motor ve 110 beygir gücünde benzinli ve doğal gazlı motora sahip olduklarına değinerek, şunları söyledi:
    ”Biz, Türkiye piyasasına kaliteli ve ucuz otomobil sloganıyla girmiştik. ‘Samand’da beklediğimiz ilgiyi gördük. Bu doğrultuda yine çok kaliteli ve ekonomik bir aracı Türkiye’ye getirdik. Türk tüketicisinin ‘Soren’i çok beğeneceğine inanıyorum. Şu an Türkiye’de model sayımızı 2′ye, versiyon sayımızı da 4′e yükselttik.”
    [​IMG]
    YENİ MODEL: ”RUNNA”
    Seskır, İran’ın Türkiye yollarında olacak 3. otomobilinin, B segmentinde yer alan ”Runna” olacağını belirtti.
    ”Runna”nın, geçen sene 18 Nisanda İran’da Sanayi ve Maden Bakanı Ali Ekber Mehrabian’ın da hazır bulunduğu törenle ilk kez görücüye çıktığını dile getiren Seskır, şunları kaydetti:
    ”Runna’yı 1.4, 1.6 litrelik motor seçenekleriyle mart ayında Türkiye’ye getirmeyi planlıyoruz. Bu aracın ön büyük özelliği İran’ın dışında dünyada ilk kez Türkiye’de satılacak olması. Aracımızda ABS fren sistemi, hava yastığı, klima, merkezi kilit, xenon ve ledli farlar, radyo, CD ve mp3 çalar, uzaktan kumandalı ve alarmlı merkezi kilit, akıllı anahtar, ısıtmalı aynalar, elektrikli camlar gibi donanımlar olacak.”
    [​IMG]

    Kaynak
     
  7. Majeste

    Majeste Profesör

    Katılım:
    7 Mart 2007
    Mesajlar:
    1.959
    Beğenileri:
    21
    Ödül Puanları:
    0
    Araba İran'dan geliyor yine Dünya'nın parası! Ne anladım ben bu işten. :hammer:
     
  8. Ice Man

    Ice Man Üyecik

    Katılım:
    10 Şubat 2010
    Mesajlar:
    31
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Peugeot 206

    Iran ve peugeot`un Strategik isbirligi 20 yil oncesine dayaniyor,Peugeot`un iran`da 206 – 206 SD – 405 – Pars – Roa modelleri uretiliyor,yakin bir zamanda 407 lerin`de iran`da uretimi soz konusu (Ilk asama`da iran`a ithal edilecek daha sonar da uretilecek). 206 lar 2000-2001 yilindan beri iran`da uretiliyor,206 modelleri simdilik Tahran (ana fabrika) ve Mashhad`de uretiliyor (Mashhad`de uretilen 206 lar daha cok orta asya – rusya ve kafkas`lara ihrac ediliyor.

    206`lar iran`da 6 tip (model) de uretiliyordu ama simdilik sadece 4 tip de uretiliyor (2,3,5,6 tipleri), Bu tiplerin farki motor, electronic sistemleri, ic donanim,vites,firen ve… lerde. Mesela 1 ve 2 tip ler`de ABS firenleri bulunmiyor, bazi modellerde ic donanim, digital kilima sistemi ve …. Bulunmiyor. Modellerin fiyatlari da modele gore artiyor.Simdi 206 2.tipi iran`da yaklasik 14000 $ ve 6. tip yaklasik 19000 $. Bu araba 30.000 Km garntiyle satiliyor.

    Bu araba`da gencler arasinda cok populer,ve cogu gencler 206`larini modifiye edip ve kac bin dolarlik muzik sistemleri takip oyle kullaniliyorlar.Bu araba da iran`da uretilen diger arabalar kimin 2 yakitli olarak`da uretiliyor.

    Iran`da uretilen Peugeot 206`larin teknik ozellikleri:
    Iran Khodro Industrial Group:206

    Resimler:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. BrknEs

    BrknEs Dekan

    Katılım:
    4 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    6.935
    Beğenileri:
    158
    Ödül Puanları:
    63
    Yer:
    EsBer
    valla ne desem bilemedim karışık şeyler ama çok basit üretimler yaw :D
     
  10. Ice Man

    Ice Man Üyecik

    Katılım:
    10 Şubat 2010
    Mesajlar:
    31
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Bunlar ilk ve en ucuz modeller, git gide diger modellere de gececegim.
     
  11. muratteas

    muratteas Dekan

    Katılım:
    11 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.639
    Beğenileri:
    84
    Ödül Puanları:
    48
    SDN'de grup açmalısın Iran Lovers diye :D
     


  12. Elbruz46

    Elbruz46 Rektör

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    11.169
    Beğenileri:
    479
    Ödül Puanları:
    83
    Avrupa arabalarla yarışamayacak derecede başarısız görünüyor ucuz etin yahnisi
     
  13. Ice Man

    Ice Man Üyecik

    Katılım:
    10 Şubat 2010
    Mesajlar:
    31
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Uzun zaman sonra Konuya devam...

    Iran Yapimi Mercedesler:


    Iran`da Mercedesler 2004 yilindan itibaren Top Khodro Co. da uretiliyor. Top Khodro Iran Khodro Disel`e bagli bir fabrika ve Iranin karaj sehrinde buluniyor, bu fabrikanin hisselerinin 100% Iran Khodro Disel`e ayit (Iran khodro disel de Iran Khodronun (IKCO) yan fabrikalarindan biri. Iran ve DaimlerChrysler`in isbirligi uzun yillara oncesine dayaniyor (tijari arac uretiminde) ve bu tijari araclarin motorunu DaimlerChrysler lisansi altinda Idem fabrikasi (DaimlerChrysler Idem Co. bir miktar hissesine sahip) ueretiyor, Idem Co. Ortadogunun En buyuk motor ureticilerindendir. DaimlerChrysler onayi halin`de bu modellerin parcalarinin 40% Iran`da uretilecek. Bu fabrikanin buyuk sorunlarindan biri DaimlerChrysler`in Amerika tarafi, Iran`da yatirima bazi sorunlar yaratiyor.

    Simdi Iran`da mercedesin E200 K – E280 – E350 – E500 Yakin zamanda C Class Serisinin uretimi baslayacak.

    Bilgi: Idem Co. Tabriz de buluniyor ve Almanyada uretiulen bazi motor parcalari da Idem tarafindan gonderiliyor. Iranin Agir Sanayisinin buyuk bir bolumu Tabriz`de.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Yazan: Shahram
     
  14. Ice Man

    Ice Man Üyecik

    Katılım:
    10 Şubat 2010
    Mesajlar:
    31
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    Iranin Ilk Milli Arabasi Samand

    Iran Khodro yillarca peykani uretti ve bu araba Iranin milli arabasi diye bilinirdi ama herseyi disariya dayaniyordu, onun icin yeni bir milli arabanin uretimi soz konusu oldu. Iran Khodro arastirma ve gelistirme merkezi 1997 yilinda olusturuldu ve Iranli muhendisler orada calismaya basladilar ve ilk onemli projeleri Samand oldu. Bu proje Iranli uzmanlarca 2003 yilinda sonuca vardi. Samandin ilk modelinin uretiminden sonra bazi modeleri de gelisti ki bunlari bu konu8nun devaminda bilginize sunulacaktir. Samandin parcalarinin cogu Iran`da uretilmektedir (90 % civarinda).

    Samandin ilk modellerinde kullanilan motor Peugeot motoruydu ama daha sonra Iran Milli motorunu gelistirerek, Samand ve diger milli araclarinda kullanmaya basladi. Bu motor hakkinda detayli bilgiler vericegim.


    Samand sanilanin aksine yuksek govenlige sahip ve Avrupanin ECE 94 guvenlik belgesine sahip, Syrica Fars korfezine ihracat yapmak icin onlarinda guvenlik belgesini (ki ABD ve AB nin guvenlik sartlarindan olusiyor) da almis dorumda.

    Samand Farsca`da tarihsel olarak hizli ve sari renkli At anlamina geliyor, Samandin logosu da bir Atin bas kismi.

    IKCO Samand Modelleri:
    Samand
    Samand SA (Teknik Ozellikler)
    Samand LX (Teknik Ozellikler)](Teknik Ozellikler)[/url]
    Soren (Teknik Ozellikler)
    Soren ELX (Teknik Ozellikler)
    Sarir (Teknik Ozellikler)

    Sarir:
    Sarir tam anlamda limuzin degil ama uretiminin ilk hedefi makam araci olarak isletilmesi, bu arac Islam ulkelerinin konferansinda makam araci olarak kullanildi, son yilarda bu arabayi bazi yeni degisiklikler yaparak seri uretime gecti.

    Uretilen diger modeller:
    Elektrikli Samand
    Saman Disel
    Samand Janbazan (Engellilere oze): Bu araba`da gaz ve fren direksiyonun yaninda buluniyor,bu araba engellilere gore tasarlanmis ve yilda 20.000 adet uretilmesi planlaniyor.

    APCO:
    Apco Iran khodonun yan firmasi, Bu firma Optional arabalar uretiyor ki buna samand de dahil,bu arabalarda alicinin secimine gore degisik option lar arabaya ekleniyor.Bu firma iranda yilda 25.000 arac uretiyor.

    Ihracat:
    Samand 2009 yilinda 4 kitada yaklasik 35 ulkeye ve Samand Soren de 32 ulkeye ihrac ediliyordu.

    Samandin ihrac edildigi ulkelerin bazilari (2009 yili):

    Rusya (Web Sitesi)
    Belarus
    Isvicre
    Azerbaycan
    Suriye
    Turkiye
    Bulgaristan
    Venezuella
    Ukrayna
    Polonya
    Fil disi sahilleri
    Irak
    Tajikistan
    Misir
    Gana
    Mali
    Senegal
    Afganistan
    Turkemenistan
    Ermenistan
    Kirgizistan
    Aljazayir
    Bosna
    Birlesik arap emirlikleri
    Pakistan
    Afganistan
    Fas
    Viyetnam


    IKCO Samand fabrikasi bulunan ulkeler:

    Beyaz Rusya: Minsk de Montaj Fabrikasi var (Samand by - Union)
    Venezuella: Venirauto CO. (VenIran Co)
    Suriye: SiamCo. – Samand Sam (Siam Co)
    Azerbayjan: AzSamand (Evsen Gorup)
    Senegal: SenIrAuto (Samand Mondori) – Bu fabrikanin yapimlari 10 afrika ulkasine ihrac edilecek.

    Samand SA
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Samand LX
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    Turkiye,avrupa ürünleri kullanarak ortadoğu ülkelerine böbürlendiği (avrupanın şeyi ile gerdeğe giriyoruz) icin,iranın yaptıklarını begenmez...Kendini her daim gelistiren iranı tebrik ediyorum cunku artık ideal ve standartları yuksek araçlar gelistiriyorlar...
     
  16. Ice Man

    Ice Man Üyecik

    Katılım:
    10 Şubat 2010
    Mesajlar:
    31
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
  17. malatya

    malatya Profesör

    Katılım:
    2 Aralık 2007
    Mesajlar:
    2.180
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Erkek
    Meslek:
    Memur
    Yer:
    Elazığ
    şuna bak arkadaş bu ülkede niye üretilmiyor bu araçlar.hep yedi yabancıların araçlarını alıyoruz.
     
  18. kpln04

    kpln04 Profesör

    Katılım:
    2 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.890
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    36
    helal olsun valla adamlar yapıyor şimdi gelip demeyin yok türkiyede de yapılıyor montajla üretim aynı mı yazıklar olsun bu ülkeye
     
  19. fthtsdmr

    fthtsdmr Profesör

    Katılım:
    5 Ocak 2009
    Mesajlar:
    2.554
    Beğenileri:
    44
    Ödül Puanları:
    48
    Lafa geldimi mangalda kül bırakmayız ama iş icraate geldimi ceviz kabuğunu dolduramayız.
     
  20. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    alaman arabaları varken lafı bile olmaz.....
     
Taslak kaydedildi Taslak silindi

Sayfayı Paylaş