MasterFather
Müdavim
- Katılım
- 10 Aralık 2006
- Mesajlar
- 4,294
- Reaksiyon puanı
- 59
- Puanları
- 48
[h=1]İnternetten telefon aldı kutuyu açınca şoke oldu[/h]
[h=2]ANTALYAnın Alanya İlçesinde 16 yaşındaki M.A., piyasada 1300 liraya satılan cep telefonunu ile aynı özellikleri taşıdığı ileri sürülen ve 150 liraya satılan taklit ürün siparişi verdi. Ancak gelen telefonun farklı marka ve ucuz bir telefon olduğunu söyleyen M.A., "Dolandırıldım" diyerek Tüketici Hakları Derneğine başvurdu, ancak gönderildiği adres bulunamadı.[/h]
Alanyada lise öğrencisi M.A., yaklaşık 1300 liraya satılan cep telefonu modelinin aynı özelliklerini taşıdığı belirtilen 150 lira fiyatlı taklit ürünün internette reklamını görünce sipariş verdi. Ürün, PTT Kargo ile 3 gün sonra evine geldi ancak M.A.nın beklediği telefon yerine paketten bilinmeyen farklı marka ve modelde daha ucuz taklit bir telefon çıktı. Ürünü iade etmek isteyen M.A., PTT Alanya Şubesinden aldığı gönderen adres tanınmıyor yanıtıyla dolandırıldığını anladı. Bunun üzerine Tüketici Hakları Derneği (THD) Alanya Şubesine başvuran öğrenci, ürünü iade etmek istediğini ve parasının geri verilmesini istedi.
GÖNDERENİN ADRESİ BULUNAMADI
THD Alanya Şubesi Başkanı Cemal Şencan, haksız kazançelde etmek isteyen bazı kişilerin son günlerde çeşitli yollar denemeye başladıklarını söyledi. Vatandaşların gerçeği yansıtmayan reklamlara aldanarak ürün siparişi verdiğine dikkat çeken Şencan, "Bu gelen siparişte kutudan çıkan telefon kaçaktır. Türkiyede kullanılması mümkün değildir. Bu ürün PTT kanalıyla geliyor. Ödemeli olarak vatandaşa gönderiliyor. Vatandaş bilinçli olduğu için ürünün 7 gün içinde aynı adrese iadesini istiyor. Ancak adres tanınmıyor diye ürün geri geliyor" dedi.
TEBLİGAT KANUNUNA AYKIRI
PTTye verilen adresin yanlış olduğunu vurgulayan Cemal Şencan, "Bunları postaneye nasıl veriyorlar anlamıyorum. Postaneye kart almaya veya para yatırmaya gittiğinizde her türlü bilgi alınıp, ondan sonra işlem yapılıyor. Ama postane bu ürünü nasıl kabul ediyor, anlamış değilim. Burada Tebligat Kanununa uygun olmayan işlem yapılıyor. Bu şekilde dolandırılan vatandaşlardan günde en az 10-15 kere şikayet alıyorum. Biz gereken işlemleri yaparak bu vatandaşımızın mağduriyetini gidermeye çalışacağız" diye konuştu.
kaynak
[h=2]ANTALYAnın Alanya İlçesinde 16 yaşındaki M.A., piyasada 1300 liraya satılan cep telefonunu ile aynı özellikleri taşıdığı ileri sürülen ve 150 liraya satılan taklit ürün siparişi verdi. Ancak gelen telefonun farklı marka ve ucuz bir telefon olduğunu söyleyen M.A., "Dolandırıldım" diyerek Tüketici Hakları Derneğine başvurdu, ancak gönderildiği adres bulunamadı.[/h]
Alanyada lise öğrencisi M.A., yaklaşık 1300 liraya satılan cep telefonu modelinin aynı özelliklerini taşıdığı belirtilen 150 lira fiyatlı taklit ürünün internette reklamını görünce sipariş verdi. Ürün, PTT Kargo ile 3 gün sonra evine geldi ancak M.A.nın beklediği telefon yerine paketten bilinmeyen farklı marka ve modelde daha ucuz taklit bir telefon çıktı. Ürünü iade etmek isteyen M.A., PTT Alanya Şubesinden aldığı gönderen adres tanınmıyor yanıtıyla dolandırıldığını anladı. Bunun üzerine Tüketici Hakları Derneği (THD) Alanya Şubesine başvuran öğrenci, ürünü iade etmek istediğini ve parasının geri verilmesini istedi.
GÖNDERENİN ADRESİ BULUNAMADI
THD Alanya Şubesi Başkanı Cemal Şencan, haksız kazançelde etmek isteyen bazı kişilerin son günlerde çeşitli yollar denemeye başladıklarını söyledi. Vatandaşların gerçeği yansıtmayan reklamlara aldanarak ürün siparişi verdiğine dikkat çeken Şencan, "Bu gelen siparişte kutudan çıkan telefon kaçaktır. Türkiyede kullanılması mümkün değildir. Bu ürün PTT kanalıyla geliyor. Ödemeli olarak vatandaşa gönderiliyor. Vatandaş bilinçli olduğu için ürünün 7 gün içinde aynı adrese iadesini istiyor. Ancak adres tanınmıyor diye ürün geri geliyor" dedi.
TEBLİGAT KANUNUNA AYKIRI
PTTye verilen adresin yanlış olduğunu vurgulayan Cemal Şencan, "Bunları postaneye nasıl veriyorlar anlamıyorum. Postaneye kart almaya veya para yatırmaya gittiğinizde her türlü bilgi alınıp, ondan sonra işlem yapılıyor. Ama postane bu ürünü nasıl kabul ediyor, anlamış değilim. Burada Tebligat Kanununa uygun olmayan işlem yapılıyor. Bu şekilde dolandırılan vatandaşlardan günde en az 10-15 kere şikayet alıyorum. Biz gereken işlemleri yaparak bu vatandaşımızın mağduriyetini gidermeye çalışacağız" diye konuştu.
kaynak