Haftanın testi: BMW X5 3.0d

Bu konuyu okuyanlar

maxxdump

Müdavim
Katılım
2 Nisan 2008
Mesajlar
6,377
Reaksiyon puanı
6
Puanları
38
Yaş
38
Alman reçetesine göre hazırlandı, Amerikada pişti ve SUV gibi konuşan, otomobil gibi yürüyen bir araç yaratıldı: Yeni X5.

BMW’leri biraz olsun bilenler, yani markanın spor ruhundan haberdar olanlar, yeni X5’i sürdükleri ilk anda anlayacaklardır ki, bu araba saf kan BMW.

Yeni X5’in son derece yüksek 130,000 Euro’luk, fiyat etiketini görmezden gelirseniz, çok ideal bir araç. Koca bir aileyi taşıyacak kadar büyük ve virajlarda iddialı olacak kadar iyi yol tutuyor. Koca cüssesi ve güçlü motoruna rağmen, benzinli kompakt bir aile otomobili kadar yakıt tüketiyor.

Halefine göre 165 milimetre uzayan ve 60 milimetre genişleyen X5’in manevrası, turunun başarılı olmasıyla ve yumuşak direksiyonuyla son derece kolay. Özellikle geri manevralarda, imdadınıza radar gibi çalışan park sistemi yetişiyor. I-Drive ekranında aracın önündeki ve arkasındaki nesnelerin adeta şeklini ekranda görebiliyorsunuz.

Yeni X5’de kullanılan dizel motor, eskisine göre %8 daha ekonomik ve %8 daha az CO2 salıyor. Sıralı 6 silindirli 3 litrelik turbo dizel motor, 2000 devirde 520 Mm tork üretiyor ve 2.2 tonluk araç, adeta bir GTI kadar çevik olabiliyor. Yumuşakça devreye giren turbo, düşük devirlerde sırtınızı koltuğa yapıştırıyor. Aracın 100 km/s hıza çıkışı 8.1 saniye sürüyor ve bu hızlanma, ibre 216 km/s’yi gösterene kadar durmuyor. Ama motordan çok, aracın en belirgin özelliği, muhteşem yol tutuşuna önemli etkisi olan başarılı şasesi. Yeni modelde kullanılan, önde çift salıncaklı, arkada çok noktadan bağlantılı süspansiyonlar ve yatmayıı engelleyen sistem ile, yerden yüksek olmasına rağmen, araç virajlarda yatmıyor ve latliklerin yolu kavradığını hissediyorsunuz. Ancak sürüşü, tembel arazi araçlarına oranla biraz sert, ama kesinlikle konforundan ödün vermiyor.

Sürüşü, sedan otomobilleri kıskandıracak kadar başarılı. Gözleri bağlı birini araca bindirseniz, otomobilde mi, yoksa bir SUV’da mı diye sorsanız; alacağınız cevap “otomobil” olur. Diğer yandan 4 çekiş sistemine sahip olması ve yerden yüksek gövdesi, aracı bozuk zeminlerde kullanmanıza imkan veriyor. Ancak X5, zorlu arazi koşullarından çok, asfaltta kullanım için tasarlanmış. Zaten BMW, X5’i SUV olarak değil, SAV (Spor Aktivite Aracı) olarak sınıflandırıyor. Aracın BMW’ye yakışır mükemmel yol tutuşunun yanı sıra, motor sesi de dizel araçlardan beklenmeyecek kadar etkieyici. Sadece rolantide çok az sarsıntı yapan motor, gaza bastığınızda, dizel bir araçtan beklenmeyen tatlı spor bir ses çıkartıyor.

6 vitesli otomatik şanzıman, son derece sarsıntısız çalışıyor. İki ayarı bulunan şanzıman, spor moduna alındığında vitesleri daha geç atıyor ve aracın hızı düştüğünde, motor devrini güç bandının yüksek olduğu yerlerde (2000 devir civarında) tutuyor. Akıllı sistem; ayağınızı gaza bir kere aniden basıp çektiğinizde, bir alt vitese geçip, sizin bir daha ki ani gaza basma ihtimalinize karşı, standart şanzımanlara göre, daha uzun süre hazır bekliyor.

Aracın içine gelince... Kabini son derece ferah, koltukları son derece rahat olan X5’in arka diz mesefasi, lüks sedanları geride bırakıyor. İçinde kullanılan malzeme kalitesi en yüksek seviyede. Aracın göğsü sade ve zarif bir tasarıma sahip. Kullanılan siyah renkli ahşaplar çok yüksek kalitede. İstenildiğinde bagajdan çıkan iki koltukla, araç 7 kişilik olabiliyor.

Ergonomik bir tasarıma sahip X5’de herşey elinizin altında. Açılır tavan camı, büyüklüğü ile panoramik bir görüş sunuyor demek mümkün. İçeride en sıra dışı şeylerden biri vites kolu. Tek kelimeyle şık! Yeni X5’e daha önce binmemiş yolcularla, torpidosunu açamayacaklarına dair bahse girmeniz ve kazanmanız da muhtemel. Anahtar deliği olan bir kulp yerine, göğüse, açma düğmesi konulmuş.

Motoru çalıştırmak için start düğmesine basmak, elfrenini elle değil, bir dokunuşla devreye sokmak gibi, araçta çok şeyi “işaret parmağı”nızla yapmanız mümkün. BMW ile özdeşleşmiş amber rengi gösterge paneli ışıklandırması, gece sürüşünde ayrı bir hava veriyor. Ancak orientasyon ışıkları biraz daha güçlü olabilirdi...

X5’in bilgisayarı, I-Drive, ilk başta karmaşık gelse de, biraz pratik yaptığınızda kullanımı çok kolay. I-Drive, 4 bölümden oluşuyor. İletişim, navigasyon, eğlence ve klima... Sistemi sağ elinizin altındaki düğme ile kontrol edebiliyorsunuz. Etkileyici olan yanlarından biri, elinizin altındaki düğmenin, o anda işlem yaptığınız ekrandaki sekmeler ile paralel sayıda dönebilmesi. Yani 3 seçenek olan bir menüde, düğmeyi en fazla 3 kere, 7 seçenek olan bir menüde de, en fazla 7 kere çevirebiliyorsunuz. Böylece sistemi kullanmak bir bakıma kolaylaşıyor.

Her türlü beklentiyi yerine getirebilen X5, birlikte yaşaması çok keyifli, eğlenceli ve konforlu bir araç.

Firma X5 modelini ilk kez piyasaya sürdüğünde, araç çok beğenilmiş, rakipleri de hızla benzer modeller üretmeye başlamıştı. Benzer bir durum tekrarlanabilir, çünkü köklü firma, yine çok ilgi çekecek tek kapılı bir SUV modeli olan X6 üzerinde çalışıyor.

bmwx530d01zs7.jpg


bmwx530d02yg3.jpg


bmwx530d05dr7.jpg


bmwx530d06ro6.jpg


bmwx530d07wv9.jpg


bmwx530d08ue0.jpg


bmwx530d10xz7.jpg


Teknik Özellikler

Motor Hacmi ve silindir: 2993 cm^3 sıralı 6
Sıkıştırma Oranı: 17:0:1
Beygir gücü/devir (ps) 235 / 4000
Tork / devir (nm) 520 / 2000-2750
Çekiş 4x4
Şanzıman 6 otomatik
Ağırlık (kg) 2150
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4854/1933/1776
Dingil Mesafesi (mm) 2933
depo Lt 85
Son Hız Km/h 216
0-100 Km/h Hızlanma (sn) 8.1
Jant-Lastik 255/55 R18
Yakıt Tüketimi (üretici firma) (Ş.içi/kombine) 10.2 / 8.1 (Lt/100km)
Fiyat (test tarihinde) 130,000 Euro




kaynak:http://otomobil.ntvmsnbc.com/inceleme-t-BMWX530d.asp
 

Son mesajlar

Üst