Hava ile çalışan otomobil!!!

Bu konuyu okuyanlar

zokey

Asistan
Katılım
28 Haziran 2007
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Petrol fiyatları artıyor, iklim değişiyor, yeni fikirler her zamankinden daha çok rağbet görüyor. Eski bir F1 mühendisi tarafından geliştirilmiş araçta 90 metre küplük hava 300 bar basınç altında karbon fiber tankında saklanıyor.

Hava basıncı ile çalışan araç 110km/s hıza ulaşabiliyor ve menzili 200-300 kilometre arasında değişiyor. Hava tankınızı bir istasyonda 2-3 dakika içinde doldurmanız mümkün. İstasyona alternatif olarak aracı fişe takıp kendi hava motorunun deposunu doldurmasını bekleyebilirsiniz, bu işlem 4 saat sürüyormuş.

Hindistan’ın önemli otomobil üreticisi Tata Motor, bu aracı üreten MDI firması ile anlaşma imzalamış. 2008 Ağustos sonuna kadar, Tata, Hindistan sokaklarında 6000 adet hava ile çalışan otomobil olacağını ifade ediyor.


070531_HavaylaCalisanOtomobil-01.jpg
070531_HavaylaCalisanOtomobil-02.jpg
070531_HavaylaCalisanOtomobil-03.jpg
070531_HavaylaCalisanOtomobil-04.jpg
070531_HavaylaCalisanOtomobil-05.jpg
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Çok ilginç ve güzel.
Yalnız 4 saat içinde 300 bar başınca ulaşana kadar yiyeceği elektrik acaba benzinden ucuz mu olacak? 300 bar basınç olarak ve bununla birlikte 4 saat süre olarak hiç az değil. Şu da var; 200-300 km menzilde bir istasyon bulmak süper imkansız. Bu mesafelerde bize elektrik prizini baba hayrına 4 saat kullandırabilecek birini bulmak da mümkünsüz. Bulmak mümkün olsa dahi her 200-300 km'de bir 4 saat beklemek pek iyi bir tercih değil.
Sonra bir de istasyonda dolum 2-3 dk içinde yapılırken evde niye 4 saat? Kapitalizm kokusu alıyorum... :)

Teknoloji güzel, umarım insanlığın yararına kullanılacaktır.
 

crx

Asistan
Katılım
25 Ağustos 2007
Mesajlar
452
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
elmacık güzel söylemiş ayrıca arabayı eve nası çıkaracazda fişe takacaz :D
 

gorko

Asistan
Katılım
31 Temmuz 2007
Mesajlar
479
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
benimde aklıma geldi ama yapmak nasip olmadı
 

aydogan

Asistan
Katılım
26 Ağustos 2006
Mesajlar
246
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Elmacik dedi ki:
Çok ilginç ve güzel.
Yalnız 4 saat içinde 300 bar başınca ulaşana kadar yiyeceği elektrik acaba benzinden ucuz mu olacak? 300 bar basınç olarak ve bununla birlikte 4 saat süre olarak hiç az değil. Şu da var; 200-300 km menzilde bir istasyon bulmak süper imkansız. Bu mesafelerde bize elektrik prizini baba hayrına 4 saat kullandırabilecek birini bulmak da mümkünsüz. Bulmak mümkün olsa dahi her 200-300 km'de bir 4 saat beklemek pek iyi bir tercih değil.
Sonra bir de istasyonda dolum 2-3 dk içinde yapılırken evde niye 4 saat? Kapitalizm kokusu alıyorum... :)

Teknoloji güzel, umarım insanlığın yararına kullanılacaktır.
En iyisi güneş enerjisiyle çalışan araba. Okulumda yaptığımız güneş enerjili bir araç: http://www.deu.edu.tr/solaris
 

wbmstr

Asistan
Katılım
5 Eylül 2006
Mesajlar
435
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
evet güneş enerjiside çok güzel ama herhalde sadece bulutsuz havada çalışır birde ben şunu merak ediyorum güneş enerjisi ile çalışan araba tünele girdiği zaman çalışmıyormu???
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
wbmstr dedi ki:
evet güneş enerjiside çok güzel ama herhalde sadece bulutsuz havada çalışır birde ben şunu merak ediyorum güneş enerjisi ile çalışan araba tünele girdiği zaman çalışmıyormu???

Güneş enerjisiyle çalışan arabanın temel mantığı güneşi gördüğü anda yürümesi değildir. Onun temel mantığı, güneş gördüğü zamanlarda sürekli kendini şarj etmesidir. Böylece bulutlu havada ya da tünele girince de çalışır.

Mutlaka yollarda görmüşsünüz ama farketmemişsinizdir; bir çok ilde güneş enerjisiyle çalışan trafik ışıkları var. Ve bunlar güneşsiz havalarda da hiç elektrik kullanmadan çalışıyorlar. Çünkü göstergeleri ışıklı değil dijital, o açıdan çok mükemmel güç tasarrufu yapıyorlar. Ve güneşi gördüğü zaman, tepesindeki plaka yardımıyla güç şarj ediyor.

Arabanın mantığı da budur.

Bu arada bence tasarımı o kadar kötü değil. Hatta güzel.

@aydogan, o da güzel, ama tasrım açısından pek fazla esnekliği yok. Yani güzel tasarım ihtimali az. Tasarımı geçersek, (önemli olan yarardır hesabı) bu defa bisikletten bile daha yavaş bir araba modeliyle karşılaşıyoruz. Onun için daha çok geliştirilmesi lazım güneş enerjili sistemin. Gelişeceğine de inanıyorum.
 

pesimist

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Eylül 2005
Mesajlar
18,590
Reaksiyon puanı
2,007
Puanları
113
Yaş
40
İşte şimdi "Hava mı atıyon lem arabanlaaa!.." sorusu sorulabilir :D
 

crx

Asistan
Katılım
25 Ağustos 2007
Mesajlar
452
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
kanka ben arabayla çıkıyom bi hava basayım geleyim :)
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Arkadaşlar şu alıntı tuşunu kullanırken lütfen biraz daha dikkat edelim. Sadece alıntı yapmak istediğiniz şeyi alın, kalanları silin mesajınızdan. Yoksa karmaşa ve kirlilik oluyor.

TuningMert dedi ki:
aydogan dedi ki:
En iyisi güneş enerjisiyle çalışan araba. Okulumda yaptığımız güneş enerjili bir araç: http://www.deu.edu.tr/solaris

Bunların içinde durulurmu yaa.Hem sıcak hem ufacık.ne basarsın ne durursun.en ufak bi şeye çarpsan gittin abi.hiçbir can güvenliği yok.

Merak etme Metcim, zaten o arabalar en fazla 20-25 Km hız yapıyor. :)
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Tamam işte bende aynı şeyi diyorum şehir içinde gezmeye kalksan adam bi gelir arkadan nolduunu anlamazsın valla :D
 

El Padrino

Müdavim
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
çok rezil bir araba...

Tasarımı rezalet... +( Sümük gibi yaw :D

Ama havayla çalışma olayı iyi fikir ama bu elektrikle dolma işi sakat
 

better

Öğrenci
Katılım
1 Eylül 2007
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
mükemel bir tasarımda, türkiyede bu aracı ne zmaan görücez malğum benzin fiyatları!!!
 

regedit

Müdavim
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
1,452
Reaksiyon puanı
1
Puanları
36
300bar LPG tankerinden tehlikeli !!!

nasıl bi depo kullanıyorlar acaba :I
 

zokey

Asistan
Katılım
28 Haziran 2007
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
regedit dedi ki:
300bar LPG tankerinden tehlikeli !!!

nasıl bi depo kullanıyorlar acaba :I

yukarıda ki yazıyı okusaydın böyle bir soru sormazdın... !!!!
 

regedit

Müdavim
Katılım
18 Ağustos 2007
Mesajlar
1,452
Reaksiyon puanı
1
Puanları
36
uykum geldi galiba :p

okudumun farkında değilim Zzz
 

zokey

Asistan
Katılım
28 Haziran 2007
Mesajlar
115
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar (özellikle tasarımını beyenmiyenler icin) adamlar havayla calışan araba yapmışlar böyle bi arac olabildiğince basit ve hafif olması gerekir... böyle bir aracın tır gibi 20 tonluk bir yük taşıcak tesicatlı olmasınıda bekleymezsiniz...bu aracın dünyada popülerlik görmesi icin maliyetinin de ucuz olması gerekir...bide bu araçtan hindistana 6000 adet üretilcekmiş siz hindistandaki seri üretilimi yapılacak aractan ne beklersiniz anlamam hem araç 110 km'de yapıyomuş daha ne olsun...Rolls-Royce, Hummer, Porsche'mu bekliyosunuz anlamadım!!!
 

aydogan

Asistan
Katılım
26 Ağustos 2006
Mesajlar
246
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Elmacik dedi ki:
TuningMert dedi ki:
aydogan dedi ki:
En iyisi güneş enerjisiyle çalışan araba. Okulumda yaptığımız güneş enerjili bir araç: http://www.deu.edu.tr/solaris

Bunların içinde durulurmu yaa.Hem sıcak hem ufacık.ne basarsın ne durursun.en ufak bi şeye çarpsan gittin abi.hiçbir can güvenliği yok.

Merak etme Metcim, zaten o arabalar en fazla 20-25 Km hız yapıyor. :)


Araç ile ilgili bazı açıklamalar yapayım isterseniz.

Öncelikle aracımız 60 km/h hıza rahat bir şekilde çıkabiliyor. Tahrik oranlarıyla oynayarak aracımızın 93 km/h hıza ulaştığınada şahit olduk, ancak bu koşulda araç kalkarken zorlandığı için yüksek akım çekiyor. Biz bu araçları Tubitak'ın düzenlediği yarışlar için hazırladığımızdan, tahrik oranını bu şekilde optimize ettik(yoğun virajlar nedeniyle, aracın hızının bir çok kez azalması gerkiyordu.)

Aracın içinde durulma konusunda sizlere katılıyorum. Güneş altında aracın içinde sıcaklıklığı araç duruyorsa 60-70 derecelere çıkabiliyor, ancak yarış sırasında aracın havalandırma kanalları işini yapıyor ve sürücüyü çokda sıkmıyor.

Çarpma konusunda ise, sitemizde göreceğiniz Solaris 2 isimli aracımızın ön kısmı 6 kat, tabanı ise 3 kat kevlardan üretilmiş durumda. Kevlar kurşun geçirmez yeleklerin yapımında kullanılan malzeme diyorum ve başka bir şey demiyorum. Yarış öncesinde panelleri monta ederken 290 kiloluk aracın üzerinde 3 kişi hopladığımız zamanlar oldu.

Gölgede gitme durumu, aracımız güneş enerjisini, panelleri sayesinde elektriğe çeviriyor ve akülerinde depoluyor. Motor akülerden sürülüyor. Yani tüneller çok fazla uzun olmamak şartıyla aracı durdurmaz.

Bulut gelince, bulut geldiği zaman nasıl etrafımızı görebiliyorsak panellerde güneş enerjisini elektriğie çevirebiliyorlar.

Aracın konforsuz oluşu, içten yanmalı motorlu taşıtlarda ilk çıktığı zamanlar şimdiki gibi değillerdi. İlerleyen teknoloji ve güneş enerjisine yatırım ile ileride bu araçlarda normal araçlara bir alternatif olabilir. Ayrıca bu araçlar yılda sadece 1 kez (2-3 saat) yarıştığı için konforuna pek önem verilmiyor.

 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Güzel bir açıklama.Bu arada sizi tebrik etmek istiyorum.Güzel araç fakat üzerinize normal bir "Taksi" (Mesela Şahin marka) araç çıktığı zaman nasıl bir korunma sistemi mevcut?Çünkü araç çok küçük.E böyle olunca fren mesafesi bir hayli kısalacaktır.Normal İstanbul trafiğinde araçlar "dibinizde" seyrettiği için bu tehlike her zaman var.Mesela araç duramadı ve üstünüze çıktı.Nasıl korunuyorsunuz?
 

aydogan

Asistan
Katılım
26 Ağustos 2006
Mesajlar
246
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
Bu araçlar trafiğe çıkmıyor.

Normal araçlar nasıl korunuyor bahsettiğiniz durumdan?
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
aydogan dedi ki:
Bu araçlar trafiğe çıkmıyor.

Normal araçlar nasıl korunuyor bahsettiğiniz durumdan?

Çeşitli kasa güçlendirmeleri,Ön-arka-yan-tavan havayastıkları,çeşitli elektronik donanımlar vs...
 
Üst