Hicaz Demir Yolu

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


CuMaAli

Profesör
Katılım
6 May 2011
Mesajlar
1,357
Puanları
38



Osmanlı Devleti’nde demiryolunun yaygınlaştığı ve demiryolu yatırımının en çok yapıldığı dönem, II. Abdülhamid devridir. 1889- 1898 döneminde, 5350 km’lik demiryolu inşası için izin verilmiştir. Bu rakamın, günümüzde mevcut olan demiryolu uzunluğunun yarısından fazla olduğu düşünülürse, o günkü şartlarda ve teknolojik imkânlarla yapılan bu yatırımın ne kadar büyük ve önemli olduğu ortaya çıkmaktadır.




Aynı zamanda, bütün dünya müslümanlarının halifesi olan II. Abdülhamid Han, İslam’ın şartlarından olan ‘Hac’ farizasını yerine getirmek için her yıl Hicaza giden binlerce hacının, develeriyle 60 °C’ye varan sıcaklık altında, çöl yollarında; susuzluk, bulaşıcı hastalıklar, eşkıyalar vb. zorluklarla karşı karşıya olduğunu, bu yolların emniyet ve asayişini sağlamak için ise, devletin büyük malî ve askerî fedakârlıklarda bulunduğunu biliyordu. Hicaz için bütün bu problemleri halledecek ve buradaki müslümanlarla Anadolu arasında bir köprü vazifesi görecek, ayrıca devletin saygınlığını İslâm dünyasında artıracak, bölgedeki denetimi güçlendirecek ve Süveyş Kanalı’nın yerini tutabilecek stratejik bir demiryolu projesini uygulamaya koymayı düşünüyordu.



Sultan II. Abdülhamid’in hâtıratında da; “Çok eskiden beri hayâl ettiğim Hicaz demiryolu nihayet hakikât oluyor. Bu yol Osmanlı Devleti için sadece iktisadi bakımdan büyük fayda getirmekle kalmayacak, aynı zamanda oradaki kuvvetimizi sağlamlaştırmaya da yarayacağından, askeri bakımdan da çok ehemmiyetli olacaktır..” diye bahsettiği ve bugün milli sınırlarımız dışında bulunan Hicaz demiryolu projesinin gerçekleştirilmesi, bütün müslümanların halifesi olan II. Abdülhamid’e yakışan bir yatırımdı.
































Hicaz Demiryolu 1324






























 

mustang

Dekan
Katılım
30 Eki 2008
Mesajlar
8,668
Puanları
48
Hey Gidi OSMANLI Hey.
Sen Neymişsin demekten kendini alamıyor İnsan,bunları gördükten sonra.
Sağol CuMaAli Adaşım.:)
 

|SeYYaH|

Rektör
Katılım
12 Mar 2011
Mesajlar
13,868
Puanları
113
o istasyonu medinede bizatihi gidip gözlerimle gördüm. orası şu an hala adeta bir tarih müzesi gibi duruyor.
yalnız merakımı celbetti, bir keçe hikayesi vardı, peygamber efendimiz rahatsız olmasın diye medine girişinden sora raylara keçe döşendiğini okumuştum. resimlerde o ayrıntı yok sanırım.
 

muratteas

Dekan
Katılım
11 Şub 2009
Mesajlar
9,635
Puanları
48
Hicaz-Bağdat-İstanbul-Paris ah koruyabilseydik, demiryollarımızı.

Şuan Almanlar, İngilizler, Çinliler, Japonlar ve Fransızlar aldı başlarını gidiyorlar.
 

rabbace

Üyecik
Katılım
16 Kas 2012
Mesajlar
29
Puanları
6
Hep merak etmişimdir be adam o zamanlarda nasıl yaptınız oralara demir yolunu. Sakaryadan Afyona sık sık trenle gider gelirim öyle yerlerden geçiyor ki tren o zamanlarda nasıl yaptınız bunu. Osmanlı'nın gücünü gösterir bu bence
 
Üst
stat counter