İlk F-35 Teslim Edildi!

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Burak Özgen

Profesör
Katılım
13 Mar 2018
Mesajlar
1,827
Puanları
83
Konum
istanbul
Dünyanın en önemli konsorsiyum projelerinden biri kabul edilen F-35 Projesi kapsamında Türkiye'nin ilk uçağı törenle teslim edildi.
1529616872324.png

Türkiye, Hava Kuvvetleri Komutanlığının yeni nesil savaş uçağı ihtiyacını karşılamak üzere 1999'da Müşterek Taarruz Uçağı (F-35) Projesi'ne ortak ülke olarak katıldı. Hava filosu için 100 adet F-35 uçağı temini planlanırken, ilk 30 uçak siparişi verildi.

Türkiye'nin ilk F-35A uçağının teslim töreni bugün ABD Teksas - Fort Worth’de yer alan Lockheed Martin tesislerinde düzenlendi. Törene Savunma Sanayi Müsteşar Yardımcısı Serdar Demirel ve Tümgeneral Reha Ufuk Er katıldı.
Törende Türkiye Cumhuriyeti Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün "İstikbal göklerdedir" sözü dev ekrana yansıtıldı

18-0001 kuyruk numarasıyla teslim alınan ilk F-35 uçağı, pilot eğitimlerinde kullanılmak üzere Arizona’da yer alan Luke Hava Üssü’nde görevlendirilecek.

Türkiye’de F-35 uçaklarının konuşlandırılacağı, pilot ve bakımcı eğitimlerinin gerçekleştirileceği Entegre Eğitim Merkezi’ne de ev sahipliği yapacak ilk üs olan Malatya 7. Ana Jet Üs Komutanlığı’nın aktivasyon çalışmaları da devam ediyor.

İlk uçakların Kasım 2019’da Türkiye’ye gelişinin ardından 2020 yılında burada eğitim faaliyetlerine başlanacak.



1529616765475.png


Kaynak:Milliyet
 

tiriviriap

Asistan
Yasaklı
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
444
Puanları
63
Konum
Ankara
Allah utandırmasın, kaza bela vermesin. Vatana millete hayırlı olsun
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
52,841
Puanları
113
ya seve seve yada seve seve teslim edeceklerdi kapı gibi sözleşme var hayırlı uğurlu olsun.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,169
Puanları
113
Bir gün inşallah kendi arabamızi uçağımızı bilgisayarımızı robotumuzu üretecek hale geliriz, bu da hiç yoktan iyi bir haber olsa da yine de bir miktar burukluk oluyor böyle.
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
52,841
Puanları
113
Bir gün inşallah kendi arabamızi uçağımızı bilgisayarımızı robotumuzu üretecek hale geliriz, bu da hiç yoktan iyi bir haber olsa da yine de bir miktar burukluk oluyor böyle.
ilk uçak fabrikası kurulmuş bir sürü sipaişler de almış ama o zaman ki ki iktidar traktör fabrikasına çevirtmiş...
 

PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
4,578
Puanları
113
Konum
sanalalem
şu anda abd de pilotlarımız eğitimden geçiyor kasım 2018 de gerçek anlamıyla teslim edilecekler.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,169
Puanları
113
Ataturk zamanında açılmış, Adnan Menderes zamanında Marshall yardımı sonucu ipi çekilmiş.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,169
Puanları
113
Belki de şöyle düşündü Menderes.
Şimdi ipini çekelim yardımı alalım 10 yıl sonra tekrar açılır.
Lakin yıkmak 1 dakika sürer yapmak 1 ömür.
Bu tarihimizde bize artık ders olmalı.
 

PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
4,578
Puanları
113
Konum
sanalalem
CHP’in kapattığı uçak fabrikası



Türkiye’de hayırsever bir işadamı tarafından 1936 yılında kurulan ilk uçak fabrikası, İsmet İnönü’nün cumhurbaşkanlığı döneminde CHP tarafından çeşitli bahanelerle kapatıldı.

Türkiye’de hayırsever bir işadamı tarafından 1936 yılında kurulan ilk uçak fabrikası, İsmet İnönü’nün cumhurbaşkanlığı döneminde CHP tarafından çeşitli bahanelerle kapatıldı.
Türkiye Cumhuriyeti’nin yeni kurulduğu dönemde ismi öne çıkan Mehmet Nuri Demirağ, Türk havacılık tarihinin de en önemli isimlerinden ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları inşaatının ilk müteahhitlerindendi.
Mehmet Nuri Demirağ, Türkiye’de ilk uçak fabrikasının kuruluşu, ilk sigara kağıdı üretimi, ilk yerli paraşüt üretimi gibi ilkleri gerçekleştiren, İstanbul Boğazı üzerine köprü yapılması, Keban’a büyük bir baraj yapılması düşüncelerini ilk kez gündeme getirdi.
Cumhuriyet’in ilanından sonra, Fransızlar üstlendikleri demiryolu yapımını 1926 yılında bırakınca; mühendis kardeşiyle birlikte bu işe başladı. Kısa zamanda 1250 kilometrelik demiryolunu tamamlayınca yıldızı parladı. Bu nedenle 1934 yılında kendisine Mustafa Kemal Atatürk tarafından “Demirağ” soyadı verildi. O dönemde hem Türkiye’de hem de dünyada ekonomik sıkıntı had safhadaydı. Orduya uçak ve benzeri ihtiyaçlar ancak halkın bağışları ile alınabiliyordu. Bu uçakların kuyruklarına para hangi ilden toplanmışsa o ilin adı yazılıyordu. Bazı zengin iş adamları tek başlarına uçak aldıkları zaman kuyruklarına bu defa onların ismi yazılıyordu.
1932 senesinde böyle bir kampanya başlatılınca önce Ankara’nın en zengin adamı Vehbi Koç’a gidildi. O da çıkarıp 5 bin lira verdi. Abdurrahman Naci Bey ise 120 bin lira verdi. Aynı şey Nuri Demirağ’a da söylenince, “Benden bu millet için bir şey istiyorsanız en mükemmelini isteyiniz. Madem ki bir millet tayyaresiz yaşayamaz, öyleyse bu yaşama vasıtasını başkalarının lütfundan beklememeliyiz. Ben bu uçakların fabrikasını yapmaya talibim” deyip hazırlıklara başladı.
1936 yılında, Beşiktaş Nuri Demirağ Uçak Atölyesi’nin temeli atıldı. Barbaros Hayrettin Paşa İskelesi’nin yanında atölye binası inşa edildi. Deneme uçuşlarını yapabilmek için Yeşilköy’deki Elmaspaşa Çiftliği satın alındı ve üzerinde büyük bir uçuş sahası, hangarlar ve uçak tamir atölyesi yaptırıldı.
Uçuş sahası, Avrupa’nın en büyük havalimanı olan Amsterdam Havalimanı büyüklüğünde idi. Bu alan, günümüzde Uluslararası İstanbul Atatürk Havalimanı olarak kullanılıyor. Türkiye’nin ilk uçak mühendislerinden “Selahattin Reşit Alan” üretilecek uçak ve planörlerin planını çizdi. 1936’da ilk tek motorlu uçak üretildi ve Nu.D-36 adı verildi. 1938’de Nu.D-38 adlı çift motorlu 6 kişilik yolcu uçağı yapıldı. Aynı yıl Türk Hava Kurumu, 65 planör satın almak için sipariş verdi. 65 planör kısa sürede teslim edildikten sonra; sipariş edilen NuD-36 adlı 24 eğitim uçağı tamamlandı ve deneme uçuşları İstanbul’da gerçekleştirildi.
Pilot okulu açtı
Yapılan uçakların testi için pilotlara da ihtiyaç vardı. Nuri Demirağ bunu da düşündü ve Gök Okulu’nu açtı. Öğrencilerin bütün masraflarını cebinden karşılayan Demirağ, ceplerine de ayda 150 lira para koydu. İsmet İnönü’nün oğulları Omer İnönü ve Erdal İnönü de Nuri Demirağ’ın Yeşilköy’deki Gök Okulu’na kaydolmuş ama bir hafta kadar öğrenim gördükten sonra okulu bırakmışlardı.
Bu arada, Türk Hava Kurumu’nun siparişi olan ve son olarak İstanbul’dan Eskişehir’e uçan uçakların teslimi için Eskişehir’de bir kez daha test uçuşu yapılması istendi.
Selahatiin Reşit Alan, uçağıyla iniş yaparken, çevredeki hayvanlar hava alanına girmesin diye pistte açılan hendeği görmedi ve buraya düştü.
13 Temmuz 1938’deki bu kazada Reşit Alan hayatını kaybetti. Atatürk’ün ölümünden 4 ay önce yaşanan bu kazadan sonra Demirağ’ın bütün işleri ters gitmeye başladı.
THK siparişleri iptal etti
Türk Hava Kurumu bütün siparişlerini iptal etti. Nuri Demirağ, mahkemeye verdiği THK ile yıllar süren bir mahkeme sürecine girdi. Mahkeme aleyhine sonuçlandı. Ayrıca uçakların yurtdışına satılamaması için bir de kanun çıkartıldı. Bu yüzden sipariş alamayan fabrika 1944 yılında kapandı.
İspanya, İran ve Irak‘tan alınan siparişler engellendi; elde kalan uçaklar hurdacıya satıldı. Nuri Demirağ’ın davayı kaybettikten sonra hükümet üyeleri ve cumhurbaşkanına mektuplar yazarak yanlışlığın düzeltilmesi için yaptığı girişimler başarısız oldu; fabrika tekrar açılamadı.
Nuri Bey, 1941 yılının Eylül ayında 12 uçaklık bir filoyu, Bursa, Kütahya, Eskişehir, Ankara, Konya, Adana, Elazığ ve Malatya rotasında uçurarak halka kendi tayyarelerimizle göklerimizi kendimizin koruyabileceğini göstermek ve onlara inanç vermek istedi.
1939 yılında, Cumhuriyet tarihinin en büyük depremi Erzincan‘da yaşandı. Nuri Demirağ kurtarma çalışmalarına katıldı. Depremde evlerini yitirenlere prefabrik evler yaptı.
İstanbul Teknik Üniversitesi bünyesinde bir Uçak Mühendisliği bölümünün açılması için öncülük etti. Türkiye’nin ilk yerli paraşüt üretimini gerçekleştirdi. 1941 yılında, Türk yapımı ilk uçak İstanbul’dan Divriği’ye ilk uçuşunu pilot olarak yetiştirdiği oğlu Galip Demirağ’ın kullandığı uçakta yaptı. 1942 yılında, yapımcılığını üstlendiği Sivas Çimento Fabrikası hizmete girdi.
Havaaları elinden alındı
1944 yılında, Nuri Demirağ’a ait uçak pisti, fabrika ve etüd merkezinin bulunduğu alan istimlak edildi. 1953 yılında da Yeşilköy Havalimanı olarak hizmete açıldı. Büyük fedakârlıklarla elde edilen savunma sanayi imkân ve kabiliyetleri yaşanan olumsuzlukların ardından kaybedilmeye başlandı ve askeri fabrikalar ile sivil teşebbüsler Cumhurbaşkanı İsmet İnönü’nün emriyle 15 Mart 1950’deki kanunla kapatıldı.
CHP dönemlerinde büyük sıkıntılar yaşayan Nuri Demirağ, yaşadığı haksızlıkları duyurabilmek için 1945 yılında, siyasete atıldı. Milli Kalkınma Partisi’ni kurdu. Türkiye’nin çok partili hayata geçişini hızlandırdı. 1946 yılındaki seçimlere katıldı. Ancak başarı gösteremedi.
1948 yılında bir radyo istasyonu kurmak istedi. Buna da izin verilmedi.
1954 yılında, Demokrat Parti listesinden Sivas milletvekili oldu. “Makam ve memuriyet güçlerini kötüye kullanarak kamu düzenini çiğneyen ve genel ahlakı bozanlar hakkında cezai yaptırım ” isteyen yasa önerisini meclise sundu. 13 Kasım 1957 tarihinde İstanbul’da şeker hastalığı nedeni ile 71 yaşında öldü.
Nuri Demirağ’ın Beşiktaş’taki fabrikada yapılan ve hiç bir bozukluk göstermeden başarılı uçuşlarına devam eden uçakları, Türkiye’de olduğu kadar yurtdışında da büyük yankılar uyandırmıştı.
Türkiye’nin uçak üretmemesi için 1941-44 yılları arasında ABD Türkiye’ye 95 milyon dolarlık savaş malzemesi vermişti. CHP döneminin Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Zeki Doğan, Nuri Demirağ’a şu ibretlik sözleri söylemişti: “Amerikan yardımından bedava uçak almak dururken uçak fabrikanıza sipariş verirsem yarın bu millet beni asar.”
kaynak :
CHP’in kapattığı uçak fabrikası
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
52,841
Puanları
113
hayatınız yalan esas kapatan asıldı bile Adnan Menderes kapattı yalancı yobaz troll.
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,169
Puanları
113
İsmet İnönü zamanı sadece kağıt üzerinde not tutulmuş bir tarih.

Projenin durdurulup ekibin dağıtılması Adnan Menderes zamanında.
Gerçek tarih bu.

Boşuna alıntı yapmışsın.
 

PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
4,578
Puanları
113
Konum
sanalalem
İsmet İnönü zamanı sadece kağıt üzerinde not tutulmuş bir tarih.

Projenin durdurulup ekibin dağıtılması Adnan Menderes zamanında.
Gerçek tarih bu.

Boşuna alıntı yapmışsın.
bi kere de kaynak gösterin ama youtube filan değil devlet arşivlerinden veya haber ajanslarından...
 

Ben Kenobi

Dekan
Katılım
6 Kas 2011
Mesajlar
7,169
Puanları
113
Açıp bakmamissin bile, onlarca haber ajansı da var binlerce sonuç içerisinde.
Zaten konuyu bir miktar araştıran projelerin bitirilip ekibin dağıtılmasının 1950 nin hemen başlarında Marshall yardımı sırasında yani Menderes zamanı olduğunu görür.

Gerçekler bazen acıdır.
Taraflı ve partizan yayin organlarının haberleri sonrası dogrular ile yüzleşmek zaman alır.
menderes_a01.jpg
 

kilicbaligi

Profesör
Onursal Üye
Katılım
3 Şub 2018
Mesajlar
2,887
Puanları
113
CHP’in kapattığı uçak fabrikası



Türkiye’de hayırsever bir işadamı tarafından 1936 yılında kurulan ilk uçak fabrikası, İsmet İnönü’nün cumhurbaşkanlığı döneminde CHP tarafından çeşitli bahanelerle kapatıldı.

Türkiye’de hayırsever bir işadamı tarafından 1936 yılında kurulan ilk uçak fabrikası, İsmet İnönü’nün cumhurbaşkanlığı döneminde CHP tarafından çeşitli bahanelerle kapatıldı.
Türkiye Cumhuriyeti’nin yeni kurulduğu dönemde ismi öne çıkan Mehmet Nuri Demirağ, Türk havacılık tarihinin de en önemli isimlerinden ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları inşaatının ilk müteahhitlerindendi.
Mehmet Nuri Demirağ, Türkiye’de ilk uçak fabrikasının kuruluşu, ilk sigara kağıdı üretimi, ilk yerli paraşüt üretimi gibi ilkleri gerçekleştiren, İstanbul Boğazı üzerine köprü yapılması, Keban’a büyük bir baraj yapılması düşüncelerini ilk kez gündeme getirdi.
Cumhuriyet’in ilanından sonra, Fransızlar üstlendikleri demiryolu yapımını 1926 yılında bırakınca; mühendis kardeşiyle birlikte bu işe başladı. Kısa zamanda 1250 kilometrelik demiryolunu tamamlayınca yıldızı parladı. Bu nedenle 1934 yılında kendisine Mustafa Kemal Atatürk tarafından “Demirağ” soyadı verildi. O dönemde hem Türkiye’de hem de dünyada ekonomik sıkıntı had safhadaydı. Orduya uçak ve benzeri ihtiyaçlar ancak halkın bağışları ile alınabiliyordu. Bu uçakların kuyruklarına para hangi ilden toplanmışsa o ilin adı yazılıyordu. Bazı zengin iş adamları tek başlarına uçak aldıkları zaman kuyruklarına bu defa onların ismi yazılıyordu.
1932 senesinde böyle bir kampanya başlatılınca önce Ankara’nın en zengin adamı Vehbi Koç’a gidildi. O da çıkarıp 5 bin lira verdi. Abdurrahman Naci Bey ise 120 bin lira verdi. Aynı şey Nuri Demirağ’a da söylenince, “Benden bu millet için bir şey istiyorsanız en mükemmelini isteyiniz. Madem ki bir millet tayyaresiz yaşayamaz, öyleyse bu yaşama vasıtasını başkalarının lütfundan beklememeliyiz. Ben bu uçakların fabrikasını yapmaya talibim” deyip hazırlıklara başladı.
1936 yılında, Beşiktaş Nuri Demirağ Uçak Atölyesi’nin temeli atıldı. Barbaros Hayrettin Paşa İskelesi’nin yanında atölye binası inşa edildi. Deneme uçuşlarını yapabilmek için Yeşilköy’deki Elmaspaşa Çiftliği satın alındı ve üzerinde büyük bir uçuş sahası, hangarlar ve uçak tamir atölyesi yaptırıldı.
Uçuş sahası, Avrupa’nın en büyük havalimanı olan Amsterdam Havalimanı büyüklüğünde idi. Bu alan, günümüzde Uluslararası İstanbul Atatürk Havalimanı olarak kullanılıyor. Türkiye’nin ilk uçak mühendislerinden “Selahattin Reşit Alan” üretilecek uçak ve planörlerin planını çizdi. 1936’da ilk tek motorlu uçak üretildi ve Nu.D-36 adı verildi. 1938’de Nu.D-38 adlı çift motorlu 6 kişilik yolcu uçağı yapıldı. Aynı yıl Türk Hava Kurumu, 65 planör satın almak için sipariş verdi. 65 planör kısa sürede teslim edildikten sonra; sipariş edilen NuD-36 adlı 24 eğitim uçağı tamamlandı ve deneme uçuşları İstanbul’da gerçekleştirildi.
Pilot okulu açtı
Yapılan uçakların testi için pilotlara da ihtiyaç vardı. Nuri Demirağ bunu da düşündü ve Gök Okulu’nu açtı. Öğrencilerin bütün masraflarını cebinden karşılayan Demirağ, ceplerine de ayda 150 lira para koydu. İsmet İnönü’nün oğulları Omer İnönü ve Erdal İnönü de Nuri Demirağ’ın Yeşilköy’deki Gök Okulu’na kaydolmuş ama bir hafta kadar öğrenim gördükten sonra okulu bırakmışlardı.
Bu arada, Türk Hava Kurumu’nun siparişi olan ve son olarak İstanbul’dan Eskişehir’e uçan uçakların teslimi için Eskişehir’de bir kez daha test uçuşu yapılması istendi.
Selahatiin Reşit Alan, uçağıyla iniş yaparken, çevredeki hayvanlar hava alanına girmesin diye pistte açılan hendeği görmedi ve buraya düştü.
13 Temmuz 1938’deki bu kazada Reşit Alan hayatını kaybetti. Atatürk’ün ölümünden 4 ay önce yaşanan bu kazadan sonra Demirağ’ın bütün işleri ters gitmeye başladı.
THK siparişleri iptal etti
Türk Hava Kurumu bütün siparişlerini iptal etti. Nuri Demirağ, mahkemeye verdiği THK ile yıllar süren bir mahkeme sürecine girdi. Mahkeme aleyhine sonuçlandı. Ayrıca uçakların yurtdışına satılamaması için bir de kanun çıkartıldı. Bu yüzden sipariş alamayan fabrika 1944 yılında kapandı.
İspanya, İran ve Irak‘tan alınan siparişler engellendi; elde kalan uçaklar hurdacıya satıldı. Nuri Demirağ’ın davayı kaybettikten sonra hükümet üyeleri ve cumhurbaşkanına mektuplar yazarak yanlışlığın düzeltilmesi için yaptığı girişimler başarısız oldu; fabrika tekrar açılamadı.
Nuri Bey, 1941 yılının Eylül ayında 12 uçaklık bir filoyu, Bursa, Kütahya, Eskişehir, Ankara, Konya, Adana, Elazığ ve Malatya rotasında uçurarak halka kendi tayyarelerimizle göklerimizi kendimizin koruyabileceğini göstermek ve onlara inanç vermek istedi.
1939 yılında, Cumhuriyet tarihinin en büyük depremi Erzincan‘da yaşandı. Nuri Demirağ kurtarma çalışmalarına katıldı. Depremde evlerini yitirenlere prefabrik evler yaptı.
İstanbul Teknik Üniversitesi bünyesinde bir Uçak Mühendisliği bölümünün açılması için öncülük etti. Türkiye’nin ilk yerli paraşüt üretimini gerçekleştirdi. 1941 yılında, Türk yapımı ilk uçak İstanbul’dan Divriği’ye ilk uçuşunu pilot olarak yetiştirdiği oğlu Galip Demirağ’ın kullandığı uçakta yaptı. 1942 yılında, yapımcılığını üstlendiği Sivas Çimento Fabrikası hizmete girdi.
Havaaları elinden alındı
1944 yılında, Nuri Demirağ’a ait uçak pisti, fabrika ve etüd merkezinin bulunduğu alan istimlak edildi. 1953 yılında da Yeşilköy Havalimanı olarak hizmete açıldı. Büyük fedakârlıklarla elde edilen savunma sanayi imkân ve kabiliyetleri yaşanan olumsuzlukların ardından kaybedilmeye başlandı ve askeri fabrikalar ile sivil teşebbüsler Cumhurbaşkanı İsmet İnönü’nün emriyle 15 Mart 1950’deki kanunla kapatıldı.
CHP dönemlerinde büyük sıkıntılar yaşayan Nuri Demirağ, yaşadığı haksızlıkları duyurabilmek için 1945 yılında, siyasete atıldı. Milli Kalkınma Partisi’ni kurdu. Türkiye’nin çok partili hayata geçişini hızlandırdı. 1946 yılındaki seçimlere katıldı. Ancak başarı gösteremedi.
1948 yılında bir radyo istasyonu kurmak istedi. Buna da izin verilmedi.
1954 yılında, Demokrat Parti listesinden Sivas milletvekili oldu. “Makam ve memuriyet güçlerini kötüye kullanarak kamu düzenini çiğneyen ve genel ahlakı bozanlar hakkında cezai yaptırım ” isteyen yasa önerisini meclise sundu. 13 Kasım 1957 tarihinde İstanbul’da şeker hastalığı nedeni ile 71 yaşında öldü.
Nuri Demirağ’ın Beşiktaş’taki fabrikada yapılan ve hiç bir bozukluk göstermeden başarılı uçuşlarına devam eden uçakları, Türkiye’de olduğu kadar yurtdışında da büyük yankılar uyandırmıştı.
Türkiye’nin uçak üretmemesi için 1941-44 yılları arasında ABD Türkiye’ye 95 milyon dolarlık savaş malzemesi vermişti. CHP döneminin Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Zeki Doğan, Nuri Demirağ’a şu ibretlik sözleri söylemişti: “Amerikan yardımından bedava uçak almak dururken uçak fabrikanıza sipariş verirsem yarın bu millet beni asar.”
kaynak :
CHP’in kapattığı uçak fabrikası
Paylaşılan tarih ve telaffuz edilen isimlerde sıkıntı var.

Araştırıldığında, İsmet Paşa uçak fabrikasının kapanmasına kısmen çanak tutmuş görünüyor ancak;
1952'de temelli kapatılıyor. bkz. ve bkz. Bu da, 20. hükümet Adnan Menderes zamanına tekabül ediyor. bkz. bkz.

Basit bir olay değil bu, çok alengirli olaylar var. Yaşanan uçak kazası ve ölüm, akabinde Nuri Demirağ mahkemelik oluşu, THK'nın Nuri Demirağ'ın çalışmasına ilgisizliği, Demirağ’ın sipariş alamaması/müşteri bulamaması çalışmalarının sekteye uğraması, iflası, dönemin siyasetçilerinin tutumları vs. vs.

Uçak fabrikasının kapatılması bir sonuçtur, ama nasıl, ne şekilde kapatıldığı önemlidir.

Anlayabilmek için Nuri Demirağ'ın hayatını ve çalışmalarını evvela farklı farklı kaynaklardan okumak, bilgileri karşılaştırmak, netice itibari ile O'nu ve zamanını anlamak gerekir diye düşünüyorum. Öylece, hemen kesip atılacak kesin bir mevzu değil bu.
 
Üst
stat counter